Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JaliM

Sivuja: [1] 2 3
1
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.10.14 - klo: 13.57 »
Poskettoman nätin näköinen konversio. Voi tosin kuvitella miten vähän riipii sydämmestä kun ensimmäistä kertaa keulii tuon kivikkoon katolleen :grin: Vai käytättekö näissä nätimmissä versioissa erillistä "ajokoria"?

2
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.02.14 - klo: 23.11 »
No eihän se ohjelmointi ohjaimella nyt onnistukkaan kuten manuaali ehdotti. Kun kaasu on pohjassa ja ESC laitettu päälle, tulee aluksi normaali kalibroinnin piipitys. Kun kaasua pitää edelleen pohjassa tulee toiset piipitykset ohjelmointitilan merkiksi. Manuaalin mukaan tässä vaiheessa pitäisi jäädä tilaan, jossa kaksi piipitystä tulee, sitten tauko ja jälleen uudet kaksi piipitystä jos on onnistuneesti päässyt ohjelmointitilaan.

Oma ESC jää tuossa vaiheessa piipittämään jatkuvalla nopealla tahdilla yksittäisiä piippauksia keltaisen ledin vilkkumisen tahtiin. Eli jokin menee puihin. Kaasun tai jarrun pitäminen pohjassa saa aikaiseksi tilulilu -äänen, jonka jälkeen ESC palaa takaisin ajomoodiin. Intterwebbi ei tuollaiseen tilaan antanut mitään ehdotuksia.

Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia ja millä pääsitte eroon?

Koitin jo useampaan otteeseen ja asettelemalla trimmit nollakohtiin, mutta tuloksetta.

Pihinä kun ei viitsisi castle linkkiäkään tilata, jos ohjaimesta periaatteessa saa samat kujeet tehtyä. Vai oletteko sitä mieltä että Castle Link USB-härveli on hintansa veroinen lisavaruste?

3
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.02.14 - klo: 18.21 »
Juu, laskuvirhe paholainen näköjään lipsahti. 125A tulee kun oikein laskee :)  Jostakin manuaalista katsoin että 100A on suositus, joten pähkäilin noiden nykyisten akkujen riittävän.

93C asteinen on jo hullun kuuma. Suojakangas kyllä päästää ilman läpi, mutta estää varmaan tuuletinta toimimasta ihan optimisti.

Mutta kiitos vinkeistä. Koitan tuota toista asetusta noparista ja katson paljonko akkuihin sen jälkeen menee latausta.

4
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.02.14 - klo: 15.38 »
Jali, paljonko oli pakkasta ulkona kun ajoit?

Ihan lämmin ilta oli, oisiko ollut about -2c pakkasta korkeintaan. Mutta sama ilmiö toistui kun ajelin aikaisemmin -10c pakkasessa luistinkenttää ympäri.Ja tosiaan ihan uudet akut kyseessä. Ihan varma en nyt olekaan näyttääkö tuo Venomi mistään kennokohtaisia latauksia.

Castlen linkkiä ei valitettavasti ole ja manuaalisessa setupissa ei taida olla ihan yhtä kattavasti tarjolla. Manuaali ehdotti 3s-akuille vaihtoehdoiksi joko Auto (3.2v/cell) tai 9V (3V/cell).

Käsitin että C-raja liikkuu akun kapasiteetin mukaan, jolloin 5000mAh 25C akun pitäisi tarjoilla 150A purkuvirtaa.

Onkohan tuossa noparissa muuten mitään lämpörajaa? Kärry on korin alta käärittynä huokoiseen kiillotusliinaan, jotta lumituiskut pysyvät poissa sähköistä.

5
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.02.14 - klo: 08.15 »
Ok, kiitoksia infosta. Pitää tutkia tuota cutoffia. Todennäköisesti kiinni tuollaisesta asetuksesta, kun en ole sitä mitenkään säätänyt vakiosta.

En ihan kuiviksi akkuja yritäkään ajaa, mutta kyllä niistä enemmän kuin puolet kapasiteetista haluan käyttöön.

Aeced: 25C akut

6
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.02.14 - klo: 23.09 »
Osaisikohan joku auttaa tämän kanssa.

