Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jsiksu

Sivuja: [1] 2 3
1
Sain toimimaan.. Kovan työn tuloksena nyt vain pitää saada reunaan kans jotain ylimääräisiä nastoja kun ihan valmiiden reikien reunoilla menee.. Ei vain ihan ollut kohdallaan aikaisemmin ja aika hakemista on edelleenkin oikeen kohdan löytämistä joka startilla... Kuomu päällä ei voi edes yrittää vielä... ja kohta saakin jo ostaa uuden kumin :)


2
Juu, nyt on käännetty ja nastat sain sopimaan crossariin hyvin ja jopa sillä sain käyntiin auton mutta kumen palaset tuntui lentelevän vaikka kuinka on autoa sihdannut kohdalle, tosin tuntuu että olisiko reikä aavistuksen liian pieni autossa...

Hobaon kanssa enemmän ongelmia, pohjalevy peittää koko boxin ja jos nasoja käyttää ei yllä edes pohja kumeen asti..
Ei meinaa pyörittää millään, enemmänkin rupeaa savua noudeen boxista tai palaset lentelee kumista.. Reikä pitäisi olla kyllä ollut kohdallaan mutta enemmän mietittämään rupesi että olisiko koko moottori paketti liian sivussa kun tuntuu että ratas on kiinni aukon toisessa reunassa ja toisessa paljon enemmän tilaa.. Tosin vaikea siirtää pelkkää mottia kun sitten rattaat ovat liian kaukana...

Käsin saa Hobaota pyöritettyä että ei ole kuolossa jne..

Kuvia vielä boxista ja auton pohjasta...

3
Kiitos rohkaisusta, eipä tuo ollut vaikeaa muuten kuin että piti purkaa koko ripustus että diffin sain pois... Oli kunnon vaseliiniä alkuperäis töhnä mutta sain putsattua ja laitettua takaisin uusilla öljyillä etu ja taka.. Nyt vain pitäs päästä testaan toimiiko "huolto" ja sitten siirtyä tekeen vielä tuo keskidiffin huoltokin

4
Eli nyt sain hommattua lähinnä Hyper ST:tä varten boxin kun naru lähti irti ja uutta vetostarttia odotellessa..

Nyt vain ongelma on että miten päin pitäisi boxin kumi olla että toimii kyseisiin autoihin ja miten päin autoa pidetään boxissa startatessa, miten pitää sijoittaa ne nastat vai laitetaanko ollenkaan?
Jossain näkee että niitä ei käytetä ollenkaan mutta miksi tai mikä virka nuullä on?
Ohessa kuvat hobao st pohja/boxi sekä Ishima Pohja lähinnä tarvitsen Hobaoon ohjeen kun ei muuta starttia siinä ole, mutta molemmat varmaan toimii samalla periaatteella.

Netistä löytyi videoita mutta niistä ei oikeen ottanut selvää...

Boxi Q-World, ja sovitaan että kahva puoli on etupuoli ja suoravirtasyöttö vasen niin ymmärrän parhaiten...

Eikö moottoria pyöritetä myötäpäivään siis yleensäkkin startessa, ei ole tullut paljoa sitäkään katottua muuten kuin vetonarulla pyörittäen...

5
Kyseisessä kuvassa näkyy vasta diffikotelon / boksin / bulkheadin sisälle, diffi on tuo pyörivä möhkäle siellä sisällä. Siinä on ratas kiinni neljällä ruuvilla ja öljy laitetaan sinne sisälle.

Iskarit aukeavat ruuvaamalla yläpää auki ja sinne kaadetaan öljyä. Niiden kuuluu mennä ilman jousta ihan käsivoimin sisään ja mikäli se palautuu hitaasti itsekseen, niin luultavasti siellä on vielä ihan hyvin tököttiä sisällä. Mikäli iskarit olisivat niin jäykät että niiden kanssa saisi käsivoimin tapella, niin auton n. 4kg massa ei jaksaisi niitä puristaa yhtään kasaan ja kyseessä olisi tuttujen kesken kivireki.

Tuosta varmaan käy kuvista hyvin ilmi autosi rakennetta, vaikka ei sama peli olekkaan: http://www.twf8.ws/new/tech/car/hobao/hyper7/hyper7build/hyper7index.html

Kiitos tuosta tiedosta, hyvä että en kerennyt tuota koloa täyttämään 7000:lla öljyllä olisi voinut olla aika sotkusta touhua hetkenpäästä. :smiley:

Eli siis pitää lähteä purkamaan enemmän että pääsee käsiksi diffiin, onko yleensä järkevää availla jne. noita boxeja jos ne on tehdasrakenteisia eikä vuotoja näy ulkopuolella? Vai pitäisikö säännöllisesti laittaa/vaihtaa öljyjä?

Juu iskareista meinasin että menee melkein hipaisemalla sisään kun ei jousta ole paikoillaan eli siis todella helposti.. En ole autolla juurikaan hyppinyt vaan ajellut pihatietä edes-takaisin mutta eikö noi iskarien kunnon voi päätellä jos tekee pieniä loikkia ja löy pohjaa esim. maahan niin silloin on syytä pikkaisen jäykkyyttä lisätä?

6
Pari vasta kysymystä tuosta ylemmästä kuvasta. Mitä suodatin öljyä käytät? Tuo ilmanputsari näyttää aika kuivalta. Ja toinen kysymys, mitä polttoainetta käytät? Tankki ihmeen sininen...............

Nitro on 16% Sidewinder sinistä viimeiset menossa, odottamassa on saman merkin 25%.
Suodatin on kyllä "kostea" mutta ei märkä ja aika likanen, uudet saan ensiviikolla...
Suodatin öljyä sisä sekä ulko versioita olen suorattanut kuvan mukaisella.

7
Eli auto Hobao Hyper ST RTR
Autolla on ajeltu parikesää satunnaisesti mutta nyt ensimmäistä kertaa olen vähän enemmän perehtynyt (purkanut) autoa ja putsannut tulevaa kesää varten. En ole itse säädellyt kuin kaasaria eikä sekään suju mutta nyt olisinkin enemmän kaivannut tietoa diffien ja iskareiden huollosta.
Diffeihin ei tarvinnut tai tullut koskaan kajottua. Nyt ostin 7000 ja 10000 silikoniöljyt ja muutaman ruiskun valmiiksi mihin täällä oli jo ohjeita...

Eli siis mihin, paljonko, kuinka usein ja mistä noihin diffeihin kuuluu tuo öljy laittaa, tuossa purin koko takapään pois että sain vaihdettua vetostartin ohessa pitäisi olla takapäästä kuvia. Siellä näkyi olevan aikas jäykkää vaseliinia nyt jossa muutama hiekan muru..
Keskidiffi on vähän hakusessa kun on niin avonaisen näköinen paketti vai tuleeko öljy hopeakuoren ja rattaan väliin vai miten?

En ole enempää viitsinyt purkaa kun pelkään että kasattua uudestaan pöydällä on vielä osia joille ei löytynyt paikkaa  :azn:

Sitten toinen kysymys koskee noita iskareita, yhdessä näkyi olevan putken suoja kortsu rikki onko suuri haitta? Miten näihin saa laitettua iskariöljyä (ruuvataanko iskarin päästä auki?) Nyt tuntuu että painuu sormilla helposti pohjaan ja palautuu heikosti ilman jousta.

Olisiko jotain muuta huolto/öljyämispaikkaa mitä kannattaisi huoltaa

8
Polttisautot / Vs: Vetonaru käynnistyksen toiminta
« : 07.04.09 - klo: 21.38 »
Kiitos, tuo selvensi asian. Tosin aattelin siellä olevan jonkunlainen kartio kun sain pakattua vanhan vetonaruhässäkän takasin ja kyllä se "toimi"...

Meinasin laittaa joko uuden vetonarupaketin tai sitten tähän autoon tarkoitetun päätylevyn.
Starttiboxi on tulossa, mutta silti mietin jättäväni vetonarun toiseksi vaihtoehdoksi koska sytkä on helppo kantaa mukana ja lämpöisenä vetämällä lähtee hyvin käyntiin niin ei tarvitse aina kulkea boxi kainalossa käynnistelemään...

9
Polttisautot / Vetonaru käynnistyksen toiminta
« : 07.04.09 - klo: 16.07 »
Eli onko jotain muutakin rikki minulla? vetonaru jäi jumiin ja irroitin sen, mukaan tuli se musta pää jossa oli akselin pätkä kiinni.
Akselissa ei ole mitään uraa jne. miten tämän toiminta periaate on kun ainakaan akseli ei pyöritä mitään koska siinä ei ole mitään uraa jne.. Vai puuttuuko minulta jotain osia jotka kuuluisi ottaa mukaaan vielä koneen sisältä kun laitan päädyn tukkoon...
Auto Hobao ja osa tämän näköinen:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Polttomoottorit-ja-Pillit/HoBao-vetokaynnistin-Mach-28-moottorille-101481

10
Tuo Boxi oli tilapäisesti loppu..
Mitä pitäisi ottaa huomioon kun boxia valitsee, tuo aikaisempi linkki näytti olevan vain 1:8 Truggyyn. mutta tämä toinen käy 1:8 ja 1:10 mutta ei eritelty mihin autoihin se käy.. Eli onko niillä merkitystä vai vain tuolla suhdeluvulla? Mietin että jos joskus ostaa toisenkin auton niin se voi pian olla erinlainen kuin tämä eka polttis ja ei sitten tarvitsi ostaa uutta boxia

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Starttiboksit/Q-World-Pro-Start-110-18-104471

Onko tuosta haittaa jos laittaa uuden vetonarupaketin vaikka käyttäisikin boxia? Jossain tilanteissa voisi olla helpompi vain nykäistä käyntiin auto kun raahata jatkuvasti boxia mukana...

11
Eli en ole hirveesti näiden autojen kanssa puljaillut ja nyt tuli vedettyä vetonaru kokomitaltaa ulos eikä se enään kelaudu takaisin. Pitäisi ilmeisesti avata että näkisi miksi teki näin.

Eli koska en ole koskaan ruuvannut auki mitään moottorin osaa niin mitä tulisi ottaa huomioon kun tuota lähtee availemaan, että ei tule tehtyä tyhmyyksiä, näkyisi olevan se musta vetonarun osa ruuveilla moottorissa kiinni. Lähteekö helposti irti? tuleeko jotain muuta ylimääräistä mukana joiden kanssa pitää olla tarkkana? jne???

- Olen aikeissa laittaa starttiboxin niin miten pitää toimia vetonarun suhteen, jotain keskusteluissa oli että tukkia mutta miten? jne.

- Onko ehdoituksia edullisesta mutta toimivasta starttiboxista ja akkupaketista?

12
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 18.06.07 - klo: 20.32 »
Mikä starttiboxi käy tähän autoon? (myös mistä...) onko jotain yleismallia vai onko ne aina merkkikohtaisia?

13
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 02.06.07 - klo: 19.54 »
Lainaus
No mikä ongelma se 140cc siitä nyt tekee? Jos se auto vaan pelaa parhaiten siinä lämmössä niin anna palaa vaan, sitte kannattaa jo huolestua jos se näyttää 170.

Sitä ei saa käyntiin ollenkaan vetostartilla ja ei ole starttiboxia vielä hankittuna...

14
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 02.06.07 - klo: 19.52 »
Mökki löytyy pietarsaaresta
Otan osaa.. :grin: Voidaan katsoa tarkemmin mutta itse olen kesän Kouvolan suunnilla. Mutta voin laittaa viestiä jos satuttas törmäämään, tuossa härmässäkin olisi kuulema rata..?

15
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 02.06.07 - klo: 19.37 »
Missäpäin pohjanmaata asut?
Pietarsaaressa

16
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 02.06.07 - klo: 19.31 »
kysymässä sitä että onko tosiaan näin paljon eroa 5:minuutin verran kun säätää pääneulaa:

- Auto käy röpeltäen, savuttaa reilusti jne.. lämmöt 110c lähtee hyvin käyntiin.

-Kun taas säätää laihemmalle siis tuon 5:min lähtee lämpösenä käyntiin mutta ei millään kylmänä.
lisäksi savuttaa vähän ja kulkee aivan erillä lailla.  lämmöt 140c

Eli 5:llä minuutilla ero kuin yöllä ja päivällä.. onko se normaalia...???

Tosin on totta että vaikea on säätää veistien avulla autoa mutta apua siitä on tähän asti ollut.
Täällä pohjanmaalla kun näitä harrastajia on vähän... Pitää varmaan ilmaatua kesäloman aikana ihmisten ilmoilla että saa paremmin apua...

17
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 01.06.07 - klo: 20.05 »
Mittari on tee se itse lehden tilaajalahja jolla välillä kiehuva vesisikin on 150c...  :azn:

Pitää hankkia uusi mittari, ja putsata tulpan ympärys kun siihen on tullut aluksi vähän öljyä ja nyt kaikkea roskaa tarttunut kiinni...

Eikö kenelläkään ole tietoa tuosta säädön vaikutuksesta mitä oli ekan viestin aluksi?

18
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 31.05.07 - klo: 20.52 »
Pitää opetella aukaisu..

Muuten käy ihan hyvin mutta kuten tuossa alussa tuo säätö vähän ihmetyttää... siis että 5min vaikuttaa kuin yö ja päivä...

19
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 31.05.07 - klo: 20.44 »
Miten sitten kun narulla ei enään käyntiin?
Toivottavasti ei ole väljä vielä kun vasta puoli gallonaa mennyt...  :azn:
Niin kylmänä lähtee huonosti lämpimänä kyllä heti...

20
Polttisautot / vielä pientä säätöpulmaa
« : 31.05.07 - klo: 18.15 »
Hobao-ST)
Eli olen nyt säädellyt autoa edestakaisin (pääneulaa) ja ihmetyttää että 5-10minuutin säätö vaikuttaa todella paljon eli asennossa 45min röpeltää kiihdyttäessä sekä täydelläkaasulla tuntuu että loppuu "vaihteet" kesken ja nykii vähäsen, savua tulee kohtalisesti lämmöt tuolla huonolla mittarilla siinä 100-110c

Asentoon 50-55 min savua tulee lähinnä kiihyttäessä ja kulkee hyvin mutta lämmöt ovat olleet jopa 140c ja peloittaa ruvennut peloittaa että kone hajoo.. Kokeilin talouspaperilla ja tulee piilistä märkää mutta tosiaan lämmöt on "korkeet?" näin pienellä säädöllä...

(alaneulaa säädin n.7min kireemmälle ja kiihtyvyys tuli ok.)

Sitten ihmetyttää vielä se aluksi lähti lähes heti käyntiin ja vastusta tuntui olevan, mutta nyt vetokäynnistimessä ei juuri tunnut vastusta ja välillä tuleekin ns. tyhjiä vetoja ja kiskoa saa "30" kertaa käyntiin saamiseksi... vaikka kokeillee antaa vähän enemmän polttoainettakin jne... mistä johtuu vai onko normaalia?

21
Polttisautot / Vs: Apuja vasta-alkajan autonvalintaan
« : 31.05.07 - klo: 18.05 »
Ostin itselle Hobao Hyper ST:n ekakaksi autoksi pariviikkoa sitten.
Auto on kyllä ylittänyt odotukset vaikka pientä säätöä vaatinutkin joka on suoraan johtunut kokemattomuudestani..

Auto oli 460€ sis. tankkauspullon ja avaimet, tulppia parikappaletta a 6,90€ (eka vasta käytössä) hehku 17,90 ja polttoainetta ~30€/ 3,78l ja sillä on toistaiseksi päässyt hyvin harrastuksen pariin joskin lopullista ajosäätö vielä hiotaan oikeeksi...

22
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 29.05.07 - klo: 22.21 »
Miten jouduitte säätämään RTR versiotanne että saitte ajon miellyttäväksi?
Oliko ongelmia??

Tuossa http://rc10.fi/index.php?topic=21627.30 oli/on mun ongelmista keskustelu ja linkki jossa videoita jne...

Jos on kyseisen auton kuvia tai videoita (myös muuta kyseiseen autoon liittyvää) niin laittakaa viestiä niin voin laittaa tuonne sivuille www.huvis.fi kun sivuilla ei ole toistaiseksi parempaa käyttöä...

23
Katoin tossa omaa pilliä ni tuntuis,että ne on kiven hakkaumia mutta luulen että se johtuu pillin lämpötilasta.Ei taida voida kiillottaa tai mitään.

Koitin vähän raaputtaa ja tuli ihan hyvää pintaa joskin tummaa näkyviin, oli karheaa kuin hiekkaa kiinni siinä...

24
Ei ole ruosteessa. :cheesy:

Eli siis se on palamatonta menovettä ja hiekkaa.. Millä saa putsattua "kiillotettua"?

25
Taas olisi videoita sivun alalaidassa www.huvis.fi 

Jos saisi palautetta missä vaiheessa säädöt on, en ole koskenut vielä kuin pääneulaan.
auto röpeltää mutta kulkee, ei kylläkään sutimalla kiihdy...

Huomasin tulpan ympärillä öljyä tuli varmaan aluksi kun tylppaa piti löysällä kun ei muuten lähtenyt käyntiin, nyt on ainakin kireällä... Miten saisi putsattua ilman että likaa pääsee Lkaasariin jne.. Topsipuikolla ainakin enimmät... isäksi huomasin että piili on ihan ruosteessa...
kuvia noista (kuvia linkissä) sivu latautuu hitaasti kuvat liian isoja

26
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 29.05.07 - klo: 18.07 »
Niinpä oli, jotenkin näköjään ei ollut ajatus mukana kun luki sivuja :sad:

27
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 28.05.07 - klo: 22.49 »
Mitä rasvoja/öljyä tässä Hyper ST RTR:ssä on vakiona ja mitä on hyvä vaihtaa heti/milloin pitäs vaihtaa ja mitä suositellaan mihinkin...?

28
Pitää varmaan koittaa säädellä jarruja ensin ja opetella vähän auton tekniikkaa ennen kuin rupeaa osien vaihtamista opetteleen...
Tosin ehkä jarruihin pitäs panostaa että auto säilyy ehjänä edes vähän aikaa...

Oliko muuten mitään linkiä noihin parempii jarrulevyihin jotka sopii tähän?

Nikolta, Hokelta... Meillä on Helsinkiin matkaa 500km että käväsen heti aamusta...  :mrgreen:
No kyllä sitä varmaan lomalla voisi jossain piipahtaa ihmisten ilmoilla ja käydä ostoksilla jne..
Tosin kyllähän kusti polkee...

29
Noniin nyt säädin 2*10min lisää ja rupes lähteen ihan hyvin ei sutimalla mutta ihan kivasti ja kulkee hyvin, pelkään että säädin liikaa lämpöjä mittasin parhain arvo 120C mutta 110C paikkeilla pääsääntöisesti oli heti ajosta..
Pitäskö säätää takas päin ja sitten tuota seuraavaa säätöä alkaa tehdä vai onko se tarpeellista...

Koitan saada videon huomenna kulusta, ei viits sateella mennä kuvaan..

Piili sulatti koriin reiän onkohan normaalia?

Pystyykö ja kannattaako jarrun säätö? Meinaa että kun kulkee niin meinaa olla hitaan puoleinen tuo pysähtyminen...

30
Pitää kokeilla säädellä...
Pelkään että säädän liikaa ja hajotan moottorin...
Löysin  hyper 8:n perus-säädöt kuvan http://www.hobao.fi/dynpics/pictures/engine/hobao/hyperkaasari.jpg
Tuo on ilmeisesti se mistä minäkin aloitin vai?
Tuo mittari mikä mulla on, sen luotettavuus on heikko kun se on tilaajalahja Tee Itse lehdeltä...

Mutta kai se suuntaa antaa...

Lainaus
niin kokeile säätää luistin päässä olevaa alaneulaa hieman kiinni

Eli vähän tarkennusta siis mistä? tuosta kuvasta varmaan ymmärrän kun sanoo mikä kohta...

Sivuja: [1] 2 3