Kirjoittaja Aihe: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)  (Luettu 11313 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kesä on tänään tullut jo askeleen lähemmäs meitä, kun Tekno julkaisi uuden versionsa sähkökasista!
http://www.teknorc.com/shop/tkr8000-eb48-4-18th-competition-electric-buggy-kit/

Ensimmäinen kappale lähtee kohti Suomea kun kitit saapuvat varastoon ja kirjoitan tänne raporttia kuin pääsen kokoamaan autoa.

Auto on selvästi jälleen kehitetty isolla harppauksella eteenpäin ja kannattaa tutustua demokuviin täällä:
http://www.teknorc.com/shop/tkr8000-eb48-4-18th-competition-electric-buggy-kit/#tab-detailed-description



Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #1 : 05.01.17 - klo: 07.11 »
Ulos laatikosta video ja vähän vertailua .3 malliin. Aika varmasti tulee olemaan mun kesä kilpuri.

https://www.youtube.com/watch?v=-Rpi6PVZQWo

Poissa awallin

  • Tulokas
    • Profiili

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #3 : 10.01.17 - klo: 19.52 »
Terve,
Uusi EB on kasassa ja otan kuvia sekä kirjoitan tänne lyhyen rapsan.

Sen verran on pakko kuumottaa jo ennakkoon, että rakentaminen oli taas osoitus Teknon laadusta ja eteenpäin on jälleen menty hienosti edellisestä mallista!

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #4 : 25.01.17 - klo: 06.43 »
Terve,
Uusi EB on kasassa ja otan kuvia sekä kirjoitan tänne lyhyen rapsan.

Martti missä rapsa?

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #5 : 31.01.17 - klo: 12.55 »
mitä uutta ja edistyksellistä tossa on edelliseen
malliin verrattuna?

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #6 : 31.01.17 - klo: 13.18 »
mitä uutta ja edistyksellistä tossa on edelliseen
malliin verrattuna?

Teknon sivuilta suoraan lainattuna. :wink:

http://www.teknorc.com/shop/tkr8000-eb48-4-18th-competition-electric-buggy-kit/

EB48.4 New Features

New CNC 7075 Chassis with Improved Wear Characteristics
Revised Steering Geometry and Ackerman Plate
Bearing Supported Spindle/Carrier Design
Revised Wide Rear Pivot Suspension Geometry
Revised Ultra Efficient Drivetrain with New Universal Driveshafts
Revised Internal Gear Ratio for Improved Efficiency
CNC 4×1.9 Flat/Flat Delrin Pistons and CNC Delrin Guides
New CNC 7075 Aluminum Bleeder Shock Caps (emulsion, vented, non-vented)
New LF (low frequency) Shock Springs
New Fighter Jet Inspired Body Design
« Viimeksi muokattu: 31.01.17 - klo: 13.21 kirjoittanut Metsäläinen »

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #7 : 31.01.17 - klo: 14.41 »
jep kiitos onhan noita uudistuksia.olishan nuo
nähny noista linkeistä mut laiskuuttani en jaksanu
ruveta katsomaan ja ei ollu aikaa .vilkasen myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 13.03.17 - klo: 16.07 kirjoittanut Mönkkiinen »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #8 : 01.02.17 - klo: 07.29 »
Tässä pari linkkiä missä Matthew Armeni kertoo uudistusten vaikutuksista ja eroista edelliseen malliin.

http://www.rctech.net/forum/14821919-post2797.html

http://www.rctech.net/forum/14822194-post2800.html

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #9 : 04.02.17 - klo: 20.23 »
Tervehdys,

Työt ovat pitäneet miehen kiireisenä mutta laitetaan lyhyesti juttua uutukaisesta:
Itselläni on siis ollut nyt laitteesta .2 & .3 versio aiemmin. Toisen ja kolmanen version välilen ero oli huima koska tässä vaiheessa geometriaa muutettiin ratkaisevasti.

Nyt on jälleen puskettu uusi askel eteenpäin geometrian osalta ja pelkästään auton muutoksia verrattuna (takapään osalta) on helppoa kuvitella, että auto on entistäkin helpompi hallita. Kolmannen version parhaat ominaisuudet olivat mielestäni sen jousituksen toiminta, riittävän agressiivinen ja kireästi mutkissa kääntyvä sekä hallinta hypyissä.

