Ei todellakaan, ainakaan Kyoshon parempi SP kello. Viimeksi ajoin 45 min finaalin Kyoshon kytkinkellolla maaliin asti vaikka molemmista kytkinlaakereista oli vaan kehät jäljellä (finaaliin vaihdetut uudet keraamiset..pah)
Kello oli silti ihan kunnossa!!
Kelloja kuitenkin tarvii jos haluaa vaihtaa välityksiä tai käyttää sekä komposiitti että alumiini kytkinpaloja, sillä sama kello syö komposiittiset hetkessä sispinnan karheuden takia alumiinisten palojen jälkeen.
Se riippuu aivan puhtaasti kytkimestä pystyykö sillä ajamaan jos laakerit pamahtaa...
Se taas että olet saanut keraamiset laakerit rikki, kertoo sinun osaamattomuudestasi aika paljon.
2 turun kurakisaa ajoin samoilla laakereilla... Päätin tämän jälkeen vaihtaa varmuuden vuoksi.
PM kisoissa hajos autosta spurri joka alkoi hinkkaamaan pohjalevyyn oikein tosissaan...
Kytkin kuumeni niin rajusti että uusi musta kello vaihtoi väriä... oli sinistä, harmaata, punertavaa ja mustaa väriä...
Kuumuus tekee mielenkiintosia :D
Arvaas huviksesi millä laakereilla ajoin seuraavan kisan.
No niillä samoilla jotka olivat tuossa kärähtäneessä kellossa...
Kytkinkellon kuluminen on täysin riippuvainen kytkimestä.
Jos käytetään alupaloja niin kello on todella nopeasti vaihdon tarpeessa.
Mutta esim Fioronin turbo slide kytkimellä ei kello kulu oikeastaan mihinkään... Myöskin tällä kytkimellä pystyy ajamaan vaikka laakerit pamahtaisi aivan palasiksi... Tai no siis pystyy ajamaan paremmin kuin muilla.
Mutta siis... mikäli tosiaan keraamiset laakerit noin nopeasti saa rikki niin vilkasu peiliin... Oikeesti.