Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Makro86

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 14.01.19 - klo: 16.24 »
Nyt kaipaisin jeesiä. Olen yrittänyt päivittää firmwarea tsm receiveriin ja esciin. Eipä vaan onnistu, esc meni kerran loppuun mutta sitten tuli retryä. Tsm receiverissä sama mutta aikaisemmin. Nyt ei tunnu enää vastaavan kaasuun lainkaan kun vilkuttaa vaan isoa A:ta. Noparina vxl-8s.

Miten saisi factory firmwaren tms? Käytössä tuo vakio ohjain bt palikalla?

2
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 31.12.18 - klo: 05.59 »
Itekki taas rc autoilusta n 2v tauon jälkeen innostuneena päätin hommata 8s x-maxxin  :grin: On se kyllä iso vaikka joskus aikasemminkin sen nähnyt. Kovaa tuntuu myös kulkevan noilla 2x 4s 6700 trx akuilla.

Hieno peli mutta mistä porukkaa yleensä varaosia näihin ostelee, ihanko vaan ebaystä? Niin ja mitä muita akkuja suosittelette kuin orkkiksia? Olisiko muuten kellään ylimääräisenä noita trx4sadaptereita että noita akkuja voisi ladata jossain muussakin laturissa kuin tuossa live id:ssä? Toki voi kertoa myös jos jostain niitä saisi edullisesti :)

3
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 31.01.16 - klo: 10.59 »
No jopas on, jotain tommosta osaskin odottaa. Tosta Summitista vielä isompi itellä oli Savage XL Flux mutta sehän oli vaan jonku 6cm enemmän. Aika pieniltä kaikki ton X-Maxxin rinnalla kyllä näyttää  :grin: Eiköhän toikin tule joskus hommattua

4
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 31.01.16 - klo: 10.11 »
No niin, monet on jo saanneet autonsa, sain viestin että ooli saapunut, en ehtinut hakea perjantaina-lauantaina, menee siis tiistaiksi. Silloin poimin sen kotiin, niin pääsee tutustumaan. Mutta vaikutaa teidän kirjoitteluista hyvältä.

Jos sulta löytyy nuo kaikki sigun autot niin ota kaikista semmonen yhteinen koko vertailu kuva X-maxxin kanssa. Itelläki noita ollu ni olis kiva nähä vähä minkä kokone toi x-maxx oikeasti on vaikka Summiti  rinnalla =)

5
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 30.01.16 - klo: 16.42 »
Jaahas, nyt se X-Maxx sitten maksaa 999e Hobbylinnassa :/

6
Ei kellään olisi näitä Zippyn 2200mah akkuja ylimääräisenä tai samankokoluokan akkuja. Ilmeisesti pikku revoon ja Tetoniin menee samat akut?

7
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 28.01.16 - klo: 15.02 »
Nämä hommasin tätä autoa varten, pitää vaan vaihtaa liittimet autoon ja/tai akkuihin: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__73432__ZIPPY_Compact_5800mAh_3s_60c_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html Löytyy muutama muukin akkupari, jota olen käyttänyt muissa autoissa.

Okei, noista täytyy vaan poikkasta vanhat liittimet pois ja uudet tilalle. Kuis paksut johdot tosa mahtaa olla? Mistä olet hommannut hyvää tinaa, varmaan jostain paikallisesta liikkeestä ja "lyijyllistä" versiota? Sitä vielä, että mistä löytyy hyviä alkuperäisiä TRX liittimiä?
Onkos nuo Deans liittimet enää tänä päivänä mistään kotoisin?? =)

8
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 28.01.16 - klo: 10.25 »
Itseäkin taas pitkän tauon jälkeen alkanut RC:ly kiinnostamaan, lähinnä tämä X-MAxxin takia. Kokoa siinä tuntuu olevan ja tehoakin varmaan tarpeeksi. Millaset akut te olette näihin nyt tilannut ja vissiin Hobbykingiltä? Onko jotain muuta mitä kannattaisi ottaa vielä huomioon ko. autoa hommatessa.  :grin:

9
Jos sitä omaa kohdettaan saa mainostaa niin tässä olkaa hyvä :)
http://rc10.fi/index.php?topic=94670.0  <--- Löytyy 1/16 e-revo ja Hobao trukki
Myyty

