Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - heikki_vag

Sivuja: [1]
1
Drag racingia on kahdenlaista: ajetaan lähelle omaa  indeksiä tai sitten täysiä alusta loppuun asti jolloin ajetaan nopeus ennätyksiä.  Enkös minä edelliseen viestiin kirjoitanut, että ehdotukset & asialliset kommentit ovat tervetulleita. Me emme ole päättäneet vielä matkaa josta nyt on ollut paljon keskustelua. Matka Päätetään paljon lähempänä kevättä. Tämä on NÄYTÖSLUONTOINEN (kisa) jossa nopeimmat palkitaan. Näytös järjestetään sopivan mittaisella tauolla, kun 1/1 autot pitävät taukoa.

2
Kohta ei jräjestetä mitään polttis tapahtumia jos ei rupea rutinat loppumaan. Asiallisia ehdotuksia & kommentteja voi tottakai esittää mutta rutina loppuu NYT, Sinne ei ole kenenkään pakko tulla ajamaan joten JOOJOO-miehet voi jäädä jo tässä vaiheessa kotiin.  :lol:

3
Matka päätetään lähempänä kevättä. käymme testaamassa ja katsomme mikä matka tuo sopivasti haastetta & näyttävin yleisölle.

4
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.10.07 - klo: 17.48 »
Aika hiensoti perusteltu.  :wink: Mutta todellakin itse työstän ja vaikutan kuplani moottoriin aika lailla. Ja se, että olen saanut autoni kulkemaan 1/4 mailin 11,9s ja loppunopeuden ollessa 190 km/h niin en usko, että "viritykset ovat menneet ihan metikköön. Tuskin noi sun "värähtelyt" ja "paketit" ovat ihan tuulesta temmattuja mutta on todellakin kaukaa haettuja.




5
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 30.10.07 - klo: 22.21 »
Tottakai vauhtipyörän keventäminen vaikuttaa kierrosherkkyyteen! mitä kevyempi vauhtipyörä sitä herkemmin moottori ottaa kierroksia. silloin moottorista tulee kierroskone jolloin alaväntö ei ole juurikaan ollenkaan. ajan itse kiihdytys autolla kilpaa joten ei minua tarvitse opettaa kuinka moottoreita viritellään. Ja toi sun mäntä juttu ei kyllä edelleen pidä paikkaansa.  :lol: men sinä sinne kevennys kurssille vai mikä se olikaan :huh: ja kuuntele tarkemmin.


  http://personal.inet.fi/koti/mikko.hatinen/trimmausy.htm Tässä kaikille niille jotka haluavat yrittää mopon yms. männän viilaamista se ei ole vaikeaa ja siitä on todellakin hyötyä  :wink:

6
Jep. arska on oikeassa eli tämä on Drag Race tapahtuma. Emme ota mukaan vakioautoja. Sorry!  :undecided: ei ole todellakaan järkeä eikä aikaa järjestää kaikille osanottajille omaa luokkaa. Vain nopeimmat autot ovat tervetulleita osallistumaan tähän näytösluontoiseen kilpailuun  :afro:

7
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 30.10.07 - klo: 19.14 »
Kantta noissa ei voi laskea kun se on samaa puuta sylinterin kanssa. Jos laskee koneistamalla sylinterin helmasta, aukkojen ajoitukset muuttuu myös väärään suuntaan. Männän työstö on huono vaihtoehto ellei samalla pysty lisäämään mäntään lisää materiaalia tai keventämään/tasapainottamaan vauhtipyörää vastaavasti. Ongelma näet on tuossa männän viilaamisessa männän keventyminen -> mäntä/kiertokanki/kampiakselipaketin epätasapainoon joutuminen.

Noita sivuja kun lueskelee, niin huomaa että heiltä löytyy kunnollinenkin läppäventtiilitoteutus, mutta silloin tulee mukana kokonaan uusi sylinteri/mäntä/kiertokanki/kampiakseli jne. eli silloin läppäventtiilistäkin saadaan sitä hyötyä irti oikeasti.


Tässä kohtaa mun on pakko sanoa, että toi sun mäntä homma menee päin p.tä! Männästä voit tehdä tehomännän jos sellaisen osaa tehdä. sillä ei ole mitään tekemistä tasapainon kanssa!!! on tärkeää muistaa, että männästä ei ota liikaa pois, koska muuten siihen tulee reikä. Vain sen verran, kun on tarvis. Mikä olisikaan parempi kuin männän keventyminen! ja mikä olisi vielä parempi niin alumiininen kiertokanki jolla saataisiin lisää kierroksia koneelle (Alumiini on valurautaa kevyempää) mutta ei taida kukaan tällaisiin moottorisahoihin sellaisia valmistaa... Vauhtipyörän keventäminen on mahdollista ja se taas puolestaan tekee koneesta kiertävän mutta alavääntö katoaa kokonaan. Männän viilaaminen ei vaikuta kiertokangen laakereihin tai minkään muun epätasapainoon!!!!!!!!!! Eli pojat: Männät viilaukseen :evil: hyvät niistä tulee  :wink:

8
Tämä on siis PRO luokan rata. :evil: Tämä 402m ei vietä suuntaan eikä toiseen.  Rata ei ole tavallista asfalttia joka todella huokosta materiaalia.  Mutta näette sen itse paikan päällä  :cheesy: Siellä on aivan mahtava meininki  :mrgreen: lähtöaulueella saattaa olla irtokumia laidoilla joka vähenee, kun varttimailia jatketan pitemmälle.... mutta sillä tuskin on paljonkaan merkitystä näillä meidän autoilla vaikka olisi pikkukiviä rata täynnä. Ja HUOM! Saattaa olla mahdollista, että FHRA perii kuskeilta jonkun osallistumismaksun... tämä ei ole varmaa mutta se selviää, kun mennään kevättä kohti. Olen yhteydessä FHRA.n toimistolle.... :smiley:

9
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 29.10.07 - klo: 17.49 »
isompi sylkky. :evil:

10
Turha mun mielestä täällä palstalla on uhota. Kesällä nähdään miten ne autot kulkee siellä radalla. Parempaa rataa ei ole missään tähän tarkoitukseen. Niin kuin aikasemmin mainitsin ei ole kyseessä tavallinen asfaltti rata! Vaan PRO tason kilparata! Kysyin tätä rataa käyttöön tähän tarkoitukseen FHRA.n johtokunnalta ja siellä näytettiin viehreää valoa. Tulkaa siis kaikki vain ajamaan ja pitämään hauskaa! :laugh: Tällä radalla tulee nopeus ennätykset autolla kuin autolla ( jos auto Menee suoraan Veskaan asti) sen voin taata.

11
Tottakai voit osallistua! :cheesy:

12
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 27.10.07 - klo: 21.20 »
eikös samoja ole kaikki? :shock: FGkin on mootorisaha! :lol:

Kiroileminen kielletty. T: Ylläpito


Missä kohtaa olen kiroillut tässä viestissä? Kertokaa!!!

Sä poistit itte sen...aikasemmin siinä oli ulosteeseen viittaava kirosana välissä  :grin:  :shocked:

niin siis varmaankin ylläpito on poistanut.  :afro: nythän mä muistankin! olin kirjottanu siihen P..KA :angel: niinhän se taisi olla. Sorry kaikille kielenkäyttöni....

13
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 27.10.07 - klo: 08.28 »
arska on ihan pihalla :lol: No ei... Vitsi, Vitsi :laugh:

14
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 27.10.07 - klo: 08.25 »
eikös samoja ole kaikki? :shock: FGkin on mootorisaha! :lol:

Kiroileminen kielletty. T: Ylläpito


Missä kohtaa olen kiroillut tässä viestissä? Kertokaa!!!

15
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 25.10.07 - klo: 18.46 »
Kannattee varoa mitä päästää suustaan

Sinäkin olet vielä siinä iässä että sun pitäis syödä vaan nisuja ja kompiaisia  :lol: vai mites ne sanoo siellä oulun suunnalla?? :lol: :lol:

16
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 25.10.07 - klo: 18.19 »
Tule käymään  :kiss:

 :shocked: ihme h..o    :huh:

17
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 25.10.07 - klo: 17.47 »
Jos heksa pystyt uon äskeisen sanomaan kasvotusten loppuun asti niin sit kunnioitan sinua,muuten en pidä sinua minään.Myönnä myös oma virheesi.Ostit "sian" säkissä.

Tuolla aikaisemmalla viestillä et tuo esille muuta kuin oman kyvyttömyytesi hoitaa asiaa loppuun.Mulle se on ihan sama,ei oo penniäkään kiinni autossasi.

BTW..en tärise..ja p****akaan ei näyttänyt olevan huosussa.


Mites haluat selvittää sen että pystynkö sanomaan naamatusten kaiken sen minkä kirjotin?

18
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 24.10.07 - klo: 20.16 »
Mitä vi..ua sä siinä täriset?!  :police: olenko mä tehnyt sun kanssa kauppaa?? mä venttailen että nikke palauttaa mulle sov*tun summan rahaa ja minä palautan osaa nikelle. Nikeltä saamillani rahoilla ostan sen starttipaketin yms. turhaan sinä siellä kitiset pas.ahousu :cheesy:

19
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 24.10.07 - klo: 19.21 »
Toi miksalon etsimä moottori on tulossa mun uuteen FG monster beetleen. :cry: Ostin auton viime perjantain nikke-92.lta tein tyhmästi, kun emme kokoeilleet autoa siinä paikan päällä, kun radiot oli irti. :huh: kysyin vain fiksuna, että kai auto toimii varmasti??  :huh: juu, kyllä toimii!  :angel: ja p*skat! se mitään toiminu. Heti, kun saatiin auto peli kuntoon niin huomattiin, että kaasuservo toimii vain satunnaisesti, :angry: toiseksi: vetostartti oli rikki, :angry: kestää vetää pari kerta ja palauttaa narun hyvällä tuurilla puoleen väliin. :roll: joskus ei palauta ollenkaan. No, kun saatiin sartti pelittämään jonkun aikaa niin saimme auton käyntiin hetkesi mutta ei suostunut käymään tyhjäkäyntiä laisinkaan. :shocked: no hetken siinä nyittyämme autoa huomasimme, että myyjä oli kusettanut todella pahasti!  :angry: satrttikin hajosi loppupeleissä.... :shock: sanoihan hän kyllä että starttinaru on "hieman" lyhyt  :lol:

20
Keulinta tukea!  :cheesy: :mrgreen: :p Wheelie barsejako tarkotit? joo kyllä kiihdytlaitteet keulivat helposti liikaa mutta ei aivan kuitenkaan katolleen  :cheesy: :laugh: :lol: Wheelie barsien taika on välittää kaikki voima renkaista rataan jotta saadaan mahdollisimman hyvä 60 jalan aika ja voima ei sillon mene siihen keulimiseen vaan etenemiseen. Drag racingissa suurta osaa näyttelee slicksit & front runnerit (etu-renkaat) sekä erinomainen pito radassa. Autoissa joissa on voimaa paljon, rikkovat myös peltiä yms. kun autot tahtovat väkisin keulia liikaa. On tietenkin olemassa Stocker luokka joissa käytetään " uivaa perää" ja ne saavat pidon siitä, kun auto keulii ja ne todella keulivat kunnolla! :evil: Miten luulet niiden dragsereiden pääsevän liikkeelle joissa on 8000 hp  :huh: rataa liimataaan VHT merkkisellä liimalla joka maksaa n. 800,-/200L Jos et ole ikinä käynyt katsomassa drag racingia niin kannattaa käydä! ehdottomasti. Mutta tämä asia karkaa todella pahasti alkuperäiestä aiheesta joten jos jotakin haluat kysyä tai haluat saada selville niin tervetuloa overdrve.fi Tai FHRA.fi sivulle.

21
Eli kyseessähän on FHRA.n Järjestämä kiihdytys kisa  :evil: ja nämä R/C autojen näytösluontoinen oheistapahtuma tulee olemaan alastarossa. Muistakaa, että kyseessä on Liimarata jossa on älytön pito!  :grin: (Tennarit Tarttuu asfalttiin)  :grin: Lyhkäset Takaveto vehkeet saattaa ja aika varmasti keulivatkin ympäri, että napsahtaa. Matka on luultavasti 200m. Koska nopeimmilla autoilla vauhti kasvaa yli 100 km/h alle 3 sekunnissa  :evil: sen takia ohjaaminen voi olla kaukaata vaikeaa. Oman autonsa jokainen saa rikkoa mutta öljyä radalle ei saa jäädä missään nimessä!!!! Radan molemmilla laidoilla on on kennot jotka mittaavat nopeutta sekunneissa ja km/h Ensimmäiset sekä radan lopussa olevat kennot ovat kalleimpia ja niitä ei kannata rikkoa.  :lipsrsealed: Tämä kisa on siis näytösluontoinen ja nopeimmat autot palkitaan. Itse ajan 1/1 kiihdytysautolla sekä miksalon kuvan mukaisella kiihdytys polttiksella  :evil:

Sivuja: [1]