1
Kilpailijoiden kanava / Kokeilkaamme sähkökrossia!!
« : 03.07.08 - klo: 12.08 »
Kirjoitan tämän tänne, jotta polttiskrossaajatkin innostuisivat lataamaan muitakin kuin vastarin tai lähettimen akkuja.
Tänä kesänä nousee ainakin Jyväskylään ja pääkaupunkiseudulle saviradat. Hyvinkäällä on se helppo ja reikänen rata, Vaasassa on upea rata ja mieleni halajavi nurtsikisat Heinosen pelto-tyyliin.
Autot kuluttaa kisoissa keskimäärin 2 tukivartta ja 2 sarjaa takarenkaita. Tiukkaa kisaamista riittää. Viime kisojen finaalissa tein 2 tai 3 minuutin kohdalla 3 sekunnin virheen (auto katolleen hypystä) ja tipuin 3. sijalta viimeiseksi. Eli pääryhmä ajo jonossa vähintään 2 minuuttia putkeen. sellaista näkee harvemmin suomes (no en oo käyny kattelee turistikisoja viimeaikoina)
Auto pysyy itsessään suht puhtaana. Itse tarkistan tukivarsien saranatapit puhtaiksi ja harjaan pensselillä savipölyn pois kisan jälkeen. Kisan aikana vääntelen vanttiruuveja fiiliksellä vähän sinne ja tänne sekä pyörittelen maavaraa kelin mukaan. Rata "elää" koko päivän, eli joka kierroksella se on vähän erilainen. Se tekee joka lähdöstä jännittävän.
Täytyy tässä kyl viel mainita et polttigrossiguru Jose (jonka ainoa huoli sähkörossissa on auton kestävyys. Lukekaa PM:stä Josen jutut pomminvarmasta polttiksesta :)) vie kyl nätisti sähkökrossiakin. Harmi ettei hän kerkiä loppukauden kisoihin.
Että ei muutaku B44 tai B4 kouraan ja sutimaan :)
T: Jyri
Avesta Welding
"löysempien pipojen puolesta"
Tänä kesänä nousee ainakin Jyväskylään ja pääkaupunkiseudulle saviradat. Hyvinkäällä on se helppo ja reikänen rata, Vaasassa on upea rata ja mieleni halajavi nurtsikisat Heinosen pelto-tyyliin.
Autot kuluttaa kisoissa keskimäärin 2 tukivartta ja 2 sarjaa takarenkaita. Tiukkaa kisaamista riittää. Viime kisojen finaalissa tein 2 tai 3 minuutin kohdalla 3 sekunnin virheen (auto katolleen hypystä) ja tipuin 3. sijalta viimeiseksi. Eli pääryhmä ajo jonossa vähintään 2 minuuttia putkeen. sellaista näkee harvemmin suomes (no en oo käyny kattelee turistikisoja viimeaikoina)
Auto pysyy itsessään suht puhtaana. Itse tarkistan tukivarsien saranatapit puhtaiksi ja harjaan pensselillä savipölyn pois kisan jälkeen. Kisan aikana vääntelen vanttiruuveja fiiliksellä vähän sinne ja tänne sekä pyörittelen maavaraa kelin mukaan. Rata "elää" koko päivän, eli joka kierroksella se on vähän erilainen. Se tekee joka lähdöstä jännittävän.
Täytyy tässä kyl viel mainita et polttigrossiguru Jose (jonka ainoa huoli sähkörossissa on auton kestävyys. Lukekaa PM:stä Josen jutut pomminvarmasta polttiksesta :)) vie kyl nätisti sähkökrossiakin. Harmi ettei hän kerkiä loppukauden kisoihin.
Että ei muutaku B44 tai B4 kouraan ja sutimaan :)
T: Jyri
Avesta Welding
"löysempien pipojen puolesta"