Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - loordi

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.03.11 - klo: 13.23 »
Yleensä noin kuukausi.Ja oon tehnyt 5tilausta ja jokaisessa mennyt 3vk-5vk.

Okei. Ehkä mä kestän just sen ajan  :smiley:

Kiitti infosta, varmaankin tulee tuo kyseinen laturi tilattua!

2
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.03.11 - klo: 13.15 »

 Dealextremen toimitus tosin kestää ikuisuuden.


Kauanko se ikuisuus noin suurinpiirtein kestää? Onko kokemuksia tästä puulaakista?

3
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.03.11 - klo: 03.38 »
Kiinanlaturit toimivat oikein mallikkaasti. Jos pelkkää vastarinakkua latailet, niin et tietenkään välttämättä tarvitse tuonkaltaista älylaturia jota nestori ehdotti. Tosin eihän ne montaa euroa enemmän maksa, mutta virtalähde pitää hommata erikseen.

Jos ostan tän laturin niin mikä virtalähde ois sopiva? Lataisin pelkkää vastarin akkua 1600 mAh/6V.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15437

Oon kattellu keskustelua virtalähteistä yms. ja näyttäis siltä ettei se ookkaan aina niin yksinkertainen ja toimiva hankinta...

4
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 15.03.11 - klo: 12.22 »
Ja mikä kumma se 1.3 tossa laskukaavassa mahtaa olla?
Sillä luultavasti varmistetaan, että akku on varmasti täynnä.

Okei  :roll:

Ehdotuksia otan mielelläni vastaan millasta laturia (halpaa) kannattais kattella.

R2 hobbies ja Hobbyking näyttäis myyvän melko halvalla mutta onko niistä mihinkään?

5
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 15.03.11 - klo: 12.11 »
Kysyin tossa samaa asiaa: http://rc10.fi/index.php?topic=11432.msg505447#msg505447

Eli 26 tuntia ohjeiden mukaan joudut lataamaan (20*1.3=26h). Sillä luultavasti varmistetaan, että akku on varmasti täynnä. Eikä noin pieni ylilataus haittaa nikkeliakkuja. 80mAh on todella pieni latausvirta, itse lataan normaalisti 0,8A eli 800mAh:lla. Ja tuo laturi on tarkoitettu 4 kennoisille akuille.

Voe prkl. Ootko lataillu tolla laturilla akkua paljon? Riittääkö siinä potku yhtään?
Olihan toi nyt jo turhan halpa laturi ollakseen vielä hyväkin  :shocked:

Ja mikä kumma se 1.3 tossa laskukaavassa mahtaa olla?

6
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 15.03.11 - klo: 09.46 »
Moroo!

Auttakaas ny alottelijaa.
Ostin vastariakun http://www.hobbylinna.com/nosram-pmax-vtec-1600ec-rxpack-straight-p-22034.html

ja laturin http://www.hobbylinna.com/nitro-charger-p-17437.html

Ohjeessa neuvottiin laskemaan latausaika esimerkillä: 1600/80 =20, 20*1.3=23h

Eli latausaika olis peräti 23h?? Ja mistä toi lukema 1.3 tulee?

Laitoin akun heti lataukseen (nyt ollut n. 12h) eikä ole vielä lämmennyt yhtään.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 31.01.11 - klo: 10.01 »
Morjesta!

Pitäis Hobaoon (Hyper 7) vaihtaa patterikotelo akkuun.

Olisko vinkkiä millasta kohtuuhintaista akkua kannattais hankkia?
-ja siihen edukasta laturia...

Hobao Hyper 7 menee suora akku eli vaikkapa:http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-NiMH-akut/Robitronic-RX-Battery-Pack-1600mah-NiMH-108862
Jos ei tarvi muuta ladata kuin vastarinakkuja niin käy ihan hyvin vaikka:http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Minilader-3-6424-101691 tähän tarvii adapterin. Tai:http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Robitronic-Twin-Charger-108882 joka lataa menee suoraan.

Jos kisakäyttöön niin kannataa valita Lipo/Life akku ja sille sopiva laturi.Pihasuttailussa yms. kelpaa nimh akut aivan hyvin

Taitaa pari tollasta akkua mennä tilaukseen, ja toi jälkimmäinen laturi. Paljonko on ajoaika akulla suurinpiirtein?
Onko noissa akuissa kuinka tarkkaa jos lataa liikaa? Ei kait tuossa laturissa automaattista virrankatkaisua ole kun akku on täynnä?

Virtanappi kannattaa kuulemma johtojen välistä poistaa.
Riittääkös tämän akun johto vastarille vai tarviiko tilata kyytipojaks jatkojohtoa?

8
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.01.11 - klo: 18.32 »
Morjesta!

Pitäis Hobaoon (Hyper 7) vaihtaa patterikotelo akkuun.

Olisko vinkkiä millasta kohtuuhintaista akkua kannattais hankkia?
-ja siihen edukasta laturia...

9
Noniin....


Ohjaimen trimmit keskelle.
Epa ja muut kaikki säädöt tehdas asentoon, eli epa tietysti joka suuntaan 100
Jos on subtrim niin sekin keskelle.

Sitten uusi bindaus eikä koske hetkeäkään kaasuun tai rattiin ennenkuin bindaus on valmis ja autosta sähköt sammutettu.

Virrat päälle.
Mikäli radiot päällä ollessa servot osoittavat väärin niin servovarsi irti servosta ja käännä se siihen neutraali asentoon ja laita uudestaan paikoilleen.
Vasta nyt trimmistä hienosäädät ohjauksen jne kohdalleen.

Mikäli autossa on käytössä jonkinsortin failsafe niin ota se pois bindauksen ajaksi.

Mikäli näiden jälkeen ei homma pelitä niin sitten on jotain tehty pieleen tai jotain on pielessä.

Kiitos avusta  :azn:

Tuosta videosta ei varmaan selviä ohjaimen ominaisuuksia enkä tarkalleen alan sanastoa oikeen ymmärräkkään. Mutta ohjaimessa ei ole kun trimmi kaasulle ja ohjaukselle jotka näkyy ledeinä ratin vasemmalla puolella. Ja lisäksi napit ratin alapuolella kuinka paljon renkaat kääntyy. (rtr paketin ohjain + vastari). Olen melko varma että kyseessä on Etronx Pulse -mallin paketti.

Olen bindannut ohjaimen ja vastarin niinkun ohjeissa sanotaan (bindijohto törkätään vastarissa ohjausliittimeen).
Kun virrat olen sammuttanut ja laittanut takaisin päälle servot ovat täysin oikeassa asennossa ja toimii niinkun pitääkin.

Mutta ongelma tulee siinä vaiheessa kun sammutan ohjaimesta virran (vastarille jätän virran päälle). Servo kääntää renkaat suoraan ja kaasun täysille.

Käsittääkseni tässäkin halpismallissa on jonkin sortin failsafe mutta en ole millään ilveellä löytänyt ohjeita sen opettamiseen. Ansmannin failsafe ei ainakaan toiminut ollenkaan.
Parin kaverin sama paketti toimii kuitenkin toisin, eli kaasu menee pois ja ohjaus käntyy sivulle...

Olen miettinyt että voisiko vika johtua siitä kun alussa aukasin servon ja koitin vähän kosteus suojata sitä. -mutta epäilyttää kun servo muuten pelaa normaalisti  :huh:

10
Ohjaimen trimmissä ei riitä säätö keskelle saakka. Ja se vähä mitä sillä sain "keskitettyä" ohjausta niin ei servo montaa milliä kääntynyt siltikään...

Taitaa olla helpompi tilailla markan gigaradio parilla vastarilla jenkkilästä. Luulis vian sillä korjaantuvan.

11
Menee vähän oudommaks  :undecided:

Bindasin toverini ohjaimen (täysin sama paketti kun mullakin)omaan vastariin...
Kaasuservo toimi moitteettomasti, jopa sillon kun katkasin ohjaimesta virran niin servo palautui nollille  :shocked:
Mutta ohjaus servo puolestaan kääntyi virtojen ollessa päällä (ohjaimessa ja vastarissa) toiseen laitaan, eikä kääntynyt ratista tietysti kun toiseen suuntaan ja sinnekin noin puoli senttiä. Kun sammutin ohjaimen niin ohjaus servo palautui nollille...