Ajelen kärryllä 5000mAh Zippyn 3s-lipojen kanssa. Ajelin autolla, kunnes ilmeisesti lipo-cutoff alkaa katkomaan ja auto ei enää liiku. Kuitenkin akkuja ladatessa, menee akkuihin vain 2400mAh latausta sisään, eli yli puolet on käyttämättä. Mistähän tämä voisi johtua?

ESC on vakio Blur ja asetukset on ihan vakiosetupissaan. Pitääkö joku lipo-asetus säätää 6s-settiä varten toiseen asentoon, että akuista saisi hieman enemmän irti? Laturina Venomin älylaturi ja lataan balance-moodissa 5A virralla, jos tuolla on jotain merkitystä.

7
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.12.12 - klo: 23.23 »
Manuaalista ei löytynyt kuin räjäytyskuva, joten mitenkä tuon vaihdelootan saa tuolta välistä helpoiten pois, jotta saa idler gearin vaihdettua?

Ruuvit availin ja vetarikupit irroitin kummastakin päästä. Laatikko kyllä liikkuu, mutta on nalkissa runkopalkkien ja vetareiden välissä. Eikä vetaritkaan mahdu liukumaan kupeista pois että saisi lisätilaa.

Onkos tuossa nyt jotain erityistä mitä pitää irroittaa ennen kuin saa lootan ujutettua pois tuolta välistä?

8
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.11.12 - klo: 23.30 »
Halpoja nuo tosiaan näytti olevan, $5.99 kappale. Otin kaksi kumpaakin, niin onpahan sitten ensi kerralle uudet heti tilalle. Eiköhän nuo 6s-lipot syö nuo uudetkin ennen pitkää.

Manuaalin räjäytyskuva ei oikein selventänyt, että saako tuon alimman rattaan ujutettua pois paikoiltaan ja vaihdettua irroittamatta koko laatikkoa?

9
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.11.12 - klo: 13.20 »
No spank-my-ass-and-call-me-charlie...eihän tän nyt näin pitänyt mennä  :shocked:

Ensimmäinen koeajo fluxilla uuden ESC:n kanssa pääty hammastuksen joukkopakoon. Tuo lienee  gearbox ja sen idler gearit, jos tulkitsin manuaalia oikein.





Yllättävän paljon tässäkin tuntuu pientä askarreltavaa olevan noiden rattaiden kanssa.

10
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 21.11.12 - klo: 23.32 »
HPI Racing ilmoitti, että vaikka sijaitsen takuualueen ulkopuolella he haluavat hoitaa homman kuntoon. Se on kiva se. ESCin palautuspostituksen $16.50 joudun itse maksamaan, mutta vaikuttaa silti ihan asialliselta toiminnalta.

Laitan vielä infoa miten homma etenee, josko jollekin muullekin sama ongelma vielä ilmenee.

Tänään tipahti postiin uusi ESC. Rikkihän se entinen oli. Hyvin hoitui takuun towerista ostetulle fluxille jenkkien kautta. Loppuhinnaksi tuli tuo $16.50 postikuluja.

11
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 06.10.12 - klo: 00.19 »
Kuinka herkkiä mahtavat olla monster-autojen olla repeämille? Pieni sivukosketus aitaan teki savage fluxin vakiorenkaaseen 2cm repeämän kylkeen. Mitä veikkaatte kestääköhän tuo rengas repeämästä huolimatta 6s-tehoilla ajelua hiekkakentillä vai repeääkö rengas kokonaan kunhan saa kunnolla vauhtia? Nuohan tuppaavat venymään aika munkeiksi noilla akuilla.

Hyllystä löytyy CrimeFighterMT -renkaat tilalle, mutta kannattaako vaihtaa jo suoraan revenneen renkaan tilalle vai vieläkö tuolla olisi ajokilometrejä jäljellä? Pintaa renkaassa sinänsä riittää vaikka kuinka, joten turhaan ei vielä huvittaisi vaihtaa jos muiden kokemuksien mukaan pikkuvikaisella renkaalla pystyy ajamaan moitteetta

12
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.09.12 - klo: 22.54 »
HPI Racing ilmoitti, että vaikka sijaitsen takuualueen ulkopuolella he haluavat hoitaa homman kuntoon. Se on kiva se. ESCin palautuspostituksen $16.50 joudun itse maksamaan, mutta vaikuttaa silti ihan asialliselta toiminnalta.

