Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nicke

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 24
571
Polttisautot / Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« : 19.02.09 - klo: 20.49 »
alt572, en tiedä kuka tai missä,

Täh? :huh:

No niinpä. Et viitannu keneenkään, eikä kukaan ole puhunu byronista tässä topicissa. Jokatapauksessa 25% race on hyvää tavaraa, suosittelen.

Mun puolesta OT jää tähän, vaikka aihe sinänsä on ihan fiksu, kunnes jengi tajuaa pysyä suun kanssa kaukana fuilista. 

572
Polttisautot / Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« : 19.02.09 - klo: 20.29 »
Sorry Mika, enpä ilmeisesti lukenu kunnolla..

Jerry, mitä sä oikein höpiset?  :mrgreen:

Yli-vaarallista? Jaa, mikäs toi "Okei, todennäkösyys että fuilia saa liikaa suuhun on aika pieni, mutta on kuitenkin olemassa." kohta sitten on? Muistatko tämän. Määrä mikä tarvitaan on oikeasti pieni, ja sun kokemuksella tiedät varmasti että sisäänajossa putkeen ja sen kautta paineletkuun kyllä joutuu myös palamatonta tavaraa. Etenkin jos kone temppuilee käynnistyksessä, kuten tässä tapauksessa..

Ei, en ole ylivarovainen, mutta letkuun puhaltamisen suositteleminen ei ole järin viisasta. Vai onko joku muu kun Jerry sitä mieltä?

Voi hitto nyt selvis sekin että miksi minulla on mennyt noin monta konetta rikki vuosien varrella :lol:
Jerzi

Missä vaiheessa puhuin koneen rikkoontumisesta?? En itse ainakaan huomannut.


alt572, en tiedä kuka tai missä, mutta luultavasti race 25%.

573
Polttisautot / Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« : 19.02.09 - klo: 18.24 »
Täh. Miten noinkin kokeneet kaverit kun Mika ja Jerry kehtaa suositella letkuun tai pilliin puhaltamista?? Okei, todennäkösyys että fuilia saa liikaa suuhun on aika pieni, mutta on kuitenkin olemassa. Etenkin sisäänajon aikana, kun sitä tavaraa tulee koneen läpi aika reippaasti.. Osa varmasti palamatonta, etenkin jos ei käynnisty kunnolla jne.

Mutta kuitenkin, vilkase että tankinkorkin tiiviste on paikallaan, ja kaasarin kurkku sopivasti pikkasen auki. Voisit itseasiassa radiot pois päältä kääntää pikkasen kaasua päälle servosta, ja koittaa sitten nykiä sormi pillin edessä. Joillain tuppaa olemaan tyhjäkäynti säädetty niin pienelle uutena että ryypyttäminen ilman kaasua ei oikein onnistu.  Ellei jotain rupee tapahtumaan, niin sulla on vuoto jossain.

Sitten jos fuilia päätyy koneeseen saakka, eikä meinaa käynnistyä, niin tota hehkuakin voi epäillä.. Muutaman kerran jo nähny vierestä kun porukka tappelee pidempään tollasen kanssa, ja auto käynnistyy heti kiltisti kun lyödään kunnollinen hehku kiinni.

Btw, sitten kun vaihdat letkut, niin laita samantien reilusti pidemmät.

574
Polttisautot / Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« : 19.02.09 - klo: 02.21 »
Jerry, jos vastaus kumpaankaan kysymykseen olisi kyllä, niin tuskinpa olis tehny tätä topiccia..

Vaikkapa tänne sitten jatkamaan. Ja ainakin säätöosio täältä kannattaa ehdottomasti lukea läpi.

Kun nyt kerran vastasin, niin pari juttua. Konetta lämmitetty kuumailmapuhaltimella? Ryypytystyyli? Ja tosiaan tulpan vaihto. Toi "kunnolla" muuten pisti vähän silmään.. Sammuu kun poistaa hehkun? Käy vaan jos antaa vähän kaasua? Vai sanooko mitään.

