Kirjoittaja Aihe: Pyörällä päästä...  (Luettu 1892 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Pyörällä päästä...
« : 23.07.04 - klo: 20.45 »
Hei,olen pitkään ollut kiinnostunut rc-auton hankinnasta,ja olenkin nyt kolunnut nettiä aktiivisesti n. viikon verran löytääkseni sopivan laitteen harrastuksen aloittamiseen. Ja olen enemmän pyörällä päästäni kuin aloittaessani!!!tarjonta on aivan valtava, enkä enää tiedä oikeastaan mihin suuntaan lähteä!.Joten jos te alan harrastajat voisitte hieman avittaa eksynyttä ja vinkittää/neuvoa hankinnassa.Speksit on (ainakin aluksi oli?) että 4wd saisi olla, crossari, molemmat käyvät tässä vaiheessa polttis sekä sähkö?Olen jopa tarjonnut sekavalla hetkellä huuto.netissä kohteesta 9817278 hieman rahaa.Jos on jollakulla aikaa käykää kurkkaamassa ja kommentoikaa/tarjotkaa omaa myyntiin.Ja pakettihan se saisi olla että pääsee helposti alkuun.

Kiitokset jo etukäteen vastauksista
kuume on kova ja auto pitäis saada!
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Pyörällä päästä...
« Vastaus #1 : 23.07.04 - klo: 20.49 »
Mikä on sinun budjetti?

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Pyörällä päästä...
« Vastaus #2 : 23.07.04 - klo: 21.06 »
N.300 euroa ajattelin sijoittaa.Ja unohdin kysyä,että kun katselin tuota teidän kalenteria,niin huomasin,että täällä vantaalla ajetaan huomenna joku kilpailu.Joten jos joku viitsisi kertoa,että missä ja milloin, niin olisi mukavaa tehdä "treffit" jonkun kanssa.Saisin moneen kysymykseen vastauksen ja saisi "sormituntumaa" lajiin
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pyörällä päästä...
« Vastaus #3 : 23.07.04 - klo: 21.21 »
Tuo Heulin (RcMaailma) kalenterissa on virhe!

Mutta jos huomenna olet menossa katsomaan ajamista jonnekkin, niin itse ajattelin pitää treenauspäivän huomenna Lavangossa. Eli siellä missä noi kisat olisivat olleetkin. Lavanko on ihan helsinki-vantaan lentokentän vieressä. Kiitoradan toisella puolella kuin terminaali. Siinä lähellä on myös ajokoulutuskeskus.


edit,
Unohtui vielä kertoa, että Lavangossa ajetaan 1/8 kokoisilla polttomoottorikäyttöisillä krossiautoilla.

Tule katsomaan ja haistamaan nitron tuoksu...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Pyörällä päästä...
« Vastaus #4 : 23.07.04 - klo: 21.28 »
Ja mihinköhän aikaan olet menossa?(kirjoittaa kysymyslistaa samalla)Eli onko vantaan vauhtikeskus ja se karting-rata siinä lähellä?
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa miro

  • Jäsen
    • Profiili
Pyörällä päästä...
« Vastaus #5 : 23.07.04 - klo: 21.34 »
Lavangon rata sijaitsee siinä vauhtikeskuksella, KartingCenterin takana.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pyörällä päästä...
« Vastaus #6 : 23.07.04 - klo: 21.38 »
Aikaa, monelta menen sinne, on vielä vaikea sanoa, sillä kuskilla taitaa olla unta päässä vielä 10 aikaan aamulla. Joskus 14-15 menen.

Se sisäkarting-rata on siinä ihan vieressä. Siinä on myös ajokoulutuskeskus. (www.keltaisetsivut.fi <- auttaa). Jos on nätti ilma, niin radalta löytyy 97% todennäköisyydellä myös muita kuskeja muun muassa MM kisoihin treenaava JQ (Jose).

Nopea ajo-ohje jos tulet kehä3 turusta päin (ilmansuuntia ei voi muistaa) Käännyt kehä3 oikealle rampille ylöspäin siinä kohtaa missä on vasemmalla edenin vesipalvelu, kaivinkonevuokraamo ja oikealla puolella k-maatalous ja bussivarikko. Tämä ramppi on ennen lentokentän ramppia. Ajat sinne ylös, käännyt vasemmalle siltaa pitkin isontien yli. Ajat suoraan niin kauan kunnes oikealla puolella näkyy ajokoulutuskeskus ja sisäkarting-radat. Käännyt siitä risteyksestä oikealle ja heti sen jälkeen vielä kerran oikella. Sitten ajat 150 metriä ja oikealla on portti, joka ei välttämättä ole auki, mutta siihen voi jättää auton viereen. Portin takaa näetkin jo radan ja komeat hyppyrit. Porukkaa luulisi löytyvän ainakin illemmalla siinä 4-6 aikoihin.

Toivottavasti ymmärsit.

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Pyörällä päästä...
« Vastaus #7 : 24.07.04 - klo: 19.40 »
Suora linkki siihen huuto.net kohteeseen:   http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=9817278
"..olenkin nyt kolunnut nettiä aktiivisesti n. viikon verran löytääkseni sopivan laitteen harrastuksen aloittamiseen."..-viikko ei ole aika eikä mikään ;) Älä kiirehdi liikaa.
"Ja olen enemmän pyörällä päästäni kuin aloittaessani!!!"..-en imehtele yhtään. Itse ostin ensiautoni kesän alussa, kun sitä ensin 30vuotta suunnittelin (itse asiassa niitä on jo tallissa 2 :shock: ).
"tarjonta on aivan valtava, enkä enää tiedä oikeastaan mihin suuntaan lähteä!"..-Tarjontaa ON. TOD. Ajattele vaikka ensmäeesks jotta mikä siinä pirssissä viehättää (ziigaa tarjonta tarkasti lävitte ja tee ittelles seleväks mitä haluat!). Ittelleni PITÄÄ olla ÄÄNTÄ ja HAJUA. Siksi selkeä vaihtoehto oli polttomoottori. Mutta, budjettisi sulkee miltei sen jo pois (venytävenytä). Senverran voinen toki sanoa, jotta kadu en hetkeäkään, vaikka 4WD krossarin ostin :) :) -Toki harrastus vie aikaa, mutta mikä harrastus se olisikaan jos se ei imisi kaikkia rahavaroja ja kaiken hiemankin ylimääräisen ajan.
Kokeneemmilta konkareilta, niin sähkö kuin polttispuolelta kannattaa kysellä kokemuksia, mutta tärkeintä olisi päästä näkemään (ja ehkä kokemaan) paikan päällä molempia. Veikkaan, jotta paikanpäällä osaat tehdä päätöksen, kuluttaako tuleva autosi pelkkää sähköä ja hermoja , vai polttoainetta, sähköä ja hermoja :)
Käytä harkinta-aikaa - tarpeeksi. Mielellään odota, jotta pahin "kuume" menee ohitte - ja osta vasta sitten. Tuohon huuto.netin kohteeseen: 0 palautteinen, suht arvokasta myytävänä, suosittelisin ostamista joko paketti ensin, sitten raha tai hakemalla paikanpäältä (itselläni on PALJON kokemusta tuosta paikasta).
Mutta sen minä sanon; Suosittelen tätä harrastusta ihan satasellaan  :D
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive