Kirjoittaja Aihe: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015  (Luettu 34661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #60 : 03.05.15 - klo: 08.54 »
Mikä on kun kesän ratapolttistopiikit ei kumpikaan meinaa sitten millään pysyä aiheessaan, ei hyvä ollenkaan.
 :sad: :angry:

Se on ilmeisesti "tämä sukupolvien välinen kuilu" !!!!

Hih Hih. :laugh: :laugh:

 :cool:  Barbie   :cool:
Enemmän tekoja, vähemmän puhetta ja höpötystä ja hihitystä...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

meritane

  • Vieras
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #61 : 06.05.15 - klo: 13.02 »
Moro,

Mistä saa tietää, että mikä on oma kilpailijanumero kesän ratapolttiskisoihin?
« Viimeksi muokattu: 06.05.15 - klo: 15.59 kirjoittanut meritane »

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #62 : 08.05.15 - klo: 21.07 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.05 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #63 : 09.05.15 - klo: 18.41 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.06 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #64 : 20.05.15 - klo: 00.28 »
Kohta rupeaa autot olemaan valmiina Kuusankosken kisoihin.


Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #65 : 20.05.15 - klo: 10.48 »
Kuusankosken kisailmossa oli kommentti kauden aikaisesta alkamisesta.

Omasta mielestäni nykyinen ajankohta on ihan hyvä. Keväät ovat erilaisia ja säät vaihtuvat. Meidän kohdalta tämä kausi olisi ehkä voinut alkaa myöhemmin, mutta tässä ongelmana olivat enemmän työkiireet kuin säätila. Kausi aloitetaan Keski-Euroopassa vielä aikaisemmin ja uudet automallit ovat kyllä saatavilla (kohtalaisen) hyvissä ajoin.

Mitä itse haluaisin muuttaa ensi kaudeksi on kisojen parempi jakautuminen koko kaudelle. Nyt on kesäkuun loppuun mennessä ajettu jo kolme kisaa. Kesäkausi on lyhyt ja paljon eri luokkia…  joten vaikeata on kaikkia sovittaa, mutta nyt on aika vaikeata löytää noiden kolmen ekan kisan välistä hyviä treenipäiviä.

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #66 : 20.05.15 - klo: 11.35 »
Kohta rupeaa autot olemaan valmiina Kuusankosken kisoihin.


Eilen aloitettiin auton purku, muutaman varaosan joutu tilaamaan. Näköjään useammin joutais sitä huoltaan.
Jouko Hyvärinen

Poissa devito

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #67 : 21.05.15 - klo: 15.32 »
« Viimeksi muokattu: 21.05.15 - klo: 21.59 kirjoittanut devito »

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jouko Hyvärinen

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #69 : 21.05.15 - klo: 22.46 »
Mikä on kun kesän ratapolttistopiikit ei kumpikaan meinaa sitten millään pysyä aiheessaan, ei hyvä ollenkaan.
 :sad: :angry:

Ei mielestäni anna kovin hyvää kuvaa rataluokkia kesäksi aikoville (varsinkaan aloittelijoille) nuo topikki häröilyt.

Kuka ratapolttisharrastajista muka oikeasti haluaisi, että laji saa huonoa mainosta ja pahimmillaan aiheuttaa myös sen, että porukka ei siirry/aloita ratapolttisluokkaa ollenkaan (Esim. vaikka ratakasi jossa ei nytkään taida olla lähtöviivalla tungosta)?   ....Tämä oli vain lähinnä yksittäisen M8 harrastajan miete mutta ihmettelen kuitenkin.

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #70 : 23.05.15 - klo: 11.24 »

Käytiin eilen juniorin kanssa Kuusalla ajamassa pieni pyrähdys. Meille tuli positiivisenä yllätyksenä kuinka hyvä rata on ja autoki istui radalle tosi hyvin. Jatkossakin kannattaa pitää yhtenä kisapaikkana.
Jouko Hyvärinen

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #71 : 30.06.15 - klo: 10.43 »
Mikä on kun kesän ratapolttistopiikit ei kumpikaan meinaa sitten millään pysyä aiheessaan, ei hyvä ollenkaan.
 :sad: :angry:

Ei mielestäni anna kovin hyvää kuvaa rataluokkia kesäksi aikoville (varsinkaan aloittelijoille) nuo topikki häröilyt.

