Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - late

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13
151
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 25.06.03 - klo: 15.43 »
Lainaus käyttäjältä: "miksu-"
Kun täälä on nyt keskustelua monstereistä ni alkaako tuo traxxas spormaxx olemaan liian tehokas aloittelijalle, kun sen sais täysin ajovalmiina pakettina 530 euroon? Eli pystyyko aloittelijakin hallitsemaan sitä, ettei heti ekalla kerralla menis täpöä puutapäin?


Eikös näissä rc-autoissa ole portaaton kaasunsäätö?
Tiedätkö mitä tuo tarkoittaa?

No, jos et niin sitä, että kaasua ei ole aina pakko iskeä pohjaan.

Aloittelija pystyy hallitsemaan mitä tahansa autoa, jos hän pystyy hallitsemaan kaasusormeaan.

152
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 25.06.03 - klo: 14.11 »
Balsalevyhän on tosi hentoa. Miten se kestää noissa teidän
nopeissa ratapolttiksissa. Mulla on ainakin sellanen mielikuva, että
pienikin pohjaus 60-80km/h vauhdissa repäsee balsalevyn irti tai ainakin hioo sen näkymättömiin.

Käytättekö te sitä balsaa jota käytetään lennokeissa, vai löytyykö siitä jotain erikoisvahvuisia versioita?

153
Vapaa keskustelu / Hyppyri
« : 25.06.03 - klo: 00.17 »
Heh,
kirjotitko tuon ihan tosissas?

ps. Minkähänlainen jääkaappi mahtaa olla sulla mielessä, jos se tuollasta käsittelyä kestää?

154
Vapaa keskustelu / Hyppyri
« : 25.06.03 - klo: 00.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Sludge"
Tässä nyt kun hypyistä puhutaan. Rikkoutuisikohan kestävä rc -monsteri, jos sillä hyppäisisi renkailleen Sears Towerin katolta asfaltille. (450m korkea toimistorakennus Chicagossa). Kun tuntuu kestävän muutenkin rc-autot vaikka minkälaista pomppimista, niin kai siinä sitten ei rajaa ole.
[/list]


Ensinnäkin se olisi jo saavutus sinänsä laskeutua renkailleen noin korkealta, koska monsteri jää 'leijumaan' isojen renkaiden varaan (niinkuin monet ovat varmasti trilordyn videoista huomanneet) eli tippuu lähes 100% varmuudella katolleen.

450 metrin matkalla yli neljän kilon mötikkä ehtii kiihtyä jo sellaisiin vauhteihin, että voisin vannoa kautta kiven ja kannon, että vähintäänkin pyörän ripustukset hajoavat.

155
Vapaa keskustelu / Hyppyri
« : 24.06.03 - klo: 23.56 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Miten levee krossiradan pitäs olla 1:10 autoille?
Riittääkö 2 metrii levee?
Kuinka pitkä radan pitäis olla et siinnä vois ajaa ihan hyvin?


Täysin sun ajotaidoistasi kiinni ja siitä, että onko sulla polttis- vai sähkökrossari.
Ajoalustan pito vaikuttaa myös.

156
Polttisautot / Pure teniin 21. kone
« : 24.06.03 - klo: 12.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Mascot: Juuri niin!
Jos haluat tehokkaan auton, jota ei kovin nautittavasti voi ajaa, niin osta Traxxas  nitro trushler!


Mikäs se nitro trushler on? Onko se joku uutuus Traxxasilta?

Varmaankin tarkoitat Traxxas nitro Rustleria, vai mitä?

Sanoisin, että siinä voi olla aivan hyvät ajo-ominaisuudet sen .15 koneen kanssa, mutta en mene vannomaan miten se kulkee 2.5 TRX:n kanssa.

157
Polttisautot / Re: kysymyksiä!
« : 23.06.03 - klo: 22.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

2)tukkimalla  pakoputki sormella niin ettei pakokaasu tule ulos (1-2 sek)


Mä en välttämättä aivan ensimmäisenä kokeilisi tuota tyyliä, nimittäin ainakin mun GS15-R käy sen verran kuumana, että siinä polttaa näppinsä ennen kuin kone on sammunut.

