RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: jarkkom - 22.01.10 - klo: 10.03

Otsikko: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jarkkom - 22.01.10 - klo: 10.03
Kerätäänpä tähän topiciin tietoa ja kokemuksia yhdestä tämän hetken nopeimmasta spec-luokkien nopeudensäätimestä.

Tämän hetkinen firmware on V203 ja alla olevat tiedot koskevat pääosin vain tätä versiota. Vanhemman firmwaren voi päivittää Tekin Hotwirellä (http://teamtekin.com/hotwire.html). Tekin kuitenkin haluaa, että rekisteröidyt ladataksesi uuden firmiksen, joten ehkä helpointa on, että päivität säätimen ja Hotwiren kauppiaalta tai tiimikuskilta. Samalla varmistat, että ymmärrät uudet asetukset ja saat samantien sopivat setupit säätimeen.

Kattava tietopaketti, joka myös päivittyy silloin tällöin, löytyy osoitteesta: http://rcfaq.weebly.com/tekin-rs--hotwire.html.

Myös valmiita setuppeja löytyy Tekinin webbisivuilta: http://teamtekin.com/hotwire/ESCsetups/index.html.

Säätäminen saattaa välillä tuntua salatieteeltä, mutta kerätään tähän topiciin lisää infoa aiheesta sekä omien ratojemme setupeja.

Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: JuhaS14 - 22.01.10 - klo: 22.57
Tänään todettu Torpassa: SPX:llä ei mitään saumaa samoihin vauhteihin kun Tekinillä. Pelkästään Torpan pääsuoralla Tekin otti kaulaa melkeen pari metriä stanussa. Pidemmillä radoilla ero on varmaan älytön.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 24.01.10 - klo: 13.03
Nyt on tullut 3 päivää ajettua stanulla ja Tekin RS:llä. Tuli myös 3 muuta säädintä päivitettyä uusimpaan 203 softaan.

Perussäädöt millä auto toimii hyvin ja on helppo ajettava on seuraava:

3k-12k RPM 50 astetta ennakkoa. Ei turboa ja FDR ~5.8 näillä säädöillä auto on reilusti SPX autoja nopeempi mutta vielä pysyy helposti käsissä. Tästä voi sitten lisätä ennakkoa 55 asteeseen riippuen paljonko tehoa haluaa. Näillä säädöillä pystyy ajamaan 10 minuuttia helposti ilman että lämmöt ovat ongelma, yleensä noin 65-70 astetta.

Lasse testasi myös lisäämällä tuohon turboa ja pidensi välitystä 5.2:n auto kulki yhtä lujaa kuin poro autot... vajaa 80 astetta taisi moottori olla kun tuli radalta.

Tärkeintä kun säätää RPM ikkunaa on se että varmistaa ettei ennakkoa tule liian aikaisin liian paljon, silloin moottori vaan kuumenee ja imee virrat akusta.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Tuukka T - 01.02.10 - klo: 16.43
No millasilla parametreilla mentiin Kuusankoskella? Veikkaan että sen lentonäytöksen jälkeen alkaa näitä säätimiä löytyä enemmänkin, joten tiedonnälkää varmasti on.

Onko kukaan kokeillut rmp-ikkunan asettamista reilusti "alarekisteriin", eli esim 2000 - 7000 rmp ja 50%, jolloin nousu olisi 10% / 1000 rmp. Vaatiiko tälläinen jo isoja C-arvoja akulta ettei kyykkää?

t Tuukka
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.02.10 - klo: 17.07
Lasse testasi myös lisäämällä tuohon turboa ja pidensi välitystä 5.2:n auto kulki yhtä lujaa kuin poro autot... vajaa 80 astetta taisi moottori olla kun tuli radalta.


3k-12k RPM 50 astetta ennakkoa. Ei turboa ja FDR ~5.8 näillä säädöillä auto on reilusti SPX autoja nopeempi mutta vielä pysyy helposti käsissä. Tästä voi sitten lisätä ennakkoa 55 asteeseen riippuen paljonko tehoa haluaa. Näillä säädöillä pystyy ajamaan 10 minuuttia helposti ilman että lämmöt ovat ongelma, yleensä noin 65-70 astetta.


Aikoinaan kuin ajettiin hiilistanuilla niin ennakkoa oli muistaakseni 24 tai 27 astetta. Voidaanko enää kutsua stanuluokaksi kuin vauhdit ovat poro tasoa :huh: Onhan se kivaa että menee naapuria kovempaa :lol:
Jerzi
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jarkko - 01.02.10 - klo: 17.40
Jerzi:  TSS-10 luokkaa ei tulisi kutsua stock-luokaksi. Yksi stock'in perusominaisuus eli moottorin kiinteä ennakko ei käytännössä toteudu, kun ennakkoa pystytään säätimestä muuttamaan lähes mielin määrin.

Oikeampaa olisi nykyään kutsua TSS-10 luokkaa 17.5T luokaksi ja vastaavasti TSP-10 luokkaa 10.5T luokaksi.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.02.10 - klo: 17.52
Asia vilpitön. Ymmärsin että tämä stanu luokka oli se mihin nuo aloittelijat ajoivat, mutta nykyään ne menee yhtäkovaa kuin poro luiokan autot.
Onko mitään tietoa siitä kuin paljon nämä koneet sitten kestää, mennäänkö jo äärirajoilla koskien tuota astemäärää.
Jerzi
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 01.02.10 - klo: 18.15
Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 01.02.10 - klo: 16.43
No millasilla parametreilla mentiin Kuusankoskella? Veikkaan että sen lentonäytöksen jälkeen alkaa näitä säätimiä löytyä enemmänkin, joten tiedonnälkää varmasti on.

Onko kukaan kokeillut rmp-ikkunan asettamista reilusti "alarekisteriin", eli esim 2000 - 7000 rmp ja 50%, jolloin nousu olisi 10% / 1000 rmp. Vaatiiko tälläinen jo isoja C-arvoja akulta ettei kyykkää?

t Tuukka

2000-7000 RPM ikkunalla menee helposti niin että ajat moottoria melkeen kiinteellä ennakolla. Ja tulee helposti ongelmia moottorin lämmön kanssa. Ikinä ei saa laittaa liikaa ennakkoa koska auto kulkee aina lujempaa vähemällä.

Itse ajoin kuusankoskella 5.4-6.66 välityksillä, ja 3-15k RPM ikkunalla. Ennakot täydet ja 5 astetta turboa 0.3s 2 rampilla. Aluksi oli pakko ajaa ylipitkillä välityksillä koska ei vaan ajotaidot riittäneet, finaalit ajoin jo 6.66 välityksillä ja siitäkin olisi voinu reilusti lyhentää. Huhut kertoo että jotkut ajoivat jopa reilusti yli 7 välityksillä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: rrike - 01.02.10 - klo: 18.50
Menee vähän ohi aiheen enkä halua alkaa väntämään mitään ,mutta kun tuli tilaisuus sanoa niin sanon  :smiley:
Eli olen vähän samaa mieltä Jerzzin kanssa, että stanu on alottelijoille ja siellä opeteltas ajamaan kisaa.Ajotaidoilla ratkaistaisiin mestaruus eikä sitä vauhtia lisäämällä.


Itsellekkin täytyy ostaa tollane kun ei muuten pärjää  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: JUkka-san - 01.02.10 - klo: 19.12
Ketkä Lassen lisäksi ajoi Tekinillä TSS:n finaalissa?

Porossa näytti ehtivän joka merkin säätimellä: ykkönen ja kolmonen taisi olla SP, kakkonen LRP SPX, nelonen Team Wave ja vitonen Tekin.

Eiköhän sillä ajotaidolla edelleenkin ole joku merkitys  :afro:
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Janne A - 01.02.10 - klo: 19.43
^ Stanusta siis puhe:
4. Janne Aspinen
7. Jussi Rinne

Ja todellakin ajotaidolla on pääpointti edelleen. En nähnyt yhdenkään Tekin-kuljettajan menevän suoralla ohi vain silkan voiman takia. Edellä menevää tosin sai jonku metrin-puoltoista kiinni aina suoran päässä, mutta se etu tuli usein tuhlattua jarruttelemalla pitkäks. :)

Ihan varmasti pääsee edelleen ilman buustia A-finaaliin. Ajamisesta se on kiinni.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Stilo - 01.02.10 - klo: 20.09
Lainaus käyttäjältä: Janne A - 01.02.10 - klo: 19.43
En nähnyt yhdenkään Tekin-kuljettajan menevän suoralla ohi vain silkan voiman takia.

Näin ainakin 2x tälläisen tilanteen.  :grin:  Huvittavan näköistä stanuilua.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Isosuo - 01.02.10 - klo: 20.25
Oletettavasti FTT Kuusankosken osakilpailussa lauantaina juurikin Tekin RS -noparilla oli grillattu eräs stanukone 112 asteiseksi... kärysi katsastuspöydällä ajon jälkeen  :mrgreen:

Kuka tunnustaa?  Kiinnostaisi tietää millä asetuksilla konetta grillattiin...  :lol:
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: rrike - 01.02.10 - klo: 20.55
Laineaholla ainakin kone kävi aivan älyttömän kuumana,
kun olin nostovuorossa nostamassa ja auto simahti radalle.
Sormet meenas palaa kiinni  :grin:

Saatto olla Tekinin nopari? :huh:
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 01.02.10 - klo: 21.02
Lainaus käyttäjältä: rrike - 01.02.10 - klo: 20.55
Laineaholla ainakin kone kävi aivan älyttömän kuumana,
kun olin nostovuorossa nostamassa ja auto simahti radalle.
Sormet meenas palaa kiinni  :grin:

Saatto olla Tekinin nopari? :huh:

Laineaho ajoi Speed Passionilla. Auto simahti kierrosta ennen maalia kärjen tuntumasta :( Harmi, Laineaho oli ajanut hyvin koko päivän ja olisi sijoittunut hyvin C finaalissa.

Tekin RS:llä moottorin lämmöt pystyy helposti pitämään alta 80 astetta, yleensä lämmöt on 65-72 erän jälkeen. Jos alkaa nousemaan 80 paikkeille on joko ihan rajoilla tai sitten hiukan liikaa ennakkoa. Itse olen ajanut 10-15 minuutin eriä harjoituksissa ja lämmöt jäävät siihen reiluun 70 asteeseen.

Paljonko muilla meni mAh:ia 5 minuutin erässä? Minulla meni noin 1500mAh.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: JUkka-san - 01.02.10 - klo: 21.57
Prostockilla meni noi 1800 mAh. Säätimenä Nosram Matrix StockSpec.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Janne A - 01.02.10 - klo: 22.00
Mistä tiedätte paljon meni mAh:ssa? Vertailukelpoista dataahan ei ymmärtääkseni oikeen saa siitä, että millon laturi katkasee lataamisen. Pätkäsee eri latureilla eri vaiheessa.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: bluebeetle - 01.02.10 - klo: 22.06
No jos akku ladataan samalla laturilla kaksi kertaa, eikö purettu määrä ole aika luotettava?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Tuukka T - 01.02.10 - klo: 22.09
Ei tunnu näköjään "kulutuksessa" kovin pahasti tuo vallaton ennakon hierominen, mulla menee SPX:llä se 1200 mAh per 5 min, (LRPn 5300mAh akut + Pulsar3). Tuossa aiemmin kyselin että millä RMP-ikkunoille on vehkeet säädetty. Mitä noita set-up-lehtisiä netistä löytää niin monissa on 17.5T-koneilla ollut aika alhaalla kierrosrajat. Muutamasta tonnista reilusti alle kymppitonniin. Jeff-SetUp (http://www.teamtekin.com/hotwire/ESCsetups/setupsheets/rs/onroad/Jeff-Cuffs-203-17-5-TC.pdf)
Onkohan radat joilla on ajettu, kovin toisenlaisia? Mark Brownin Tekin-novellissakin on lainaus:

"Randy Pike's recommendations for where to start with your boost ramp tuning:
TC 13.5: 2,800 – 12,500 RPM
1/12 17.5: 1,000 – 7,000 RPM
Offroad 13.5: 3,500 – 20,000 RPM"

Joskin tuossa on 17.5T kone 1S-akulla.

Miekäläisestä mentiin toden totta suoralla ohi heittämällä pariin kertaan. Nopeusero oli valtava. Toki saavutetun edun voi ryssiä mutkissa moneen kertaan, eikä oma menestyminen tai sen puute varmasti johtunut säätimestä.

Tekin on mitä ilmeisemmin onnistunut ohjelmistollaan kertaluokkaa paremmin kuin Sp, korkeat lämmöt taisivat olla yksinomaan SP:n ongelma. Ei muuta kuin odottelemaan uutta LRP:tä, josko se pystyy haastamaan Tekinin.

Öitä, Tuukka
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: sakke_ - 01.02.10 - klo: 22.12
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 01.02.10 - klo: 20.25
Oletettavasti FTT Kuusankosken osakilpailussa lauantaina juurikin Tekin RS -noparilla oli grillattu eräs stanukone 112 asteiseksi... kärysi katsastuspöydällä ajon jälkeen  :mrgreen:

Kuka tunnustaa?  Kiinnostaisi tietää millä asetuksilla konetta grillattiin...  :lol:
Tuo on jo säätäjän paha moka, tuota säädintä säätäessä pitää tietää mitä tekee eikä vaan i*ioottina vedä kaikkia asetuksia tappiin. Jos sen oikeen säätä niin motin lämmöt on erän jälkeen siin 50-60c ja kulkua aivan varmasti riittää.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 01.02.10 - klo: 22.51
Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 01.02.10 - klo: 22.09
Ei tunnu näköjään "kulutuksessa" kovin pahasti tuo vallaton ennakon hierominen, mulla menee SPX:llä se 1200 mAh per 5 min, (LRPn 5300mAh akut + Pulsar3). Tuossa aiemmin kyselin että millä RMP-ikkunoille on vehkeet säädetty. Mitä noita set-up-lehtisiä netistä löytää niin monissa on 17.5T-koneilla ollut aika alhaalla kierrosrajat. Muutamasta tonnista reilusti alle kymppitonniin. Jeff-SetUp (http://www.teamtekin.com/hotwire/ESCsetups/setupsheets/rs/onroad/Jeff-Cuffs-203-17-5-TC.pdf)
Onkohan radat joilla on ajettu, kovin toisenlaisia? Mark Brownin Tekin-novellissakin on lainaus:

"Randy Pike's recommendations for where to start with your boost ramp tuning:
TC 13.5: 2,800 – 12,500 RPM
1/12 17.5: 1,000 – 7,000 RPM
Offroad 13.5: 3,500 – 20,000 RPM"

Joskin tuossa on 17.5T kone 1S-akulla.
Tekinin sivuilla olevat setupsheetit ovat viikon testauksen tulos kun 203 tuli. Tällä viikolla pitäisi tulla Tekinin sivuille Snowbirdsissä käytetyt setupit jotka kertovat varmaan aika erilaisen totuuden.

Tekiniä voi myös säätää todella väärin mutta saada ihan ok tuloksia. Tietty lämmöt voivat olla korkealla ja akun kulutus taivaissa. Tärkeintä on muistaa että moottorin pitää kiertää, ja tähän pitää antaa moottorille aikaa. Yleensä setupit missä on 0.1 tai 0.2 sekunnin turbo ovat parannettavissa. Samoin setupit missä ennakkoa ei ole käytetty kaikkia 55 astetta mutta turboa on laitettu. Turboa voi aina näissä vähentää ja siirtää ennakkoon, kuhan muistaa siirtää end RPM:ää oikean määrän ylöspäin.

Alarekisterissä kannatta jättää tarpeeksi tilaa että moottori saa rauhassa vääntää alakierrokset täydellä momentilla. Mitä jyrkemmin ennakkoa lisätään sen myöhempään pitää ennakon alkaa tai sitä lyhyemmällä välityksellä pitää ajaa.