Edellä mainittuihin tekijöihin vaikuttaa moni tekijä mutta kapea pohjalevy tuo massakeskipisteen lähelle keskustaa ja vaikuttaa asiaan merkittävästi. Lisäksi kesän tuulisessa kisassa tuolla oli mahtava hyppiä keula matalalla kun samaan aikaan moni muu auto leijui ilmassa.

Uudessa mallissa on myös LF-jouset ja ne tuntuvat sormilla kasaan puristaessa todella laadukkailta. Näiden kokeileminen tulee olemaan hyvin mielenkiintoista Suomen röykkyisillä radoilla! Tällä kerralla myös paketin mukava olevat männät voivat sopia meille kohtuullisen hyvin, vaikka uskoisin meneväni jälleen 3x2,1:llä. Ne toimivat edellisellä versiolla ainakin omaan käteen joka ikisellä radalla.

Ohjauksen lisälaakerointi hubien osalta on myös asia, jonka kokeilua odotan innolla. Tämä vaikuttaa niin ohjauksen herkkyyteen kuin siihen, että siihen ei tulisi helposti väljää liikettä.

Ps. Autoa saa tulla katsomaan ja tutustumaan - ole yhteydessä.


Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #10 : 16.04.17 - klo: 20.38 »
Ajokelejä tuskaisesti odottaen, laitoin iskareihin löysemmät öljyt kun ekat ajot taitaa olla noin +5 asteen kelissä.
Eteen tuli Losin 30 ja taakse 25.

Katsotaan miltä noilla auto tuntuu kun pääsee röykkyiselle radalle.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #11 : 17.04.17 - klo: 16.56 »
Tässä vielä liitteenä alkusetup, jolla lähden autoa ulkoiluttamaan.
Sen on tarkoitus olla lähinnä vain helppo ja neutraali - isot muutokset tuohon tulevat sitten testin aikana.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #12 : 18.08.17 - klo: 21.31 »
Tervehdys,

Lavangon FO-sarjan päätöskisaa odottaessa jaetaan mun viime kisan setup.
Auto toimi omiin käsiini sillä loistavasti mutta kuskissa oli parantamisen varaa.

http://www.teknorc.com/shop/tkr8000-eb48-4-18th-competition-electric-buggy-kit/

Valitse tuolta "setup sheets" ja löydät omani viimeisenä.

Ps. Ensi kaudelle pitäisi saada enemmän kasikuskeja.
Ottakaa YV:llä yhteyttä jos olette kiinnostuneita.
« Viimeksi muokattu: 19.08.17 - klo: 20.48 kirjoittanut mamyllyn »

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #13 : 27.03.18 - klo: 23.53 »
Kesän alku lähenee ja aika aloittaa uuden auton kasaaminen.
Mikäli haluat tutustua autoon, niin ole yhteydessä :)

Paikka: Pohjois-Haaga.

Terveisin,
Martti

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EB48.4 1/8th Competition Electric Buggy Kit (TKR8000)
« Vastaus #14 : 30.04.18 - klo: 21.06 »
Hello,

Kesäkausi alkaa pian myös omalta osalta ja akkujen valinnan osalta on selvitty.
Alkuperäinen tavoite oli 4S 6000 mAh akut EFRA-hyväksynnällä mutta hintavertailun ja ison mietinnän jälkeen pääydin (mme) seuraaviin:

Intellect LiHV Shorty Battery 6000mAh-120C-2s 7.6V (IPBG2S6000HV3)

Eli 2x2S konfiguraatiolla mennään ja silloin voin istuttaa samat akut ensi talveksi pikku EB:n kyytiin.
Noiden väliin laitan 5 mm messinkiputken, joka on halkaistu yhden sivun osalta.

Lataus tapahtuu yhden portin kautta 2x2S sarjakytkentäjohdoilla joita saa mm. LRP:n valmistamana. Niiden 4 mm liittimen pitäisi myös mennä ton messinkiputken sisälle, eli kaksi akkua saavat olla jatkuvasti teipattuna toisiinsa ja lataus onnistuu vaivatta.

Liitteenä muutama kuva mun shorty modista, jotta akut istuvat sinne paremmin. Tulevien akkujen paino on 215 g/ kpl eli siksi lisäpainoja on jo valmiiksi kyydissä pedissä.

Tein siis akkupetiin lisäpaikat ja kavensin poikittaisten remmien sijaintia toisistaan. Lisäksi vedin pitkän sträpin poikki ja liimasin sen puristimia apuna käyttäen uudelleen kasaan  :tongue: