Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nipatzu

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 03.10.07 - klo: 22.11 »
Luulisin, että vika ei ole ilmaputsarissa, mutta ken tietää. Alkuperäiset öljyt on kyseessä ja putsari on toiminut ihan ok. Voihan se kyllä vuotaakin. Olisiko järkevää tutkia sylinteri/mäntä mahdollisilta hiekanjyväsiltä?

2
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 03.10.07 - klo: 20.43 »
No vikana oli tulppa. Kas ku en keksinyt.

Siltikään ei kaikki ole kunnossa. Tulppa pitää vaihtaa tankin välein. Elikkä kone hajottaa tulppia. Olen säästänyt hajoneet tulpat (kyllä i*ioottimaista) ja koitin niitä nyt. Kaikki tulpat toimivat yhden tankillisen ja sitten piti vaihtaa, Erikoista, vai mitä. Kaiken pitäisi olla kunnossa. Kiukuttaa...

3
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 03.10.07 - klo: 18.15 »
Elikkä kiristin moottorin ruuvit tiukalle. Mosa toimi samoin kuin eilen. Eli aina kun ottaa hehkun pois, auto sammuu. Pysyy kyllä hyvin käynnissä hehkun kanssa. Mosakaan ei ylikuumene.
Käyntiinkin lähtee hyvin. Ajelin rauhallisesti neula rikkaalla tankillisen niin, että hehku oli kiinni. Välillä koitin ottaa hehkun irti, mutta meinasi sammua. Mikähän on vikana?

PRO:t, apua kaivattaisiin.

4
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 02.10.07 - klo: 20.21 »
No tuossa tuli metua poltettua ja neuloja ruuvaamalla saatiin tehaokin pikku hiljaa ulos.

Oliskohan ollut kolmas tankillinen kun auto kulki jo aika hienosti, mutta ei silti "täysillä." Ajoin koko tankillisen putkeen ja tankillisen lopussa auto pompppasi jostain penkereestä ja meni monta kertaa ympäri. Siinä jo kerkesin manaamaan, että nyt on voimansiirto hajalla. Vein auton varastoon ja avasin hieman. Vikana oli, että teräksinen(?) akseli, joka menee renkaan ja tasauspyörästön välillä oli irronnut. Sen korjasin ja sitten uudestaan autoa käyntiin. Auto lähti ihan ok käyntiin ja tehoja oli aivan hirveesti. Auto meni miljoonaa ja tyhjäkäyntikin toimi. Ajoin hieman yli puoli tankillista, kunnes mentiin monta kertaa ympäri ja auto sammui, koska ei saanut metua. Kerkesin jo riemastumaan, että nytkö löytyi huiput. Ilo osoittautui kuitenkin turhaksi, koska sitten en saanut autoa enää kunnolla käyntiin. No kyllä se käyntiin lähti, mutta heti kun hehkun otti irti niin kierrokset laskivat ja auto sammui. Kierrokset olivat hehku kiinni ollessa aivan _hervottomat_ Tulppa on ehjä. Auto saa metua. Lämmötkin olivat tosi kovat.
Mikähän oli vikana?


5
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 01.10.07 - klo: 20.04 »
No sainpas tuossa iltasella vähän lisää tehoa ulos. Säädin alaneulaa paaaljon laihemmalle. Aluksi kun koitin sitä alaneulan säätöä sillä taktiikalla, että ensin annetaan olla tyhjäkäynnillä ja sitten kiihdytys. Ei meinannu alkuun lähteä minnekään! Alaneulaa kiristämällä saatiin tehoa ulos. Huomenna jos viittii niin vois tuota alaneulaa hakea...

Kun mennään katolleen (varsinkin tyhjemmällä tankilla) niin kierrokset nousee ja lopulta mosa sammuu, koska kuumenee tai ei saa metua. Onko tämä normaalia? Lennokeissa on sellaiset tankit, että vaikka kone olisi kuinka päin, saa se silti metua.

6
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 01.10.07 - klo: 15.35 »
Mutta en silti usko että se koneesi on väljä. Samanlaisten ongelmien kanssa täälläkin painitaan. Autoina mg16.set.

Kerro jos sait omasi toimimaan. On Mg:t kumminkin aika samanlaisia.

7
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 30.09.07 - klo: 21.36 »
Olen jossain lukenut, että näin voi käydä, mutta asia on päässyt unohtumaan. Nyt jatkossa jätän vain ja ainoastaan alakuoloon 

8
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 30.09.07 - klo: 20.46 »
No näin just. Hyvä mä. Pitäis tuo nyt tietää. Oon mä nyt niin paljon niiden siivekkäiden kanssa pelannut. Että kun ketuttaa. :angry:

Pitää toivoa ettei se oo vielä väljä.

9
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 30.09.07 - klo: 19.55 »
No ainakun muistaa. :roll: Eli ei aina. Äsken kun lopetin laitoin alakuoloon. Voisiko se aiheuttaa tehohävikkiä?

No kumminkin. Äsken säätelin moottoria taas laihemmalle. Meno oli kyllä tahmeaa, mutta parani kumminkin jonkin verran seosta säädettäessä. Lopussa mentiin liian laihalle ja kone sammui. Huomenna illalla jos kerkeää pitää säätää mosaa vähän rikkaammalle.

Tuo on muuten aika kestävä. Menin tänään jo pari kertaa vahingossa voltilla ympäri, ja silti ei mitään hajonnut. Uusi kaasuservokin toimi hienosti. :laugh:

10
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 30.09.07 - klo: 17.00 »
Ruuvasin yläneulaa rikkaammalle ja nyt näyttää siltä, että pysytään kohtuullisesti käynnissä. :smiley: Kaasuservo hirtti kiinni ja vaihdoin kaasuun lennokista(toistaiseksi rest in piece) futaban  vakioservon. En ole vielä testannut.

Meno on tosi tahmeaa. Ehkä kolmeakymppiä täyskaasulla. Savua nousee ku höyryveturista, mutta ei oikein uskalla säätää laihemmlle --> ylikuumenee. Tehot on kaikki hävineet.  Yläneula on vaille 2 kierrosta auki. Ilmanputsari on kunnossa, koska kun sen ottaa pois, eivät kierrokset isommin nouse.   

Pittää lähteä taas koittamaan.

11
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 29.09.07 - klo: 20.11 »
Nyt kävin vielä illasta testaas, ja nyt näytti tuo starttaaminen onnistuvan ihan ok.:smiley:. Sammuminen oli taas sitä "tavallista". Tehotkin olivat kateissa. Koitin laihemmallle säätää, mutta ei ollut apua. Huomenna säädän motin rikkaammalle ja koitan olisiko siitä apua

On tosi kummallista. Pitää varmaan avata se takalevy ja kattoa mikä mättää(jos mättää.)

12
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 29.09.07 - klo: 15.37 »
Olen nuo takalevyn ruuvit kiristänyt oikein kunnolla, kun auton sain. Säädöissäkin pysyy. kunhan saa käyntiin.

Tuo käynnnistäminen onnistuu kun tipauttaa pari tippaa metua suoraan sylinteriin. Ei kyllä mikään nopein tapa. Käyntiin kun saan auton ja mosa lämpiää, niin sitten löytyy tehoa vaikka kuinka. Parin minuutin ajon jälkeen moottori kuitenkin sammuu. Oli soppaa tankissa vähän taikka enemmän.

Neulat alkaa olemaan kohillaan. Ehkä alaneulaa saa laittaa laihemmalle vielä hieman.

Mikähän tuossa mosassa on, kun ei pysy käynnissä. Se on nyt se suurin ongelma. Kyllä sen pitäsi ainakin metua saada :huh:

 

13
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 29.09.07 - klo: 11.39 »
Taitaa tuo tankin korkki vuotaa. Se on meinaan kyllä vähän heikon näköinen. Tiivisteenä on tommonen O-rengas. Auttaisiko jos hommaisi uuden O-renkaan, vai voiko tankkia jotenkin tiivistää?

14
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 28.09.07 - klo: 22.14 »
Tuli taas ajettua 2 tankillista,, mutta edelleen on tuo käynnistäminen ongelmana. Toki oli jo toissapäiväistä parempi. Huomasin nyt, että moottori  sammuu joka kerta, kun tankki on ajettu hieman alle puolilleen. Oliskohan vikana se, että tankkiin ei tule painetta? Tuossa illasta avasin vielä tuon änkkäritsydeeman ja puhdistin sen öljystä. Öljyä oli kyllä siellä tosi komeesti. Huomenna varmaan koitan uudelleen.

Kone alkaa olemaan tosi tehokas käydessään kunnolla. Nopeutta on ehkä siinä 40km/h pintaan ja silti nousee pakoputkesta savua kun kiihdyttää. Eikös se ole sen merkki, että yläneula (ja alaneula) on liian rikkaalla? Yläneula on auki melkein 2 kierrosta.

Kaikki on ehjänä, vaikka sainkin auton pari kertaa katolleen. :cool:

15
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 26.09.07 - klo: 20.25 »
Noh nyt on sitten sellainen ongelma, että moottori ei starttaa sitten kirveelläkään. Noh ajoin mä tänään 1ja1/2 tankillista. Kivastihan tuo kulkee, nyt kun rupesin jo vähän säätöjä hakemaan. Alaneula oli jossain vaiheessa lipsahtanut hieman liian laihalle ja sitä säätelin kovasti rikkaalle. Samalla säädin yläneulaa hieman laihemmalle. Moottori kävi välillä aika kovissakin lämpötiloissa. Lieneekö johtunut alaneulan laihuudesta?

Tuosta käyntiin lähtemisestä, että ne kolme, neljä kertaa milloin sain koneen käyntiin olivat aika tuskan takana. Lopuksi ei käyntiin ollenkaan. Kaasarissa on löpöä, hehku ja tulppa on kunnossa. Missähän vika??   

16
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 25.09.07 - klo: 20.54 »
Nyt on kuusi tankkia ajettu ja moottori alkaa tuntua varsin pirteältä. Tyhjäkäyntikin on kunnossa. Vikan tankin ajoin oikeastaan kokonaan rundia pihassa. No kerran sammu, kun kivi meni renkaan väliin. Starttikin toimii ihan ok. Ryypytys on kyllä vaikeaa. Huomenna lähden sitten etsimään säätöjä.

Eiköhän 8-10 tankin jälkeen mennä jo aika komeesti.. :evil:

Positiivistä, kaikki on vielä ehjänä :grin:

17
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 25.09.07 - klo: 18.00 »
No nyt on on neljä tankkia käytetty.

Moottoria piti tuossa pukilla säädellä sen verran, että ei sitten tyhjäkäynnillä sammu. Muuten on neulat (melkein) alkuperäisessä asennossa. Tyhjäkäynti piti säätää aika isolle, ennenkuin pysyi kone käynnissä (pata oli jo lämmin kun lähdin ruuvia ruuvaamaan) Kolmen tankin jälkeen otin vehkeen pois pukilta ja lähdin rullaamaan.

Tankillisen ajoin, eikä sammunut ittestään kertaakaan. Kerran piti sammuttaa, kun pyörä  oli "jumissa", mutta onneksi oli vain kivi välissä. Ilokseni huomasin, että tankillisen lopussa sain tyhjäkäyntiä säädellä pienemmälle. Sisäänajo auttaa :azn:...

Seuraavalle tankilliselle loppui hehkusta akku. Katsotaan nyt jos, vaikka illalla saisi yhden tankin ajettua.


18
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 25.09.07 - klo: 15.36 »
onneks olkoon vain sulleki :police:onko tähän saakka hyvin pelannu??

Kaikki on pelannu ok. Mitään ei ole VIELÄ hajalla. No ruuveja oon kiristellyt. Moottorista varsinkin aika paljon.

Ei kannata säätää siinä pukilla sitä autoa kun se on sitten eri asia kun ajaa maassa. :undecided:

Miksi ei kannata säätää pukilla?? Olen lukenut, että ekat tankit ajtetaan pukilla. Siitä on sitten eriäviä mielipiteitä, että saako pyörät pyöriä vai ei.

19
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 24.09.07 - klo: 20.48 »
Jihuu...!

Nyt näyttää valoisalta. Moottori pärähti käyntiin. Sormiin sain jo yhden rakon, mutta se kannatti. Nyt on kaksi tankkia pukin päällä porskutettu ja öljyä on lentänyt ympäri pihaa oikein kunnolla. Tyhjäkäynti on vielä hakusessa jarrun kanssa. Sammuu nääs kun jarruttaa. Huomenna säädetään jarrua...

Vielä tankillinen pukilla ja sitten kolme tankkia rundia ympäri pihaa. Sitten alkaa kova säätäminen... 

20
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 22.09.07 - klo: 22.53 »
Kiitti tiedoista! Varaosaluettelosta löytyikin noita osia. Nyt sitten tiedän mitä hommaan.

Kuinkas lailla nämä on kuluvaisiam jos soralla (sorapiha) ja metsässä päästelee, eikä tule ylimääräisiä kolareita. Pitääkö tuo kytkintsydeema vaihtaa litran vaiko 10gallonan ajon jälkeen. Tietää nääs kuinka paljon pittää osia varalle hommata.

Mietin myös näitä muita osia. Iskarit, spurriratas (se iso muovinen??) ja kytkinkello (clutchin bell). Ovatko nämä kovasti kuluvaisia?

Tulee olemaan tyyristä lystiä... :smiley:

MUOKS: Kuinkas monta laakeria noissa paketeissa on yleensä mukana? Yksi vaiko 10.

21
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 22.09.07 - klo: 20.36 »
Vielä ei moottoria käyntiin saatu, mutta huomenna yritetään uudestaan.

Ryypytyksestä sen verran, että kun ryypytän moottoria niin teen näin.
1.Pakoputki tukkoon
2.Kaasua auki
3.Vetelyä startista.

Teenkö jotain väärin. Ryypytys ei ainakaan onnistu.

22
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 20.09.07 - klo: 21.48 »
Teen tilausket aina alle 45€ satseissa, jolloin säästän tullit ja verot. Postikulut oli ainakin Kiinasta luokkaa 10taalaa.

Kytkinpalat, jouset ja laakerit... Saisko lontoonkielisiä nimiä. Ei oikein tuo suomennus onnistu. Enkä halua vääriä osia tilata.

Auto tulikin postissa tänään. Ihan kivalta vaikuttaa, vaikka en siitä mitään ymmärräkään. :azn:

EDITTII: Eilen iltaiset karmeat kirjoitusvirheet piti korjata.

23
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 19.09.07 - klo: 22.01 »
Kirjoitetaampa tähän vanhaan aiheeseen.

Tilasin sitten JR-hobbystä ekan RC-auton itselleni. Lennokkeihin menee kaikki rahat, joten näitä koitetaan nyt sitten säästöbudjetilla. Päädyin tähän autoon, koska Ameriikan foorumeilla pitivät ihan hyvänä.

Sitten olis sellainen kysymys, että mikä/mitkä osa(t) hajoaa tuossa autossa ensimmäisenä? Kyselen, koska lähetän sitten Amerikkaan varaosatilauksen, Samalla tilaan tulppia ja muuta kivaa. Suomessa on niin kallista! :embarrassed: Vrt. Suomessa aluiskaritornit 52€, Amerikassa 22taalaa. Kiva hintaero!

Sivuja: [1]