Muttajoo, kokeile tosiaan uudella tulpalla, ja jatkokysymykset sitten tonne toiseen topicciin.

575
(Laina pondereissa muistaakseni velcron karkea puolisko)

Jep. Eli kannattaa valmiiks ettiä sopiva paikka autosta ja liimata siihen palanen velcron pehmeää puoliskoa.

577
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 17.02.09 - klo: 15.29 »
Futaban 3001 vai mikälieonkaan 10e vakioservo riittää aivan loistavasti sharkkiin.

578
Oli taas ihan kivat kisat, vaikka mikään ei menny omalta osalta nappiin :)

Kiitokset kanssakilpailijoille ja järjestäjille!

+Team Academy, auto tuntui todella mahtavalta, vaikka setuppi olikin hatusta vedetty ja auto kasattu hätiköiden edellisenä iltana :p
+Buffetti
+Frantsin herrasmiesmäinen odottaminen yhessä m-18 finaalissa :azn:
+Ajanotto ja ylipäätänsä kisojen sujuminen, aikataulu piti todella tarkasti.

-Tekniikkamurheet.. En tainnu ajaa yhtäkään ehjää erää/finaalia Academyllä, tosin ei ollut itse autosta kiinni.. Aluksi vähän vaikeuksia noparin kanssa, sitten se hajos ja yeah racingin iskarikin pilas yhen finaalin. Vikaan finaaliin en edes lähtenyt kun tuli vähän kiire ja unohdin yhden kriittisen osan kun korjailin iskareita..
-Sharkkeilu, voisi vähitellen huoltaa sitä autoa, esimerkiksi täyttää iskarit :grin: Yks finaali ongelmitta maaliin, ja sekin oli köysiä vastaan tappelemista ohjauksen takia. Lopputulos kuitenkin näihin asioihin nähden ihan ok :P

579
Yokomo / Vs: Yokomo B-MAX4
« : 05.02.09 - klo: 12.56 »
Heh, Isosuolla ei kyllä paljoa sanottavaa ole, et oo muuta tehnykkään tässä topicissa kun vääntäny hoken kanssa. Ja turha vinkua siitä vääntämisestä, itehän sä sen tarkoituksella taas aloitit. :wink:

Muttajoo, itekkin oon yhden yksilön kasannu, ja voimansiirron herkkyys ei siinä muuttunu vaikka kiristikin ruuvit kunnolla. Oliskohan asia korjattu? Turhahan tosta muutenkin on väitellä, eiköhän se ole ihan itsestään kiinni jos haluaa dremelöidä tai jättää ruuvit vähän löysälle. Tuskinpa se kansi siitä irtoaa vaikka ei kiristäis ruuveja ihan tappiin saakka. 

580
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 03.02.09 - klo: 15.15 »
Kokeile pitääkö sitä ääntä kun on ihan kokonaan irroitettu autosta?

Hokella samaa vikaa gm:n 8 lankaisessa..

581
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 29.01.09 - klo: 11.41 »
Jerry, nyt menee jo naurettavaks :mrgreen:

Noi on ihan eurohintoja, hobbypointista.

Löysin toisen pakkauksen kyosho.de:stä:

     FZW-13
Kegelzahnrad#hart
            35,90 €

Ja kuva tuotteesta.

Ja auton alkuperäiset diffit ei kestä, rattaat murenevaa alumiinia ja sellaisen sai sorminkin taitettua rikki. Vaihdelaatikkoonkaan ei saanu mitään erillisiä osia, vaan piti ostaa koko 70e loota aina.. Lista olisi vaikka kuinka pitkä, mutta lyhyesti sanottuna niin autoon piti upottaa toisen auton hinnan verran että siitä saisi edes toimivan, puhumattakaan ajettavasta..

Naureskelin kun kattelin mp-9 osahintoja, kaks ilmanputsarifoamia 20e, 0-rengassarja iskareihin 18e, iskarit yhteensä 130e jne. Ja ettei myyjä tulisi taas mutisemaan siitä että hinnat on ihan väärät, niin mp-9 hinta on tuolla 839e.

582
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 28.01.09 - klo: 00.15 »
Ja tämä oli arvattavissa, koska myyjäkin tietää että hinta ei ole kilpailukykyinen :wink:

Aika naurettavaa toimintaa, muut liikkeet sentään kehtaa kertoa hinnat netissä..

Taisin osua Jarnon mielestä vähän liiankin lähelle totuutta tolla viestillä..

Koska toi nyt ehkä oli vähän liiankin provosoivaan sävyyn kirjoitettu, niin selitänpäs vähän tarkemmin :) Ensin liikkeen myyjä tulee väittämään hintatietoja vääriksi, ja kun aitoa ovh hintaa kysytään asiallisesti niin sitä ei voi kertoa. Tämähän antaa tottakai sen kuvan että arvaukset on ollu lähellä totuutta, eikä myyjä aiemman viestin takia kehtaa kertoa aitoa hintaa.

Muttajoo, turha tästä on sen enempää väitellä, hinta on nyt kuitenkin tiedossa. Auto on varmasti todella hyvä, mutta hinta/laatu suhde ei kuitenkaan ole samalla tasolla kuin muilla valmistajilla.. Itsekkin odotan ton näkemistä livenä, vaikka en hinnan ja osien saatavuuden takia voisi ikinä päätyä tohon.

Vaikka nyt ei tähän varsinaisesti liity, niin liittyy kuitenkin kössön hinnoitteluun.. 400e rtr auton yhden diffin rattaat, 70e.. Kahteen diffiin siis 140e, yli 1/3 auton hinnasta.


583
Polttisautot / Vs: Traxxas revo 3.3 Vs Hobao hyper7.
« : 26.01.09 - klo: 17.48 »
En edelleenkään ole väittänyt näin. Väitin että ero ei ole niin ylimaallinen kuin täällä annetaan ymmärtää. Ja Revo ei edelleenkään ole pihasuditteluun tehty, mm Platinum ja uusin Revo on suunnattu kilpailijoille.

Jep, olet oikeassa, se on suunniteltu kilpailua varten. Muita monstereita vastaan..

Oletko vilkassu traxxasin sivuja? Platinumista sanotaan näin.. :

"Since its inception, the Standard Monster Truck Class has been dominated by Revo, creating highly competitive spec-class type racing. Today, Revo is the only serious choice for Standard Monster Truck racing. The 2008 Revo Platinum edition was developed and proven on the track specifically for racers competing in the class."

Revo on nopee verrattuna muihin monstereihin, mutta ei sitä kuitenkaan kannata verrata ihan toiseen luokkaan.. Truggyt on alunperin suunniteltu kilpailua varten, monsterit pihasuttaukseen.

584
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 25.01.09 - klo: 20.15 »
Kauanko se 1500mAh akku lataa 1A:lla ja kauanko 2A:lla?

1.5h tai 45min.. Teoriassa.

Käytännössä heittää suuntaan tai toiseen, riippuen ihan siitä kuinka tyhjäks akku on ajettu ja kuinka tarkka laturi on jne. Lataus myöskin hidastuu loppua kohden.

Onhan sulla nimhit? Jos on lipo, niin ei missään nimessä yli 1C, ellei akussa sanota toisin. Käytännössä siis 1.5A tolla akulla. Nimheillä voit käyttää 2A virtaa.

585
Sähköautot / Vs: Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« : 23.01.09 - klo: 19.23 »
Oliskohan liipasimessa polttisjako, eli 70/30. Pitää vaihtaa 50/50 asentoon että toimis.

Tosin.. Kai sen kuitenki pitäs mennä kalibrointimoodiin.

