Kirjoittaja Aihe: Uuden moottorin kunnossapito  (Luettu 3134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« : 25.08.04 - klo: 18.37 »
Niin mitenkäs noita uusia moottoreita pitäs oikein huoltaa ja käyttää että ne ei laukeis heti ensi metreillä?  Kunnollinen sisäänajo on yksi mutta kuinkas monta litraa sen pitäisi olla? ja toinen niin pitäisi ajon jälkeen pistää aina tilkka öljyä sylinteriin ja parikertaa vetästä narusta. mutta mitäs muuta?

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #1 : 25.08.04 - klo: 18.42 »
Öö käytä sitä konetta vapaalla 2tankkii ja aja erittäin rikkaalla seoksella noin 5 tankkii pintakaasul. joissain poltto aineissa on jo jonkinäköstä ruosteen ehkäsyy.. jossain pitäis lukee et do not use after run oils.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #2 : 26.08.04 - klo: 07.41 »
Esim. cool power suojelee konetta, eikä perjaatteessa tarttisi käyttää after run oilia.
Tietysti siinä pitää aina olla hillitömän varovainen, ettei pääse roskia koneeseen. Jollei sulla jo oo, ni hanki polttoaineen suodattimet polttoaineletkuun ja paineletkuun. Ja aina jos avaat tulpan, ni tee se auto väärinpäin ja ennen avaamista putsaat huolellisesti tulpan ympäryksen.
Kun olet ajanut, ni mäntä pitäisi jättää ala-asentoon.
Ja pidä kone säädöissä, eikä varsinkaan liian laihalla.

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #3 : 28.08.04 - klo: 18.00 »
Mikä on liian laihalla?? onko 1 kierosta auki liian laihalla? kerro vaan. :mrgreen:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #4 : 29.08.04 - klo: 08.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Raipe"
Mikä on liian laihalla?? onko 1 kierosta auki liian laihalla? kerro vaan. :mrgreen:


Silloin kun kone huuta kuolemaa, niin se on liian laihalla (varmaan)  :mrgreen:
No lämmöistä sen tietää, jos ei mittaria niin kannattaa käydä rc-racingin sivuilta kattoos säätö ohjeet.... Perus hommeli on se, että kun sauhua tulee putkesta, niin ei ainakaan kovin laihalla ole silloin!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #5 : 29.08.04 - klo: 12.09 »
halavattu kun ei mistään löytyny nitraamatonta metanoolia. pitää 10% ajaa sisään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #6 : 29.08.04 - klo: 12.32 »
Lainaus käyttäjältä: "jannu"
halavattu kun ei mistään löytyny nitraamatonta metanoolia. pitää 10% ajaa sisään.


Ite ajoin sisään 25% nitro seoksella.
Oon ymmärtäny että ois hyvä ajaa sisään samalla litkulla millä tulee myöhemmin ajamaan.
Aiotko siis ajaa myöhemmin ilman nitroa?

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #7 : 29.08.04 - klo: 14.43 »
en kun jollain 16%:tisella. sitä on 4litraa ja 10%on 1litra.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #8 : 30.08.04 - klo: 11.53 »
Eihän sitä sisäänajoa kannata nitrottomalla löpöllä tehdä. Kätensä siinä rikkoo nykimällä konetta käyntiin.

Kannattaa tosiaan käyttää sisäänajosta alkaen sitä ainetta mitä tulevaisuudessakin käyttää.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #9 : 09.09.04 - klo: 22.49 »
Mihkä kaikkiin paikkoihin sitä after run oilia
pitäs laittaa, tulpanreiästäkö vaan vai?

Ajattelin kysellä kun monia varmaan kiinnostaa
ja satuin sitä "litkua" pullon saamaan nii voishan
sitä käyttääkin :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #10 : 09.09.04 - klo: 23.15 »
Pistä kaasarista ja tuplpanreijästä. Ei kannata täyteen laittaa, sillai varovasti ja sitte pyörittelet sitä konetta(vetelet vaikka narusta), että öljy menee joka paikkaan.  Voi olla seuraava käynnistys vähän hankalaa jos laittaa liikaa ja jättää sen sinne koneeseen. Eikös joku CRC tai ompelukone/ase öljy ajais ihan saman asian? Purkissa ainakin lukee "postaa kosteuden, voitelee ja ehkäisee korroosiota."

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #11 : 09.09.04 - klo: 23.24 »
Täytyykin kokeilla tuota aseöljyä, kun sitä löytyy sattumoisin pullo  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #12 : 09.09.04 - klo: 23.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
(vetelet vaikka narusta)

Ei oo narua mistä vetää  8)  
eiköhän sitä vähä saa sormillakin
(tai sitte ei ku melki uus kone :wink: )

Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
Eikös joku CRC tai ompelukone/ase öljy ajais ihan saman asian? Purkissa ainakin lukee "postaa kosteuden, voitelee ja ehkäisee korroosiota."


Jostain luin että ei missään nimessä saisi käyttää
spray öljyjä :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #13 : 10.09.04 - klo: 00.01 »
Mitäs vikaa spreissä pitäis olla?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #14 : 10.09.04 - klo: 15.22 »
Koitan kattella mistä luin ettei käy :!:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #15 : 10.09.04 - klo: 20.41 »
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6978&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ton aiheen lopussa on ainakin vähän siitä keskustelua!

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #16 : 10.09.04 - klo: 23.38 »
Tuo se tais olla missä siitä luin :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa jere89

  • Jäsen
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #17 : 11.09.04 - klo: 00.18 »
Mä oon ainaki käyttäny hyper 21 spray öljyy mut en sit tiä....mut eiks se after run oil oo tarkotettu suojaamaan siltä nitron syövytykselä :?:  :roll:
Wild dodge ram
Hobao hyper7

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
Uuden moottorin kunnossapito
« Vastaus #18 : 02.10.04 - klo: 11.26 »
mitäs moottorille kannattaa tehä talvella jos sitä ei käytä ja miten säilyttää?