Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Heiniz

Sivuja: [1]
1
Kirjoitinkin tästä jo toiseen aiheeseen, mutta koska mielestäni kyseessä on sen verran vakava asia, niin tässä vielä kertauksena.

Eli Imaxin (ja sen kopioiden) mukana tulevan muuntajan kaapeli (joka laitetaan 230V pistorasiaan) on niin huono, että siitä voi aiheutua käyttäjälle tai sivullisille jopa HENGENVAARAN. Kaapelit ovat niin heikkoja, että ne katkeavat hyvin helposti, jolloin niistä paljastuu jännitteelliset (230V!!!) johtimet. Lauantaina yksi kaapeli syttyi itsestään (1v. vanha) ja onneksi olin vieressä, joten ei tarvinnut palokuntaa paikalle... Kokeilin kaapelia tämän jälkeen ottamalla siitä kaksin käsin kiinni. Tämän jälkeen nykäisin johtoa, niin se katkesi! Toistin tämän useammasta kohdasta ja aina lopputulos oli sama. Eli katkeamiseen ei tarvita juurikaan voimaa. Käytännössä näin voi käydä, jos joku kompastuu johtoon tai jos sitä irrotetaan pistorasiasta vastoin ohjeita, eli vetämällä johdosta. Tai sitten vanhemmiten johtimet katkeavat (kuten minun tapauksessa) ja niiden välille syttyy valokaari, joka sytyttää kaapelin tuleen.

Tässä ei ollut kyse yksittäistapauksesta, sillä kokeilin tätä nykäisyä myös kahteen muuhun Imaxin kaapeliin ja lopputulos oli aina sama... Euroopassa myytävät kaapelit ovat sen verran vahvoja, että niitä ei käsin saa poikki. Kokeilin tänään vertailutestinä 3x0,25mm2 matalajännitekaapelilla vastaavaa -> ei katkea. Yksittäisen 0,25mm2 johtimen saa poikki suurin piirtein samalla voimalla kuin näiden Imaxin 3x0,5mm2 kaapelin.

Eli jokainen joka arvostaa omaa, muiden ja talonsa terveyttä, niin mars kauppaan ostamaan kunnollinen virtakaapeli. 230 voltin kanssa ei kannata leikkiä! Kunnon kaapeli on halpa palovakuutus.

Tässä katkenneiden kaapeleiden tyypit:
"MADE IN CHINA PREMIUM ELECTRONIC COMPONENTS POWER CABLE PVC 3G 0.5mm2 (U-2002)"
"XD ..... POWER CABLE P.V.C 3G 0.5mm2 (U-2005)"

2
Kilpailijoiden kanava / Ralli 2012 säännöt (Pihasladi)
« : 08.12.11 - klo: 09.37 »
Älkää kommentoiko tähän ketjuun vaan hoidetaan aiheeseen liittyvä keskustelu tuolla: http://rc10.fi/index.php?topic=44778.90



Ralli 2012 säännöt (8.12.2011)

1. Yleiset
1.1.   Kilpailijan tulee olla lukenut ja ymmärtänyt nämä säännöt (ainakin niiltä osin, mitkä koskevat kilpailijaa) ennen ilmoittautumista kilpailuun.
1.2.   Jokainen kilpailee omalla riskillä.
1.3.   Lisenssejä ei tässä luokassa tarvita.


2.   Ilmoittautuminen
Jokaisen kilpailuun ilmoittautujan tulee ilmoittaa seuraavat tiedot:

Nimi
Auton runko
Auton kori
Taajuus (kideradioissa hyvä olla vaihtoehtoinen taajuus)
Yhteystiedot (s-posti ja puhelin)


3.   Pisteet

Kymmenelle parhaalle 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Alle kymmenen osallistujan kisoissa pisteitä jaetaan seuraavalla tavalla:
9 osallistujaa 23-16-13-10-8-6-4-2-0
8 osallistujaa 21-14-11-8-6-4-2-0
7 osallistujaa 19-12-9-6-4-2-0
6 osallistujaa 17-10-7-5-2-0
5 osallistujaa 15-8-5-2-0
4 tai vähemmän osallistujia: ei pisteitä

(Pisteiden vähennyskaava: (10-osallistujamäärä)*2. Eli esim. 6 osallistujalla pistevähennys olisi seuraavanlainen: (10-6)*2=8. Eli pisteitä vähennettäisiin jokaiselta 8.)