Kuka ratapolttisharrastajista muka oikeasti haluaisi, että laji saa huonoa mainosta ja pahimmillaan aiheuttaa myös sen, että porukka ei siirry/aloita ratapolttisluokkaa ollenkaan (Esim. vaikka ratakasi jossa ei nytkään taida olla lähtöviivalla tungosta)?   ....Tämä oli vain lähinnä yksittäisen M8 harrastajan miete mutta ihmettelen kuitenkin.
Tosiasia on kuitenkin että kun 2013 tein juttua Pienoismalli lehteen nitro moteista ja siinä ohessa C-8 luokasta (aivan väärä nimi, pitäisi olla On Road Nitro Eight eli "Ratakasi nitro sarja", C luokka ja C protot on todella historiaa, ne on nykyään Lemans protoja=LMP 1 ja 2...) oli "demokisoissa 3-4 ajajaa, jos senkään vertaa. 2014 alkoi sitten ratakasi laajentua, tietenkin suurelta osin temun ja simon ansiosta. capricorn kuskeja ilmestyi kisoihin todella runsaasti, täysin ymmärrettävää, onhan Future markkinajohtaja täällä ratapuolella. Kuitenkin tuli shepherdille, hyvien kuskien ansoista sarjan voitto kaudella 2014 joka uutisoitiin asiaankuuluvasti myös kansainvälisellä foorumilla. Maanittelun jälkeen teemu ja sakke tulivat lajiin mukaan kaudeksi 2015 ja voitto ei ollutkaan näiden kovien ratakettujen mukaantulon myötä enää itsestään selvää. Kuitenkin painotan tosiasiaa että kasvua on ollut yli 200% aloitustasosta, kun monessa muussa luokassa laskua on ollut hiukan tai totaalisen paljon (GT-8 !!)
Sinänsä huvittavaa, tai ärsyttävää, riippuen siitä miten asiaan suhtautuu: Kun aloitin, sanottiin että SM arvoa voi anoa kun on jatkuvasti 10 kuskia sarjaa ajamassa. Kun tämä täyttyi heti, muuttui vaatimis aluksi viiteentoista, sitten kahteenkymmeneen. Kun sanoin että sponssaan  kolme autoa kisoihin muuttui sekin vaatimus kahteen kymmeneen kolmen vuoden aikana jatkuvasti Silloin jo antauduin, ajattelin: on niitä toisiakin juttuja olemassa... Eli tässä ollaan, kannattaa lukea mun blogista "plussat ja miinukset" kyseisen lajin puffaamisesta.
Kyllä se "pysyy agendana edelleenkin" mutta tuota puffaus formaattia ehkä kannattais tarkistaa ensi sesongille...
« Viimeksi muokattu: 30.06.15 - klo: 11.02 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #72 : 30.06.15 - klo: 10.53 »

Nyt kun on kolme kilpailua ajettu, niin voisi kommentoida uutta formaattia.

Aluksi oli vähän pelkona että aamun reenien lyhentäminen vaikeuttaisi päivää mutta ensimmäisestä kisassa huomattiin että lyhyemmälläkin reenillä pärjätään. Kolme alkuerää tuntuu kans riittävän, suurimmaksi osaksi kuskit menevät oikeaan järjestykseen.

TOP6 10 minuutin reeni on meille ollut todella tärkeä finaalin kannalta, siinä saadaan testattua finaaliin valitut renkaat ja katsottua sopiva tankkiväli radalle. Finaaliin voidaan lähteä turvallisin mielin reenin jälkeen kun on hyvä tuntuma isompiin renkaisiin.

Tattarin kisassa ei ollut edes haittaa että ajettiin sunnuntaina. Vähän kiireinen viikonloppu oli kun lauantaina ajettiin krossia mutta sunnuntain suorittamiseen siitä ei ollut haittaa.

Kaudelle 2015 tehdyt muutokset formaattiin toimivat ja niillä on hyvä jatkaa myös ensi kaudella.
Jouko Hyvärinen