Laitan vielä infoa miten homma etenee, josko jollekin muullekin sama ongelma vielä ilmenee.

13
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 23.09.12 - klo: 23.18 »
Fluxin ESC tuntuu kuolleen tai ainakin on tarpeettoman hiljainen toimiakseen. Auto hyytyi kesken ajon (30C 3s lipot, vakiopinjoni) hiekkakentällä, eikä enää nopari piippaa tai vilkuttele ledejä tai mitään muutakaan. Ei haise palaneelle, eikä mitenkään muutenkaan eroa tavallisesta. Virtakytkimestä kun kääntää, ei tapahdu yhtään mitään.

Toisilla akuilla koitin, mutta hiljaista on.

Onko mitään kikkakolmosia mikä tuota mahtaa vaivata tai miten herätellä henkiin? Tai edes vinkkejä joilla testata mikä sitä mahtaa vaivata?

14
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.09.12 - klo: 17.12 »
Tuli päivitettyä parempi keulintarengas paikalleen. Traxxasin malli käy suht suoraan paikalleen alkuperäisen tilalle.





Tuki on säädettävää mallia, joka ihan ala-asennossa toimii Drag-wheel -tyylisesti ja pystyy hiekkakentälläkin tykittämään 6s-akuilla aika hyvin sen mitä autosta löytyy sen keulimatta yli. Ylimmässä asennossa on taas juuri sopiva sellaiseen tyylikkääseen ja hallittuun keulimiseen.

15
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 11.09.12 - klo: 10.12 »
Myykää joku mulle tuo tasauspyörästön lautasrattaan pinion, 9 hampainen.
Suomessa näitä ei ole kenelläkään varastossa(hobbylinna, sabe) vai myydäänkö jossain muuallakin hpi osia?
Kiire tarve on! jeesatkaa.

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=102692

tai

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=105551


http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=61468&zenid=eungctovps7oq5elgscinae9o4

16
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.09.12 - klo: 23.58 »
etutukivarren sisäpuolinen ylempi tukitappi lensi kuikkaan kun etupuskuri oli siirtynyt kiepissä pois paikaltaan. Räjäytyskuvasta jäi epäselväksi että onko tuo osa 86073 vai 86074. Toinen tappi on 62mm ja toinen 78mm. Kumpikos osa tuohon sopii?

Löytyykö vastaavaa 4mm paksuista metallitappia metritavarana mistään putiikista niin että voisi siitä sahailla sopivia tappeja?

EDIT: 4mm pultista sai helposti sahattua sopivan pitkän tapin. Taas kulkee.

17
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.07.12 - klo: 22.45 »
Mitenkäs uusien vastareiden ostaminen fluxin vakioradioon onnistuu?

Haluaisin siis ajaa Hyper 7 nitroa samalla radiolla vaihtamatta vastaria autosta toiseen. Onnistuuko tuo ihan ostamalla vaikka liquidrc:stä toisen vakiovastarin vai kuinka?

18
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.06.12 - klo: 23.55 »
Jepulis, ei muuta kuin kovempaa palikkaa tilalle. Ilmeisesti ei takuusta ole tässä hyötyä vai onko saatavissa ainakin vakio-osa takuusta tilalle?

Tuo HD drive gear nyt taitaa joka tapauksessa olla pakko-ostos, jos tykkää revitellä. Laitetaankos samaan pakettiin jotain muitakin osia jotka on vikaherkkiä vai pärjääkö tuolla vaan.

19
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.06.12 - klo: 23.39 »
No mutta mutta, mites tässä nyt näin kävi  :shocked:



Onkos tuo normaalia, että keskidiffin rattaille käy noin? Ei mitään hiekkakuoppapommitusta saanut, vaan pienessä tilassa sprintti-rallia edestakaisin 6s:llä. Eli aika rankkaa rallia voimansiirrolle kylläkin. Eikös noiden pitänyt olla "bullet proof"? Onkohan ollut huonosta shimmauksesta tms. johtuvaa vai osaako joku analysoida paremmin?

Onkos näissä voimansiirron osissa millaiset takuut vai pitääkö omasta pussista tilailla sopivat varaosat? Towerista muutama kuukausi sitten tilattu auto.