Eikö polttomoottorin voi sammuttaa ruuvaamalla neulan kiinni?
Olen aina käyttänyt tuota tyyliä eikä ole vikoja ilmaantunut.[/quote]

158
Vapaa keskustelu / Kuinka kaikki alkoi...
« : 19.06.03 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"

Ensimmäiset vakavammat rc-autot jotka näin, olivat sitten isomman pojan Tamiyan Boomerang (?) ja Monster Beetle. Jälkimmäinen teki lähtemättömän vaikutuksen.


Samoin! (tarkoitat varmaan sitä punaista takaveto kuplaa)
Näin tuon Tamiya Monster Beetlen näyteikkunassa ja eihän sitä voinut vastustaa. No, pari viikkoa ja eiköhän mulla ollut iso nippu markkoja kätösessä ja pian sen jälkeen hieno paketti kainalossa.

Tuota Tamiyan Monster Beetleä ennen mulla oli ja on edelleen Tamiyan erittäin nopea sininen takaveto hiekkakirppu (harmi kun en muista nimeä). Sillä mä ajoin varmaan tuhannet akkupatterit. Nyt se on kaapissa kunnostamista vailla.
Onhan mulla tietenkin edelleen se Monster Beetlekin.

159
Ei mitään ongelmia talvella ajamisessa!
Onnistuu jopa 1:10 kokoiselta TR-15:lta.

Nastarenkaita ei varmaankaan voi ostaa mistään, mutta ne on kohtuu helppo itse tehdä.
TR-15 vakiorenkaat ovat tosin aika kapeat, varsinkin edessä, mutta kyllä ne onnistuvat.
Nastojen täytyy olla lyhyitä, paksuja ja kohtuu suuri kantaisia.
Liimana toimii peruspikaliima, mutta itse käytin 'pikaepoksi' liimaa, se nimittäin pitää ne renkaassa kiinni.

Ajoalusta täytyy olla aurattu tietenkin, mutta ei muutaman sentin lumikerros ole mikään este.
Neliveto on tosi hyvä juttu talviajoa ajatellen.

Kovin kylmällä ei kannata ajaa, koska servojen moottorit ja rasvat jähmettyvät ja muoviosat katkeilevat helpommin.
Pakkasesta on kyllä hyötyäkin, nimittäin diffien rasvat / öljyt muuttuvat jähmeämmiksi ja näin ollen pito lisääntyy.

Muista myös suojata sähköt. Mulla on minigrip tyyppiset pussit vähän leikeltynä servojen päällä ja teippiä suojaamassa radiolaatikon aukot.

160
Mä sanoisin, että sun pitäisi ostaa Hitecin Lynx AM.
Siinä on nuo samat jutut (vastari, lähetin, kiteet, 2*vakioservoa) mitä tossa Futaban megatechissä, mutta on selvästi paremmi käteen sopiva ja mukava pitää kädessä.

Futaba tuntuu tiileltä sen jälkeen kun on kokeillut Lynxiä.

161
Polttisautot / Pure teniin 21. kone
« : 19.06.03 - klo: 13.27 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Ajattelinkin tehä melkein kaiken uusiksi koko autosa.
Diffit ovat ainoat joita en ajatellut tehdä!


Kyoshon osilla?
Sehän tulisi niin kalliiksi, että mikset samantien ostaisi .21 koneella varustettua 1:8 laitosta?

Jos ajattelit jättää diffit vaihtamatta, annanpa sulle vinkin että puretenin diffit on muovailuvahaa .21 käsissä.  :|

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että sun pitäisi vaihtaa siihen teräsdiffit ja dura-alumiininen alusta.
(jotka maksaa mansikoita)

162
Polttisautot / polttisauto aloittelijalle
« : 18.06.03 - klo: 22.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuning girl"

Ei siihen nyt välttämättä voimaservoa tarvitse!!!
Lähin jälleenmyyjäkin sanoi että p***** mitään voimaservoa!! :)


Jahas, kuka mahtaa olla se viisas joka väittää noin?

Miten joku HS-303 voi jaksaa kääntää 12cm korkeita renkaita?
Tiedät kai, että nuo 1/8 polttiskrossit kulkee myös aika lujaa.
Hyper 7 painaakin 3.5kg.

Ei siitä ajosta mitään tulisi ilman voimaservoa ohjauksessa.
Ja riippuu tietysti minkälaisen servon sä luokittelet voimaservoksi.

ps. Tää topikki meni nyt täysin pepuilleen.