4.   Tekniset säännöt

4.1.   Mittakaava 1:10 (M-chassis kokoiset myös sallittu)
4.2.   Rallikori (ei IMSA, offroad, formula yms.) eli kori, jolla on joskus ajettu oikeastikin rallia. Replikat tervetulleita. Katso esimerkkejä korilistalta.
4.3.   Maksimileveys kaikkinensa 200mm (muutaman millin ylitys ei kuitenkaan ole este osallistumiselle).
4.4.   Moottori vapaa sähkömoottori, hiili tai harjaton normikoko (540), (suositus: 17.5 kierrosta tai miedompi. Mabuchikin käy mainiosti).
4.5.   Akun nimellisjännite max 7,4V. Litium akuissa vain kovakuoriset akut sallittuja. LiPojen lataus asianmukaisilla latureilla ja lataus aina suojapussissa.
4.6.   Renkaat: Max leveys 28mm (vanne 26mm), Max halkaisija 74mm. Ainoastaan tehdasvalmisteiset, yleisesti saatavilla olevat renkaat ovat sallittuja. Naulat, ruuvit yms. liukuesteet kielletty ellei järjestäjä toisin ilmoita. Pitoaineiden käyttö ja renkaiden kemiallinen käsittely (muulla kuin vedellä) kielletty. Mekaaninen käsittely sallittu (kuvion hiominen yms.).
4.6.1.   Nastarenkaat. Nastarenkaat sallittu vain jos kilpailukutsussa näin on erikseen mainittu. Nastarenkaiden max halkaisija sama kuin ilman nastoja eli 74mm (nastojenkin pitää mahtua tämän sisään). Mikäli käytetään pienempää vannetta/rengasta (M-chassis), niin max halkaisija nastarenkailla on 64mm.
4.7.   Vetotapoja sallittu 2- tai 4-veto.
4.8.   Ohjaus vain etuakselistolla (eli 4-pyöräohjaus kielletty)
4.9.   Gyrojen käyttö kielletty.
4.10.   SUOSITUS: Sähköt kannattaa suojata vesitiiviiksi, sillä rata voi olla märkä.


5.   Kilpailun kulku

5.1. Kilpailun alku ja ajajakokous
Ilmoittautuessaan kilpailuun kilpailija saa kilpailun ja oman henkilökohtaisen aikataulunsa ja järjestäjä näyttää mahdollisen shakedown alueen auton säätämistä varten. Vapaata harjoittelua (shakedown) on ilmoittautumisajan loppuun asti, mutta vain järjestäjän määräämällä alueella. Ilmoittautumisajan päätyttyä pidetään ajajakokous, joka on kaikille osanottajille pakollinen. Tämän jälkeen autoille suoritetaan ennakkokatsastus, josta autot laitetaan Park Fermeen yhteiskuvaa varten. Tämän jälkeen kilpailu alkaa aikataulun mukaisesti ja siirrytään ensimmäiselle erikoiskokeelle.

5.2. Erikoiskokeet
Erikoiskokeita ajetaan niiden pituudesta riippuen muutama peräkkäin, jonka jälkeen on huoltotauko (lataus) tai vaihtoehtoisesti vain pikahuolto (pelkkä akun vaihto). Erikoiskokeita tehdessä tulisi pyrkiä siihen, että kukin kilpailija selviäisi yhdellä tai max kahdella akulla läpi kilpailun. Arvio akun kulutuksesta suosituksen mukaisilla moottoreilla n. 1500mA/10min. Eli yhden ajolenkin suositeltava max. pituus olisi 15 minuuttia (nopein auto). Huoltotauko n. 1h. Suositeltava minimi EK määrä on 8. Sama EK voidaan ajaa samaan ajosuuntaan max 2 kertaa. Eli periaatteessa kaksi eri pätkää riittää kahdeksaan erikoiskokeeseen (2x normaaliin ajosuuntaan ja 2x vastakkaiseen ajosuuntaan = 8EK:ta).

