Vesan auto näyttää todella hyvältä!
Tuo mainittu 167mm leveys ei silti ole mikään itsestäänselvyys eikä läpihuutojuttu kaikille yleisimmillekään mattiksille. Tuunasin testiksi just Assoa ja se vaatii vähintään 4mm backspacen vanteet + reilua Dremelöintiä takapodin alalevyyn, jotta vasen pyörä mahtuu pyörimään. Onkohan 4mm backspacen vanteita nyt sitten taas enskaudella tarjollakaan? Kuka tietää? Mitat kun tuntuu vaihtuvan koko ajan.
En halua tässä asiassa mikään jarrumies olla, mutta Supastoxien korit ei heittämällä mene kaikkiin 12-mattiksiin. Vakioluokan "henkeen" ei mielestäni sovi, että uutta autoa pitää ensimmäisenä olla luokkaan sovittamassa jyrsintyökalu kädessä.
Vesa, koriko on takapyörän aukoista 167mm ja sitten pitäisi saada taka-akseli vielä vähän kapeammaksi, jotta gummit varmasti ohittaa pyöränaukon reunan? Taka-akselin leveys siis jotain 165-166mm ?
Komppaan meritanea tässä: WGT kuuluu hienoimpien luokkien joukkoon. Jos foumiluokkia tässä nyt ollaan nostamassa, lisäluokkana se vähintään pitäisi olla. Autot on rauhallisia ajettavia ja helppoja säätää, "spec" renkaat kestää hyvin. 2S säätimiä ja akkuja jengillä saattaa olla hyllyssä jo valmiina jos esim krossia on tullut ajettua. Koneeksi vaikka 21.5T. Myös vintage kalusto taipuu tarvittaessa WGT luokkaan todella helposti. Itseltäni löytyy RC10LSS vuodelta 1990 Sophia GT korilla ja WGT Spec renkailla. Mitään ei tarvinnut tuunata, senkun vaan ruuvasi kiinni.
-Niki-
167mm oli mitattu taka-akselin leveys, ilman shimmejä JFT renkailla, CRC-vanteissa leveempi offsetti eli pari milliä tulee reilusti leveyttä lisää niillä.
Korin leveys akselin kohdalta n 173mm, renkaan etupuolelta helmasta n 178mm, renkaan takaa n 165mm alahelmasta.
Ajatus kuitenki on, että homma ei siihen kaadu jos renkaat vähä näkyy korin alta, näkyy ne leveällä keulalla AMR-korinkin alta nyt. Ainakin Ripperit on suunniteltu siten että pelivaraa on, mutta hubeissa on eroja, joten riippuu ihan onko normi vai kapeat hubit ja miten päin.
Noista offseteista - ne ei siis muutu vuodesta toiseen, vanteissa on valmistajilla aina sama offsetti. CRC oma, JFT oma, jne. Varmasti ei kaikki GT-kopat sovi suoraan, mutta voidaan listata ne joka sopii ja joilla ajetaan, eli korilista.