586
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.01.09 - klo: 18.06 »
Taitaa olla latausvirta vähän pieni tolle akulle, laturi luulee sen olevan täys vaikka se ei todellisuudessa ole. Kokeileppa purkaa ensin, ja sitten ladata vähän reippaammalla virralla, joku varmaan osaa sanoa mikä olisi järkevä virta tolle akulle?

Oletko muuten yrittänyt ajaa akulla? Yli 8v viittais kyllä toisaalta siihen että se on suht täys..

587
Mitä eroa on "inrunner" ja "outrunner" moottoreilla?
Entä riittääkö NiMh akuissa potkua esim. sidewinder harjattomaan settiin?

Tuolta selviää..

Hyvissä nimheissä riittää kyllä potku, mutta hinta on lähes sama kun lipoilla, elinikä huomattavasti lyhyempi ja käyttö vaivalloisempaa.. Niin, ja ajoajatkin lyhyempiä.

588
Jos kuljettajia ei tule tarpeeksi kahteen luokkaan, niin sopisikohan samassa luokassa ajaminen, ja sitten erotellaan vasta lopputuloksissa? Sais helpommin täydet erät aikaseks, ja enemmän näyttävyyttä yleisön kannalta :azn:

589
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 20.01.09 - klo: 21.34 »
Ja tämä oli arvattavissa, koska myyjäkin tietää että hinta ei ole kilpailukykyinen :wink:

Aika naurettavaa toimintaa, muut liikkeet sentään kehtaa kertoa hinnat netissä..

590
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 20.01.09 - klo: 21.22 »
Siis hetkinen..

Te "kyoshokuskit" voisitte nyt kerrankin kertoa mitä parempaa siinä on, mikä on sen todella korkean hinnan arvoista? Kun nyt keskustelu on toistaseks jotenkin asiallista.

Ja mikä se hintaluokka sitten on Jarno, tarkkaa et tietenkään pysty sanomaan mutta missä hinnoissa pyöritään jos tavallinen tallaaja tulee liikkeeseen kysymään pelkkää kittiä? Niin ei tarvitse enää miettiä sitä.

Muutama pointti, saa mielellään väittää vastaan:

-Kyoshot todella kalliita verrattuna vastaavanlaatusiin kilpailijoihin
-Varaosien hinnat pilvissä, eikä niitä ole kuin murtoosa valikoimasta hyllyssä, on omakohtaista kokemusta..
-Jos niitä nyt on proshopissa (onko kaikki osat hyllyssä?), niin miten postitus muualle suomeen? Pk-seudulla on muillakin merkeillä hyvä edustus. Varaosatilanne siis oletettavasti yhtä heikko kun ennenkin.
-Autojen kehitys on todella pientä, mutta muutoksista pyydetään korkeeta hintaa. Okei, nyt uusin on muuttunut huomattavasti enemmän, mutta ei niin paljoa että perustelis hinnannousun. Wanhan mallin ulkomaiden hinnalla olisi jopa voinut olla ihan varteenotettava kilpailija..
-Autot ei ole sen nopeampia kuin muutkaan.
-Varaosat kisapaikoilla?

Lyhyesti, miksi maksaa niin paljon siitä, kun vastaavan saa huomattavasti halvemmalla kilpailijoita? Ellei jopa paremman.

591
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 19.01.09 - klo: 22.48 »
Onko Lahdessa joku rata ja missä?  :shocked:

http://rc10.fi/index.php?topic=24244.0

Toi Mikan kommentti pisti kyllä naurattamaan :mrgreen:
Ei pahalla, mutta ei se asia ihan noin kuitenkaan taida olla..

592
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 18.01.09 - klo: 22.57 »
"Paras" auto ajettavuudeltaan tässä pikku luokassa olis varmaan xray m18t pro (parempi servo ratkaisu pidempi akseliväli + hiilaria vakiona), mutta auto ei tunnu kestävän mitään.
Tukivarsia ja hubeja saa vaihtaa kuin sukkia. Tämä väite perustuu lippiksen radalla tehtyihin havaintoihin.

Tomppa


Tota väitettä en välttämättä allekirjoittas..