5.3. Erikoiskokeelle lähtö
Jokainen kilpailija huolehtii itse aikataulussa pysymisestä. Erikoiskokeen lähtölinjalle saa siirtyä aikaisintaan 30 sekuntia ennen lähtöaikaa. Lähtö tulee tapahtua viimeistään 30 sekuntia yli lähtöajan. Mikäli auto ei ehdi lähtölinjalle tässä ajassa, seuraa aikasakko. Myöhästynyt auto starttaa erikoiskokeelle viimeisenä (eli ei sotke muiden järjestystä). Lähtöalueella on virallinen kisakello, josta kukin kilpailija näkee kellonajan ja suorittaa lähtönsä sen mukaisesti. Lisäksi kyseisestä kellosta kukin katsoo mahdollisen myöhästymisensä ja ilmoittaa sen järjestäjälle. Varaslähtöjä valvoo ainakin omatunto ja kanssakilpailijat.

5.4. Liikkuminen erikoiskokeella
Ohjaajan tulee liikkua erikoiskokeella siten, että ei aiheuta vahinkoa radalle/ratamerkeille. Mikäli vahingossa tönäisee ratamerkkiä siten että se siirtyy, tulee se siirtää takaisin paikalleen. Jos jättää siirtämättä, on seurauksena 60 sekunnin aikasakko. Ajanottolaitteistoon (maali) koskemista ja maalilinjan ylimääräisiä ylityksiä tulee välttää. Näistä seuraa ylimääräisiä aikamerkintöjä, jotka vaikeuttavat ajanottajien toimintaa. Näistä seuraa 10 sekunnin aikasakko.

5.5. Autoon koskeminen
Erikoiskokeiden aikana vain auton ohjaaja saa koskea autoon (nostajat kielletty!). Alle 10-vuotiailla saa olla yksi nimetty avustaja. Auton jumittuessa/kaatuessa auton saa nostaa käsin takaisin ajoväylälle (ulosajopaikkaan tai aikaisemmaksi). Auton siirtäminen jalalla kielletty (+5sekuntia per kosketus), jottei mene potkupalloksi.

5.6. Erikoiskokeen maaliintulo
Erikoiskokeen maaliin tullessa kilpailijan tulee ilmoittaa oma-aloitteisesti ajanottajille auton numero ja mahdolliset ohitukset ja erikoiskokeella tulleet rangaistukset.

5.7. Superralli-aikasakko
Mikäli auto ei starttaa erikoiskokeelle tai se keskeyttää erikoiskokeella, seuraa superralli-aikasakko. Keskeytyksestä erikoiskokeella saa ajaksi ”EK:n nopeimman auton ajan” + 3 minuuttia. Mikäli erikoiskokeelle ei starttaa lainkaan, saa ajaksi ”EK:n nopeimman auton ajan” + 5 minuuttia. Superralli-sakkoja voi olla yhdellä autolla max 2 kpl per ralli. Kolmannesta tuloksiin kirjataan keskeytys. Lisäksi viimeisellä erikoiskokeella superralli-sakko ei ole voimassa eli jos se jää kesken/ajamatta on tuloksena keskeytys.

5.8. Loppukatsastus ja tulokset
Viimeisen EK:n jälkeen autot viedään Park Fermeen, jossa niille suoritetaan loppukatsastus. Tämän jälkeen voidaan julkistaa tulokset. Järjestäjä voi suorittaa tulosten julkistamisen ajattamalla autot maalikorokkeen yli tulosten osoittamassa järjestyksessä (kuulutuksella). Mikäli järjestäjä on valinnut korokkeen yli ajon, on se pakollinen kaikille sijoittuneille autoille. Auto tulee ajaa korokkeelle omin avuin. Mikäli auto ei aja korokkeelle on tuloksena keskeytys (vertaa oikean rallin viimeinen siirtymä). Mikäli autoa tarvitsee huoltaa, jotta sillä pääsisi korokkeelle, tulee siihen pyytää tuomariston lupa ja seurauksena on 10 sekunnin aikasakko. Kilpailun järjestäjä määrittää huollolle maksimikeston, jotta kilpailun aikataulu ei veny kohtuuttomasti.

Mikäli kahdella kilpailijalla on sama loppuaika, järjestys määrittyy sen mukaan kumpi oli nopeampi erikoiskokeella 1. Mikäli tämäkin sama, niin sitten EK 2 jne.

