Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - superbdyberi

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / TT MTA4 S50 sledge hammer
« : 14.06.14 - klo: 15.18 »
Nonii ei löytynyt haulla tästä kärrystä topikkia, niin teinpä sen nyt.

Pennusta asti olen kinunut rc autoa, mutta nyt vasta 34 veenä sen sitten hommasin  :cheesy: Polttis oli heti mielessä vaikka aina sanotaan, että ne ei alottelijoille sovi vaan pitäis hommata joku nikko sähkis. No kuitenkin kun mielenkiintoa näihin laitteisiin löytyy, niin onhan tässä tullu teoriaa luettua aikalailla ettei heti sormi mene suuhun. Tosin huimaa on kehitys ollut siitä mitä pentuna näitä tutkaili 90 luvulla.

Thunder tigerin monsteriin päädyin lopulta, kun englannista sattu löytymään sen verran edullinen paketti ettei tarvinnut montaa kertaa miettiä enää. Nyt olen sisäänajon tehnyt moottorille ja seuraavaksi olisi asetusten ruuvaus edessä.

Jostain luin, että ruvit on tehtaalla laitettu perusasetuksille, mutta kyllä tässä tapauksessa ne oli ainakin ihan miten sattuu ja kone floodas, niin ettei se käyntiin edes lähtenyt ja putkesta valu polttoaineet pihalle. Säädin sit kaikki ruuvit ohjekirjan mukaisiin asetuksiin ja lähtihän se käyntiin. Ohjekirjassa on mukava typokin eksynyt mukaan. Low speed ruuvia opastetaan pyörittämään vastapäivään 1 1/4 kierrosta, mutta toisessa kohtaa ohje kertoo 6 ½ kierrosta vastapäivään  :shocked: Ruuvin kanta tulee jo niin pitkälle ulos tuolla 6 ½ kierroksella, että totesin sen kohdan olevan päin sitä itteään. Tänään piti tehdä hienosäädöt kohdalleen, mutta ekan tankillisen jälkeen kone sammu eikä käyntiin lähtenyt. Hehkutulppaa testasin sitten ja siinähän se vika taisi olla, kun se ei hehku enää kokonaan vaan näyttää ulommainen pätkä mustuneelta. No maanantaina tulppia hakemaan muutama, niin pääsee hieroo säätöjä.

Onhan toi melkonen peli kulkemaan että ei ihan naulapäälle kyllä sovellu. Asfaltilla olen vasta ajellut, mutta tarkoitus olis pk seudulla montun pohjiakin rällästää kunhan tästä alkuun pääsee. Muutama monttu jo google mapsilla etitty  :cool:

Onkos täällä muita saman kärryn omistavia tai team associatedin MGT 8.0?

Tekis mieli pävittää noi muoviset tukivarret alumiinisiin, mutta vähän mietityttä se, kun nyt muovisilla mällää johonkin niin hajoaa ehkä vaan se muovi osa, kun taas alumiiniset sitten voi repiä mukanaan puol autoa  :cheesy:

Sivuja: [1]