Mitäs tuohon kannattaisi laittaa tilalle ja mitä tehdä paremmin, ettei noin käy jatkossa?

20
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.06.12 - klo: 23.19 »
On tuo fluxi kyllä ihan järjetön pyssy 6s:illä, voi ziisus :grin:

Pystyykö joku ajamaan noilla jossain vaiheessa ihan lämä pohjassa, kun itsellä tuntuu ettei tasaisella pesäpallokentälläkään kerkeä kelaamaan niin paljoa vauhtia ettei auto vielä hyppää ilmaan kaasua painaessa.

Onko joku koittanut väsätä tuosta keulintarenkaasta kiihdytysmallia, eli sellaista joka estäisi keulimisen alle 5cm tasoon? Paikalliset mopopojat tulivat haastamaan lähikentällä ajellessä kiihdytyskisaan, niin olisi mukava saada keulintataso säädettyä sellaiseen kiihdytysmalliin, jossa voisi koittaa lähettää kovemmalla kaasulla.

21
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.05.12 - klo: 00.23 »
Aikaisemmat katon metallipalat kestivät pari kaatumista, eli ei ihan mitä piti. Uusi ratkaisu kesti moitteetta tämä päivän ajelut ja mikä parasta, kattopalan kitka riittää nappaamaan auton takaisin pyörilleen, jos sattuun horisonttivääristymä iskemään.

Ei mikään kedon kaunein kukkanen, mutta kumimatto tekee minkä pitääkin, eli suojaa koria puhkipalamiselta. Kiinnitys luonnollisesti läpipulteilla ja prikoilla. Antenni tulee läpi takaikkunaan tehdystä reiästä, eli antenniputketkaan ei ole enää kertakäyttökamaa. Kantamaan tuolla ei tuntunut olevan mitään vaikutusta.


22
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.05.12 - klo: 22.38 »
Rajun asfalttikipin seurauksena näyttäisi vasen alempi tukivarsi napsahtaneen poikki sisäpuolen sokkatapin ympäriltä. Pysyy kiinni, mutta kovemmassa pompussa luiskahtaa pois paikaltaan. Onkos nämä nyt oikeat osat mitkä pitää tilata ==> KLIK

Vaihdoin 55 öljyt ympäriinsä vakioiskareihin ja hallinta parantui todella huomattavasti. Ruohikkokentällä pysyy ajamaan rinkiä todella paljon kovempaa kärryn kaatumatta. Millaisia iskariöljyjä muut ovat koittaneet onnistuneesti? Nuo vakiöljyt eivät liene mitään mahdottoman hyvää ainetta.

23
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.05.12 - klo: 23.11 »
No johan se on ensimmäinen koppa katosta puhki  :tongue: Ei tuo asfaltilla ajelu oikein ole soveliasta puuhaa korin kannalta. Mistäs te olette tilanneet uusia koreja tuohon?

Antenniputken kannalta vaikutti hyvälta ratkaisulta porata reikä korin takaikkunaan ja laittaa antenni siitä läpi sojottamaan takaviistoon. Pysyy hyvin turvassa siellä.

24
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.04.12 - klo: 01.12 »
Kalliita noi slipperit, parempi laittaa heti momenttiin ja pikaliimat väliin. Ihan turha murheenkryyni tähänkin autoon.

Kumpaa tarkoitat momentilla, ohjekirjan "puoli kierrosta auki" vai muutoin suositeltu "kaikki kiinni"?

Ainakin se ärsyttävä voimattomuuden tunne lähti livohkaan kerta heitolla, kun slipperin käänti kokonaan kiinni. Muutoin valui aina pikkuhiljaa löysemmälle, kunnes ei taas kärry liiku juuri mihinkään. JOtenkin tuntuu muutenkin turhalta hukata tehokkaasta autosta tehoja luistatteluun, kun tarkoitus on kuitenkin saada paljon runttua pyörille. Kestävyyskään ei lienen ongelma, jos ei harrasta volttien pomppimista paikaltaan.

25
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.04.12 - klo: 23.56 »
Kiinni vedetyn slipperin jälkeen kori alkoi tuntumaan kulutustavaralle jo pelkästään herkän liipasinsormen ja 4s-akkujen kera. Jotain piti keksiä, joten tuollainen budjettiratkaisu tuli tuunattua liukumaraudoiksi korille.