Totta, se hajoaa helposti, ja vaikuttaa suht ok ajettavalta, mutta kukaan ei ole vielä sitä nopeeks todistanu. Että ei se nyt noin ylivoimanen todellakaan ole, aika samalla viivalla kaikki 1/18 autot, mini-infernoa lukuunottamatta.

593
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 14.01.09 - klo: 02.31 »
Ongelma ratkaistu:
Ko. SP kone oli fyysisesti liian pieni ajettavaksi pienillä kierroksilla. Isompi rukoisella koneella auto toimii. Pitää viellä metsästää syy siihen että toi factory raaseri ei rullaa niin hyvin kuin 'vakio' malli. Ihan kuin jokin takertelis. Ilmenee vähän samalla tavalla kuin jos pinjoini/spurrin välys olisi liian tiukka. Mutta vika ei ole siinä.

Jepjep, minähän se olin joka totes ton rf:n liikkeessä :wink:

Ft:ssähän on metalliset vetarit, kuuladiffit jne, joten voimansiirto voi hyvinkin olla vähän jäykempi.. Jos vielä on todella vähän ajettu, niin en huolestuisi asiasta, ellei ongelma nyt oikeesti ole huolestuttavan selkeä. Ajaa pari akullista ja kattelee jos rupee rullaamaan vähän paremmin, kun on osat vähän sisäänajettuja.

594
Tää olis sopinu paremmin tänne..

Näitä ei viedä huoltoon, vaan huolletaan itse.. Mutta se ei kuitenkaan puolusta liikettä millään lailla.

Eiköhän se alunperinkin ollut vain ajan kysymys milloin pro-shoppi lähtee samalle linjalle muiden kössökauppojen kanssa.. Jostain syystä juuri ne ovat suomen huonomaineisimmat liikkeet, eikä pelkästään merkin vaan myös palvelun takia.

Rtr asiakkaita löytyy aina, ja autojen myymisestä tienaa enemmän kuin parin euron varaosan.. Joten miksi vaivautua palvelemaan jo autonsa ostanutta asiakasta :wink: Hieman kärjistettynä, mutta noinhan se todellisuudessa on vähän liiankin monessa liikkeessä. Osat saa myös ulkomailta, joten ei ole pakko tukea surkeeta kotimaista liikettä pelkästään sen takia. Sana leviämään yksinkertaisesti, niin toivottavasti muut osaa välttää asioimista tuolla.

595
Kiitokset järjestäjille, kisat suju suht hyvin vaikka osallistujia riitti :azn:

+Ajanotto
+Eräharjoitukset
+Paljon m4-10 kuskeja
+Buffetti
+Lassen yokomo ja 3.5 lankanen kone :mrgreen:

-Jengin ajotyyli, ohi ei päässy sitten millään, vaikka kuinka olisi nopeampi. Ja jos pääs ohi, niin heti ollaan kontissa seuraavassa mutkassa.. No, kaipa tätä on pakko itsekkin jatkossa harrastaa, jos haluaa pärjätä. Ei näin.. Jostain syystä korostu huomattavasti suuremmaksi ongelmaksi tänään, kuin edellisissä lippiksen kisoissa.
-m-18 kuskien yhtäkkinen jakaminen kahteen finaaliin

Fiilis oli hyvä, ja kisat oli oikein mukavat vaikka omalta osalta mikään ei mennyt niinkuin piti  :azn: Oli ikävä nähdä miten jotkut säästi autoa alkuerissä varman finaalipaikan takia, ja vikan alkuerän jälkeen ilmoitettiinkin että porukka jaetaan sittenkin kahteen finaaliin. Mutta ajanotto toimi muuten niin ongelmitta, että kaipa tällainen pieni moka on ihan ymmärrettävissä  :p

596
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 06.01.09 - klo: 18.22 »
Niin ja jos epähuomiossa jäi sanomatta niin molemmat koneet on harjattomia ja uusia. Molemmat rungot on samoja Sharkkeja tosin toinen on se 'race edition' missä on kaikenlaisia hiilariosia ym. ja nimenomaan siinnä kalliimmassa rungossa tää ongelma on tai pitäskö sanoa siinnä on Speedpassionin nopari josta epäilen syyllistä.
Ja ei luulis tehon loppuvan jos toinen on 6900kv ja toinen 7800 ??

