Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mrmojo77

Sivuja: [1]
1
Toi on eri radion ohje. Mulla on joku simppelimpi malli, jossa on vain steering trim ja joku set painike. Mallinumeroina lienee 6516, ainakin vastaa kuvaa Traxxasin sivulla, mutta manuaalia sille ei ole. Mitä toi set painike tekee?
*EDIT* Ohje löytyi auton manuaalista ja sain throttle reversing tehtyä.


Tuo ohjaus minua enemmän harmittaa. Kaksi viikkoa kyttäsin autoa netistä jahkaillen, että ostanko vaiko enkö ja sitten sillä ei pysty ajamaan.  Jatkan sähköpostitse siitä aiheesta.
Kiitoksia.

Tuosta löytyy radion ohjekirja, sieltä kaasun suunta toisinpäin:

http://traxxas.com/sites/default/files/2238-2208-2209-24GHz-INST.pdf

Toinen vaihtoehto on vaihtaa moottorista kaksi johtoa keskenään. Se muuttaa harjattoman moottorin pyörimissuunnan.

Rattaat (ratas) saattavat mennä servosta joskus valitettavat pienestä tällistäkin hajalle. Ratassarjoja servoon löytyy esim tuosta:

http://www.rcm.fi/traxxas-2082-gear-set-for-2080-micro-waterproof-servo.html

Jos rattaat ovat alusta asti olleet hajalla, niin laittelepa sähköpostia RCM:ään, niin laitellaan asia kuntoon. Yksi vaihtoehto tuohon on vaihtaa tilalle metalliratasservo, joka kestää törmäyksiä vakioservoa paremmin.

2
Ei sitä palauttaa voisikaan.Katso ohjaimen kalibroinnista ohjekirjasta se vaihe kun säädetään trottle position.Sen vaihdat toisinpäin niin toimii.Ihan normaali "vika" rtr-autossa.

Eli ohjain pitää kalibroida juuri päinvastoin kuin ohje sanoo? Sen minä teinkin ja tuo eteen-taakse ongelma sillä katoaa, mutta oudostelin vain, että se pitää tehdä vastoin ohjetta. Kiitos neuvosta.

Ohjausongelma onkin se suurempi ongelma ja sille en löytänyt mitään korjausta. Pitänee soitella tänään Jyväskylään.

3
Sain tänään postissa uuden Traxxas Summit 1/16 VXL ja pari tuntia sitten, pitkän akun latauksen jälkeen, pääsin ottamaan ensi tyypit. Olen noviisi RC autojen suhteen ja odotukset oli korkealla. Toimin ohjeiden mukaan, mutta heti alusta auto kulki eteen, kun piti mennä taakse ja päinvastoin. Kun auto muuten tuntui normaalilta, niin ajoin sillä pari minuuttia ohjaten sitä vain eri tavalla. Pian kuitenkin ohjaus alkoi pitämään ikävän kuuloista ratinaa, kun käänsin renkaat täysin vasemmalle. Kuulosti, kuin rattaa olisivat hyppineet li.

Keskeytin ajon ja kiroillen toin auton sisälle ja etsin ohjeet ESC:n kalibroinnista. Kalibroin sen ohjeen mukaan kaksi kertaa, mutta edelleen auto meni eteen, kun piti mennä taakse ja päinvastoin ja edelleen ohjaus ratisi täysin vasemmalle ja lisäksi jumitti siihen asentoon kunnes painoin kaasua eteen tai taakse, jolloin ohjaus palautui keskelle. Kaliboin sitten hetken mielijohteesta kaasun ja pakin toisinpäin ja tämän jälkeen eteen ja taakse ohjaus toimi kuten pitikin, mutta ohjauksen ongelma pysyy.

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai tietoa aiheesta? Koitin netistä hakea ja melko paljon löytyy Traxxasin ohjausservo-ongelmia, mutta ei ihan vastaavaa. Kokeilin vielä huvin vuoksi uudelleen kalibrointia ohjeen mukaan ja taas auto menee eteen, kun pitäisi mennä taakse. Erittäin, erittäin ärsyttävää ja ketuttavaa! Huomenna on edessä soitto rcm.fi:lle Jykylään, mutta jotain vinkkejä olisi mukava saada, josko autoa ei tarvitsisikaan palauttaa.

Kiitos.

Sivuja: [1]