Itse hommasin tuon JQ The RTR:n täksi kesäksi, ja sitä voi ainakin pienin varauksin suositella.
Itse alusta on aika pitkälle samoista osista kasattu kuin Yellow Edition:kin. Heikoimmat osat (jotka olen saanut lähes kaikki rikki):
- hinge pin holderit molemmissa päissä autoa, muoviset joissa ohut metalliranka, YE:ssa alumiiniset
- ohjauspalat (RTR-versiot jotka tunnistaa keltaruskeasta väristä)
- kytkinkello
Molemmat orggissavoxit lopettivat toimintansa ennen 1.5gal täyttymistä, vaikka molempia käytettiin "vain" kaasuservona (vaihdoin ohjaukseen väkevämpää servoa heti alussa). Tämä sinänsä oli pienoinen pettymys, Savoxin huippumalleista minulla on ollut vain hyviä kokemuksia.
RTR-radiosta en ehtinyt kerämään kokemuksia, se meni uudelle omistajalla käyttämättömänä.
Alphan RTR-kone vaikuttaa aika hyvältä, aika helppo saada käyntiin ja säädöt ainakin palttiarallaa alueelle ihan Youtube-oppaita katsomalla. Suht kestäväkin on, kun toisen orggis-Savoxin pettäessä kone jäi laulamaan urki auki vajaaksi minuutiksi ennen kuin karkulainen saatiin kiinni ja sammutettua. Jäähdytys ja taas kävi ja kukkui ihan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Vetokäynnistintä en ikinä testannut, vaan vaihdoin heti alkuun kiinteän takalevyn ja siirryin suosiolla starttiboxin käyttöön.
Summa summarum: Voi suositella pienin varauksin. Jos viime talven 299€ diili Yellow Editionista toistuisi, niin ehkä sitten kannattaa ostaa se (varsinkin jos kunnot radiot löytyy valmiiksi).