Ei ehkä kaunein, mutta race. Jospa tuo antaisi hiukan lisäikää korille. Mustaksihan noi olisi voinut maalata, mutta tuntui turhalle, kun ensimäisen kipin jälkeen maalit olisi pois kuitenkin.

26
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.04.12 - klo: 00.04 »
Tee muuten jotkut n. milliset reiät sinne renkaiden kulutuspintaan keskelle ainakin kahteen kohtaan vastakkaisille puolille, muuten se vesi ei lähde sieltä koskaan pois.
Vesi renkaan sisällä käy laakereiden päälle, sekä tarpeeksi hanaa annettaessa repii renkaan reikaleiksi.
Kulutuspinnan reiän kautta vesi poistuu renkaasta keskipakoisvoiman takia autolla ajettaessa.

Hyvä vinkki, ei tullut mieleenkään ettei noissa renkaissa ollut vesireikiä. Vesi vaan tirskahti joka renkaasta kun poranterä surahti läpi. Tuntuikin että renkaat väpättivät vähän normaalia enemmän kovilla kierroksilla. Oppia ikä kaikki  :tongue:

Hetkittäin tuntemani voimattomuus 4s-akuilla osoittautui myös olevan vain liian löysä slipperi. Sen kun tiukkasi ohjeiden mukaan, niin alkoi taas monsteri puskea normaaliin tapaan.

Hyvinhän noikin pikkujipot iskostuu muistiin kun muutaman kerran rapsuttelee päätä noiden kanssa.


27
HPI / Fluxin akut
« : 28.03.12 - klo: 13.05 »
Olisiko jollakin myydä kaksi kappaletta 2S lipoja minulle. Tuli ostettua Savage, mutta akut uupuu.
Pitäis jonkulaiset yrittää hommata. Hyvä kuntoisia mielellään!

Missäpäin asustelet. Jos pk-seudulla, niin minulla on kaksi käyttämättömäksi jäänyttä ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C -akkua. Noilla ajelee ~20min. Ison kapasiteetin akuissa 20C virta riittää fluxille ja purskevirta noissa on 30C.

Vara-akuiksi ostin nuo, mutta nälkä kasvoi syödessä ja 6s -akut tekivät nuo tarpeettomiksi minulle. Ihan uusia siis ovat. Hinta vaikka 20e/kpl?

/Jali

28
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 11.03.12 - klo: 00.45 »
Onhan tuo melkoinen voimanpesä 4s akuillakin  :shocked:

Pulkan narun sai hyvin kiinni keulintapyörään, joten ei muuta kuin muksut pulkkaan ja lämää tiskiin. 2v nappula tuli perässä kuin vettä vaan, eikä vanhempi 5v neitokaan jäänyt paikalleen. Naapureille taas hiukan ihmettelemistä, kun savage vetää muksuja pulkassa pitkin pihatietä.

29
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.03.12 - klo: 00.13 »
Tänään olikin aivan loistava päivä ajelulle. Lähikentän lumihangissa oli jäätynyt kuori päällä ja luonnon hyppyreitä oli pilvin pimein. Ei tunnu olevan juurikaan moksiskaan pienistä pyörähdyksistä tuo auto. Kerrankin pääsi hieman koittamaan kuinka 4s -setupilla liikkuu avomaastossa ja hyvin tuntuu kulkua riittävän. Keulintarengaskaan ei tunnu todellakaan olevan mikään turha lisävaruste.

Hieman oli yllätys kuinka paljon nuo vakiorenkaat venyvät vedätyksessä jo tuolla kesymmällä akkupaketilla. Onko tuota mitenkään korjattavissa kovemmilla inserteilla tms.?

Auto tuntuu kaatuvan melko helposti kaarteissa ympäri jos pitoa on yhtään, kun renkaan venyvät munkeiksi  :grin: Mutta lapset viihtyy, isi viihtyy, joten kaikki on juuri sitä mitä tilatessa odotinkin.


30
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.02.12 - klo: 01.11 »
Koeajo vihdoin suoritettu. Onhan tosiaan vihainen laite ihan 2x2s -setupilla. 30m2 autotalli oli todellakin liian pieni paikka edes akkujen koekäytölle  :smiley:

Sivuja: [1] 2 3