Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ripa_k

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11
1
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 20.10.12 - klo: 23.34 »

2
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 30.09.12 - klo: 18.12 »
Jos pidettäisiin tämä topikki edelleen musiikille, noi muut videot vaikka: http://rc10.fi/index.php?topic=23985.0

Ja jottei menisi täysin offtopiciksi
Mooqee & Pimpsoul featuring Bianca Gerald - Feeling Good (Tantrum Desire Remix)

4
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 28.08.12 - klo: 23.44 »
Lady Gaga Telephone

Ja kyseessähän on coverointi, vaikkei se videon otsikosta varsinaisesti tule ilmi.

5
Sähköpostiosoite-kohta löytyy foorumin valikosta Profiili -> Tunnuksen asetukset

6
Vapaa keskustelu / Vs: RC10.fi Facebookkiin?
« : 25.06.12 - klo: 23.20 »
Näistä feispuukkihömpötyksistä en tiiä, mutta tästä nimi / nicki -hommasta heittäisin tämän http://rc10.fi/index.php?topic=43146.msg543489#msg543489

7
Tässä kisan rataprofiili


Rata rakennetaan viikko sitten pidettyjen SM-osakilpailujen tapaan. Kuvaan merkattu nuolin ajosuunta, autoystävälliset purplet mollat, oikasuesteinä toimivat muoviset rännit sinisellä. Käytetämme AMB-laskennan tukemaa kahden laskentalinjan (punasella merkatut) systeemiä ehkäisemään oikaisuja.

Eli tuomme ekaa kertaa suomeen isossa maailmassa ajetun kisamuodon, tätä on ajettu esimerkiksi suuressa ja kansainvälisessä Snowbird Nationals kisassa. Tervetuloa!

8
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 25.03.12 - klo: 17.04 »
Pakko pistää edelliseen vastineeksi
Guano Apes - Big In Japan

ja sitte jotain aivan muuta
Kundama 'Toll'

9
Kilpailukutsut / Vs: Kyytiä kisoihin tarjolla / tarvitaan
« : 24.02.12 - klo: 12.37 »
Kyselisin varalle kyytiä Oulun FTT kisoista lauantai-iltana Tampereelle. Osallistun polttoainekuluihin ja ajamiseen. Matkalaisen mukana yksi varikkolaukku.

11
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 29.01.12 - klo: 00.38 »
Meukow VS

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTTRaceManager ohjelmisto
« : 27.01.12 - klo: 16.54 »
Kisaversioihin päivitys v1.5:
Ohjelma kompastui jos copypastetussa aikataulussa oli tabulaattori (esimerkiksi tällä http://rc10.fi/index.php?topic=58126.msg533137#msg533137 generoitu aikataulu), tämä nyt korjattu.

Päivitetty versio löytyy osoitteesta http://bit.ly/erataimeri

13
Kauppojen vihannesosastojen vaa'at joissa on yhdeksän nappulaa vaakarivillä.

14
Olisiko ajatusta siinä, että tuomarit kirjaisivat ylös sellaiset autot, jotka ovat mukana peräänajoissa tai ulosajoissa tai kolareissa, joiden katsastuksessa olisi pienoinen toleranssi olemassa (jokunen gramma / milli)? Vai tuleeko kolistelua niin paljon, että toleranssit koskisivat erän jälkeen kaikkia autoja?

Tuomarin näkökulmasta voisin sanoa suoraan että ei ole ajatusta. Tuomarointi on jo muutenkin haastavaa ettei tuollaista lisäkuormaa ole järkeä laittaa tuomareille. Kirjattaviksi tapauksiksi täytyisi ottaa siis jokainen rollaus mollasta, lankkuun nojaus jne, vaikka sen tekisi yksin ajava kuljettaja omasta ajovirheestään. Ja kun tuomaroidessa tietenkin seurataan lähinnä niitä kahden tai useamman auton taisteluja. Niin jonkun kolistellessa täytyisi jättää tämän tilanteen seuraaminen ja etsiä radalta se kolistellut auto, syynäillä numero ja kirjata tapaus. Tällä välin voi hyvinkin tulla siellä kilvanajoryhmässä se tilanne mitä olisi pitänyt varsinaisesti tuomaroida.

Ja voi tosiaan miettiä että kuinka monessa erässä autot ajavat puhtaita hiittejä osumatta mihinkään.

15
Ylikokoiset mattoautot rajaa pois vaatimus erillisjousituksesta joka pyörälle.

Kotoinen sääntökirja loytyy http://www.autourheilu.fi/attachements/2011-11-01T11-03-48175.pdf
Ja sarjasäännöt http://rc10.fi/index.php?topic=62675.0

Varsinaisesti runkoon vaikuttavia mittoja ei ole oikein kuin maksimileveys renkaiden kanssa, akseliväli, ja minimipaino. (ja painokin voidaan kasvattaa lisäpainoilla).

Koreistahan on lista mitkä ovat sallittuja. Ja TSM TSP ja TSS luokissa ei ole kaluston puolesta muita eroja kuin käytettävä moottori.

Eli esimerkiksi pohjalevyjä on myynnissä eri "viripajoilta" autoihin, jotka muuttaa autoa välillä aika paljonkin, ja nämä ovat siis ihan sallittuja.

