Kirjoittaja Aihe: Solid Axle Monster Truck. No indys here...  (Luettu 273703 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #480 : 10.07.14 - klo: 21.14 »
Pauli4x4 tiiätkö minka laisesta vetarista sitä vois muokata ja millä tavalla.
Tiedän. Tämän näköisestä.

Sitten pitää vielä noiden lisäksi hommata tuommoiset päätyosat, että saa molemmat päät saman näköisiksi, ja sen jälkeen täytyy vielä porailla pinjoneihin ja "jakolaatikon" lähtöihin reiät lukkoruuveja varten, joka taitaa ollakin se haastavin vaihe, kun nuo tuppaa olemaan melko kovaa kamaa. Kuulemma kun viilaa hiukan niistä pois ennen porausta niin helpottaa, kun eivät ole kuin pintakarkaistut. Ja muistaakseni itse kardaania piti vielä hiukan lyhentääkin, mutta se on helppo homma, kunhan vaan vetää liukuosan ulos, ja sahaa molemmista puoliskoista sopivasti pois.

Vanhat mädit on taidettu kaikki laittaa lihoiksi ja akseleista tehty crawlereita, tai sitten unohdettu jonnekkin varaston perukoille innostuksen loputtua, joka on hyvin todennäköistä, koska apuja kysellessä eka vastaus oli jotain tyyliin, osta joku muu vaikka savage tai revo.

Ite oon ainakin katunu syvästi kun menin autot myymään ja ostin truggyn, radalla varmasti kova kone, mutta ei se hiekkamontulla ollu oikein kiva ajettava, ei ainakaan mun mielestäni.

-Jukka
Joo, en mä oikeastaan niitä itse autoja niinkään kyllä kaipaa, mutta niitä kunnollisia kyoshon monsterikumeja ja vanteita kylläkin. :cry:

Poissa Anis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #481 : 10.07.14 - klo: 21.27 »
Mulla taitaa olla tuo edessä http://store.rc4wd.com/Punisher-Shaft-105-130mm-413-511-for-Kyosho-MadForce_p_807.html takimmainen on pysynytkin. En tosin oo saanut ajettua vielä kunnolla kun koko ajan porsii. Se on tuo sähkö sellaista kun on voimaa ja räjähtävää kiihtyvyyttä, toisin kun nuo jollain kummallisella nesteillä pelaavat härpäkkeet. Pörisee vaan mutta työn ja tuskan takana saada edes keulaa ylös  :tongue:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #482 : 10.07.14 - klo: 21.30 »
Saako nuita suomesta tai eu:sta
Mustäs sitte sais parhaaseen hintaan nuo revon vetarit.
Kiitos pauli4x4 näistä tiedoista
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #483 : 10.07.14 - klo: 21.40 »
En tosin oo saanut ajettua vielä kunnolla kun koko ajan porsii. Se on tuo sähkö sellaista kun on voimaa ja räjähtävää kiihtyvyyttä
Siinähän se porsimisen syykin tuli samassa... :wink:

Nitrokoneista löytyy kyllä ihan niin paljon voimaa kuin tuollaiseen häkkyrään ikinä tarvitsee, ja pysyy silti vielä vehkeet kasassakin. Ja ajoajat on jotain ihan muuta kuin sähkövatkaimissa. :roll: :tongue:

No, jokainen tyylillään, mutta itse en tykkää sähkövehkeiden kanssa puljata en sitten pätkääkään. Ärsyttää jo ihan tarpeeksi latailla akkuja silloin tällöin noihin nitrovehkeisiin! :grin:

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #484 : 10.07.14 - klo: 22.02 »
Saako nuita suomesta tai eu:sta
Mustäs sitte sais parhaaseen hintaan nuo revon vetarit.
Kiitos pauli4x4 näistä tiedoista
Saa kai traxxasin osia mistä vaan, joten tuskin on ongelmaa niitä löytää jostain...

