21
« : 21.06.04 - klo: 11.18 »
ensin lämmitetään konetta (ei oo pakko, mut auttaa..)
sit fuilii tankkii ja paineletku pillistä irti, painetaa kaasu pohjaa, puhalletaa paineletkuun. polttoaine menee koneesee. tulppa irti kokonaa, puhdas(!!!) rätti kannelle suojaamaan silmiä. kuski painaa kaasun pohjaa ja laittaa sormen pakoputken päähän, mekkari pyörittää konetta startterilla ja pitää rätistä kiinni. rätti kastuu polttoaineesta ja sen jälkee kone pyörii suht kevyesti, koska siel on oikee määrä polttoainetta. jos ryypyttää vaa putkesta ja koittaa kaynnistää ni se kone on jumis.
sit tulppa paikallee ja kone käyntii..(lähtee melkein heti) sit vaa väännetää kone nii rikkaalle et polttoainetta suihkuaa putkesta ja tyhjäkäyntiä sopivasti. sit vaa istutaa ja juodaa kahvii ja sit laitetaa lisää fuilii ja jatketaa sisään ajoo.. tää toimii ainakin kaikissa RB koneissa mitä oon ajanu sisää. ei oo ollu vaikeeta käynnistää niitä. paitsi eka kone mitä oon yrittäny käynnistää joskus pienenä. mut se oli just semmost karvalakki touhuu et ensi kaulaliina sit karvalakki ,toppatakki ,auto kainaloo ja lumihankee käynnistää sitä.. ei tullu mitää. -PM-