Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KUISKUIS

Sivuja: [1]
1
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 26.02.14 - klo: 19.34 »
Niin siis ei käy tyhjäkäyntiä, ja ei myöskään käynnisty tyhjäkäynnillä. Eikä polttoaine lähde menemään edes letkuun ellei ole vähintään puolta kaasua jolloin konehan huutaa kunnolla.

2
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 26.02.14 - klo: 19.00 »
Juu vakio moottori on. Polttoaine ei vaan millää lähde kulkemaan ns tyhjäkäynnillä. Puoli kaasua on aika mimimi että saa valmisteltua käyntiä varten.

3
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 26.02.14 - klo: 16.52 »
Terve tuli talven jäliltä otettua tuo DBX esille ja ajattelin pärrätä tuossa pihalla muttei tahdo tyhjäkäyntiä saada toimimaan? Sama ongelma tosin taisi olla jo syksyllä kun kasasin tuon osista "kakkos autoksi".

Kun tyhjäkäynti on sopivalla alueella ei polttoainetta kulje, pitää olla todella paljon kaasua että saa edes valmisteltua koneen käynnistykseen. Mistäs tämä johtuu?

4
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.10.13 - klo: 15.52 »
Tuli noita sähköjä räpläiltyä ja kokeilu mielessä irrotin tuon fail safen nii loppu heti tuo temppuilu? Oisko tuo sitten luullu jostain syystä että signaali häviää ja jarrun sijasta painoikin kaasun pohjaan? Failsafe meni myös päälle aina kun oli vastusta ohjauksessa  :shocked:

5
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.10.13 - klo: 12.58 »
Juup sielä on sellanen, ihmettelin vain kun aiemmin ollut mitään ongelmia.. Mutta pitää katella tuota. Huomasin myös että kun kääntää ratista renkaita ja jos on jotain vastusta siinä niin kaasu menee itsestään pohjaan?

Siis ihan pöydällä ollessa kun kääntää renkaat linkkuun ja vähänkin yrittää käsin kääntää niin kaasu aukeaa. Siitä johtui tämä kun radalla luulin että mutkaan ajaessa esimerkiksi kaasu lähtee pois päästä viiveellä. Kun todellisuudessa kaasu meni pois päältä vasta kun renkaat olivat suorassa ilman vastusta  :shocked:

Toisaalta syynä voisi olla radio joka pääsi yksi päivä tippumaan, tämä oli eka ajokerta sen jälkeen. Mutta ajoin kyllä noin puolisen tuntia ennen kuin tuo alkoi. Ja oli pukillakin tyhjäkäynnillä kun oli sisäänajo menossa, eikä silloinkaan kaasu mitään temppuillut..

6
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.10.13 - klo: 23.18 »
Morjes, tuli vihdoin saatua auto suht hyvin toimimaan moottorin puolesta, mutta sitten tulikin ongelmia ohjaimen/yhteyden kanssa. Tai ainakin jotain sinnepäin, siis failsafe ei toimi ja välillä koskematta mihinkään kaasu servo liikkuu edes takas. Ja välillä toimii pienellä viiveellä, kaasua painaessa viivettä ei ole mutta kun päästää niin menee hetki. Jää myös välillä kokonaan auki jonka seurauksena yks iskarikin meni tänään seinään ajettaessa..

Tuossa vielä videota ongelmasta..Nitro rc car problem!

7
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.09.13 - klo: 22.06 »
Varmaankin hölmö kysymys mutta meneekö tuollaseen 1:8 buggyyn jonkin vaikkapa ralliauton 1:8 kori?

8
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.09.13 - klo: 21.47 »
Autohan on Seben, ilmeisesti joku kiinalainen tai vastaava. Valmistajan sivut on kyllä saksalaiset mutta tiedä sitte..

Muuten tuohon vaihdettu moottori ja aika paljon muutakin entisen omistajan toimesta, mutta siis joo on tuo isoratas.