Onko kellään havaintoa TSS ja TSP moottoreiden kiinteistä ennakoista? GM:ssä on 30 astetta ainoa minkä tiedän varmasti. Tarkistin tiedon moottorin suunnittelijalta.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: HVoltage - 02.02.10 - klo: 08.36
Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 01.02.10 - klo: 22.09
Tekin on mitä ilmeisemmin onnistunut ohjelmistollaan kertaluokkaa paremmin kuin Sp, korkeat lämmöt taisivat olla yksinomaan SP:n ongelma. Ei muuta kuin odottelemaan uutta LRP:tä, josko se pystyy haastamaan Tekinin.

Täällä kun kerran SP:kin puhutaan niin laitetaan pari kommenttia...  Ajoin poroa, mulla ei SP:llä koneen lämmöt olleet missään vaiheessa normaalia korkeammat, pääosin säätimestä oli kaikki tapissa ja virtaakin erän aikana paloi 2100-2400mAh, koneena oli uusi GM:n malli. Finaaleihin tiputin hieman "puntsia", tuli mukavemmaksi ajaa. Jossakin finaalissa multa kysyttiin että onko konehuoneessa Tekin kun kulkee niin pirusti...

Tarinan opetuksena siis että keskittykää ketjussa Tekinin säätimiin ja lopettakaa tuo SP spekulointi...
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: LasHi - 02.02.10 - klo: 08.52
Kun OT linjalla lähdetiin niin peesaan HVoltagea sanomalla että SP:n LPF säätimellä me ei saatu kertaakaan Kuusalla koneen lämpöä yli 55 asteen, pääasiassa lämpö oli 45-50 astetta. Samalla säätimen lämpö pysyi 35-45 asteessa.(virtaa meni erässä n.3000 mAh)
Sekä meidän kokemuksen mukaan juuri LRP:n säätimellä noista vakio (stanu ja poro) koneista saa lämmöt helposti yli 100:n. (Kokemusta on, kun yksi poltettu/sulatettu kone on pakissa. Samalla paloi meidän SPX myös).

Mutta OT päättyy tähän, kiitos.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jarkko - 02.02.10 - klo: 09.31
Lainaa
Noparia voi myös säätää todella väärin mutta saada ihan ok tuloksia. Tietty lämmöt voivat olla korkealla ja akun kulutus taivaissa. Tärkeintä on muistaa että moottorin pitää kiertää, ja tähän pitää antaa moottorille aikaa. Yleensä setupit missä on 0.1 tai 0.2 sekunnin turbo ovat parannettavissa. Samoin setupit missä ennakkoa ei ole käytetty kaikkia 55 astetta mutta turboa on laitettu. Turboa voi aina näissä vähentää ja siirtää ennakkoon, kuhan muistaa siirtää end RPM:ää oikean määrän ylöspäin.

Alarekisterissä kannatta jättää tarpeeksi tilaa että moottori saa rauhassa vääntää alakierrokset täydellä momentilla. Mitä jyrkemmin ennakkoa lisätään sen myöhempään pitää ennakon alkaa tai sitä lyhyemmällä välityksellä pitää ajaa.

Stanussa mekaanikon pohdinnat vuonna 2010 kuulostaa hieman erilaiselta kuin omat stanumekkaajan pohdinnat aikanaan vuonna 2006 (oikeasti kiinteäennakkoiset hiilelliset moottorit ja LRP:n sokeripalan kokoisessa noparissa samat "nupit kaakossa" -asetukset aina). Silloin herkisteltiin moottoria meneväksi ankkuria sorvaamalla, sisäänajolla, hiiliä hiomalla, huolellisella shimmaamisella jne.

Kehitys kehittyy ... Toivottavasti ajotaidot kehittyy tekniikan kanssa vähintään samassa tahdissa.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: rb - 02.02.10 - klo: 13.11
mistä näitä saa ostaa suomesta
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Jonkka - 02.02.10 - klo: 13.14
Lainaus käyttäjältä: rb - 02.02.10 - klo: 13.11
mistä näitä saa ostaa suomesta
http://rc10.fi/index.php?topic=43661.0
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Tuukka T - 03.02.10 - klo: 10.36
Jos joku ei vielä ole hokannut, käykää tsekkaamassa RCTECH-sivustolla Tekin-topic, jossa on tällä netkellä noin 800 sivua...

Sivu 693, jossa on kiva RMP-graafi 17.5T-koneelle (http://www.rctech.net/forum/electric-road/218152-tekin-rs-esc-sensored-693.html)
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Janne A - 03.02.10 - klo: 10.56
Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 03.02.10 - klo: 10.36
Jos joku ei vielä ole hokannut, käykää tsekkaamassa RCTECH-sivustolla Tekin-topic, jossa on tällä netkellä noin 800 sivua...

Sivu 693, jossa on kiva RMP-graafi 17.5T-koneelle (http://www.rctech.net/forum/electric-road/218152-tekin-rs-esc-sensored-693.html)

http://rc10.fi/index.php?topic=42019.msg409244#msg409244  :wink:
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Tuukka T - 03.02.10 - klo: 11.41
Mutta Kv-arvohan on kuormittamattomalle koneelle? wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Brushless_DC_electric_motor#Kv_rating)

Jos 2s Lipo on täynnä, jännite on 8,4V. Stanu 17.5T-koneessa kv-arvo on suunnilleen 2500, joten täydet rundit olisivat 21000 ilman ennakon manipulointia. En äkkiseltään usko että tosta tiedosta on mitään iloa määriteltäessa RMP-ikkunaa, koska boostista ja välityksestä riippuen (Turbosta puhumattakaan) rundit saa ilmeisesti tuplattua.

Mutta, koska mulla ei ole Tekiniä, en tietty ole varma kun ei ole kokemusta.

Laittakaa ihmeessä parametreja, joilla ajoitte Kuusankoskella. Oliko kellään erikoisempia kokeiluja?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 03.02.10 - klo: 13.06
Lainaus käyttäjältä: Janne A - 03.02.10 - klo: 10.56
Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 03.02.10 - klo: 10.36
Jos joku ei vielä ole hokannut, käykää tsekkaamassa RCTECH-sivustolla Tekin-topic, jossa on tällä netkellä noin 800 sivua...

Sivu 693, jossa on kiva RMP-graafi 17.5T-koneelle (http://www.rctech.net/forum/electric-road/218152-tekin-rs-esc-sensored-693.html)

http://rc10.fi/index.php?topic=42019.msg409244#msg409244  :wink:

Kv arvoista voi ottaa suuntaa. Mutta tietty oikea dataloggerin keräämä tieto yksittäiseltä kierrokselta on paljon arvokkaampi. Tuolta löytyy myös youtube video radasta ja siitä voi helposti katsoa mikä kohta radasta vaatii minkä verran kieroksia. Dataloggeristä näkee tietty myös jos on tullu laitettua ennakkoa liian aikaisin tai liian myöhään. Ja siitä on helpompi katsoa koska turboa voisi parhaiten käyttää.

Tässä toinen oikea logi (http://www.rctech.net/forum/6946792-post11668.html)

Kaikki tämä ehkä vaikuttaa monimutkaiselta, mutta totuus on se että ihan perussetupilla pärjää pitkälle. Bonuksena saa toki mahdollisuuden säätää kaikki sinulle sopivaksi.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Janne A - 03.02.10 - klo: 13.47
Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 03.02.10 - klo: 11.41
Mutta Kv-arvohan on kuormittamattomalle koneelle? wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Brushless_DC_electric_motor#Kv_rating)

Jos 2s Lipo on täynnä, jännite on 8,4V. Stanu 17.5T-koneessa kv-arvo on suunnilleen 2500, joten täydet rundit olisivat 21000 ilman ennakon manipulointia. En äkkiseltään usko että tosta tiedosta on mitään iloa määriteltäessa RMP-ikkunaa, koska boostista ja välityksestä riippuen (Turbosta puhumattakaan) rundit saa ilmeisesti tuplattua.

