Hommasin Asson uuden touringkilpurin talven harrasteluksi ja avaan tähän autolle viestiketjun johon laitan aloitukseen hieman auton kasaamisesta, ensivaikutelmasta ja talven edetessä mitä milloinkin. Toivottavasti muitakin kirjottelijoita löytyy nopeasti.
Malli TC7.1 on siis uunituore alusta joka julkaistiin juuri kun tilattu TC7 oli saapumassa haltuuni. RCM:n Matti kuitenkin hienosti hoiteli homman ja mali saatiin käännettyä päivitettyyn versioon Valmistajan ensimmäisestä myyntierästä. Ei ole ihan joka kaupassa hyllyssä edelleenkään..
Erot edelliseen TC7 malliin on melko suuria. Muutoksia ja parannuksia löytyy sieltä ja täältä. Painopiste on tuotu alemmaksi matalilla torneilla ja lyhyillä iskareilla, ohjaus on käännetty, vetareissa on tuplanivelet ja voimansiirtoakin on vahvistettu.
Kasaaminen aloitettiin iskareista jotka on nykymallin mukaisesti erittäin lyhyet matalan painopisteen saavuttamiseksi. Iskarit ovat Kashima pinnoitetut FOX versiot ja toiminta on sen mukaista. Jouset ovat 20mm pitkiä ja setuppia hinkatessa olen päätynyt käyttämään X-RAYN tekeleitä.
Iskareita kasatessa tuli vastaan pieni ongelma kun mäntien kiinnitysruuvit oli tehtaalla jäänyt pakkaamatta. Ruuvit on niin pieniä, ettei pakistakaan löytynyt vastaavia, mutta käynti myyjäliikkeessä korjasi puutteen.
Voimansiirrossa tulee eteen spooli teräksisillä vahvoilla ulostuloilla ja taakse ratasdiffi. Diffi kasautui ohjeen mukaan todella jäykäksi ja jätin ulostulojen ja rattaan välistä toiset shimmit pois. Nyt diffi pyörii smööthisti eikä ole osoitanu mitään oireilua vielä reilun tuhannen rataläpin jälkeenkään. Diffin kasasin pakettisetupin mukaan 3000 öljyllä, mutta myöhemmin vaihdoin tilalle 7000 öljyn. Vuotoja ei ole ilmaantunut.
Vetarit on tässä versiossa mallia tuplanivel edessä jo vakiona.
Osat on selkeästi ja ohjeen mukaisesti pusseissaan.
Alustan kasaaminen olikin lähinnä hiilikuidun ja alumiinin toisiinsa ruuvaamista ja auto kasautuu joutuisasti. Mitään vastoinkäymisiä ei matkalla tullut vastaan vaan ihan perus auton kasaamisen konstit riitti tämänkin valmiiksi saattelemiseen herkästi liikkuvilla osilla ilman mainittavia välyksiä.
Sähköt on mallia Pro Stock ja korin maalauksesta huolehti tietysti V-Dezign!
Tässä lyhyesti kasausvaiheesta. Laatu oli kaiken kaikkiaan korkeaa ja täytti kaikki odotukset. Seuraavaksi sitten kirjoittelua ajamisesta ja säädöistä. Jos tulee jotakin kyseltävää, niin mielelläni koitan parhaani mukaan vastailla.
-Jussi Rinne-