5.9. Sääolosuhteet
Koska oikeatakaan rallia ei keskeytetä sateen takia, niin ei tätäkään. Tämän takia on suositeltavaa suojata autot vedenkestäväksi. Tietenkin tervettä järkeä käytetään, eli ukkosella ja poikkeuksellisen kovalla sateella kilpailu keskeytetään. Erikoiskokeella ei saisi olla lätäköitä tai jos sateen takia on, niin ei ainakaan yli 1cm syviä ja kovin isoja.


6.   Rangaistukset

6.1.   Jalalla kosketus autoon – 5 sekuntia
6.2.   Osuma ajanottolaitteistoon – 10 sekuntia
6.3.   Takaa tulevan auton ohituksen estäminen – 30 sekuntia
6.4.   Oikaisu – 30 sekuntia (per oikaisu)
6.5.   Varaslähtö – 10 sekuntia
6.6.   Tahallinen varaslähtö (yli 3 sekuntia liian aikaisin) – hylkäys. Jos auto ryntää liikkeelle liian aikaisin (esim. radiohäiriö), niin sen voi pakittaa takaisin lähtölinjalle. Auto tulee kuitenkin pysäyttää kokonaan ennen uutta lähtöä. Mikäli toimii näin, niin ei rangaista.
6.7.   Myöhästyminen lähdöstä (aikaa lähteä: määrätty lähtöaika + 30 sekuntia) – 60 sekuntia per alkava minuutti (lasketaan alkuperäisestä lähtöajasta). Erikoiskokeelle lähtö tapahtuu aina paikaltaan. Eli jos tulee myöhässä lähtölinjalle (max 30 sekuntia), tulee kuitenkin pysähtyä lähtölinjalle (vähintään muutamaksi sekunniksi) ennen lähtöä. Tällöin lähtöaikana on alkuperäinen lähtöaika ja erillistä myöhästymissakkoa ei tule. Yli 30 sekunnin myöhästymisestä 60 sekuntia per alkava minuutti ja erikoiskokeelle lähtö tapahtuu muiden autojen jälkeen.
6.8.   Epäurheilijamainen käytös – hylkäys

7. Sääntötulkinnat
Kilpailun tuomaristolla on kilpailussa päätäntävalta ja heidän sääntötulkintansa mukaan ratkaistaan erimielisyydet.

3
EDIT:
Tämä aiempaa luokan hahmoittelua... Mene sivulle 4, niin alkaa laji nykymuodossa.




Tämän keskustelun tarkoituksena on selvittää mielenkiintoa uutta kilpailukonseptia kohtaan. Pihasladi Rallisprintin ideana on kerätä viivalle hyvinkin erilaista kalustoa erittäin pienellä aloituskynnyksellä. Mikäli sarja vaikuttaa kiinnostavalta, niin laita "ilmoittautuminen" minkälaista kalustoa löytyy tai löytyisi. HUOM! ILMOITTAUTUMINEN EI SIDO MIHINKÄÄN! Selvitän vain löytyykö mielenkiintoa ja jos löytyy, niin myös kiinnostuksen painopisteitä.

Mikäli tähän touhuun löytyy riittävästi mielenkiintoa, niin saatan järjestää loppukesästä pilottikilpailun. Nyt vasta tunnustellaan asiaa, eli ei kannata vielä lähteä autokaupoille...

Kilpailun ideana on, että siihen kävisi suoraan mm. Tamiyan ralliautot (TT-01 ja DF-03RA) ja 2-vetoisten luokkaan esim. Minit ja M04-rungot yms yms yms. Kyosholla oli jotain polttiksia RTR malleina (niiden leveys oli 200mm, joten siksi säännöissä eroa sähkön ja polttiksen leveyden välillä).

PIHASLADI RALLISPRINTIN IDEA

Esikuvan näköisellä kalustolla erikoiskokeiksi tehtyä rataa pitkin kelloa vastaan ilman turhia pipojen kiristelyjä.

RATA

Erikoiskokeeksi tehty hiekka, savi tms. pintainen ajoväylä. Kestopäällystettä max 1/3 erikoiskokeen pituudesta. Ei varsinaisia hyppyreitä (esim. krossi), mutta keventäviä töyssyjä saa olla. Erikoiskokeen tulee olla sen verran tasainen, että sen pystyy kohtuudella ajamaan n. 15mm maavaralla. Yhden erikoiskokeen optimipituus n. 30sek. mielummin enemmän. Ajoreittiin olisi hyvä olla mahdollisuus tehdä variaatioita, jotta useampi erilainen erikoiskoe pystyttäisiin järjestämään.