Mutta, koska mulla ei ole Tekiniä, en tietty ole varma kun ei ole kokemusta.

Laittakaa ihmeessä parametreja, joilla ajoitte Kuusankoskella. Oliko kellään erikoisempia kokeiluja?

Sori, mä hötkyilin ton mun linkittämisen kanssa. Luulin sinun linkittäneen samaan asiaan, muttei se ollutkaan. My bad, jatkakaa.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 04.02.10 - klo: 09.43
Jim Campbell kertoi joitain asioita mitä seuraavaan softaversioon on tulossa.
http://www.rctech.net/forum/6951153-post11711.html

Suurin edistysaskel lienee valmiit profiilit eri moottoreille ja akkuvaihtoehdoille. Käytännössä he varmaan valitsevat perussetupit tietylle moottorille ja akku yhdistelmälle mikä on todettu hyväksi. Näin ollen ei tarvitse omistaa läppäriä ja hotwireä että saa tehot ulos säätimestä. Vastaava systeemihän löytyy käytännössä kaikista muista säätimistä tällä hetkellä. Hotwire pysyy tietty vielä tärkeänä osana kun halutaan ne viimeisetkin tehot ulos moottorista.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: bluebeetle - 04.02.10 - klo: 22.20
Onko siis "sensored only" noille turpojutskille ainoa oikea, tässä on leikitty kaikenlaisilla asetuksilla jonkin aikaa jo....?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 04.02.10 - klo: 22.30
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 04.02.10 - klo: 22.20
Onko siis "sensored only" noille turpojutskille ainoa oikea, tässä on leikitty kaikenlaisilla asetuksilla jonkin aikaa jo....?

On joo, dual mode on vanhoja peruja ja sitä todella harva enään käyttää. Ajoivat 4.5t moottoreita sensored moodissa Snowbirseissä myös.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: JUkka-san - 04.02.10 - klo: 22.47
Ajoituksen muuttaminen ilman sensoria on ilmeisesti hyödytöntä, sen takia dual-modet ei ole käytössä näissä dynaamisen ennakon säätimissä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 04.02.10 - klo: 23.24
Lainaus käyttäjältä: JUkka-san - 04.02.10 - klo: 22.47
Ajoituksen muuttaminen ilman sensoria on ilmeisesti hyödytöntä, sen takia dual-modet ei ole käytössä näissä dynaamisen ennakon säätimissä.

Kyllä se dual modekin sitä säätää dynaamisesti mutta on jo vanhentunutta tekniikkaa vanhemmista softaversioista.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jarkkom - 05.02.10 - klo: 23.18
Tässä on erittäin hyvä setuppi TSP-10 moottorille. Välitys 8,5 tienoille. RPM ikkunaa kannattaa kokeilla nostaa ylöspäin (noin 6k - 19.5k).
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 06.02.10 - klo: 00.05
Tuo setuppi kaipaa ehkä hiukan selvennystä. Setuppi on siis vähän erilainen kuin mihin ollaan totuttu. Huomatkaa että 0s turbo tulee heti kun kaasu on pohjassa. Tämän takia RPM ikkuna on työnnetty ylöspäin ettei tule liikaa ennakkoa alarekisterissä.

Idea tässä setupissa on huomioida roottorin kulmakiihtyvyys, koska se vaikuttaa siihen paljonko voidaan laittaa ennakkoa. Jos moottori kiihdyttää rajusti voidaan lisätä ennakkoa aggressiivisemmin koska roottorin hitausmomentti auttaa pyörimisessä. Jos taas roottorin kiihtyvyys on pienempi voidaan painaa kaasua hitaasti ja täten saada enempi vääntöä autosta.

Iso hyöty tulee myös ajettavuudessa, koska RPM ikkuna on niin iso ajettavuus on todella hyvä. Pehmeä mutta reagoiva kaasu on paljon mukavempi ajaa kuin repivä ja tunnoton.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 12.02.10 - klo: 11.20
Trevor Coult on kirjoittanut hyvän artikkelin Tekin RS:stä joka on suunattu ensikertalaiselle. Hyvät kuvat ja selkea selostus tekevät asennuksesta helppoa.

Artikkelin säädöt ovat suunattu mattoautolle mutta 95% on käytettävissä touring autoihin ja loput 5% voi soveltaa.
http://www.carsrcracing.co.uk/?p=188

Tässä on hyvä asennusohje mutta tämä on kohtalaisen 1/12 specifinen.
http://www.carsrcracing.co.uk/?p=173
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 05.03.10 - klo: 09.24
http://www.rctech.net/forum/7092927-post12945.html

Tässä on kierroslukutietoja, jotka varmasti helpottaa hahmottamaan miksi säädetään high rpm "niin korkeelle". Theisgroup ajaa mattista 17.5t moottorilla ja Jim Campbell puhuu 2s 17.5t TC kierroksista.

Muista luotettavista lähteistä olen myös kuullut että sweeppereissä ja pyöreissä mutkissa olisi noin 10k alhaisimmillaan.

Kierrosluvut tietty vaihtelevat riippuen välityksestä, mutta tuon pitäisi antaa pientä kuvaa.

Tampereella ajoin itse 5k-15k 55ennakko 10 turbo 0delay 2ramp 6.8 välityksellä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Ile__ - 05.03.10 - klo: 09.46
Onko porukalla kokemuksia että toimiiko tämä RS nopari Futaba 4PK :n kans täysin?
3PK:n kans on kuulemma ollu jotain nollakohdan siirtymisiä EPAa säädettäessä...
Miksi ihmeessä sitäkään pitää mennä säätelemään - laittaa kerran kohilleen niin se on siinä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 05.03.10 - klo: 09.57
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 05.03.10 - klo: 09.46
Onko porukalla kokemuksia että toimiiko tämä RS nopari Futaba 4PK :n kans täysin?
3PK:n kans on kuulemma ollu jotain nollakohdan siirtymisiä EPAa säädettäessä...
Miksi ihmeessä sitäkään pitää mennä säätelemään - laittaa kerran kohilleen niin se on siinä.
Lähtökohta on se että toimii kaikkien radioiden kanssa, jos radion potikat ovat huonokuntoisia tai muuten heikompilaatuisia joutuu tekemään pientä säätöä.

Jos nollakohta ei oikeen tahdo pysyä paikalla radiossa voi lisätä neutral widthiä. Se lisää deadzonen suuruttaa ja vaikka neutraali vähän vaihtelee ei tule ongelmia.

Samoin jollain radioilla on ongelmia tuottaa 100% kaasua. Tämän huomaa puuttuvalla turbolla, voi tapahtua myös erän aikana kun on ajettu hetki. Tämän voi korjata nostamalla kaasun EPA:n esim 105% tai vaihtoehtoisesti laskemalla sen 95% kalibroi ja nostaa sitten 100%. Huomaa että jos sinulla on tämä ongelma annoit vaan tasoitusta vanhalla noparilla :(

Tekin RS säätimestä voi myös tarkistaa jos se tunnistaa täyden kaasun, silloin valot alkavat vilkkumaan. Älkää tosin tehkö tätä varikolla, menee vaan sähköt rikki. Eli joku tähystämään suoralle että ottaako täysia, sen näkee hyvin ikkunan läpi kun alkaa vilkkumaan.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Ile__ - 05.03.10 - klo: 10.51
No sitähän minäkin, ettei tuollainen ole ongelma, vaan käyttäjän tekemä virhe säädöissä :azn:
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jval - 05.03.10 - klo: 11.23
Tuolla juttua futaban potikoiden kalibroinnista, pätee myös 4PK-lähettimelle:
http://rc10.fi/index.php?topic=44099.0

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 05.03.10 - klo: 09.46
Miksi ihmeessä sitäkään pitää mennä säätelemään - laittaa kerran kohilleen niin se on siinä.

Jarrun tehoa on helpointa säätää nimenomaan ATL-potikasta.