163
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 18.06.03 - klo: 22.12 »
Lainaus käyttäjältä: "riku"
Kuinkahan suuri ero kulkevuudessa  C5:lla ja gs .21 r:llä.?


Ei niitä voi verrata.
Aivan eri planeetalta toi C5 kun GS21-R.

Ja tosta erosta sen verran, että GS21-R tuntuu varmasti joltakin vakio .12 koneelta sen jälkeen kun on ajanut C5:lla.

En mä sitä tarkota ettäkö .12 koneet olisivat huonoja.

164
Polttisautot / Mikä moottori?
« : 18.06.03 - klo: 20.59 »
Siinä kultakantisessa on tuo 1.6hp.

165
Polttisautot / Mikä moottori?
« : 18.06.03 - klo: 20.41 »
Noi on sen vanhan sinisylinterikantisen GS21-R:n specsit.
Uudessa on ~1.6hp.

166
Polttisautot / Inferno MP-7.5 sports READYSET
« : 18.06.03 - klo: 18.55 »
POIKKEAA.
Lähes kaikilta osin. Ulkonäöllisesti poikkeaa vähiten.
Mutta varmasti ihan hyvä aloitusauto

167
Polttisautot / polttisauto aloittelijalle
« : 18.06.03 - klo: 16.17 »
Lainaus käyttäjältä: "miksu-"
mitäs nuo hobaon autot maksaa ja onks niissä kaikki tarpeellinen vai pelkkä auto vaan?


Halvimmillaankin HoBao-paketista, eli auto, moottori, radiot, voimaservo, hehku, korimaalia, bensaa kasaantuu yli 700 euron paukku

168
Polttisautot / polttisauto aloittelijalle
« : 17.06.03 - klo: 20.01 »
Miten olisi Kyoshon Inferno TR-15?
Se on nelivetoinen, kulkee missä vaan (kunhan ei jää pohjasta kiinni) ja mottikin on enemmän kuin tarpeeksi tehokas.

Itse ostin juuri tuon auton ensimmäiseksi.
Se oli helppo kasata ja eikä hintakaan ollut päätä huimaava.

- Inferno TR-15, n.370e
- Hehku ja laturi, n.30e
- Hitec Lynx AM radiolaitteisto, sis. 2 servoa, jotka riittävät hyvin  
  TR:ään, n.100e
- Maalia ja bensaa, yht. n. 16-20, maalin ja bensan laadusta      
  riippuen.

Itse ostin nuo kamppeet pienellä alennuksella 485 euroon.

Klikkaappas tonne http://www.kyosho.com/cars/kyoc0434.html

169
Polttisautot / DuraTraxin Torq.16 moottori!
« : 17.06.03 - klo: 19.21 »
Upsista, eipäs olekaan.

Olis pitänyt googlella kattoa ensin.  :|

170
Polttisautot / DuraTraxin Torq.16 moottori!
« : 17.06.03 - klo: 19.17 »
Klikkasitko hutia?
Eikös tuo ole sähkömoottori, vai?

171
Polttisautot / TR-15 diffi hajalla?
« : 15.06.03 - klo: 16.19 »
Lainaus käyttäjältä: "mastermind"
Huomasinkin, että tuosta osasta mihin kardaani kiinnittyy keskidiffissä oli irronnut se pieni musta kuuskolo-kiristin.


Ei se ole keskidiffi, vaan pääratas.  :)
Harvemmissa 1:10 vehkeissä on keskidiffi.

172
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 04.06.03 - klo: 21.36 »
OT :
Kun nuo servot tuli puheeksi niin kuinkas Tomsson siinä sun Mugen Prime 12:ssa on nuo Futaban vakioservot suorittaneet tehtävänsä?
Olen nimittäin itsekin ostamassa juuri tuon tyyppistä autoa.
MSX-3:n ostan, sehän taitaa olla melkein samanlainen auto kuin tuo Prime 12, mutta vain uudempi malli.

173
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 04.06.03 - klo: 21.22 »
turtle,
mitkä viriosat vaikuttavat Overin tasapainoon?