16
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 06.12.11 - klo: 18.01 »
Noista renkaista hieman, itse on tullut ajeltua aika paljon myös niin että renkaalle tulee kaksi akullista päivässä. Toiselle ajokerralle kannattaa lyhentää ainakin etupidoa ja ehkä myös kaventaa hieman.

Renkaat tulee yleensä pidettyä pareina, joka kerran autoon laittaessa vaan mittaa parin renkaat ja laittaa isomman radan kiertosuuntaan nähden ulkopuolelle.

17
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 29.11.11 - klo: 21.51 »
Hurriganesia hieman uusiksi.
(tai cover-biisihän sekin jo oli)

I Will Stay - Club For Five

18
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 12.10.11 - klo: 19.48 »
Eri merkkien asteikoita voi ihmetellä: http://www.twf8.ws/new/tech/shocks/shock.htm

19
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 25.09.11 - klo: 20.19 »
Eikö sääntöön voisi täsmentää testatun koneen valmistajan osanumeron (niinkuin Fintrack säännöissä), vai onko se sama sillä toisen kv:n koneellakin?

20
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 22.09.11 - klo: 19.26 »
SMC 5600 akuista ei itsellä täysin hyvä fiilis enää, ovat tällä hetkellä varsin pullistuneita. Ja ihan hyvällä ylläpidolla mielestäni olleet.

Sorvaukseenkin kun päästiin niin kannattaa viilalla ottaa renkaan sivuvalli kunnolla vanteelle, sellainen ylimääräinen lippa edesauttaa palan lohkeamista renkaasta. Viilan voi pitää hieman kulmassakin, niin että lankkuun nojatessa osuu ensimmäisenä vanne, eikä rengas. Rengas kuitenkin turpoaa takaisinpäin pidotuksien myötä. Ja ihan selvä pyöristys etenkin ulkoreunoihin, suojaa rengasta lohkeamiselta kun sivuvalli on korkeimillaan.
Bostikin kontaktiliimalla tarkistaa liimaukset ennen treenipäivää.

21
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 22.09.11 - klo: 17.49 »
Koitanpa jotain vastailla vaikken mestari ollutkaan ;)

Omat romppeet löytyy:
http://rc10.fi/index.php?topic=46211.msg503195#msg503195
Tuolla enemmänkin luokan syntystooria jos jaksaa lueskella, mattoauto tech talk:in voi lukasta myös:
http://rc10.fi/index.php?topic=49651.0

Mulla se rollout asettui siihen 70mm kieppeille, millin pari saattoi liikkua mutta ei se meno siitä juuri muuttunut kellossa. Spurri mulla oli luokassa 72-74 ja pinjoni 38-42
Ostin uudenkin koneen jossain vaiheessa mutta en siinä huomannut varsinaista eroa.
Mulla oli neljä kierrosta renkaita ajossa, tupla-pinkiä edessä ja magentaa takana (xceed/mobgums). Omissa treeneissä pääsee sen 7/8 akkua ajamaan eli niille tuli kaksi ajoa päivässä. Tälle kaudelle on tarkoitus hommata kahdeksan kierrosta. Toiseen kertaan ajettaessa renkaat ovat hieman erilaiset, välillä ihan hyväkin asia mutta pehmiävät ja kulunevat enemmän.
Pidotuksen perusteet, taakse aina koko leveys ja ajallisesti kauemmin, etupidon ajalla ja etenkin leveydellä (sisäreunasta ulospäin) säädetään auton ajettevuutta/kääntyvyyttä. Itsellä oli takapidot 20-25min, edessä 8-15min, leveyttä joku 1/4 -  3/4. Pidot kuivataan paperilla/rätillä pitillä pari minsaa ennen hiittiä, radalla voi vielä suditella kaheksikkoa ennen starttia niin ei tule yllätyksiä ekassa mutkassa.

24
Akun pohjaan voi myös liimata (tai hyvä kaksipuoliteippi) palat jotka sopii rungon akku-slotteihin.

26
Servoa ohjataan PWM signaalilla, löytyy valmiita suht halpoja servo tester:eitä tai ei ole vaikea tehdä 555 piirilläkään itse.
Tarkemmin esim:
http://pcbheaven.com/wikipages/How_RC_Servos_Works/
Ja piirejä google löytää enemmänkin.

27
Kännynäpsyjä tältä päivältä
http://share.ovi.com/album/ripa_k.WorldsVaasa2011

28
Moottori lienee 13.5 lankainen tätä sarjaa
http://www.teamnovak.com/products/brushless/sspro_motors/index.html

Eli suht mieto.
Tuohon nopeudensäätimelle pitää  sitten laittaa tuuletin jos kireitä koneita vaihtaa.


Edit: sprawlille vinkiksi että kannattaa tietää hieman laitteista mihin suosittelee 3S akkuja ettei toisen laitteet pala.

29
Sähköautot / Vs: Moottorin viilentäminen
« : 10.07.11 - klo: 00.21 »
Vaihtuivatko renkaat suuremmiksi tuossa SC muunnoksessa?

30
Jos mieleesi tulee lisättävää tähän infoon niin laita yksitysviestiä niin editoin tekstiä, tarkoitus kuitenkin kerätä tärkeimmät turvallisuuden kannalta oleelliset seikat yhteen paikkaan. Muun, ns. "turhan kyselyn" voisit jättää kaikkiin muihin akkuja ja latureita käsitteleviin aiheisiin, kiitos.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11