Kuten jo aikasemmin on todettu, niin noi koneet on liian kiertäviä tehoon nähden, eli ei ole tarpeeks vääntöä. Sharkkiin sopii huomattavasti paremmin isompikokonen matalakierroksinen kone, olin jo hieman skeptinen ton graupnerin suhteen sen koon ja kV arvon takia, mutta toimii silti hyvin. 380 siis. Paljoa yli 5000kV kiertävää konetta sharkkiin ei oikein voi välitysten takia laittaa, tolle graupnerille kun 11t pinjoni tosiaan on sopiva ja pienempää ei helpolla saa.

Ongelma on siis kone/nopari yhdistelmä joka ei saa autoa paikaltaan liikkeelle kunnolla, heikon väännön takia.

Tuo huomenna lippulaivaan, eiköhän ihmettelijöitä ja eri teorioita löydy vähintään tarpeeksi :wink:


597
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 22.12.08 - klo: 22.40 »
Ok, kiitos vastauksista!
Nyt pitäisi löytää jonkun toisen moottorin, onko suosituksia? Olen ajatellut tota hobbylinnan isompaa moottoria, jos jollain on kokemusta siitä niin olisi kiva kuulla.

Se on hyvä silloin kun se toimii, mutta on ilmeisesti pari tyyppivikaa.. Piuhat katkee ihan juuresta, ja päädyt irtoilee. Jos vaan laittaa päätyjen ruuvit lukitteella kiinni, ja on varovainen piuhojen kanssa, niin mikäettei. :wink:

Ite hain tänään racingfactorysta graupnerin inline 380, aivan loistava ajettava. Vastaa todella hyvin kaasuun, ja tehoa on varmasti tarpeeks. Tuntu vaan käyvän aika lämpimänä lyhyistä väleistä ja minimiennakosta huolimatta, pitää ostaa siili tuulettimella ja ihmetellä sitten lisää. Tosin käytöohjeessa mainitaan maks 90C lämmöistä, ja mittasin siilen kanssa vajaa 80C, mutta on kuitenkin senverran korkeella että olis hyvä saada vähän tiputettua.

598
Mites onko tämä setti mistään kotoisin http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=93470966 ? HUÓM kysyn OSTAJA en MYYJÄNÄ!!! Olis ihan sopu hintainen setti jos vaan on kelvollinen. Vertaus kohteena voi käyttää 17X2 konetta onko parempi vai huonompi?

Meikäläisellä on tollanen kone, ja noparikin muistuttaa paljon dy:n noparia..

Kone toimii 1/18 autoissa, ei suuremmissa. Jos nopari on sama kun dy, niin sillä ei tee mitään autokäytössä.

599
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.12.08 - klo: 10.52 »
Tällä voi tulla nykyisiä malleja pataan niin että kuulo ja näkö lähtee ...

Hyvältähän toi näyttää, mutta kannattaakohan 650e kittiä verrata 400e rtr autoihin? :p

600
Yhdessä rytäkässä meni Hokelta servo, moottori ja akku. Servo ja moottori oli vieläpä vasta toista päivää ajossa.

Jep, jostain syystä porukka ei tajunnu huutaa tuolla jos auto jäi pahaan paikkaan, homma toimii paremmin treeneissä. Toinen asia mistä voisi mainita sitten seuraavien kisojen ajajakokouksessa?

Itekkin ajoin jonkun päälle parikin kertaa pääsuoralla, ei sitä pysty mitenkään huomaamaan että auto on katollaan nurkan jälkeen ellei siitä huudeta. 

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 24