KALUSTO (yhteiset säännöt)

-1/10 2wd tai 4wd ralliauto (sähkö tai polttis)(tehdas- tai omavalmiste tai siltä väliltä)
-Ralliauton tai muun vakioauton tunnistettavissa oleva kori (ei urheiluauto, proto yms.). Ei mielellään nykyisiä touring koreja, koska niistä ei mielestäni pysty enää tunnistamaan alkuperäistä automerkkiä (näyttävät kaikki samoilta).
-Leveys max 200mm (sähkö), 200mm (polttis)
-Sähköautoissa "normaalit" akut. Nimellisjännite max 7,4V (6kennoa tai 2S Lipo. "Pehmeät" lipot kielletty)
-Gyro-ohjaus kielletty
-Nappularenkaat (krossirenkaat) kielletty (ehkä sallittu 2wd luokissa?)
-Ei painorajaa, mutta kilpailun johto voi tarvittaessa määrätä lisäpainoja, mikäli katsoo kyseessä olevan hiilikuituübertuningsuperleggera tapaus.
-Ei minimi maavaraa, mutta kilpailunjärjestäjä tekee radan sen pohjalta, että autojen maavara olisi n. 15mm
-Yksi auto per kuski per yksi luokka. Eli halutessaan voi ajaa vaikka kaikissa luokissa, mutta luokkaa kohden vain yksi auto. Lisäksi on mahdollista, että useampi kuski ajaisi samalla autolla samassa luokassa.

LUOKAT

WRC
-4-veto
-Moottori vapaa

N-ryhmä
-4-veto
-Moottori auton mukana tullut vakiokone tai muu vakiokone

F-ryhmä
-2-veto
-Moottori vapaa

Pikku N
-2-veto (esim. etuveto)
-Moottori auton mukana tullut vakiokone tai muu vakiokone

KILPAILUN KULKU

-2x10min vapaa harjoittelu/luokka. Saman luokan autot ajavat yhtäaikaa (mikäli paljon osallistujia, niin jaetaan useampaan erään. Vähemmän osallistujia -> yhdistetään eriä). Erikoiskoetta ajetaan harjoitusten aikana yhteen suuntaan ja sen lopusta on oltava kulkuyhteys alkuun, jotta ajo sujuisi katkotta. Toiseen harjoitukseen ajosuunta voidaan kääntää.

-1.EK. Kukin ajaa yksitellen erikoiskokeen 1 kolme kertaa. Ajo tapahtuu siten, että sama kuski ajaa kaikki kolme kertaa peräkkäin. Näistä kaksi parasta aikaa lasketaan yhteen. Erikoiskoe voi olla esim. pisteestä A pisteeseen B, siellä ympäri, ja takaisin pisteeseen A.

-2.EK. Sama kuvio kuin ensimmäisellä erikoiskokeella. Erikoiskoe voi olla esim. pisteestä B pisteeseen A, siellä ympäri, ja takaisin pisteeseen B.

-Viimeinen erikoiskoe. Kukin ajaa yksitellen erikoiskokeen KAKSI kertaa. Molemmat ajat lasketaan yhteen. Erikoiskokeelle lähdetään kilpailun sen hetkisen tilanteen käänteisessä järjestyksessä (kilpailun johdossa oleva ajaa viimeisenä). Erikoiskoe voi olla esim. sama kuin EK1, mutta pari mutkaa muutettuna.

Erikoiskokeita voidaan ajaa useampia osallistujamäärän ja tilojen mukaan. Tarvittaessa sama erikoiskoe voidaan ajaa kahteen kertaan, kunhan eivät ole peräkkäisiä erikoiskokeita.

LOPPUTULOKSET

Luokkakohtaiset tulokset ja yleiskilpailun tulokset. Pistesysteemit vielä harkinnassa, mutta pisteet saisi luokkakohtaisesti osallistujamäärä huomioden. Eli mahdollisen sarjan voisi hyvin voittaa vaikkka pikku N:n kalustolla. Alempien luokkien mahdolliset "bonuspisteet" hyvästä yleiskilpailusijoituksesta eivät ole poissuljettu.