Jos ajaa uudenkarhealla säätimellä ensimmäisiä akullisia ja vieläpä kisoissa niin kaikkia asetuksia ei voi tehdä varikkopöydällä valmiiksi vaan niitä pitää tehdä radallakin, varsinkin jos jokaisen erän välisissä vaihdat säätimen parametrejä läppärillä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 31.03.10 - klo: 08.00
http://www.rctech.net/forum/7202539-post13661.html

LainaaWe're working on new software right now and I'm confident you will like the results.

Kait se sieltä kohta tulee...
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 02.05.10 - klo: 01.51
http://www.rctech.net/forum/7267128-post699.html

Krossisetuppeja nyt kun kesä on tulossa

Krossissa ajetaan yleensä pitkillä rpm alueilla ja ilman turboa. Tällein saadaan erittäin hyvä tuntuma kaasuun.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 07.05.10 - klo: 11.52
http://www.roarracing.com/downloads/ROAR_Sportsman_Control_ESC_List.pdf

tuolta löytyy maininta 208 softasta, joten kohta se on täällä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Matti Räsänen - 08.05.10 - klo: 12.43
Onkos Tekin RS malleja kärähdellyt? Tarkoitan ilman suurempaa syytä mennyt pimeäksi. Ja onko luotettava kilpakäytössä, eli ei sekoile omia aikojaan? Pystyykö hätätilassa ajamaan 5.5t konetta krossinelkussa?

Siinä pari kiperää kysymystä.

Edit. Tuuppikrossiin ehdolla...
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: sakke_ - 08.05.10 - klo: 12.53
Lainaus käyttäjältä: mvar - 08.05.10 - klo: 12.43
Onkos Tekin RS malleja kärähdellyt? Tarkoitan ilman suurempaa syytä mennyt pimeäksi. Ja onko luotettava kilpakäytössä, eli ei sekoile omia aikojaan? Pystyykö hätätilassa ajamaan 5.5t konetta nelkussa?
Siinä pari kiperää kysymystä.
Rs mallilla ei oikeen yli 6,5 konetta ajaan ilman että järjestää ylimääräistä tuuletusta.
Rs malleissa ainakin itsellä ollut sellaista ongelmaa että kovassa tällissä sensori tipahtaa toiminnasta. Nyt en sitten dissaa mitenkään kyseistä merkkiä vaan sanon suoraan ja kaunistelematta mitä omilla 2 kappaleen RS malleilla on tapahtunut, toinen nopareista oli vanhempi ja toinen tuliterä tehtaalta. Se nyt ei haittaa erän läpi vientiä jos ajaa dual modella eikä käytä drag brakea. Nopari tokenee kun vetää virrat pois ja päälle tätä "ominaisuutta" en ole huomannut RS Pro malleissa jolla nytkin ajan, niitä minulla on ollut käytössä 3 eri kappaletta ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: eurorc.com - 08.05.10 - klo: 14.01
Lainaus käyttäjältä: mvar - 08.05.10 - klo: 12.43
Onkos Tekin RS malleja kärähdellyt? Tarkoitan ilman suurempaa syytä mennyt pimeäksi. Ja onko luotettava kilpakäytössä, eli ei sekoile omia aikojaan? Pystyykö hätätilassa ajamaan 5.5t konetta krossinelkussa?

Siinä pari kiperää kysymystä.

Edit. Tuuppikrossiin ehdolla...
Kaikki myydyt Tekin RS:t ovat ehjiä(paitsi kaksi joissa meni piuhat väärinpäin) ja ne vähäiset ongelmat mitä ovat tulleet esille ovat liittyneet aina huonoon sensoriyhteyteen tai heikompilaatuiseen radioon. Yleensä ongelmat ovat selvinneet säädöillä, sensoripiuhan tai moottorin vaihdolla. Myöskän ei ole meidän tietouteen tullut että yksikään harmaatuonti Tekin RS olisi menny rikki.

Eli todella luotettava säädin oikein käytettynä.

Tekin RS sopii loistavasti tuuppiin aina 6.5t moottoriin saakka.

Moottorisuositukset Tekin RS (Pro) (http://rc10.fi/index.php?topic=43661.msg420952#msg420952)

En suosittele Tekin RS:ää ollenkaan nelkkuun, lopputulos on luultavasti rikkoutunut säädin ja takuun raukeaminen. Nelkussa Pro versio toimii loistavasti ja sillä voi toki myös ajaa kaikkea mihin normaali RS soveltuu.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: peitsamo - 08.05.10 - klo: 14.20
Lainaus käyttäjältä: Axelsco - 08.05.10 - klo: 14.01
Myöskän ei ole meidän tietouteen tullut että yksikään harmaatuonti Tekin RS olisi menny rikki.

Eli todella luotettava säädin oikein käytettynä.

Tarkoitatko harmaatuonnilla laitteita, joita yksityinen kuluttaja on ostanut itselleen ulkomailta, esim. nettikaupasta?

Mielestäni em. tapauksessa kyse ei varsinaisesti ole harmaatuonnista. Sen sijaan jos tuon maahan (ostan sieltä nettikaupasta) useampia pelkästään myyntitarkoituksessa, niin silloin se sitä on.

Haluan tällä kommentilla vaan ainakin omalta osaltani tuoda julki sen periaatteen, että jokainen voi ostaa (rc)-tuotteensa sieltä mistä haluaa kokematta syyllisyyttä tai omantunnon tuskaa. Kyseessä on kilpailutilanne johon tietysti hinnan lisäksi vaikuttaa monta muutakin tekijää.

Tämä kommentti ei ollut missään tapauksessa hyökkäävä, eikä erityisesti Axelscoa kohtaan, joka onkin ollut esimerkillinen maahantuoja joka auttaa ja neuvoo auliisti myös meitä "harmaatuojia", kiitos siitä. Itse säädinkin on ollut parasta A-luokkaa.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: eurorc.com - 08.05.10 - klo: 14.48
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 08.05.10 - klo: 14.20
Tarkoitatko harmaatuonnilla laitteita, joita yksityinen kuluttaja on ostanut itselleen ulkomailta, esim. nettikaupasta?

Mielestäni em. tapauksessa kyse ei varsinaisesti ole harmaatuonnista. Sen sijaan jos tuon maahan (ostan sieltä nettikaupasta) useampia pelkästään myyntitarkoituksessa, niin silloin se sitä on.

Haluan tällä kommentilla vaan ainakin omalta osaltani tuoda julki sen periaatteen, että jokainen voi ostaa (rc)-tuotteensa sieltä mistä haluaa kokematta syyllisyyttä tai omantunnon tuskaa. Kyseessä on kilpailutilanne johon tietysti hinnan lisäksi vaikuttaa monta muutakin tekijää.

Tämä kommentti ei ollut missään tapauksessa hyökkäävä, eikä erityisesti Axelscoa kohtaan, joka onkin ollut esimerkillinen maahantuoja joka auttaa ja neuvoo auliisti myös meitä "harmaatuojia", kiitos siitä. Itse säädinkin on ollut parasta A-luokkaa.
Olet oikeassa väärä termi, harmaatuonti tosiaan on jälleenmyynti tarkoituksessa. Tarkoitin heitä jotka ovat tuonneet omat säätimensä ulkomailta. Moni säädin on tuotu ennenkuin Axelsco on aloittanut maahantuonnin, kiitos softapäivitysten säätimet ovat kuranttia kamaa 2v julkaisun jälkeen.

Axelsco tosiaan kannustaa kuluttajia ostamaan tuotteensa sieltä mistä he saavat itse parhaan kaupan, tietysti toivomme että asiakaspalvelulla pystymme tarjoamaan asiakkaalle hyvän ja mukavan kokemuksen. Ulkomaalaisten hintojen kanssa ei voida ihan 1:1 kilpailla, mutta pyritään tarjoamaan hintaa joka olisi kilpailukykyinen.(alv ja tuotevastuu tuottavat isoimmat hintaerot).