9
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.09.13 - klo: 19.22 »
esim, kannattaa kattoa sen kytkinkellon hammastus ettei ole kulunut päät teräviksi,
sitten että rattaiden väli oli oikein....  ei piukka eikä liian löysä....
sen enempää autoa tuntematta että myös kone linjanuttu suoraan.

Juup tarkemmin kun tutkin niin konehan sielä oli suht vinossa. Joten ei ihme että vanhan omistajan mukaan "nuo rattaat ovat suht kulutus tavaraa". Nooh, postiluukusta pitäis lähipäivinä tipahtaa uus metallinen ratas niin eiköhän se lähde wörkkimään..

Tänään laitoin mukana tulleen muovirattaan kiinni tuohon, ensin kone oli ilmeisesti liian matalalla joten "hioi" rattaan jo vähän sileäksi, sitten korotettiin sitä hieman niin alkoi toimimaan mutta ratas oli jo liian huonossa hapessa silloin niin ekan kunnon kiihdytyksen jälkeen meni huonoksi se.. vähän kokeilin/vertailin vanhoilla metallirattailla niin kaikki oli aivan linjassa:)

Alkaa tuo laitos pikkuhiljaa täysin aloittelijallekkin avautumaan.

10
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.09.13 - klo: 19.38 »
Dodii oikeassahan täälä oltiin, rikkaallahan tuo kävi ja reilusti. Käy vieläkin mutta säätäminen loppu siihe kun spurrin(?) ratas sileäksi. Mikäköhän mahtaa olla kun vehje niitä ilmeisesti syö?

Mukaan tuli kolme metallista ratasta mistä hampaita irti, ja muovinen ehjä. Autossa siis oli mennyt ennen ostoa tuo metallinen rikki ja vaihdoin siis muovisen tilalle.

Se kesti sen verta että kaasuttelin jotain 5min yhteensä..

Ja sitten vielä noista säädöistä, jotain olen lueskellut että vähän kertoo se että kauan kone käy kun painaa umpeen letkun? Tuo hörpöttää sellasen 6sec noin.


11
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.09.13 - klo: 14.33 »
Käykös tuollane ilmanputsari öljy mitä menee mp:eisiin? Laitoin tuollasta Motulin ilmanputsari öljyä siihen.


12
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.09.13 - klo: 09.53 »
Kokonaan ilman ilmanputsaria en, tein sellaisen väliaiksen putsarin laittamalla sellasen vähän öljytyn vaahtomuovin palasen kaasariin kiinni. Muttakun ei yhtää tiedä oliko se millään tavalla vastaava kuin se mikä hukkui.. ehkä vain odottelen rauhassa että sieltä tulee ihan kunnnollinen putsari ja alan sitten sille sitä säätelemään.  :azn:

Ahaa, no siinä sitten varmaan syy että ei tahdo käynnistyä kuin sen kerran kaksi, kun olen hehkua lataillut jonkin 30min..

13
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.09.13 - klo: 23.10 »
Terve, tuli pitkän polttis haikailun jälkeen hommattua vihdoin tuollanen vehje. Noh, ostotilanteessa kone kiersi hyvin. Hukutin ilmanputsarin kotimatkalla ja korvasin sen vaahtomuovin palasella väliaikaisesti jonka jälkeen auto ei toiminut enää.

Auto siis käynnistyy muutamalla vetäsyllä, pysyy tyhjäkäynnillä ilmeisesti vaikka maailman loppuun asti mutta kun kaasua antaa enemmän kuin sen verta että auto matelee eteepäin niin röpeltää vaan aluksi ja sammuu heti sen jälkeen, jonka jälkeen ei meinaa enää käynnistyä. Puristuksia tuntuisi ainaskin olevan sen verta kun varmaan pitäisikin.

Moottori on tälläinen kun SH-Engines PT-28 P3. Tilasin jo uuden ilmanputsarin ja muutakin. Niin ja kauan tuota hehkua pitäisi latailla? Tyhmiä kysymyksiä varmaankin mutta täysin tietämätön näistä.. kiitos kuitenkin etukäteen:)

Sivuja: [1]