Kirjoittaja Aihe: Losi LST XXL nykyaikaistaminen  (Luettu 1633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa makejere

  • Jäsen
    • Profiili
Losi LST XXL nykyaikaistaminen
« : 09.01.15 - klo: 12.48 »
Moro.Aateltiin mekin siirtyä tälle vuosituhannelle.Tarvittais vinkkejä vanhan Losin muuttamiseksi nykysähkölle.Muutin ko.auton jo muutama vuosi sitten toimimaan akkuporan 18V/14,4V moottorilla ja kytkimellä ja akuilla..Niitä kun sattui silloin saamaan työsuhde etuna.Alkaa vaan kaikissa oleen tunnit täynnä tai savut karanneet.Nyt alkais kiinnostaan nykyaika, eli harjaton moottori ja lipoakut.Elikkäs mitä te Gurut suosittelette?Ihan piha suttailuun sopivaa ja luotettavaa pakettia.Moottori,nopari ja akut?Auto painaa kuitenkin ruullavanakin melkein 4kg, joten ihan mopo tekniikka ei riitä.(sen verran saa olla potkua ettei naapurin 5v pentu tule nikollaan vit...leen).Ja jos vaikka jollain sattuisi olemaan sopiva edullinen paketti jouten saa kertoa)
Team Losi LST XXL ja Kyosho inferno tr-15

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi LST XXL nykyaikaistaminen
« Vastaus #1 : 19.01.15 - klo: 18.55 »
Itse lähtisin viemään projektia tuolla Losin omalla conversio kitillä:
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0017
Voiman lähteeksi laittaisin Hobbywingin 6s combon:
http://fi.eurorc.com/product/1608/hobbywing-xerun-sct-pro-d-18-combo
Näkyyhän se tuolla Losin omallakin combolla liikkuvan, mutta itseltä crawlerista kärähti Losin nopeuden säädin, joten niihin hirveästi luottaisi. Se oli siis losin crawler noppari, ei tuo mikä on tarkoitettu LST:hen. Oliko sinulla vielä kakkosvaihde ja jarruservo käytössä? LST:hen saa conversio kitin jolla voit käyttää sähköistä jarrua:
http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB3130
Vaihteet on pakko poistaa silloin käytöstä, koska muutoin vaihdelaatikon oneway vapauttaa vedon sähkömoottorin käänettyä suuntansa pakille:
http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/27001/
Euro-rc on myös Losin maahantuoja, eli heidän kauttaa voisi saada koko paketin. Losin osia olen tilaillut Wheelspiniltä, kun ei niitä ole suomesta oikein saanut Saben konkurssin jälkeen. Tuo Wheelspin myynti strategia on mielenkiintoinen: Listalta löytyy vaikka ja mitä, mutta esim LST:n osia on ns. shadow stock eli ilmeisesti maahantuojan Horizon Hobbyn varastossa, eikä sekää tunnu aina täsmäävän. On pari kertaa käynyt niin että tavaraa piti olla shadow stockissa, mutta sitten ei ollutkaan. Luulen että kannattaisi Kysyä tuolta Euro-rc:ltä voisiko osat saada heidän kautta, laita sinne sähköpostia, jos tuo Losin kitti kiinostaa. Ja laita ihmessä juttua miten projekti etenee. Itselläkin olisi hiukan kiinostusta tuohon Conversioon, mutta nyt ei raha tilanne anna siihen mahdollisuutta. 6s lipoilla pitäisi kulkea samat vaihteetomana kun nitrolla vaihteellisena. Itsellä on Thunder Tigerin MT4 sähkö monsteri, johon heitin 6s lipon kiinni. Aivan mieletön teho ja vauhti. Tuossa on myös Hobbywingin tekemä harjaton compo. Tuo MT4:sen combo on 120A sensoriton, joka ei vettä säiky. Toinen vaihto ehto nopeudensäätimeksi jos haluaa vesisuojatun:
http://fi.eurorc.com/product/7868/hobbywing-quicrun-wp-8bl150-esc
Mootoriksi esim:
http://fi.eurorc.com/product/7878/hobbywing-quicrun-18-4074-4pole-2000kv-brushless-motor-red
Onnea projektille!
T:Hannu
« Viimeksi muokattu: 19.01.15 - klo: 18.59 kirjoittanut horna »
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.