Kilpailu on kovaa ulkomaan kauppojen kanssa ja siksi pyrimme tarjoamaan nopeita toimituksia, täydellista asiakaspalvelua ja jos joskus tulee tarve niin lainmukaista tuotevastuuta. Meillä on esim tarjota sijaislaitetta sen aikana kun takuuasiat hoidetaan kuntoon sujuvasti, samalla myös haastamme muut toimittajat samaan.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: kisaaja - 08.05.10 - klo: 22.13
Täällä on yksi Tekinin harmaa lähtenyt huoltoon ja sinne jäänyt. Kaikki 1.5 lipoa kestikin. Oli kylläkin RS Pro.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jarkkom - 09.05.10 - klo: 01.00
Joo se on se Ameriikka kulttuuriltaan vähän erilainen tänne pohjolaan verrattuna. Onneksi nyt voi hoitaa takuuasiat maahantuojan kautta, joten korvausjutut toimii.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: sakke_ - 09.05.10 - klo: 10.08
Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 09.05.10 - klo: 01.00
Joo se on se Ameriikka kulttuuriltaan vähän erilainen tänne pohjolaan verrattuna. Onneksi nyt voi hoitaa takuuasiat maahantuojan kautta, joten korvausjutut toimii.
Tehtaan kauttaki toimii kuhan pistää juuri tarkalleen ohjeiden mukaan. Saa vaihdettua poltetutkin noparit uusiin kohtuu hintaista korvausta vastaan.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: eurorc.com - 04.06.10 - klo: 08.47
Sain juuri tiedon että uusin firmware (v208) julkaistaan tässä kuussa.

Varmat parannukset:
- 5 valmista profiilia ja 2 custom profiilia minkä välillä voi vaihtaa. Tämä vähentää hotwiren tarvetta reilusti.
- paremmat jarrut niille harvoille joille se on tuottanut ongelmaa.
- 0 ennakkoprofiili stock kilpailuja varten.

Huhut puhuu myös uudistetusta hotwire ohjelmistosta missä parannettu käyttöliittymä, joka on miniläppäri ystävällinen. Muitakin parannuksia varmaan on, odotetaan ja ihmetellään.

Tekin RS (pro) on tämän päivityksen jälkeen entistä monipuolisempi ja sopii autoon riippumatta luokasta mitä ajetaan.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: eurorc.com - 20.06.10 - klo: 21.25
Muistakaahan kaikki Tekin RS(pro) omistajat ettei juotostolppia saa peittää kutistesukalla tai vastaavalla. Tolpat toimivat jäähdytyselementteinä ja nopari saattaa ylikuumeta jos ne peitetään.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 23.07.10 - klo: 08.36
v208 löytyy www.teamtekin.com sivulta
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: eurorc.com - 23.07.10 - klo: 21.02
http://www.teamtekin.com/hotwire/vegas/documents/Tekin-hotwire-vegas208-release-notes.pdf

viralliset tiedot mitä on muutettu.

Suurin muutos lienee valmiit profiilit, joten tietokonetta ei ole pakko roudata mukana ja 0ennakko profiili tietty.

TP1 Spec Mode 0deg Boost (LED flashes when in neutral so Tech can easily verify mode)
TP2 15deg Boost, 5442 RPM to 20,000 RPM
TP3 25deg Boost, 5442 RPM to 20,000 RPM
TP4 35deg Boost, 5442 RPM to 20,000 RPM
TP5 45deg Boost, 5442 RPM to 20,000 RPM
C1 Custom settings using Hotwire
C2 Custom settings using Hotwire
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: eurorc.com - 28.07.10 - klo: 18.26
Lainaus käyttäjältä: kisaaja - 08.05.10 - klo: 22.13
Täällä on yksi Tekinin harmaa lähtenyt huoltoon ja sinne jäänyt. Kaikki 1.5 lipoa kestikin. Oli kylläkin RS Pro.

Muistakaa tarkistaa mihin osoitteeseen lähetätte, Heillä on kaksi osoitetta riippuen millä paketti toimitetaan. Jos menee väärin, paketti ei tule perille ja tule sitten lähettäjälle joskus takaisin jos tulee.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: sakke_ - 04.08.10 - klo: 17.25
Onnistuuko Tekin Rs Pro säätimessä sensorillisen moottorin pyörimissuunnan vaihto millään muulla kuin hotwiren kautta? Hotwiressähän on se täppä mikä kytkemällä se onnistuu mutta kun nyt ei ole piuhaa niin en pääse sitä muuttamaan. Versiona noparissa on Vegas 203.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 04.08.10 - klo: 19.20
Lainaus käyttäjältä: sakke_ - 04.08.10 - klo: 17.25
Onnistuuko Tekin Rs Pro säätimessä sensorillisen moottorin pyörimissuunnan vaihto millään muulla kuin hotwiren kautta? Hotwiressähän on se täppä mikä kytkemällä se onnistuu mutta kun nyt ei ole piuhaa niin en pääse sitä muuttamaan. Versiona noparissa on Vegas 203.

Nopea veikkaus:ilman hotwiree ei onnistu ja onnistuuko se silloinki vain dualmodelle.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: bluebeetle - 20.08.10 - klo: 08.05
Tulipa sitten päivitettyä 208 versioon..

Sehän vaatii hotwiren uudelleenasennuksen koneelle, josta pieni bugi seuraavana:

Kun olet asentanut uuden v5 version, ja kytket hotwiren ensimmäistä kertaa nopariin hw ilmoittaa että noparissa on vanha softa joka ei ole tämän version kanssa yhteensopiva, ja alkaa automaattisesti päivittämään noparia. No eihän tässä sinänsä mitään, mutta olisi ollut kiva saada asetukset talteen noparista jotta voi halutessaan palata niihin, nyt päivitys vetää kaikki defaulttiin..

Ei tullu ollenkaan mieleen että käy kopioimassa nuo asetukset vanhalla hotwirellä, mutta tehkää näin jos haluatte asetuksenne paperille.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 20.08.10 - klo: 08.19
Ohjelma kysyy että päivitetään uus softa ja valintana on OK ja cancel, tässä kohti pääsee vielä pakittamaan. Vaatii toki 203 softan että saa asetukset katottua. Mutta toki täältäkin kyselemällä saa yleisille konfiguraatioille asetukset.

Tattiksella ajettiin stanua 5.1-5.3 välityksillä a-finaalissa seuraavin asetuksin:
5-14k rpm, 55ennakkoa, 10turboo, 0.3s delay ja ramp2.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 26.09.10 - klo: 09.12
http://www.carsrcracing.co.uk/?p=244

Päivitetty artikkeli versiolle 208, mattis painotteinen mutta voi hyvin soveltaa muihin autoihin.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 19.10.10 - klo: 20.11
v212 on tulossa piuakkoin. Veikkaisin että huomenna tai ylihuomenna, jotain epäselvyyksiä 0-ennakon kanssa ainakin mutta eiköhän sieltä kohta tule joku virallinen tiedote.

Kaasutuntumaan ja jarruun on myös tulossa parannuksia.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Nig - 20.10.10 - klo: 10.03
Joo tuli mieleen, että onko jo mahdollista v208 laittaa nollaennakko siten, että sen näkee ulospäin esim. vilkkuvana valona?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 20.10.10 - klo: 10.42
Lainaus käyttäjältä: Nig - 20.10.10 - klo: 10.03
Joo tuli mieleen, että onko jo mahdollista v208 laittaa nollaennakko siten, että sen näkee ulospäin esim. vilkkuvana valona?

On mahdollista, mutta paree suoraan päivittää tohon v212:n siinä kun on todella hyviä lisä toimintoja.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Isosuo - 21.10.10 - klo: 12.39
Asentelin koneelleni tämän hetken uusimman v208 -version. Itse ohjelman asentaminen Win 7 Pro / 64bit -järjestelmään onnistui hyvin.

Sen sijaan kun uusinta softaa päivitti nopariin, kaatui päivitys joka kerta. Ohjelma suositteli kokeilemaan päivitystä useita kertoja, ja mikäli ei onnistu, suositeltiin kokeilemaan eri koneella.

XP:llä sensijaan kaikki onnistui hyvin.