Tässä vielä ohjeet homman suorittamiseksi: http://bruteforce.freeownhost.com/crawler/revoshafts/revoshafts.html

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #485 : 10.07.14 - klo: 22.05 »
kiitos näistä tiedoista täytyy tuo etu vetari ainakin askarella
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Anis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #486 : 10.07.14 - klo: 22.09 »
Voiko voimaa oikeasti olla koskaan liikaa?
Ehkä näissä leluissa kyllä voi, mutta ei ainakaan 1:1 vehkeissä. Uskallan väittää että voimaa ei ole koskaan tarpeeksi, ainakin useammallakin erilaisella 1:! härpäkkeellä ajaneena ja omistaneena väitän että ei.
No joo, meille isoille pojillehan nää rc vehkeet pääosin onkin leluja vaan, ja jos menee rikki niin korjataan...



Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #487 : 10.07.14 - klo: 22.20 »
oon samaa mieltä 1:1 ei voi olla voimaa koskaan liikaa ite oon kelkka puolelta huomannu et ei
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #488 : 10.07.14 - klo: 22.24 »
Riippuu vähän 1:1 vehkeestä, mutta esim maastoauto puolella useasti voima on ihan näyttävää, mutta ei siitä välttämättä ole mitään hyötyä, ja auto hajoaa ainakin paljon helpommin. :tongue:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #489 : 11.07.14 - klo: 11.52 »
Tilasin hilppeet tuohon etu kardaaniin ni täytyy koittaa miten käy.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #490 : 13.07.14 - klo: 19.13 »
Pauli4x4: Aivan järkyttävän hyvä video ja hieno auto  :cool: Käsittämättömän siistin näköistä toi solidin pomppiminen  :grin:

Kyllä täytyy new school monteri jäbän nostaa hattua  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #491 : 13.07.14 - klo: 19.57 »
Kössi toimii kyl hienosti tossa.
Kattelin Nitro Circusta, siinäkin on vähän monsua mukana.
Montulla olis kyl hauska.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #492 : 13.07.14 - klo: 21.14 »
Pauli4x4: Aivan järkyttävän hyvä video ja hieno auto  :cool: Käsittämättömän siistin näköistä toi solidin pomppiminen  :grin:

Kyllä täytyy new school monteri jäbän nostaa hattua  :azn:
Kiitos! Mukavaa että yleisö tykkää, niin tulee kyllä kuvattua lisääkin videoita! :smiley:

Mistäs asti jäykkäakseliset on ollu old schoolia? Erillisjousitetuthan on ihan omat lajinsa, jota ei tule sekoittaa Monster truckeihin ollenkaan... :wink: :grin:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #493 : 14.07.14 - klo: 07.56 »
Pauli4x4: Aivan järkyttävän hyvä video ja hieno auto  :cool: Käsittämättömän siistin näköistä toi solidin pomppiminen  :grin:

Kyllä täytyy new school monteri jäbän nostaa hattua  :azn:
Kiitos! Mukavaa että yleisö tykkää, niin tulee kyllä kuvattua lisääkin videoita! :smiley:

Mistäs asti jäykkäakseliset on ollu old schoolia? Erillisjousitetuthan on ihan omat lajinsa, jota ei tule sekoittaa Monster truckeihin ollenkaan... :wink: :grin:
Eikös solidit tulleet ennen erillisjousituksia kuitenkin  :wink: Ja jos en voi omaani monsteriksi kutsua niin on mulla ainakin isot renkaat  :tongue:  :wink:

Mut lisää vaan videoita !!
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #494 : 14.07.14 - klo: 09.59 »
Eikös solidit tulleet ennen erillisjousituksia kuitenkin  :wink:
Tuli, ja ei ole paljon 1:1 puolella indyjä näkynyt monsteripiireissä(yhden tiedän, mutta aika onneton kokeilu oli), joten solid axle on edelleen vallassa! :wink:

On mullakin tosin yksi indy, joka on todella old skool yhtenä ensimmäisistä RC monstereista, ja ehkä ainoa lajissaan jonka vielä sallin kantaa Monster Truck titteliä... :roll:

Eli tämä:




« Viimeksi muokattu: 14.07.14 - klo: 10.03 kirjoittanut Pauli4x4 »