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #73 : 30.06.15 - klo: 10.59 »
Tuo harjoitus finalisteille on TÄYSIN TURHA ! Se tuli kansainvälisiin sääntöihin siksi, kun finaaliin menijät olivat ajaneet viimeksi alkuerissä ja kenties ala finaaleissa mutta ei ollenkaan finaalipäivänä, suotiin heille mahdollisuus tsekata säädöt ennen ratkaisevaa Finaalia. Meillä tuo finaali ajetaan jokseenkin samoissa olosuhteissa, kun juuri ollaan ajettu. Ihan turhaa odottelua sitten muille finalisteille.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #74 : 30.06.15 - klo: 11.06 »
SM-pisteisiin vaadittava määrä on 15 kuljettajaa. Se että luokalla on SM-arvo, ei ole automaattista, kun luokalla on 15 kuskia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #75 : 30.06.15 - klo: 11.18 »
SM-pisteisiin vaadittava määrä on 15 kuljettajaa. Se että luokalla on SM-arvo, ei ole automaattista, kun luokalla on 15 kuskia.
OK, tieto 20, kolmen vuoden aikana on tampereelta...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #76 : 30.06.15 - klo: 11.22 »
SM-pisteisiin vaadittava määrä on 15 kuljettajaa. Se että luokalla on SM-arvo, ei ole automaattista, kun luokalla on 15 kuskia.
OK, tieto 20, kolmen vuoden aikana on tampereelta...
Keskityt vääriin asioihin, jotta AKK myöntää SM arvon se vaatii muutakin kuin just tasan tarkkaan harrastajamäärän. Ja jos sua ei miellytä AKK:n tapa hoitaa SM arvon jakelun, niin voihan sen hakea muualta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #77 : 30.06.15 - klo: 11.33 »
Mikä tämmönen tieto on ja keneltä se on peräisin?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #78 : 30.06.15 - klo: 11.42 »
Mikä tämmönen tieto on ja keneltä se on peräisin?
Ei AKK:lla ole yksityinoikeutta SM arvoon, siihen se perustuu. Kuka tahansa voi perustaa esim ry:n ja myöntää SM arvon. Toki AKK on se luonnollinen paikka hakea SM arvoa RC puolella koska se on ne kaikki tähän mennessä myöntänyt. Mutta ei se estä esim että jokin muu niitä myöntäis.

Esim nyrkkeilyssä taitaa olla 3 eri tahoa myöntämässä MM tittelia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #79 : 30.06.15 - klo: 12.32 »
Mikä tämmönen tieto on ja keneltä se on peräisin?
Ei AKK:lla ole yksityinoikeutta SM arvoon, siihen se perustuu. Kuka tahansa voi perustaa esim ry:n ja myöntää SM arvon. Toki AKK on se luonnollinen paikka hakea SM arvoa RC puolella koska se on ne kaikki tähän mennessä myöntänyt. Mutta ei se estä esim että jokin muu niitä myöntäis.

Esim nyrkkeilyssä taitaa olla 3 eri tahoa myöntämässä MM tittelia.
Jos nyt kuitenkin mentäis sellaisen "baletin" mukaan että AKK; pitkien eri vaiheiden jälkeen (AK pienoisautojaosto, UA kerhot, Pienoisautoilun kannatysyhdistys, Poikien Keskus/Seurakunnat ja Pienoisautoliitto vuorovuosin) on se järjestö/organisaatio, jotta suhteet EFRA:an ja kansainvälisiin suhteisiin pysyisi oikeina eikä kuten Tanskassa jossa joukko höyrypäitä laittoi oman liiton pystyyn ja oli ULOS KAIKESTA samantien... Ajettais arvokisoja jotka on EFRA:n ROAR:in FEMCA:n ja siksi myös IFMAR.in alaisia. Huomautan nykyjässeille että olin IFMAR:in perustavassa kokouksessa Genevessä aikanaan ja jokaisessa noissa kotimaisessa järjestelyssä mukana, kun "oikeata suuntaa" etsittiin pienoisauto toiminnalle tällä. Siis Huom: kaikkia luokkia jotka ovat luokiteltuja "arvokisojen statuksella"  Rata nitro kasi, jos mikään . on sellainen luokka.
Fakta että siellä on tosi paikat edes pärjätä puolenvälin paremmalle puolelle, on jo saavutus sinänsä, mutta "That`s racing"...
« Viimeksi muokattu: 30.06.15 - klo: 12.36 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #80 : 30.06.15 - klo: 12.56 »

Voiskohan pappa päästellä höyryjä siellä omassa blogissa niin ei tänne tulis tuota turhaa skeidaa.

Tässä topiikissa keskustellaan "TP-10 & Ratakasi Kausi 2015". Historiasta eikä jutuista joissa on parasta ennen päiväys mennyt edistä asioita millään tavalla.