VAATIMUKSET KILPAILUNJÄRJESTÄJÄLLE

-Sopiva kilpailupaikka
-Ajanottokello
-Muistiinpanovälineet

KOMMENTTEJA

Onko tällaiselle tilausta? Parannusehdotuksia?

4
Sähköautot / Tamiya Mini Säännöt 2010?
« : 13.01.10 - klo: 08.30 »
Moron kaikille!

Löysin tämän miniluokan vasta pari päivää sitten ja innostuin aivan valtavasti siitä. Ajoin aikanaan Team Syndicate sarjaa, joka oli hyvin verrattavissa tähän luokkaan. Ja kivaa oli! Ajelut on jääneet viimevuosina melko vähälle, mutta olen pikkuhiljaa lämmitellyt harrastusta uudelleen mm. Mini-z:lla. Nyt löysin Minit ja uuden kaluston hankkiminen polttelee kovasti...

Ennen kuin pistän kalustosta tilausta eteenpäin kaipaan kuitenkin muutamia tarkennuksia nykyisiin sääntöihin. Sääntöjen pohjana on selvästi Kalle Lehdon luomat säännöt, mutta mikä on kanta M05 rungolle? Bluecarpet Oulun seudulla on selkeästi kieltänyt tämän rungon vedoten yksityyppiluokkaan (ihan järkeenkäypää). RC-pisteen kisoihin en ole löytänyt kantaa M05 runkoa kohtaan. Kypak sallii ko. rungon kisoihinsa, mutta mitkä ovat sallitut muutokset? M05 rungosta näyttäisi olevan myös PRO-runko. Tiedä sitten mitä eroa siinä on vakioon...

No se miksi kyselen näitä tyhmiä on se, että haluaisin tietää kumpi runko kannattaisi hommata? Tarkoitus olisi osallistua näihin RC-pisteen ja Kypakin (ja miksei muihinkin tällä alueella) järjestämiin kisoihin. M03 kävisi ainakin varmasti, mutta olenko vuoden päästä ainoa, joka ajaa M03:lla kun muut on siirtyneet M05:een? Syndicatea ajelin aikoinaan YR-4:lla kun muut ajelivat YR-42:lla. Jää liian paljon selitysvaraa kalustoon...

Ja tosiaan mistään en ole saanut selvää vastausta kumpi on todellisuudessa on nopeampi runko, M03 vai M05? Monet haukkuvat M05 runkoa hitaammaksi, ohjaus jää päälle yms., mutta toiset kehuvat paremmaksi mutkissa, ei kaadu yhtä herkästi (tämä olisi mulle tosi iso plussa) ja ilmeisesti M05 on pärjännyt kisoissakin ihan mukavasti?

Tarkoitus olisi hommata sellainen kalusto, mikä sopii luokan henkeen ja jolla olisi (ainakin teoriassa) mahdollisuus pärjätä.

Tässä vähän kustannusarvioita kilpakaluston hankkimisesta:
Auto n. 100€ + verot
Kuulalaakerit n. 15€
Öljyiskarit n. 20€
Pari akkua n. 30-40€
Renkaita, vanteita, pinioneita yms. varaosia n. 50€

Eli n. 250€ näyttäisi maksavan aloitus, kun radiolaitteet löytyy itseltä ja laturi+harjoitusakkuja. Hinnat on noin hintaja postikuluineen iibeistä. Houkutus olisi suuri hommata noita lipo akkuja, mutta sitten menisi laturikin uusiksi ja tällä hetkellä ei oikein olisi varaa siihen touhuun. No onpahan noi NiMh akutkin mulle uusi tuttavuus :)

Toi on hyvä että kuulalaakerit ja öljyiskarit ovat sallittujen listalla. Kuuladiffiä olisi vielä kaivannut, mutta ilmeisesti vakioperänkin saa toimimaan kitkalukon tapaan, mikä on pääasia. Lukoton etuveto ei sovi kuin kaupassa käyntiin...

Toivottavasti saan pian vastauksia niin laitetaan kaluston tilaukseen. Josko ensi kokeilu olisi sitten 6.3. Hyvinkäällä (miksei jo 6.2. jos vaan kalusto on jo silloin käsissä). Pitoaineita saa varmaan paikanpäältä? Niistä kun ei ole mitään kokemusta, mutta tässä autossa ilmeisesti pakollinen ainakin takana?

Sivuja: [1]