Minä kysyin:
Miten on, onko HoBao Hyper 7-Pro-R vastusta Kyosho Inferno MP 7.5:lle?
1) HoBaon Hyper 7-Pro-R on ilmeisesti neliveto?
Jep
2) Osaatko luetella mitä etuja (paitsi hinta) Hyper Pro:lla on Inferno MP 7.5 nähden?
Eikös sekin ole jo aika paljon?
3) Millainen on varaosapalvelu, jos päädyn HoBaon autoon?
Aika näyttää. Kyoshon palikoiden saanti on ollut viime vuosina vähän nahkeeta, joten tuskin se nyt sen vaikeampaa ainakaan on.
5) Pyydän, ole rehellinen, ja kerro myös huonot puolet Hyper 7-Pro-R:stä. Tiedän jo nimittäin jonkin verran Kyoshon Infernon vikoja ja puutteita joten olen kiinnostunut HoBaon vioista ja puutteista. (Millä osilla on tapana mennä rikki? Mitä hyviä ominaisuuksia autosta puuttuu?) Teen sitten tietojeni pohjalta ostovalintani, jossa kuitenkin pääpaino on hinnalla. Toivottavasti saan paljon rehellisiä vastauksia.
Jose tais ajaa kyseisellä pelillä pari kisaa ollen ainoa HoBaon omistaja (Kisoissa siis. Saatan tosin puhua pehmosia tässä kohtaa) joten kokemukset ovat epäilemäti aika vähäisiä.
Mitä SM skaboihin tulee niin voitto ei ratkennut automerkin perusteella. Tosin eipä tuo bilikka näkynyt Josen vauhtia ainakaan hidastaneen.
Noin äkkiseltään pitäisin huonona tuon kalliimman mallin hiilikuitusia iskarintukia ja edessä olevaa jäykistinlevyä. Kummassakin tapauksessa painonsäästö on mielestäni aivan liian vähäinen verrattuna kasvaneeseen hajoamisriskiin. Kuvittelisin kyseisien osien käyvän kaupaksi ensikesänä. Tietty kuskeistahan se riippuu...
Myyjän vastaus:
Auton on varmasti kilpailukykyinen Infernolle. Mulla on Inferno kakkos autona itselläni enkä enää semmoista koskaan osta koska osat hajoavat ja maksavat aivan sikana aikaa ja rahaa. HoBao on 400 gramma kevyempi eli todella paljon. HoBao on tehty kestävämmista osista ja mukana runsaasti hiilikuituosia, jotka erikseen maksavat mansikoita. Suurin osa Amerikan Inferno Kanai 1 ja 2 kuskeista on vaihtanut Inferno Kanainsa HoBaoon, koska auto on nopeapi, kevyempi ja mukana tulevat kaikki tarvittavat viritysosat toisin kuin Infernossa ei ole ollenkaan viritysosia mukana eikä muutenkaan saa hyviä viritysosia muuta kuin toisilta merkeiltä. HoBao auto on nelivetoinen ja mukana tulee Torsen diffi, eli tasaupyörästö, joka maksaa pelkästää 150 euroa erikseen. Josella muuten ei hajonnut viime kesänä ainuttakaan osaa HoBaosta ja Jose voitti Suomenmestaruudenkin HoBaolla. Puolet Hollannin EM kisoihin ilmoittautuneista ajavat HoBaolla. Varaosat löytyvät varastosta HoBaoon ellei, jotakin dramaattista tapahdu. Autossa ei tule mukana moottoria niin kuin ei tule Kyoshossakaan. Mukana tulee kuiten pakoputki, pakoputken käyrä ja ilmansuodatin, joita ei Infernossa mukana tule. Moitteita en ole HoBaosta kuullut. HoBaossa tulee myös mukana hieno kantolaukku. Hyperi 7:ään saa ostaa edullisesti Hyper 21 koneen, joka on 3,5 cc. Tarkemmat tiedot ovat kotisivullani.
http://www.sanderssona.com/tuotteet-autot.html Koneesta tulee myös itsevirittämäni viritysversio, joka on vähän kalliimpi.
Vakuutan ylläolevat asiat todeksi. En todellakaan tiedä mitään erityistä osaa mikä menisi rikki, sillä kenelläkään ei ole osia rikki mennyt.
Ainoastaan kolaritilanteissa, voi osia mennä rikki, kuten millä tahansa autolla. Auton ja moottorin lisäksi tarvitset 2 servoa (toinen mielellään voimaservo ohjaustavarten), tasauspyrästö öljyä (iskunvaimenninöljy tulee auton mukana), korimaalia, startterin ellet osta Hyper vetostartti konetta ja hehkulaitteen.[/quote]
Kommentteja:
Tuo painoetu ei varmasti pidä paikkaansa vaan pikemminkin HoBao taitaa olla vähän Kyoshoa painavampi.
Hiilikuitu, torsen tahi muut virityspalikat eivät juurikaan paranna tulosta, jos kuski ei osaa ajaa. Joten suosittelisin ylimääräisten rahojen sijoittamista moottoreihin ja fuiliin. Se parantaisi tuloksia varmasti enempi kuin muutaman gramman kevennykset.
"Puolet Hollannin EM kisoihin ilmoittautuneista ajavat HoBaolla"???????? Mä oon ahvena...