Moi,
se luku kertoo lähinnä moottorin fyysisen koon - moottorin käämien kierrosten määrä kertoo enemmän odotettavissa olevasta tehosta/kierrosluvusta. Toki valistuneet moottorivalmistajat kertovat myös moottorien tehon, hyötysuhteen ja väännönkin. esim;
http://www.modellbau-roehrmann.de/html/shop.htmlSiellä kohta "motoren" ja esim. "lrp-street" - ovat halpoja, tehokkaita ja kestäviä motteja piharassaukseen.
Toisaalta voisi olla hyvä että marssit sinne paikalliseen kauppaan sen rungon kanssa ja kokeilet, että motti menee paikalleen. Joissakin koneissa toi "kaula" on hiukan lyhyempi kuin vakio mabuchissa. Foxissa toi motin kiinnitys tapahtuu sen rungon läpi pulteilla - riippuen rungon paksuudesta voi olla että moottori jää liian syvälle ja se ei olisi kiva ylläri pinionin linjauksen kannalta. Kun ei ole foxia niin ei osaa sanoa omasta kokemuksesta onko kyseessä vain suoraan paikalleen pulttaus vai ei. Jokatapauksessa sen pitäisi olla aika helppo juttu, kun se motti ei ainakaan ole missään kotelossa kuten esim. rough riderissa. Pystyt varmasti itse päättelemään runkoa katselemalla, onko moottorin kaulan pituus oleellinen asia vai ei. Tuskinpa.
Samalla voit katsoa edelläolevasta webbiosoitteesta elektronisen nopeudensäätimen. Esim. LRP-Regler Runner Plus Reverse Digital 45 egee on hyvä piharälläykseen. Kestää 18 kiekkaisen koneen, siihen vaikka kaveriksi LRP-Motor GT2 TURBO 19x2 25,00 Euro
25.300 U/min / 143 Watt / 75 % / 219 Nmm. Pitäisi kulkea ja vääntää hiukan nopeammallakin välityksellä. Sieltähän noita vaihtoehtoja löytyy. Motin ja noparin postimaksu lienee noin 6 e sekin selviää webin kautta. Muita maksuja tai tulleja ei kun ollaan EU-maissa. Visa-kortti olisi syytä olla.