Oisko noi kumminkin kellonajat eli 31.5 klo 14.01 tilattu ja saapunut 1.6 klo 13.05?
Kyllä, juurikin noin, eli alle vuorokausi tilauksesta siihen kun paketti oli kädessä.Olisin tietysti voinut kirjoittaa selkeämminkin tuon viestin alkupuolen, joka koski ihan muuta kuin nyt paketin toimittaneen liikkeen.
Koska tilaan aika paljon erilaisista liikkeistä, ja toimittajana/kuljettajana on itella, niin jostain syystä tästä RF:stä tilatut pystyvät saamaan perille kohtuuajassa. (oisko niillä suhteet kunnossa itellan suuntaan
)
Itellasta ei kovin mairittelevaa kerrottavaa ole muuten.
Toki, jos tilaa esim. pe iltana, niin mitään ei tapahdu viikonlopun aikana, eikä sitä siis kannata laskea esim. liikkeen tai tavaran kuljettajan piikkiin.Itellan toiminnasta... tilasin tavaran maanantaina ja ihmettelin sitten perjantaina missä viipyy kun viikonlopun kisassa tarvittaisiin. Soitto tavaran toimittajalle ja pyyntö seurantakoodista, yllätys, yllätys, tavara oli postissa jo tiistaina ja saamatta olisi jäänyt ilman seurantakoodia. Vielä tänäkään päivänä ei ole tullut mitään lappua että postissa olisi noudettavaa. Että sillai... eikä ole ainut tapaus. Monasti on ilmoitus tullut lähes viikon päästä siitä kun tavara on tullut paikalliseen postiin, onneksi on seurantakoodi olemassa.
On minulla kokemus muutaman vuoden takaa itellasta, jossa seurasin seurantakoodilla paketin kulkua, ja se jämähti 8 pv. pasilan lajittelukeskukseen.
En silloin löytänyt ketään fyysistä henkilöä puhelimen päähän, jolta olsisn voinut kysyä asiaa.
No tulihan se paketti lopulta perille.
Tein valituksen asiasta paketin jo saavuttua, koska esim. ruotsin reissu peruuntui sen takia.
Vastaus valitukseen tuli 3 kk. kuluttua, varustettuna tekstillä "tavara toimitettu asiakkaalle sinä ja sinä päivänä"
Tuon minäkin jo tiesin ennen valitusta.
Yksi kokemus on sellainen, paketti tuli hyvinkäälle maanataina, lähti takaisin pasilaan, tuli keskiviikkona taas hyvinkäälle, ja lähti taas takaisin pasilaan, perjantaina tuli taas hyvinkäälle ja silloin soitin itellassa jollekin päällikölle, että paketti pysyisi hyvinkäällä että ehdin sen noutaa.
Lupasi hoitaa asian.
Menin kiireellä postiin ja eikös se vain ollutkin taas lähdössä pasilaan.
Pyydän anteeksi kaikilta jotka mahdollisesti olivat paikalla ja saivat korvat kipeäksi, mutta kun mikään ei muuten auttanut, niin piti ottaa ääni avuksi.
Selvyyden vuoksi, oma lähipostimme liitettiin ensin viereisen postumeron toimipaikkaan, ja sitten ne molemmat yhdistettiin ns. pääpostin toimipaikkaan.
No kun paketti on seinän takana saapuneena, mutta toimitettu pasilasta siihen viereiseen postinumeroon, mutta kuitenkin samaan toimipisteeseen, niin sehä pistettiin tietysti ottamaan pasilasta uusi vauhti.
HUOM. Tavaran lähettäjä oli kyllä laittanut aivan oikean postinumeron, mutta pasilassa ohjattu ikäänkuin väärän postinumeron toimipaikkaan, vaikkakin aivan sama paikka, mutta kait eri lava tjsp.
Joutui sitä silloinkin, kun lähipostitoimipaikkamme vielä toimi, hakemaan paketin aika useasti päätoimipaikasta.
Nyt oli Itellan toiminta kehittynyt ja sitä kiikutettiin edestakaisin pasilan ja hyvinkään väliä VIIKKO !!!!
Posti on muuttanut toimintaansa jo jokin aika sitten.
Sitä lappua ei enää tule asiakkaalle mikäli asiakkaan numero tai sähköpostiosoite on syötetty netissä pakettikorttia tehdessä.
Eli siitä tulee ilmoitus sähköpostiin.
Myös tekstiviestillä puhelimeen.
Lappua ei lähetetä.
Mikäli on ilmoitettu väärä (keksitty) sähköpostiosoite ja puhelinnumerossa on virhe niin ilmoitusta ei tällöin tule perille vaikka posti kuinka yrittää.
Sen kahden viikon aikana kun paketti seisoo postissa, lähettävät sekä tekstareita että meilejä useita kertoja.
Meillä on aina ollut meili ja kännykkänumero osoitteen lisäksi laitettuna.
Kun paketti saapuu omaan postitoimipaikkaamme, tulee kaksi teksiviestiä peräjälkeen noin tunnin viiveellä saapumisesta. Sitten sähköpostiviesti ja
kun paketti on jo noudettu niin se lappu 1-2 pv:n kuluttua.