Kirjoittaja Aihe: Ei käy kunnolla  (Luettu 1442 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oukaite

  • Tulokas
    • Profiili
Ei käy kunnolla
« : 10.11.04 - klo: 11.18 »
puteten alpha ei meinaa jaksaa käydä tyhjä käyntiä,varsinkaan lämpimänä mikähän mahtas olla vikana?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ei käy kunnolla
« Vastaus #1 : 10.11.04 - klo: 12.54 »
Kone voi käydä liian kuumana ja/tai väljä kone. Uuden pytty/mäntäsarjan saa alle 30€ ja kuumana käymisen saa luultavimmin estettyä rikastamalla seosta. Saako hyvin polttoainetta? Siis onko letkuissa, kaasarissa tai tankissa ilmavuotoja?

Poissa Larwa

  • Tulokas
    • Profiili
Ei käy kunnolla
« Vastaus #2 : 29.12.04 - klo: 20.05 »
Mul o vähä samanlaisia ongelmia tässä, eli mä oon ajanu tolla koneella n. 1l verran ja sen jälkeen se oli seisomassa n. 4-5kk kun sitten otin sen käyttöön uudelleen niin ongelma on sellanen että ei pysy tyhjäkäynnissä päällä? Mikä on muuten sopiva tyhjäkäyntinopeus? pitäisikö se olla sellanen että renkaat ei pyöri ollenkaan ilmassa. Nyt renkaat pyörii aika lujaa ja siltikin hetken tyhjäkäynnilla ollessa sammuu jos tyhjäkäyntiruuvia säätää enemmän auki niin silloin pysyy päällä mutta auto liikkuu eteenpäin vaikkei paina kaasua ja tämähän ei ole hyvä kytkimelle.

Oon vaihtanut tulpan, kiristellyt ruuveja, avannut koneen, koittanut säätää neulasta 3 kierrosta auki niin niin röpöttää kaasulla jos 2 kierrosta niinkuin ohjekirjassa sanotaan niin ei toimi tyhjäkäynti kunnolla ja jos taas pistetään enemmän kiinni niin on vaikea saada käyntiin ja kuitenkin sammuu tyhjäkäynnillä.

Mult alkaa pikkuhiljaa loppumaan neuvot, ihan hyvin tällä ajamaan pystyy jos pitää tyhjäkäyntikierrokset korkeana, mutta eihän sen niin kuulu olla.

Niin ja kyseessä on Pureten alpha GP 3

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ei käy kunnolla
« Vastaus #3 : 30.12.04 - klo: 20.03 »
Oletko koittanut siitä 2 ja 3 kierroksen väliltä? Laita ensin 3 kierrosta seosneulaa auki, sitten kiristät sitä pikkuhiljaa niin, ettei röpötä lähtiessä. Säädät tyhjäkäynnin kierrokset sopiviksi ja pitäisi käydä tyhjäkäyntiä jos kone on kunnossa. Niissä pureteneissa ei ole kovin häävit kytkimet vakiona, mutta kyllä siinäkin pitäisi saada tyhjäkäynti niin pieneksi ettei renkaat pyöri ilmassakaan. Ei se kytkin siitä kauheasti kulu, vaikka se vähän tunkisikin eteenpäin paikalla ollessaan, mukavampi että pysyisi käynnissä.  :wink:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Ei käy kunnolla
« Vastaus #4 : 30.12.04 - klo: 20.06 »
Ootkos lukenut ton: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=4635

Voin kyllä sanoa, että se on joko liian laihalla tai sitten se kone on väljä!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ei käy kunnolla
« Vastaus #5 : 30.12.04 - klo: 20.23 »
Hyvä tux, mä en käsitä miks mä en sano koskaan suoraan!  :x