Ihan kevyesti kannattaa ottaa ja anna jonkun viilata joka on NÄITÄ laitteita viilannut, vaikka eipä 2-tahtikoneen viilauksessa ihmeempiä muutoksia ole tapahtunut, mutta minusta se alavääntö on tärkeää pitää näissä koneissa, sillä ei vtunkaan merkitystä jos se yläkierroksilla sitten vinkuu ja kulkee, IMO alavaantö tärkeämpi kuin se yläpään tehot, huomatkaa siis IMO.
Joku voi tykätä eri tavalla toimivasta koneesta.
Mutta siinä vaiheessa se alavääntö on poikaa kun ajellaan suht pienessä tilassa, yläpään kone on ok jos ajetaan pitkiä suoria, eikä olla kaasulla koko aikaa lirputtamassa, esim jos ajetaan vähänkin jotain rataa missä on muutakin kuin suoria.
Amerikan koneet on tälläisiä monesti, suoralla kulkee kuin kuppa töölässä, mutta alavääntöä ei ole ollenkaan.
PHR koneet varmasti taas hyvä esimerkki siitä, kun koneessa on myös alapään potkua jota tarvitaan kun ajetaan rataa, joudutaan tekemään paljon kiihdytyksiä.
PHR koneita saa Toni Elfingin kautta, voi myös kysyä josko Pekka viilaisi pyttyä jos sinne oman koneen lähettää.