174
Polttisautot / Touringia ostamassa
« : 04.06.03 - klo: 21.14 »
Sama juttu, paitsi ne eurot tulee kesätöistä!  :)
Itse ostan Mugen MSX-3.
Täältä löytyy topikkikin MSX-3:lle.
Hyvältä autoltahan se vaikuttaa.
Rc-Kaupasta saat sen 355 eurolla ja mukaan tulee 2-portainen automaattilaatikko, joka parantaa kiihtyvyyttä ja huippunopeutta.
Tuohon 355 euroon sisältyy kaikenlaista muutakin sälää.
Kts. http://www.rc-kauppa.com

500 eurolla saisit siihen kaikenlaisia viriosia, voimakkaammat servot jne..

Ei muutakun lukemaan ---> http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2706

ps. Mullakin on Inferno TR-15!  8)

175
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 04.06.03 - klo: 18.38 »
Eikös nämä krossiradat ole tehty hiekasta, sorasta tai tuhkasta.
Jos sellaisella pinnalla ajetaan niin kyllähän vakioservokin jaksaa vetää jarrut lukkoon. Kyse on nopeudesta ja tietysti kestävyydestä, luulisin.  :)

Itsellä on polttiksessa vakioservot. Niitä käyttäessä selvästi huomaa pienen viiveen, kun siirrät liipaisinta kaasulta jarrulle.

176
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 04.06.03 - klo: 16.17 »
Kyllä nää Kyoshon motit on sitten niin *********!
Eihän niille voi laatia edes mitään yleistä sisäänajo / käyttöohjetta.
Toisen GS15-R:ää joutuu käyttämään neulan ollessa 1/4 kierrosta auki ja toisella on vielä jäähdytyskansi ja silti 2 kierrosta auki.
Itsellä reilut 1 kierrosta ja pelittää.

177
Polttisautot / Keilin servot ???
« : 04.06.03 - klo: 16.10 »
Ei yli kuutta volttia!
Sähköautojen akut tuottavat 7.2.
Vastariakkuihin 4.8-6 volttia.

178
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 03.06.03 - klo: 21.14 »
Noh!
Ethän sä kertonut ollenkaan mitä ne tekee, mitä ne on ja mitä ne maksaa.
Tarvitseeko ostaa tollanen fet, jos hankkii Kyoshon X-Speed moottorin Mini-Z:aan?

EDIT
Justiinsa.
Laitoit sitten just samaan aikaan viestin kun mä.  :D
Tämän viestin voikin poistaa.
Oli tarkotus vastata tällä viestillä Otsomaanille, mutta sitten Rc-Poika laittoikin viestin josta sainkin kaiken tarpeellisen selville.
Oma kämmi. Sori!

179
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 03.06.03 - klo: 21.09 »
Sullahan on samoja vikoja, kun mun Teeärrässä.
Mullakin noi renkaat mutterit löystyvät vaikka ovatkin 'lukkomuttereita'. Oikean puoleinen takarengas löystyi niin, että siitä katosi veto.
TR-15 tosiaan on nopea auto hintaisekseen.

Toi GS15-R on aika mystinen kone. Ohjekirjassahan sanotaan, että sellaset 2 kiekkaa saa olla neula auki. Sisäänajo oli tuskallinen, koska yritin epätoivoisesti käynnistää mottia neulan ollessa 2.5 kierrosta auki. Käyntiin se kones lähtee neulan ollessa reilut 1 kierrosta auki, lämpimänä sen voi sitten säätää sinne 2 kierroksen paikkeille, mutta se on jo niin rikkaalla ettei sillä ole mitään mieltä ajaa.
Johtuukohan tämä kaikki siitä, että neulan pään pitäisi olla neulamainen eli terävä. Mulla se on ainakin tylppä. Tylppänä se päästää enemmän löböä mottiin ja näin ollen neulaa ei tarvitsekaan pitää niin paljoa auki kuin manuaalissa sanotaan.
Tämä voi olla yksi monista selityksistä miksi monilla on ollut GS15-R:n kanssa probleemia.

180
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 03.06.03 - klo: 19.31 »
Selostakaapas nyt perusteellisesti mitä nämä turbot ja fetit ovat, mitä niillä saa aikaan ja kuinka kalliita ne ovat.
Olen nimittäin aivan pihalla näistä teidän sähköautojutuista.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13