Vika ei siis taida olla ainakaan vastaanottimessa?

12
Auto ei ole pariin viikkoon käynyt kun tölväsin eturipustukset tohjoks ja osia vartoillu.
Eli auto ei ole käynnissä kun servot kääntyy ja asiaa nyt tarkemmin pähkäillyt.
Tarvii kokeilla keikutella vielä pattereita, vaikka olen kyllä sitäkin koittanut..

Kuuluuko sen valon sitten sammua kokonaan kun ohjaimen virrat sammuttaa? Vai kuuluisko vastarin valon jäädä vilkkumaan?

13
Patterikotelo on käytössä ja katkaisijakin. Katkaisijan ohitin juuri ja vika ei siitä parantunut.

Patterikotelo mietitytti kanssa, mutta luulis ton vian toimivan pätkimällä jos siinä vika olisi?? -kun servot pelaa muuten moitteettomasti..
Tarkoitus on kyllä hankkia akku ja laturi pikinmiten.

Ihmetyttää se kun sammutan ohjaimesta virran niin vastarinkin vihreä valo sammuu  :shock:
Mutta jos ohjain on pois päältä ja laitan vastarin päälle niin silloin vihreä vastaanottimen valo kyllä syttyy...

14
Tarkalleen ottaen rtr paketissa tuli sama vastari ja ohjain kun tässä videossa:

http://www.youtube.com/watch?v=GynHtlYSdkc&feature=player_embedded#!

Olen bindannut radion moneen kertaan, se ei auta. Enkä löytänyt ohjeista mitään neuvoa feilin säätämiseen. Kaverilla se tuntuis kuitenkin toimivan niinkun pitääkin, kun ohjaimen sammuttaa kaasu pois päältä ja renkaat kääntyy ihan oikeaan laitaan. Minulla menee ohjaus suoraan ja kaasu täysille  :laugh:

-vaikkei se sitten naurata kun pirssi pyyhkii täyttä kohti betoniseinää...

15
Koitin korjata tilannetta Ansmannin failsavella.
Failissa punaisen valon vilkkuessa pitäisi säätää servo ohjaimella oikeaan kohtaan. -servolla ei tapahdu mitään. Sitten kun painan failsaven nappia vielä pari kertaa ja vihreä valo jää palamaan (säädöt pitäisi olla tässä vaiheessa jo asetettu) niin servo liikkuu ohjaimesta normaalisti.

Tämän jälkeen kun sammutan ohjaimen niin kaasu menee täysille samanlailla kun ilman Ansun failsaveakin...
Menee pikkasen yli hilseen tämän alan autosähköt  :huh:

16
Ei vaan ajaa kaasu- ja ohjausservot ennalta opetettuun asentoon, opettaminen esim. spektrumin radioissa bindauksen aikana.

Kuinkas se vois minulla toimia, kun vastaanottimella bindaus tehdään 1. liittimellä mihinkä liitetään ohjaus-servo?

17
Entäs jos ohjaimesta loppuu esim. patterit niin kaasuservolla oleva jousikaan ei asiaan apua anna vaan auto päästelee renkaat suorassa kaasu pohjassa johonkin...

Kuinka semmonen juttu opetetaan?

Onko se joku failsave kun kaverin autossa renkaat kääntyy vastaavassa tilanteessa sivulle ja kaasu menee pois päältä? Sillä on sama rtr paketti.

18
Moi!

Olen tuore Hobao Hyper 7:n omistaja. Ja pieni ropleema ilmeni...

Kun sammutan virran ohjaimesta ja vastariin jää virta päälle niin kaasuservo vääntää hanat kaakkoon ja ohjaus-servo kääntää ohjauksen keskiasentoon. Eikö sen pitäisi toimia juuri toisinpäin??

Koitin kaverin ohjainta autooni, niin homma meni päinvastoin (ohjaus sivulle ja kaasu pois). Kun taas koitin omaa ohjainta kaverin autoon niin kaasu ei liikkunut lainkaan ja ohjaus kääntyi oikealle. Kuitenkin omassa autossa oma ohjain toimii muuten moitteettomasti.

Ohjain on 2.4 GHz ja tuli rtr paketin mukana, eli siis ei mikään juppimalli.

Sivuja: [1]