Ohjelmasta kuitenkin pitäisi löytyä tuki 64 bittiselle Windows 7:lle... Muilla ollut samaa ongelmaa?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 21.10.10 - klo: 12.43
uus 212 softa on nyt ladattavissa, kannataa sillä kokeilla. Itse en ole kuullut että muilla olisi ongelmia 7 tai 64bittisen käyttiksen kanssa.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Isosuo - 21.10.10 - klo: 12.48
Mitäh, eilen 208 oli vielä uusin tarjolla, onko tosiaankin uusi 212 nyt tullut?  :lol:
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 21.10.10 - klo: 15.41
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 21.10.10 - klo: 12.48
Mitäh, eilen 208 oli vielä uusin tarjolla, onko tosiaankin uusi 212 nyt tullut?  :lol:

Juuh on http://www.teamtekin.com/hotwire.html tuolta vaan lataamaan.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 23.10.10 - klo: 10.16
http://www.rctech.net/forum/8110402-post17841.html

joillakin on ollut ongelmia uuden softan asennuksessa uudemmissä käyttöjärjestelmissä, ongelma näköjään piilee mikrosoftin "virtual storessa". Linkissä ohjeet miten homman saa pelittämään.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jarkkom - 23.10.10 - klo: 14.28
Lainaus käyttäjältä: goos - 23.10.10 - klo: 10.16
http://www.rctech.net/forum/8110402-post17841.html

joillakin on ollut ongelmia uuden softan asennuksessa uudemmissä käyttöjärjestelmissä, ongelma näköjään piilee mikrosoftin "virtual storessa". Linkissä ohjeet miten homman saa pelittämään.

Sorry, kyllä toi on ihan koodaajan virhe. Syventävää tietoa kohdassa Data Redirection: http://technet.microsoft.com/fi-fi/magazine/2006.05.firstlook(en-us).aspx :)
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Nig - 23.10.10 - klo: 21.55
Joo on kyllä pakko sanoa, että en saa sitä "Stock spec" 0-ennakkoa toimimaan siten, että 3 ja 5 valo vilkkuisivat. Voiko joku kertoa onko siihen joku yksittäinen nappula vai pitääkö se ladata ja jos pitää niin likki olisi kiva  :angel:
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Isosuo - 23.10.10 - klo: 22.21
Onko sinulla käytössäsi PC:lle asennettava Tekin Hotwire ohjelma? Entäpä se Tekin Hotwire -ohjelmointilaite PC:n ja nopeudensäätimesi väliin?

Sitä en tiedä, voiko ko. profiilin valita suoraan nopeudensäätimestä, veikkaisinpa että ainoa tapa on laittaa nopeudensäätimesi kiinni tietokoneeseen Tekin Hotwire -välikappaleen kautta ja Tekin Hotwire -ohjelmasta päivittää uusin 212 -softa ja ohjelmallisesti vaihtaa profiili haluamaksesi.

Jos sinulla on se välikappale, niin ei muutakuin rekisteröinnin kautta lataamaan softa tuolta:

http://www.teamtekin.com/hotwire.html
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: ripwalker - 23.10.10 - klo: 22.32
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 23.10.10 - klo: 22.21
Sitä en tiedä, voiko ko. profiilin valita suoraan nopeudensäätimestä, veikkaisinpa että ainoa tapa on laittaa nopeudensäätimesi kiinni tietokoneeseen Tekin Hotwire -välikappaleen kautta ja Tekin Hotwire -ohjelmasta päivittää uusin 212 -softa ja ohjelmallisesti vaihtaa profiili haluamaksesi.

Tuon 0-profiilin saa asetettua kyllä kun painelee nopeudensäätimen nappeja, mutta siinähän se menee samalla tietokoneella, kun kuitenkin joutuu HotWiren kautta ensin päivittämään tuon uuden firmwaren. Jos kuitenkin haluaa sen tehdä nopeudensäätimen kautta niin siirtyy MODE-painikkeen avulla kohtaan TP ja tämän jälkeen asettaa INCR-painikkeen avulla kyseisen kohdan arvon siten, että ensimmäinen merkkivalo palaa eli toisin sanoen asettaa arvoksi 1.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Tuukka T - 26.10.10 - klo: 22.14
Millaisia setuppeja olette käyttäneet virikoneissa. Pakissa on LRP:n 5 lankainen ja ensi viikolla Myyrin kisojen jälkeen on tarkoitus pultata se turistiin kiinni. Netistä löytyy aika nihkeästi asetuksia virikoneille, eikä varsinkaan perusteltua keskustelua niistä. DualMOde - miksi? Jotkut on ajaneet 4.5T koneilla sensored-moodissa 30 asteen ennakoilla ja toiset selittää ettei se missään tapauksessa käy päinsä. Mistä kannattaa aloittaa? Kokemuksia, onko kellään?

Säädin mallia Pro
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 26.10.10 - klo: 23.26
Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 26.10.10 - klo: 22.14
Millaisia setuppeja olette käyttäneet virikoneissa. Pakissa on LRP:n 5 lankainen ja ensi viikolla Myyrin kisojen jälkeen on tarkoitus pultata se turistiin kiinni. Netistä löytyy aika nihkeästi asetuksia virikoneille, eikä varsinkaan perusteltua keskustelua niistä. DualMOde - miksi? Jotkut on ajaneet 4.5T koneilla sensored-moodissa 30 asteen ennakoilla ja toiset selittää ettei se missään tapauksessa käy päinsä. Mistä kannattaa aloittaa? Kokemuksia, onko kellään?

Säädin mallia Pro

v212 tai v208 softa, dual mode ja laitat tp1:n jossei kulje tarpeeks niin tp2, tp3 alkaa oleen varmaan rajoilla. Lämpöjä seuraamalla selvinee.

Dual modella ajetaan ettei tuota lämpöä liikaa. Sensored moodia ei suositella siksi että se on todella tarkkaa sen säädöissä ettet riko laitteita. Jos on varovainen niin en usko että laitteita saa rikki ja tekee asioita oikeessa järjestyksessä.

Tekin suosittelee myös kahta kondensaattoria virikoneella ajettaessa. Pitää lämmöt paremmin kurissa.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Soo - 06.12.10 - klo: 15.22
Eli tekini toiminut moitteetta tähän asti, mutta nyt ei enään käynnisty, mutta jos ottaa vastarista piuhan irti niin valot alkaa vilkuttaa signaalin puutetta. Ja taas jos kytkee johdon takas vastariin, niin valot sammuu. Kuitenkin jos jaksaa buuttailla virtakatkasijasta tota vehettä, niin välillä lähtee ilman ongelmia päälle ja kaikki toimii. Onko ideaa missä vika voisi olla?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 06.12.10 - klo: 20.04
Lainaus käyttäjältä: Soo - 06.12.10 - klo: 15.22
Eli tekini toiminut moitteetta tähän asti, mutta nyt ei enään käynnisty, mutta jos ottaa vastarista piuhan irti niin valot alkaa vilkuttaa signaalin puutetta. Ja taas jos kytkee johdon takas vastariin, niin valot sammuu. Kuitenkin jos jaksaa buuttailla virtakatkasijasta tota vehettä, niin välillä lähtee ilman ongelmia päälle ja kaikki toimii. Onko ideaa missä vika voisi olla?

Veikkaisin että radion neutralpoint on siirtynyt. Aloita kalibroimalla radio säätimeen, jossei auta niin NW aluetta hiukan isommaksi. Kerrohan miten kävi.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: snakepoison - 07.12.10 - klo: 10.13
Itse olen miettinyt Tekinin säädintä. Tulisi TSS-10 käyttöön. Katselin ulkomailta tuota perus rs-mallia, ei siis pro-malli. Kysynkin että onko tämä riittävä säädin TSS-luokkaan ja pystyykö sillä ilman ongelmia ajamaan myös TSP-luokkaa, jos innostus poroon tulisi? Hintaeroa nuilla ei tosin ole kuin n40e
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jarkkom - 07.12.10 - klo: 10.27
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 07.12.10 - klo: 10.13
Itse olen miettinyt Tekinin säädintä. Tulisi TSS-10 käyttöön. Katselin ulkomailta tuota perus rs-mallia, ei siis pro-malli. Kysynkin että onko tämä riittävä säädin TSS-luokkaan ja pystyykö sillä ilman ongelmia ajamaan myös TSP-luokkaa, jos innostus poroon tulisi? Hintaeroa nuilla ei tosin ole kuin n40e

Riittää vallan mainiosti. Kaikki stock-luokat ajetaan normi RS:llä ja vain virissä PRO:lla. PRO-malli on hieman korkeampi ja ilmeisesti myös painaa enemmän.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: snakepoison - 07.12.10 - klo: 10.35
Kiitoksia kovasti tiedosta. Tällä tiedolla pääsee alkuun loistavasti =)
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Soo - 09.12.10 - klo: 20.55
Lainaa

Veikkaisin että radion neutralpoint on siirtynyt. Aloita kalibroimalla radio säätimeen, jossei auta niin NW aluetta hiukan isommaksi. Kerrohan miten kävi.

Eli kalibroitu uudestaan ja toimikin mainiosti seuraavaan uudelleenkäynnistykseen asti, jonka jälkeen oli taas aivan sekaisin eikä suostunut käynnistymään =). Aika taika juttuja kyllä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jval - 09.12.10 - klo: 21.45
Lainaus käyttäjältä: Soo - 09.12.10 - klo: 20.55
Lainaa

Veikkaisin että radion neutralpoint on siirtynyt. Aloita kalibroimalla radio säätimeen, jossei auta niin NW aluetta hiukan isommaksi. Kerrohan miten kävi.

Eli kalibroitu uudestaan ja toimikin mainiosti seuraavaan uudelleenkäynnistykseen asti, jonka jälkeen oli taas aivan sekaisin eikä suostunut käynnistymään =). Aika taika juttuja kyllä.

Onko sulla mikä mankka käytössä? Mikäli Futaba niin kalibroi sekin, löytyy valikosta Adjuster-nimellä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 09.12.10 - klo: 22.34
Lainaus käyttäjältä: Soo - 09.12.10 - klo: 20.55
Lainaa

Veikkaisin että radion neutralpoint on siirtynyt. Aloita kalibroimalla radio säätimeen, jossei auta niin NW aluetta hiukan isommaksi. Kerrohan miten kävi.

Eli kalibroitu uudestaan ja toimikin mainiosti seuraavaan uudelleenkäynnistykseen asti, jonka jälkeen oli taas aivan sekaisin eikä suostunut käynnistymään =). Aika taika juttuja kyllä.

Joo eiköhän kyseessä oo driftaavat endpointit. Isompaa NW:tä vaan kunnes toimii.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: T.S - 14.12.10 - klo: 08.30
Kun olen ajannut tuolla Tekin Rs Pro:lla ni-hm akuilla ja aion siirtyä lipoihin niin tarviiko mitään säätää?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: sakke_ - 14.12.10 - klo: 08.53
Lainaus käyttäjältä: T.S - 14.12.10 - klo: 08.30
Kun olen ajannut tuolla Tekin Rs Pro:lla ni-hm akuilla ja aion siirtyä lipoihin niin tarviiko mitään säätää?
Lipo cut off päälle ei muuta.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: T.S - 20.12.10 - klo: 17.38
Miksiköhän tällä säätimellä ei voi pelkästään nappien painalluksella säätää sitä että paljon virtaa se päästää läpi moottorille..?
Vai olenko väärässä?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 20.12.10 - klo: 21.07
Lainaus käyttäjältä: T.S - 20.12.10 - klo: 17.38
Miksiköhän tällä säätimellä ei voi pelkästään nappien painalluksella säätää sitä että paljon virtaa se päästää läpi moottorille..?
Vai olenko väärässä?
Current limiteriä on ns advanced feature ja niitä kaikkia säädetään hotwirellä. Perusominaisuuksiin pääsee kiinni pelkillä napeillä.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: T.S - 27.01.11 - klo: 17.12
Mikä säätö on se että se sitten kulkisi kovempaa tai hiljempaa.?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 27.01.11 - klo: 21.24
Lainaus käyttäjältä: T.S - 27.01.11 - klo: 17.12
Mikä säätö on se että se sitten kulkisi kovempaa tai hiljempaa.?

Kerrotko vähän tarkemmin, niin osataan auttaa. Mitä olet tekemässä millä kalustolla?
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: T.S - 27.01.11 - klo: 21.26
Lainaus käyttäjältä: goos - 27.01.11 - klo: 21.24
Lainaus käyttäjältä: T.S - 27.01.11 - klo: 17.12
Mikä säätö on se että se sitten kulkisi kovempaa tai hiljempaa.?

Kerrotko vähän tarkemmin, niin osataan auttaa. Mitä olet tekemässä millä kalustolla?

Eipä oikein mitään, kun sain sen selville jo.
Kiitos muutenkin. =)
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: T.S - 22.08.11 - klo: 20.45
Kirjoitetaan tähän aiheeseen uudestaan.

Mitäs säätöjä olette käyttäneet tekin rs pro:ssa takavetosähkökrossissa, moottorin lankamäärä on 7.5?
Pitäisi löytää jostakin säädöt enkä ite tiedä mistä lähtisin säätämään.
Itellä on kyllä hotwire.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 22.08.11 - klo: 21.23
Lainaus käyttäjältä: T.S - 22.08.11 - klo: 20.45
Kirjoitetaan tähän aiheeseen uudestaan.

Mitäs säätöjä olette käyttäneet tekin rs pro:ssa takavetosähkökrossissa, moottorin lankamäärä on 7.5?
Pitäisi löytää jostakin säädöt enkä ite tiedä mistä lähtisin säätämään.
Itellä on kyllä hotwire.

Alkuun voi ajaa 0 ennakkosoftalla jos tarvii lisää potkua niin:

Noin 4-32k rpm alue tai 7-32k ennakkoja joku 15-30. (0 turboa) Tuosta varmaan hyvä lähtee ja säätää välitykset kohdilleen.

7.5t+ennakot on kyllä kohtuu tehokas tuuppiin jos radalla ajaa, Mutta jos vauhtia haluaa niin sitä kyllä saa :)
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: jarkkom - 22.08.11 - klo: 23.09
Joo, luulis 0-ennakko riittävän tuolle moottorille. Lisäksi sitten moottorijarru nollille.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: Bulvaani - 11.09.11 - klo: 21.50
Tässäpä uusien Tekin RS-kuskien ensikokemuksia TSS-10-luokassa

Tuli avattua sisätreeniakausi Riksussa. Autot ovat vielä vanhat, mutta Tekinit ja uudet akut olivat heti testissä. Olin terveesti epäilevällä kannalla, että näinköhän kaasutuntumassa ollaan edellisten säädinten tasolla, mutta ensimmäiset tuntumat ovat kyllä kovin positiiviset. Kun kaasuneutraalin ja kaasuminimin kanssa vähän pelailtiin, alkoi smoothi ja täsmällinen kaasu löytymään. Samalla poistui lähdön tuntumassa esiintynyt pieni epäröinti ja pätkiminen. Löylyä löytyy varsinkin kaarteista ulostulossa tosi hyvin ja kokeilussa olleet Gens Acet vaikuttavat olevan aika virkeät ainakin viime kauden ajettuihin kisa-akkuihin verrattuna. Koneiden lämmöt tuntuvat pysyvän aika hyvin kurissa, kunhan välkät katseli vähän sinne päin. Säätimet eivät noin 7-8 akun ajon perusteella tunnu olevan niin kriittisiä oikealle välitykselle kuin edelliset. Eli hyvältä vaikuttaa heti alkuun. Nollaennakolla siis ajettiin ja koneina LRP 17.5.
Otsikko: Vs: Tekin RS tietoutta
Kirjoitti: goos - 06.03.12 - klo: 13.10
http://www.teamtekin.com/hotwire.html (http://www.teamtekin.com/hotwire.html)

uutta softaa tarjolla