10
HPI / Vs: Hpi Savage XS
« : 09.09.11 - klo: 11.34 »
Mennyt ajankohta hiukan etiäppäin tuolla eli nytte 30.9  :undecided:

11
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo (harjaton) moottorit
« : 02.09.11 - klo: 09.06 »

Tiedän tuon tilanteen, itselläni oli samalainen ongelma joskus aikoinaan kun löin LiPot harjalliseen E-revoon, eivät kestäneet kuin max 5 ajokertaa jonka jälkeen hajosivat ja voi mitkä käryt, on sitten ihan järkyttävä  :sad: Menin sitten vielä ostamaan tyhmyyksissäni jotkut vähän vakiomotteja paremmat harjalliset ja ei mennyt kuin 1 ajokerta/3min kun vedin täysiä ja komeat savut päästi koneista pitkältä matkalta, luulin jo että syttyi tuleen koko auto. Tästä yhteenvetona: E-revoon ehdottomasti harjatonta tekniikkaa tai sitten ajelet jollain 6 kennoisilla nimh akuilla harjallisena  :azn: Hobbykingistä saa edullisesti comboa tai sitten erikseen motti ja noppa  :smiley:

12
HPI / Vs: Hpi Savage XS
« : 31.08.11 - klo: 05.55 »
Mitään uutta tietoa siittä koska tulee suomeen ?

Modelsport.co.uk mukaan 15.09.011  :smiley: Sais kyllä jo tulla  :laugh:

13
3,175mm, tai tuumissa 1/8           48 dp/pitch vai onko niitä muitakin nimityksiä jo...
Itse ajattelin käyttää dirt hawgeilla 50/16, mutta 55/19 saattaa toimia myöskin. (tosin empä renkaita omista ja lämpöjä tämän takia mittaillut..

Kannattaako hommata jotai perus trx pinioneita vai kestävämpiä eikä varmaan mitään rauta spurreja?? Jos toi motti joskus leipoo kiinni niin kannattaako ostaa samanlainen tilalle vai joku vastaava kiinanihme?  :smiley: Tarvii tommosii yhistelmii sitten kokeilla mitä laitoit. Niin ja onko noista tuuletin/siili vermeistä jotain oikeasti käytännön hyötyä vai vaan pienempää pinion/spurr setuppia niin homma toimii??  :shocked: :smiley:
Kerrotkos onko jotain muita korin kiinnitykseen kuin nuo surkeat klipsu sokat mitkä lentää pois joka kippaamisen jälkeen??  :angel:

14

Joo no kyllä se motti sitten taitaa käydä liian kuumana, yksinkertaisesti. Niin mulla on kaiken lisäksi vielä noi PL Dirt Hawkit alla tolla 23/50 setupilla ettei ole ihme sitten jos käy kuumana  :laugh: Tarvii laittaa se infrapuna mittari tilaukseen ja 19Tpinioni kuten myös 55T spurri  :smiley: Olikos tossa motissa minkä millinen shafti että tietää tilata oikean  :roll:

15
tästä voidaan heittää nopea ratkaisu; Älä kuumenna mottia.
Välitykset pienemmälle nopsaan, ennenkuin motti hajoo kokonaan.

Mikä on suositus max lämpötila tolle vakio vxl motille ja mitä pinionia olisi syytä sitten käyttää tuon 50T spurrin kanssa?? Entä mistä hyvä perus lämmönmittaus vehje noiden lämpöjen mittauksiin?? Taitaa olla jo korkea aika ostaa sellainen :laugh:

16
Joo itselläni on edelleen sama vika ja missä se vika tod näk on niin jossain noparin ja motin välillä.
Eli kun ajelee kohtuu hiljaa ja lähellä niin toimii mutta heti kun päästää autoa kauemmas kaasu pohjassa niin sammuu ja liukuu ties minne estettä päin  :sad:
Et jos nyt tarvii ostaa uus kompo niin mitä suosittelette?  :azn:

Noniin, eilen asentelin Turnigyn 60A ESC:n paikoilleen ja homma toimii eli VXL-3m nopari on entinen  :smiley:

Ei tää kyl oo totta. Tänää olin vähä yrittääs taas ajaa pikku revolla. No ensiksi ei oikee liikkunu ku oli slippery clutchi nii löysällä, sitten kiristin sen niin kireelle kuin mahdollista ja toimi aluksi hyvin mutta sitten alkoi hyytyilemään ja lopulta hyytyili eli tuli semmosia 15s taukoja, mitä nyt renkaat silti kääntyilivät.
Nopari oli sormien lämpöinen mutta motti oikein kuuma. Mitäs tuumitte tuosta, motti käy liian kuumana ja näin ollen lakkaa välillä toimimasta?  :undecided:

17
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.08.11 - klo: 10.44 »
Joo eli käyttöä vaan vielä niin kauan kuin ottaa virtaa latauksessa vai millon sen sitten lopulta näkee että on entinen? Tasuriliittimestä kun kattoo jännitteet kenno kohtaisesti niin vielä näyttää hyvältä eli tommonen ns. pullistuma haittaa mitään?

Suolaveteen siis sellaisenaan, liittimine päivineen ja 1vrk? Tämä selvä ja hyvä tietää miten käsitellä lipoja ennen paristokeräykseen kärräämistä  :azn:

18
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.08.11 - klo: 09.25 »
Mitä mieltä: ittellä 2kpl Flightmax 2200 2s akkuja ja lataus ajokertoja useita takana ja ikää n 2v. Päällisin puolin näyttäisi niin kuin sen Flightmax tarran alapuolella olisi ilmaa eli vähän pulleampi kuin uusi vastaava akku? Kannattaako purkaa suoja ja vetää jollain teipillä ympäri vai suoraan paristokeräykseen? Jos niin pitääkö akut purkaa eka ja suojata liittimet jollain? Kiitos neuvoista jo etukäteen  :smiley:

19
Joo itselläni on edelleen sama vika ja missä se vika tod näk on niin jossain noparin ja motin välillä.
Eli kun ajelee kohtuu hiljaa ja lähellä niin toimii mutta heti kun päästää autoa kauemmas kaasu pohjassa niin sammuu ja liukuu ties minne estettä päin  :sad:
Et jos nyt tarvii ostaa uus kompo niin mitä suosittelette?  :azn:

Noniin, eilen asentelin Turnigyn 60A ESC:n paikoilleen ja homma toimii eli VXL-3m nopari on entinen  :smiley:

20
Mamba max tai sidewinder nopariksi, pitäisi olla todella laadukas. sitten uusi vakiomoottori (mikäli vanha on oikeasti rikki) tai jokin castlen 36mm(540) moottoreista (tarvitset uuden moottoripukin 540 kokoisille)
Testaa kuitenkin, missä vika on ensimmäiseksi.

Eli mamba max pro ja mites nämä mamba/sidewinder micro prot käy? Millaset moottori liittimet noissa on että menevätkö suoraan vakio vxl mottiin kiinni? Jos tommosta 540 mpukkia ajattelis niin mistä ja minkä niminen palikka se on?  :smiley: Tarvis testat juu jos vaan jossai olis tarjolla halvalla jotain noista  :azn:
Mitenkäs näitä on sitten suojattu vedeltä?

21
Joo itselläni on edelleen sama vika ja missä se vika tod näk on niin jossain noparin ja motin välillä.
Eli kun ajelee kohtuu hiljaa ja lähellä niin toimii mutta heti kun päästää autoa kauemmas kaasu pohjassa niin sammuu ja liukuu ties minne estettä päin  :sad:
Et jos nyt tarvii ostaa uus kompo niin mitä suosittelette?  :azn:

22
Tulipas tosa tunti sitten kokeiltua uusilla akuilla ja aluksi näytti hyvältä mutta Zippahti jo MINUUTIN kuluttua  :shocked:  :cry: Jännitteet tarkistin akuista ja oli mennyt vain 0,12V. Autohon siis jäi virrat päälle mutta mitään ei voinut tehdä ja noppa/mottikin olivat alle kädenlämpöisiä. Tästä tulikin mieleen josko vastari haluaa sanoa itseänsä irti mutta tätä täytyy yrittää toisella huomenissa tms  :smiley:

1#Edit: Nyt on kokeiltu toistakin vastaria ja mikään ei muuttunut. Jos se vika kuitenkin on noparissa, mitä siis suosittelette, samanlaista settiä vai jotain ihan muuta?  :smiley:

23
Ei se tietenkään toimi, jos nopari on specsattu max 3s, ja sinulla on 2x2s=4s.

Koska et lainannut mitään tekstiä, niin oletan että puhut viimeisimmästä viestistä.

Tuossa ylempänä kuitenkin sanottiin että "rinnankytkentä kaapeli"

Tosin tässä taannoin joku luuli käyttävänsä rinnankytkentäkaapelia ja löi hienot leiskat kun piuha oli kuitenkin sarjaankytkentä. En jaksa kaivaa linkkiä.

 - Hount

Joo kyllä rinnankytkentä kaapelia tarkoitin jolla ajellut noilla ko akuilla jo varmaan 50 kertaa täysin ongelmitta, niin toimintavarma vehje tämä on :) Kertaakaan ei ole noparia "raiskattu" sarjaankytkennällä, en edes ymmärrä miksi sitä pitää edes kokeilla saatikka käyttää jatkossa koska tuo 3s:kin on tolle autolle jo "liikaa" =) Eli siis asiaan, mikäköhän mahtaa olla? Kokeilen vielä noilla pakasta vedetyillä Zippyillä niin saa karsittua yhden vika vaihtoehdon pois :)

24
Moi

Slash hankittuna, ja perusakullahan ei pitkään ajele.

Tässä lärpäkkeessä on suositeltu näitä lipoja, jotka ajattelinkin ostaa:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6540

Jos samasta paikasta haluaisi hankkia laturin, balanserin (onko nuo akkuvalmistajakohtaisia?) ja piuhat/liittimet, mikä olisi hyvä setti?

Tarkoituksena laittaa akut rinnakkain, siihen ainakin auttaisi tämä:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__10265__XT60_Harness_for_2_Packs_in_Parallel_1pc_.html

Koneessa on Deans-liitin, näköjään nuo akut tulevat XT60:lla. Meneeköhän kolvailuksi...

Ihan käytettynä ilmeisesti ostit koska vakionahan tuossa nopassa ei ole Deansia mutta näissä mainitsemissasi akuissa on tosiaan XT60 liittimet, tänään vain tuli postista itselleni samanlaisia ja Ultra Deansithan menee tilalle  :smiley:
Sitten osaisikohan joku auttaa ongelmaani, mikä on sellainen, että kun ajelen semmoiset 5min ja auto pysähtyy eikä reagoi mihinkään mutta vihreä valo palaa kuitenkin vilkkumatta, vaikka painaisi kaasua. Sitten kun pistän virrat autosta ja takaisin päälle niin taas toimii mutta jokusen 2min? Noparin siili on käden lämpöinen mutta motti sen verran kuuma että pitää 2s sormea, en tarkempaa lämpötilaa osaa sanoa sille, pitäisi varmaan lämpömittari ostaa  :roll:
Eli vakio motti/noppa yhdistelmä, rinnankytkentä kaapeli 2x 2s Zippy 20c-30c akulle, 23T ja 28T pinioni 50T spurrilla kokeiltu.
Ei varmaan voisi akuista johtua ja jos motti menossa niin millanen kompo tai vaan motti tilalle, mielellään sellanen mikä istuu heittämällä paikoilleen  :azn:

25
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.08.11 - klo: 20.05 »
Rodinson racing extra hard 5 mm 20 T pinjoni .

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=55960

Juu kiitti tästä, tilaukseen lähti 2kpl  :azn: Mutta osaisiko joku kertoa noihin muihin kysymyksiini? Eli onko suositeltavaa käyttää x8 big boreja jos on pidempää savage fluxia?  :smiley: Niin ja mitä mömmöjä iskareihin?

26
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.08.11 - klo: 17.53 »
Noniin, nyt meni ekaa kertaa pinioni omasta fluxistani, tosin taukoakin oli jokusen verran. Vakio pinioni oli 20:nen eli samanlaista tilalle mutta sitä kestävempää mallia, mikä se nyt taas olikaan?  :smiley:

Onko muuten normaalia tässä mun savage fastlane flux xl:ssä että noita hubeja menee, siitä kohtaa mihin tulee sway baarit kiinni? Taitaa olla massaa liikaa ja pituutta? Varmaan tässä tapauksessa olisi hyvä hommata big boreja joka nurkkaan vielä toiset ja/tai alumiiniset tilalle??  :smiley: :huh: Millaset nesteet noihin iskareihin olisi hyvä lisätä/uusia?  :smiley:

27
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.11.10 - klo: 15.43 »

