Joo, niin ne on.
Rasvoista vähän... Mitä jaksan kirjoitella
Ensinnäkin, osta halvimpia rasvoja mitä löydät, koska yleensä niissä ei laatu vaihtele, vaan pakkaaja. Saman valmistajan. Eli ei mitään kyoshoja. Rasvoja saa aika monesta paikkaa ja niitä kannattaa olla eri paksuisia ja enemmän kun yks purkki. Myös iskariöljyjä. Niitä mulla ainakin on, diffiöljyjä vaan pari purkkii :|
Paksuudella vaikutetaan ajo-ominaisuuksiin. Ideana on että keskellä ja edessä ja jäykkää tavaraa, yleensä vähintään 10 000. Ja takana mahdollisimmn löysää, jotta olisi herkkä. Ja taakse ei tartte laittaa täyteen diffiä. Laita taaksen esim. ihan crc:tä. Huom! muistathan tiivistää diffien raot esim. kynsilakalla tai kontaktiliimalla
Sun kärryssä ei taida keskidiffiä olla.
Vaikutuksia on monia ja kaikki vakuttaa kaikkeen mutta tässä joitain esimerrkkejä.
Keskellä jäykempi öljy tuo vetoa enemmin taakse ja näin parantaa kiihtyvyyttä. Toisaalta, perä lähtee helpommin mutkasta ulos kiihdyttäessä.
Edessä jäykempi öljy: mutkaan voi ajaa kovempaa, huomaa erityisesti mutkasta ulos kiihdyttäessä.
Jäykemmät öljyt ei päästä tehoa niin paljon hukkan (pyörien sutiminen) kun löysät mutta löysät on helpompi ajaa.
Iskareiden jäykkyyttä pystyy säätää männillä, jousilla ja öljyillä.
Itse käytän:
Iskarit:
edessä:
-mäntä 2x 1.4mm
-jouset musta
-öljy 400
takana:
mäntä 2x 1.4mm
-jouset musta
-öljy noin 350, ehkä vähän alle(sekoitus)
Diffit:
-edessä 10 000(kun ei oo jäykempää)
-takana crc
-keskellä 10 000(kun ei oo jäykempää)
Öljyjä voi kysellä vähän joka kaupasta ja ostaa sen halvimman, kysy esim. Timo Jalakselta, Hobbymanilta, Hobbypeoplesta jne... jne...
Tulipas tässä sepustettua, toivottavasti ei turhaan :mrgreen: