Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikkofin

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 05.09.11 - klo: 11.17 »
Edellisen viestin kun olisit viitsinyt katsoa niin siitä olisi selvinnyt. Eli siinä on muutama linkki sähkö buggyista. Tosin sähköt niihin pitää ostaa erikseen. Kannattaa myös selailla myynti palstaa sieltäkin voi löytyä hyvään hintaan sähkökrossia.

No juu. Itse asiassa sitä lueskelinkin ja linkit katsoin läpi. Eiköhän noista joku tule.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 04.09.11 - klo: 21.56 »
Mikä olisi tällä hetkellä sellainen asiallinen/toimiva 1:8 4wd crossi, sähköllä?

Lipolaturi yms. löytyy ja 2.4ghz radiot myös.

Onko siis olemassa valmista autopakettia e-versiona, vai pitääkö polttiksista konvertoida E versioksi saadakseen kunnollisen?

Hinta auton kohdalla toissijainen valintaperuste.

3
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 20.06.07 - klo: 15.58 »
Kavereiden kanssa ostettiin yhteensä 3kpl (2kpl GST 7.7 ja 1kpl Nemesis). Noo, hienojahan nuo uutena oli kattella joo... siihen se sitten lopahtikin.

Monimutkaisen sisäänajon jälkeen sitten vihdoin ajettiin. Ekalla GST:llä pääsi noin yhteensä 30m ennenkuin isonrattaan ruuvit löivät jumiin koko auton (EI lukkoliimaa lainkaan...)
Toisella GST:llä päästiin noin tankillinen, kunnes spindle ja hubi kappaleiksi ja eikun tilailemaan (varastossa ei ole, ilmeisesti menee paljon).

Samat on ongelmat meilläkin keskimäärin kuin topicin aloittajalla. Molemmat GST:t sammuilee lämpöisenä kuin saunalyhdyt. Nemesiksestä meni takadiffi kappaleiksi noin 10 tankin jälkeen (kyllä, toosi heavy duty indeed).
 
Muoviosat murenee käsiin jopa NURMIKENTÄLLÄ (pehmeä sammalpohja) ajaessa. Hyppäät autolla patista 20cm ilmaan ja laskeudut toiselle takapyörälle niin joko hubi, akseli tai molemmat.  :angry:

Muutenkin nuo Junikun mainitsemat 9 kohtaa kuulostavat varsin tutuilta... Tietääpähän mitä on mahdollisesti tulossa.

Nyt on aluhubit ja spindlet + tukivarret. Pääsee hieman mukavammin, edes pari tankillista / ajokerta ennenkun hajoo jostain = + 250EUR lisäkustannus / auto.

Keskimäärin kokonaislaatu on todella heikko ja myyjäliike/maahantuoja (Jr-hobby) kehuu ummet ja lammet kun autoa on ostamassa, mutta tuki / takuu puuttuu kokonaan.

Että sellasta. En TODELLAKAAN SUOSITTELE kenellekään tai jos on ihan pakko kokeilla niin 1 auto ensin niin tulee halvemmaksi.  :p :p :p :kiss:

4
Polttisautot / Vs: Cen Genesis Racing!
« : 07.05.07 - klo: 10.36 »

Kaikkia muita kestävyys- ja luotettavuusongelmia on ollut, mutta koneet pelaa ainakin noissa kolmessa autossa 110% hienosti.
Lähtee käyntiin ja toimii alhaalta ja ylhäältä hienosti. Säätöjä ei ainakaan tähän mennessä ole tarvinnut ohjearvoista (mukana tulleet) paljon muutella ja lämmöt pysyy kurissa jne.

5
Polttisautot / Vs: Cen Nemesis 7.7 RACING!
« : 01.05.07 - klo: 20.20 »
Niin ja kun jotain positiivistakin on sanottavaa, niin käytiin lähtee kaiki kolme kun enkelit.  :grin: :angel:

Koneet pelaa siis kyllä!!

6
Polttisautot / Vs: Cen Nemesis 7.7 RACING!
« : 01.05.07 - klo: 20.15 »
Tein sen virheen, että luin vain pari englanninkielistä testiä netistä nopeasti läpi. Tosin niissäkin oli tikut katkeilleet!
Ilmeisesti olisi pitänyt miettiä / tutkia pidempään. Noo... josko nuo aluosat auttavat ainakin jonkinverran.

En usko oikein tuohon kuskienkaan vikaan, kun on kolme autoa ja kolme TÄYSIN eritasoista ja erilaista kuskia. Kaikilla eri ajotyyli ylivarovasta sellaiseen normaaliin "räppäilyyn". Mitään tuhoamisen meininkiä ei ollut todellakaan ilmassa. Kuitenkin uusilla laitteilla ekaa kertaa oltiin ajelemassa.
Taitaa olla noita maanantaikappaleita joka viikonpäivälle, jos laatu on tuollainen!  :shocked:

7
Polttisautot / Vs: Cen Nemesis 7.7 RACING!
« : 01.05.07 - klo: 19.56 »
Ostettiin tosiaan kolme kyseistä autoa kavereiden kanssa.

Yksi Nemesis ja kaks GST:tä.

Ajattelin, että 15 vuoden aikana olisi tapahtunut jotain kehitystä materiaaleissa tms. mutta toisin kuitenkin kävi...

KÄYTTÖKOKEMUKSIA:

No joo, ekalla ajokerralla (sisäänajon jälkeen) meni yksi vetoakselin tumppi poikki Nemesiksestä kun kippasi kyljelleen noin 20kmh vauhdista.
GST 1:n päärattaasta aukesi ruuvi = jumiin noin 3min ajon jälkeen ja auto paloiksi vaan sitten.
Toisesta GST2:ta poksahti eturipustus noin 10min ajon jälkeen (ei edes tankillista).
Yhteensä nyt on mennyt 3kpl ulkopäitä ja pientä muuta irto-osaa ja ajettu autoilla on sievästi ja yhteensä noin puoli gallonaa.

Ulkopäät ja spindlet ovat aivan paperia = heikkoa lasinkovaa muovia sekä Nemesiksessä, että GST:ssä.
Samoin "heavy-duty" akselitumpit tuntuvat olevan huonoa / heikkoa materiaalia.

Ajo tapahtui sileähköllä suht koht pehmeällä hiekkakentällä ja ILMAN hyppyreitä. Käytännössä tuntuu olevan niin, että aina kun auto kaatui, niin hajosi jotain.

Ihan vain varoituksen sanana kokemuksen kautta jos tällaisen auton joku aikoo ostaa niin syytä on varautua sijoittamaan noin 300-350EUR alumiinisiin osiin, jotta saa auton edes jotenkin pysymään nipussa normaaliajossa. Tiedä miten tällaista kukaan uskaltaa radalle viedä!
 
Edes muovisia osia ei ole tarjolla ostettavaksi asti autojen myyjällä, jotta saisi autot pyörilleen hyllyyn odottamaan parempia osia.

Olisikin ollut yksi auto, niin olisi voinut syyttää yksilövikaa, mutta kolmen auton kohdalla kyse on vain surkeasta laadusta ja mitoituksesta!!!!!!!!!

8
Polttisautot / Vs: Cen Genesis Racing!
« : 01.05.07 - klo: 19.54 »
Ostettiin tosiaan kolme kyseistä autoa kavereiden kanssa.

Yksi Nemesis ja kaks GST:tä.

Ajattelin, että 15 vuoden aikana olisi tapahtunut jotain kehitystä materiaaleissa tms. mutta toisin kuitenkin kävi...

No joo, ekalla ajokerralla (sisäänajon jälkeen) meni yksi vetoakselin tumppi poikki Nemesiksestä kun kippasi kyljelleen.
GST:n päärattaasta aukesi ruuvi = jumiin noin 3min ajon jälkeen ja auto paloiksi vaan sitten.
Toisesta GST:tä poksahti eturipustus noin 10min ajon jälkeen (ei edes tankillista).
Yhteensä nyt on mennyt 3kpl ulkopäitä ja pientä muuta irtoosaa ja ajettu autoilla on sievästi yhteensä noin puoli gallonaa.

Ulkopäät ja spindlet ovat aivan paperia = heikkoa lasinkovaa muovia sekä Nemesiksessä, että GST:ssä.
Samoin "heavy-duty" akselitumpit tuntuvat olevan huonoa / heikkoa materiaalia.

Ajo tapahtui sileähköllä suht koht pehmeällä hiekkakentällä ja ILMAN hyppyreitä. Käytännössä tuntuu olevan niin, että aina kun auto kaatui, niin hajosi jotain.

Ihan vain varoituksen sanana kokemuksen kautta jos tällaisen auton joku aikoo ostaa niin syytä on varautua sijoittamaan noin 300-350EUR alumiinisiin osiin, jotta saa auton edes jotenkin pysymään nipussa normaaliajossa. Tiedä miten tällaista kukaan uskaltaa radalle viedä!
 
Edes muovisia osia ei ole tarjolla ostettavaksi asti autojen myyjällä, jotta saisi autot pyörilleen hyllyyn odottamaan parempia osia.

Olisikin ollut yksi auto, niin olisi voinut syyttää yksilövikaa, mutta kolmen auton kohdalla kyse on vain surkeasta laadusta ja mitoituksesta!!!!!!!!!

Sivuja: [1]