Ja motukoistahan täällä puhutaan, hienoa.
Itselläni TT Ducati sähköllä ja Kyoshon Honda. Kokemukset on molemmista ihan hyviä. TT on viritetty paremmalla takaiskarilla ja toisilla renkailla. Vakiosähköt on myös vaihdettu parempiin. Ducati kulkee todella näpsäkästi 17-lankaisella harjallisella koneella. Samoin isoratas on vaihdettu 48dp rattaaseen. Muuten ollaan vakiokokoonpanossa tämän pyörän osalta. Omasta mielestäni oikein miellyttävä ja hyvin kulkeva 1/5 pyörä ja hintansa väärti ainakin Saksasta hankittuna. Suosittelen lämpimästi.
Kyosho onkin se pienempi pyörä, jonka tuossapari kuukautta sitten hankin käytettynä (kiitos Hardstyle). Ohjaus on siis ajajaa kallistamalla ja samalla etuhaarukka kallistuu myös. Yllätän hyvin toimii ja tottelee ohjausta, mutta Ducatin suora servo-ohjaus haarukkaa kääntämällä on selvästi tarkempi ja tunnokkaampi. Kyoshon koko on taas oikein hyvä esimerkiksi parkkipaikka-ajoihin. Samoin hinta on jenkeissä tosi alhainen (2wheelhobbies 70 dollaria) ja siihen myös saa varaosiakin hyvin. Myös Futaba valmistaa tai on ainakin valmistanut vastari-nopari-servoyhdistelmää, jota saa ainakin rcmart.com:sta. Itse olen vaihtanut suurimman osan muoviosista aluosiin, laakeroinut sen kokonaan ja kunnon nesteiskarin olen myös laittanut taakse normaalien parin kolmen tengaskerran lisäksi. Toimii hyvin ja ihan kiva pyörä tämäkin.
Odotan itse Venomin ilmestymistä euroopan markkinoille. Se on tekniikaltaan lähes sama kuin siommat 1/5 pyörät ja hintakaan ei vaikuta pahalta.
Mutta toivottavasti Jerzi sai lisää kipinää pyöräilyyn. Tehdään jossain vaiheessa ajotreffit Tattikselle ja testataan pyöriä. Minusta (40 v äijästä, jolla ei ole koskaan ollut oikeaa pyörää) tämä pyöräily on autoilun ohessa oikein mukavaa ja haastellista hommaa, joka on itse asiassa todella aidon näköistäkin.
Olisi oikein mukavaa jos saisimme vaikka pienenkin porukan mukaan tähän touhuun.