Pysytään aiheessa.
Jouko Hyvärinen

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #81 : 30.06.15 - klo: 13.43 »

Voiskohan pappa päästellä höyryjä siellä omassa blogissa niin ei tänne tulis tuota turhaa skeidaa.

Tässä topiikissa keskustellaan "TP-10 & Ratakasi Kausi 2015". Historiasta eikä jutuista joissa on parasta ennen päiväys mennyt edistä asioita millään tavalla.

Pysytään aiheessa.

Taisi Vatanen vastata vaan Axelin SM arvo juttuihin.

Olin itse mukana ensimmäistä kertaa TP-10 & ratakasi kisoissa.

Ajanoton kannalta pari huomiota.

Kun liki jokaisessa erässä on erikseen mainittu 3, 5 tai 10 minuutin lämmittely, niin sitä ei oikein saa mallinnettua RCM Ultimaten sääntöihin. Eli jos ajanotto käynnistyy vaikka 10:00, niin lämmittely alkaa esimerkiksi 0957. Ilmeisesti kuljettajat tarkkailevat aikataulusta milloin saavat mennä radalla, jolloin aikataulu joka tuotetaan ajanottosoftasta on melko käyttökelvoton.

Sama asia A finalistien extra harjoituksille ei löydy valmista paikkaa, vaan tuo mennään sitten ilman ajanottoa.

Olisikohan La ja Su voitu yhdistää ja ajaa kaikki luokat samana päivänä? Nythän radan käyttöaste oli paikoin olematon..
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #82 : 30.06.15 - klo: 14.16 »
Voi hyvä Sami.
Muista kumipalat :grin: jotka menevät hihnan ja rattaan väliin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #83 : 12.07.15 - klo: 12.06 »
Ratakasiluokka on kyllä kehittynyt huimasti viimeisten kahden vuoden aikana. Kasvua kuitenkin tarvitaan lisää, että päästään sinne yli 20 osallistujan lukemiin.

Nyt kasvu on tapahtunut pääosin ”huippukuljettajien” toimesta. Itse koen luokan sopivan myös keskivertokuskeille ja toivottavasti näitä tulee ensi kaudelle lisää. Niin saadaan kunnon vääntöä alempiin finaaleihin. Tällä kaudellahan jo”B-finaalissa” on ollut pientä kisan tynkää.

Voisin olla varma, että kaikki sähköturistissa kilpailleet aina TSS-10 –luokasta alkaen pääsevät aika nopeasti sinuiksi Ratakasin ja TP-10 –autojen kanssa.

Kisoihin valmistautumiseen ja kisan jälkeisiin huoltotoimenpiteisiin kyllä menee enemmän aikaa kuin sähköautojen kanssa, mutta toisaalta ajoaikaa tulee sitten enemmän. Kisat ovat myös enemmän ”tiimikisoja” ja ainakin meille tämä on tuonut lisämielenkiintoa.

Ajamme sekä TP-10 että Ratakasiluokkaa ja päivät ovat välillä aika hektisiä, mutta tätä voi helpottaa kunnollisella valmistautumisella (tätä pitää vielä parantaa). Tämä malli sopii kuitenkin hyvin ”isä-poika –tiimille”. Samaa mallia voi myös hyvin soveltaa kaverin kanssa, toinen valitsee TP-10:n ja toinen Ratakasin, niin hoituu mekkariongelma.

Tässähän voisi kohta jo perustaa uuden ketjun 2016 kaudesta…

Omassa päässä on pyörinyt myös tällainen villi ajatus… Mitäs jos yhdistetään TP-10, Ratakasi, TSM-10 ja GT-8 samaan viikonloppuun ?

Esim. vain 3 kisaviikonloppua, mutta kaikki luokat olisivat kaksipäiväisiä. Tällöin tulisi huomattavasti lisää kuskeja, jotka ajaisivat kahta luokkaa (vaikka TP-10 ja TSM-10)…  Saataisiin myös TSM-10 –luokalle kisoja kesällä (tämä on varmasti monen toive).

GT-8 –sääntöihin renkaaksi esim. Sweep, niin ei tule sitä pelättyä rengaspurua.

USA:ssa järjestään kisoja jo vastaavalla formaatilla: http://www.rctech.net/forum/attachments/nitro-road/1260742d1420572665-7th-annual-timezone-grand-prix-july-16th-19th-2015-flyer2015-final.jpg

Tätä voisi mielestäni pohtia enemmän…

meritane

  • Vieras
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #84 : 12.07.15 - klo: 15.01 »
Tarkoitatko kaksipäiväisyydellä sitä, että jokaista luokkaa ajettaisiin 2:na päivänä peräkkäin eli esim. la ajetaan eräharjoitukset ja alkuerät kaikista luokista ja sunnuntaina ajetaan finaalit kaikista luokista?