Nii totta, ei se välttämättä mikään se paras mahdollinen suojaus keino ole eli niit lakka mömmöi vaa sitte ellen pidä vaan "kesä autona" ja ajelen pikku revolla  :grin: Samal taval kannattaa vissii ohjausservoki suojata vai onko yhtä herkkä ja vastarille ilmeisesti riittää joku elmu/pussi viritys ku ei oo vesitiivis koppa ympärillä?  :smiley:

Itse en suosittele tuota lakkaa, yhden noparin sen avulla käräyttäneenä, tai tiedä mistä sitten johtui? Oliko vaan noparisa liian paljon lunta sisällä  :grin:
Itse olen ja ajoin vastaisuudessakin pitää noparin päällä "koppaa" jostain muovipurkista, ynm. Ja pienet ilma reijät reunoille (:

Aika paljon tuntuu olevan vaihtoehtoja noparin suojaamiseen. Tolla kopalla tarkoitat varmaan vaikka viilipurkkia jonne sujauttaa se ja folio kanneksi +reikiä sinne tänne  :grin:
Tuota siligagelia löytyy vissii esim honkkarista tms ja rasvaat vissiin ihan suihkimalla WD40?  :smiley:

28
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.11.10 - klo: 05.53 »

Nii totta, ei se välttämättä mikään se paras mahdollinen suojaus keino ole eli niit lakka mömmöi vaa sitte ellen pidä vaan "kesä autona" ja ajelen pikku revolla  :grin: Samal taval kannattaa vissii ohjausservoki suojata vai onko yhtä herkkä ja vastarille ilmeisesti riittää joku elmu/pussi viritys ku ei oo vesitiivis koppa ympärillä?  :smiley:

29
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.11.10 - klo: 18.37 »
Minä en koskaan päässyt 6S kokeilemaan kaasu pohjassa, nyt pääsin ensimmäisen kerran testaamaan 4S ja kyllähän se auto on nyt paljon ajettavampi. Keulii edelleen, mutta ei enää 50km/h vauhdissa :D
Omat kokemukset siis pihasudittelusta, jossain montulla tosiaan voi olla 6S -setupista enempi iloa. Luulis että tuolta noparistakin saisi autoa rauhoiteltua, mutta en  ole perehtynyt.

Myös välityksien kanssa voi tietenkin pelata.

Itselläni myös hankintalistalla Phaltlinet ja rungon pidennystä. Kuinkahan noi Phaltlinet toimii kovalla hiekalla vai onko puhtaasti asfalttikumit?


Itelläni on tommonen Fluxi FastLane XL rungolla ja phaltline kumit kromivanteineen joilla jonkun 5 ajokerran jälkeen "puhkesi" yhden vanteen ympäriltä kumi eli alko repsottaa. Myös muutkin hiukan kulahtaneen oloisia mutta ajettavia + tietysti kromia on karissut  :undecided: Ajopaikkana asfaltti tenniskenttä missä tuli annettua ko. autolle jonkun verran runtua tosa kun ilman lämpötila oli jotain +25astetta  :laugh: Eivät siis omassa käytössä kestäneet mutta ajettavuus oli kyllä todella hyvä, kiitos pidemmän akselivälin   :grin:

Ymmärsinkö oikein että näilläkin ilmoilla +5c asteesta alaspäin kostealla/märällä/lumella riittää kun heittää elmukelmua auton ja noparin yli parit kierrokset korin alla? Mitä rengas vanne yhdistelmiä olette hiekalla/lumella käyttäneet, ihan vaanko Sand Paweja?

30
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 28.08.10 - klo: 18.58 »


Aivan juu, hieman sekotin elikkä tarkotinkin teräskardaaneita että mistä moisia saapi? Tulikin toissa päivänä laitettua trx teräsvetarit, punaiset alumiiniset pushrodit/toelinkit, keskidiffi vakio 50wt rasvoilla ja GTR iskari sarja +black/tan jouset ja eteen 50wt - 80wt taakse iskari öljyt. Diffeihin lisäsin myös 30wt mömmöt. Renkaiksi tuli Dirt Hawki setti.

Onko muuten normaalia tuon yhden etuiskari capin päästä pursuaa sitä öljyä pikku rei*istä kun painaa kasaan sitä jousta??  :undecided:

Sivuja: [1] 2 3 4 5