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #495 : 15.07.14 - klo: 11.51 »
nyt on kardaani sovellettu ja ei ainakaan ekalla testi ajolla särkynyt eikä lähtenyt mitään irti :grin:
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #496 : 15.07.14 - klo: 20.32 »
No niin, sullehan nopsaan ne osat tuli! Ja äkkiä asentui paikoilleenkin! :tongue:

Kuulemma tuon kardaanin kanssa ei tarvitse enään mitään murehtia, että se on ilmeisen huoltovapaa ja "ikuinen", joten ei muuta kuin kovaa ajoa!  :smiley:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #497 : 15.07.14 - klo: 21.47 »
joo ykkös luokan kirjeessä.

eikä se ku kuumens et sai sen karkasun pois ja pylväs porakoneella reijjät.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #498 : 17.07.14 - klo: 20.19 »
Livenä ruoste vielä näyttävämpää :)





Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa FlamingRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #499 : 17.07.14 - klo: 20.27 »
Ai että on siistin näkönen auto! Ja vielä kunnon JUMBO renkaat! Itsekin voisi joskus osia tilatessa ostaa samalla heräteostoksena tuon tyylisen korin Stampedeen  :wink:
Team C Jekyll, Absima AB1, Speed Passion, Dynamite RC, Futaba, LRP...


Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #501 : 20.07.14 - klo: 19.11 »
Taas pariin otteeseen päässyt toisen puolen etuvetari pomppaamaan irti ja nyt tänään sitten meni halki akselista se osa, johon tuo ohjauspala tulee kiinni. Pitänee miettiä jonkinlainen patentti tuohon.. No, tuosta sai hyvän alun sitten auton huoltoon, joten irrotin samalla akselistot, iskarit, servon yms. Ajattelin pestä osat kunnolla irtaallaan ja rasvailla niitä osia mitkä rasvaa kaipaa. Ja tietysti päälle ruuvien kunnolliset kiristykset.

Hieman fiilistelyä ennen tuota rikkoutumista:


Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #502 : 20.07.14 - klo: 19.37 »
Komee kuva! :cool:

Niin sulta lähti siis siitä muovisesta akselin kuoren päästä "olkatapin" kohdalta pala irti? Onneks nuo muoviset akselin kuoren osat on halpoja palikoita. :smiley:

Ja mikäs ihme sitä vetaria vaivaa jos se sieltä silleen muljahtelee? Onkos sulla kaikki siellä ihan vakiota, että et ole kääntyvyyttä parannellut jotenkin? En muista että mun madeissa olis koskaan semmosta ongelmaa ollut että etuvetarit karkailis... :huh:

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #503 : 20.07.14 - klo: 20.30 »
Ei ole mitenkään modattu kääntyvyyden suhteen. Tämäkin vika ilmeni pienoisen "flip-flop-sarjan" jälkeen :) Eli muutama voltti ja eturenkaalleen maahan. Tällöin rengas kääntyy liikaa ja tuo vetari pääsee pois kupistaan. Vikahan näyttäisi toistuvan aina tuon lyhyemmän vetarin puolella ja mitä tuossa on renkaita käännellyt reunasta reunaan, niin tuolla puolella vetari tulee ohjauspalan päästä olevinaan todella reilusti pihalle. Eli aivan kuin vetari olisi hieman liian lyhyt. Tällaista vikaahan on tosin ilmennyt muillakin ja ns. letkupatentin pitäisi auttaa hieman asiaan. Eli esim. polttiksen polttoaineletkusta pala tuonne diffin pään kupin pohjalle.

Ja joo, rikki mennyt osa on nimenomaan se muoviputki johon ohjauspala tulee kiinni. Korva ei lähtenyt irti, mutta itse putki halkesi, koska vetari kiilautui väliin. Tuolla putkella tosin luultavasti vielä ajelee, mutta eipä nuo uudetkaan pahan hintaisia ole.

Tosin auton kanssa mennään tällä hetkellä tällaisessa tilanteessa :D Hyvä käydä silloin tällöin osien kunto läpi ja kiristellä ruuvit yms. kunnolla kiinni. Ja on hieman helpompi pestä liat pois osista jos vertaa kokonaiseen autoon.

Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #504 : 20.07.14 - klo: 20.41 »
Tällaista vikaahan on tosin ilmennyt muillakin ja ns. letkupatentin pitäisi auttaa hieman asiaan. Eli esim. polttiksen polttoaineletkusta pala tuonne diffin pään kupin pohjalle.
Polttiksen polttoaineletku on kyllä turhan snadia tuohon hommaan. Kannattaa laittaa sopivan tiukkoja o-renkaita, niin tulee hyvä.

Jotkut Ofnan CVD vetarit käy madiin, mutta en ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, kun tuo vakio vetolaitteisto kestää kuitenkin jo aika kovaa rääkkiä, mutta niillä tuommoiset ongelmat ainakin ratkeaisi. :smiley:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #505 : 20.07.14 - klo: 21.40 »
Mä oon tehny tommoset stopparit et renkaat ei käänny liikaa


losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #506 : 21.07.14 - klo: 19.59 »
Joo nuo Ofnan vetarit tiesinkin, mutta on hieman hintavat kapistukset. Ei näitä osia nyt kuitenkaan ihan joka viikko hajoa :)

Poju99, ihan kelpo patentti, mutta en usko että tuo pieni ruuvi pysäyttää ohjauspalan liikettä mikäli ottaa hieman kovempaa osumaa. Tuo putkiklemmari olikin jo tiedossa ja nyt tein hätävarapatenttina vastaavan toimenpiteen. Tuo putki ei mennyt kuitenkaan täysin rikki, joten ympärille hieman eristysteippiä ja siihen päälle putkiklemmari, niin pääsee jatkamaan ajoja :afro:

Tosin teet mitä teet, niin aina jostain antaa periksi. Ja ehkä se on parempi niin, että jokin halpa osa hajoaa ennen kuin koko runko on kiero.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #507 : 21.07.14 - klo: 20.42 »
entii pysäytääko mut ei oo menny kertaakaan jumiin vetari tuon patentin jälkeen. :afro:
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #508 : 21.07.14 - klo: 21.16 »
Ja ehkä se on parempi niin, että jokin halpa osa hajoaa ennen kuin koko runko on kiero.
No, onneksi nuo runkolevykin on aika edullisia, joten ei hätää! :grin:

Myös erilaisilla knuckleilla voi rajoittaa kääntyvyyttä, eli esimerkiksi tämmöisillä hiukan vanhemmilla Kyoshon knuckleilla, joissa on tuolla toisella puolella lisäksi kiinnitysreiät, joihin voi ruuvata pienen pellin palan joka sitten tapaa kääntäessä akselin kuoreen. Sillä tavalla myös original madistani olen aikoinaan rajoittanut hiukan kääntyvyyttä, vaikka siinä ei ihan täsmälleen tuollaiset olekaan, mutta kiinnitysreiät on samassa kohdassa.


Kyosholla on aika paljon erilaisia knuckleja, jotka käy madiinkin, esim infernoista, ja kaikissa ei ole tuota puolipyöreätä loveakaan kääntövarren reunassa, joka on noihin tehty juurikin kääntyvyyden lisäämiseksi, joten sellaiset jo yksistään rajoittavat kääntyvyyttä.

Original madissa oli nuo vetarin pään kupit suorareunaiset, kun taas uudemmissa on ne vinot reunat. Silloin alussa olikin ongelmana, että renkaat kun kääntyi tarpeeksi, niin se suora kupin reuna alkoi jyrsimään vetaria poikki, jonka takia oli pakko rajoittaa ohjausta. Pieniä lasten tauteja oli siis alussa, jotka myöhempiin malleihin saivat pientä parannusta Kyoshon toimesta. Mutta eiköhän tässä ollut tarpeeksi Mad Force historiikkia tältä erää! :laugh:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #509 : 21.07.14 - klo: 21.26 »
pauli4x4 sä taidat olla aikalailla perillä noista madeistä ku noin tiedät historiaa.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve