Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Palomino

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Harjattoman moottorin laakerit
« : 07.09.14 - klo: 13.55 »
Eli levis Vorzan 2200kV TORK (castle creations..) vakimotista laakeri sylkien kuulat mottiin sisään. Avatessa huomasin toisenki laakerin olevan samalla polulla. Laakerit paljastuivat Taimaalaisiksi ja alimitoitetuiksi. Ruostuvaa sorttia vieläpä. Melkoinen pettymys tuon hintaselle motille.

Löytyykö kokemusta / suosituksia uusiksi laakereiksi? SKF-laakerit ovat perinteisesti olleet lähellä sydäntä ja 625-2z näyttäis lupaavalta. Laakerilaskut paljastaa ettei sekään taida kestää loputtomia mutta en ole tuohon pesään menevää parempaakaan löytänyt. Paitsi tietenkin hybridilaakeri johon minulla ei ole varaa.

Pesä on 5x16x5

Ja tässä vielä 625-2z jota kattelin http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/single-row-stainless-steel/index.html?prodid=1010480625&imperial=false 8€ Etrasta

2
Polttisautot / GS Storm Evolution restaurointi
« : 11.08.14 - klo: 20.23 »
Ensin tarinaa.
Kaapin pohjalta esiin kaivettu GS Storm Evolution olis tarkoitus herättää henkiin Vorzan odotellessa palikoita.

Auton tarina on varsin surullinen; muutaman tankin ehin uutena ajamaan enkä moottoria ehtiny saattamaan edes kunnon säätöihin kun kone kieltäytyi yksinkertaisesti käynnistymästä. Ei edes luvannut. Kesä muuttu talveksi ja auto jäi pölyttymään... vuonna 2008.

Asiaan.
Erillinen sähköstartteri mallia vetonarun korvike pyörittää tyhjää. Vauhtipyörästä pyöriteltäes moottori pyörii kivasti ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Otin vielä jäähyn irti ja tarkistin männänholkin ja näyttää uudelta. Eli kaikka näytti hyvältä mutta startterilla ei tapahdu mitään.

Otin seuraavaksi moottorin perästä irti muovilootan, johon startteri tulee kiinni. Esille tulevaa "pultin päätä" pyöritelles kumpaankaan suuntaan ei tapahdu mitään. Vedin sitten kyseisen osan ulos kun tuli niin helposti. Sileä tappi siis. Pyöräytin paperilla puhtaaksi ja työnsin takasin. Suureksi yllätykseksi se nyt pyörittää moottoria aivan oikein toiseen suuntaan ja luistaa toiseen.

Sitten rupesin muistelemaan ja ymmärsin että kaikki ne tunnit ja kerrat jota olen tuloksetta yrittäny pyörittää moottoria käyntiin ja vaihdellu tulppia ym. on suurimmaksi osaksi johtunu siitä ettei mäntä ole liikkunut mihinkään, uudesta lähtien. Ne kerrat kun on saanut sen ihanan blub blub äänen se onkin lähteny "melko hyvin" käyntiin.

Kysymys.
Miksi startterilla saa toisinaan moottorin pyörimään ja toisinaan ei? Ei kukaan satu tietämään mistä saisin GS varaosia jos saan vielä tuon vehkeen tulille?

Sivuja: [1]