Eli toisin sanoen, jos ajaa vain yhtä luokkaa niin paikanpäällä pitäisi kuitenkin olla 2:na päivänä yhden sijaan. Tämä tarkoittaa ainakin kustannusten nousua mm. hotelliyöpymisiin menevien kustannusten määrän tuplaantumista. Ja tulisiko niitä kuskeja kuitenkaan niin paljoa että kisapäivää pitäisi venyttää seuraavan vuorokauden puolelle....

Viime talvenahan 2-päiväisyyttä kokeiltiin ainakin Nokian WJ-kisoissa. Toiset tykkäsivät ja toiset eivät. Mutta siitä ei ole kuitenkaan näyttöä, että lisäsikö kaksipäiväisyys kuskien määrää vai ei... Kuskejahan oli paljon kisoissa, mutta uskon että se johtui pikemminkin Nokian keskeisestä maantieteellisestä sijainnista Etelä-Suomessa kuin kaksipäiväisestä kisaformaatista...
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo: 15.05 kirjoittanut meritane »

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #85 : 12.07.15 - klo: 18.08 »
Ratakasiluokka on kyllä kehittynyt huimasti viimeisten kahden vuoden aikana. Kasvua kuitenkin tarvitaan lisää, että päästään sinne yli 20 osallistujan lukemiin.

Nyt kasvu on tapahtunut pääosin ”huippukuljettajien” toimesta. Itse koen luokan sopivan myös keskivertokuskeille ja toivottavasti näitä tulee ensi kaudelle lisää. Niin saadaan kunnon vääntöä alempiin finaaleihin. Tällä kaudellahan jo”B-finaalissa” on ollut pientä kisan tynkää.

Näin "ulkopuolisen" silmin minusta rehellinen tilannearvio on, että yksi kansallinen polttisrataluokka (GT-8) on korvautunut toisella (Ratakasi). Näin kesken kauden (ennen vikaa kisaa) ratakasissa on pisteillä 14 kuskia, joka taitaa olla hyvin lähellä sitä määrää mitä GT-8:ssa oli osallistujia viimeisellä kaudella 2013. Eli kovin suurta nettokasvua ei osallistujamäärissä ei ole tapahtunut. Toki paremman kokonaiskuvan saisi, kun ottaisi tarkasteluun mukaan vielä LS-5 ja TP-10 ja analysoisi miten kuskimäärät ne huomioiden ovat kehittyneet.

Raaka tosiasia on, että 4 polttisrataluokkaa suomen lyhyessä suvessa on aivan liikaa - parempi olisi jos meillä olisi edes 2 elinvoimaista luokkaa jossa molemmissa riittäisi vähintään se 20-25 osallistujaa per kisa. Tällöin nähtäisiin tasaväkistä kisaamista enemmän. Mitkä ne luokat ovat, siihen en rohkene ottaa kantaa.

Jos katsoo muita esimerkkejä krossin puolelta, niin patterikasikrossi (M8€) toimii oivana esimerkkinä. Vaikka luokka on tänä kesänä päässyt hyvään vauhtiin nitron rinnalla, niin ei sekään juuri uusia harrastajia ole tuonut. Osa kuskeista on "vanhoja" SC-kuskeja jotka haluavat ajaa isommilla radoilla kun correilla voi, ja osa on "jäähdytteleviä" nitrokuskeja joita kiehtoo sähköauton vaivattomuus.
Wacky Stack Racing Team

meritane

  • Vieras
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #86 : 13.07.15 - klo: 10.57 »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #87 : 13.07.15 - klo: 15.16 »
Aika huvittavaa kuin vikakisa on ovella ja kesä ei ole kunnolla vielä alkanutkaan. Sama pätee m8 ja m10 luokissa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #88 : 13.07.15 - klo: 15.39 »
Kalenterin vika toki sekin  :afro:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« Vastaus #89 : 13.07.15 - klo: 16.41 »
Vesa. Tuskin on sinun vika. Paljon luokkia, vähän tekijöitä.
Parempia aikoja ja kelejä odottaen.
Terkut Vesa täältä syyskeleiseltä etelästä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