Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - jsiksu

Sivuja: [1]
1
Eli nyt sain hommattua lähinnä Hyper ST:tä varten boxin kun naru lähti irti ja uutta vetostarttia odotellessa..

Nyt vain ongelma on että miten päin pitäisi boxin kumi olla että toimii kyseisiin autoihin ja miten päin autoa pidetään boxissa startatessa, miten pitää sijoittaa ne nastat vai laitetaanko ollenkaan?
Jossain näkee että niitä ei käytetä ollenkaan mutta miksi tai mikä virka nuullä on?
Ohessa kuvat hobao st pohja/boxi sekä Ishima Pohja lähinnä tarvitsen Hobaoon ohjeen kun ei muuta starttia siinä ole, mutta molemmat varmaan toimii samalla periaatteella.

Netistä löytyi videoita mutta niistä ei oikeen ottanut selvää...

Boxi Q-World, ja sovitaan että kahva puoli on etupuoli ja suoravirtasyöttö vasen niin ymmärrän parhaiten...

Eikö moottoria pyöritetä myötäpäivään siis yleensäkkin startessa, ei ole tullut paljoa sitäkään katottua muuten kuin vetonarulla pyörittäen...

2
Eli auto Hobao Hyper ST RTR
Autolla on ajeltu parikesää satunnaisesti mutta nyt ensimmäistä kertaa olen vähän enemmän perehtynyt (purkanut) autoa ja putsannut tulevaa kesää varten. En ole itse säädellyt kuin kaasaria eikä sekään suju mutta nyt olisinkin enemmän kaivannut tietoa diffien ja iskareiden huollosta.
Diffeihin ei tarvinnut tai tullut koskaan kajottua. Nyt ostin 7000 ja 10000 silikoniöljyt ja muutaman ruiskun valmiiksi mihin täällä oli jo ohjeita...

Eli siis mihin, paljonko, kuinka usein ja mistä noihin diffeihin kuuluu tuo öljy laittaa, tuossa purin koko takapään pois että sain vaihdettua vetostartin ohessa pitäisi olla takapäästä kuvia. Siellä näkyi olevan aikas jäykkää vaseliinia nyt jossa muutama hiekan muru..
Keskidiffi on vähän hakusessa kun on niin avonaisen näköinen paketti vai tuleeko öljy hopeakuoren ja rattaan väliin vai miten?

En ole enempää viitsinyt purkaa kun pelkään että kasattua uudestaan pöydällä on vielä osia joille ei löytynyt paikkaa  :azn:

Sitten toinen kysymys koskee noita iskareita, yhdessä näkyi olevan putken suoja kortsu rikki onko suuri haitta? Miten näihin saa laitettua iskariöljyä (ruuvataanko iskarin päästä auki?) Nyt tuntuu että painuu sormilla helposti pohjaan ja palautuu heikosti ilman jousta.

Olisiko jotain muuta huolto/öljyämispaikkaa mitä kannattaisi huoltaa

3
Polttisautot / Vetonaru käynnistyksen toiminta
« : 07.04.09 - klo: 16.07 »
Eli onko jotain muutakin rikki minulla? vetonaru jäi jumiin ja irroitin sen, mukaan tuli se musta pää jossa oli akselin pätkä kiinni.
Akselissa ei ole mitään uraa jne. miten tämän toiminta periaate on kun ainakaan akseli ei pyöritä mitään koska siinä ei ole mitään uraa jne.. Vai puuttuuko minulta jotain osia jotka kuuluisi ottaa mukaaan vielä koneen sisältä kun laitan päädyn tukkoon...
Auto Hobao ja osa tämän näköinen:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Polttomoottorit-ja-Pillit/HoBao-vetokaynnistin-Mach-28-moottorille-101481

4
Eli en ole hirveesti näiden autojen kanssa puljaillut ja nyt tuli vedettyä vetonaru kokomitaltaa ulos eikä se enään kelaudu takaisin. Pitäisi ilmeisesti avata että näkisi miksi teki näin.

Eli koska en ole koskaan ruuvannut auki mitään moottorin osaa niin mitä tulisi ottaa huomioon kun tuota lähtee availemaan, että ei tule tehtyä tyhmyyksiä, näkyisi olevan se musta vetonarun osa ruuveilla moottorissa kiinni. Lähteekö helposti irti? tuleeko jotain muuta ylimääräistä mukana joiden kanssa pitää olla tarkkana? jne???

- Olen aikeissa laittaa starttiboxin niin miten pitää toimia vetonarun suhteen, jotain keskusteluissa oli että tukkia mutta miten? jne.

- Onko ehdoituksia edullisesta mutta toimivasta starttiboxista ja akkupaketista?

5
Polttisautot / vielä pientä säätöpulmaa
« : 31.05.07 - klo: 18.15 »
Hobao-ST)
Eli olen nyt säädellyt autoa edestakaisin (pääneulaa) ja ihmetyttää että 5-10minuutin säätö vaikuttaa todella paljon eli asennossa 45min röpeltää kiihdyttäessä sekä täydelläkaasulla tuntuu että loppuu "vaihteet" kesken ja nykii vähäsen, savua tulee kohtalisesti lämmöt tuolla huonolla mittarilla siinä 100-110c

Asentoon 50-55 min savua tulee lähinnä kiihyttäessä ja kulkee hyvin mutta lämmöt ovat olleet jopa 140c ja peloittaa ruvennut peloittaa että kone hajoo.. Kokeilin talouspaperilla ja tulee piilistä märkää mutta tosiaan lämmöt on "korkeet?" näin pienellä säädöllä...

(alaneulaa säädin n.7min kireemmälle ja kiihtyvyys tuli ok.)

Sitten ihmetyttää vielä se aluksi lähti lähes heti käyntiin ja vastusta tuntui olevan, mutta nyt vetokäynnistimessä ei juuri tunnut vastusta ja välillä tuleekin ns. tyhjiä vetoja ja kiskoa saa "30" kertaa käyntiin saamiseksi... vaikka kokeillee antaa vähän enemmän polttoainettakin jne... mistä johtuu vai onko normaalia?

6
Polttisautot / Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« : 22.05.07 - klo: 19.46 »
Nonni Nyt sain vihdoin hankittua ekan polttiksen Hobao Hyper ST

Tuota muutama ongelma heti aluksi...

1.vetostartti on jäykkä! Olen koittanut lämmittää mutta ei tule naru "esiin" ei liikahdakkaan jos
lisään voimaa käyttää ni jää kyllä naru vetävän käteen... Olisko neuvoa  tähän
asiaan?

2.Kun laittaa sähköt niin ohjaus kääntyy vasemmalle täysin, ohjaimen säätö
ei paljoakaan auta ja kun kääntää ohjaimesta ei käänny edes suoraan asti.
???

3. Miten saa Nitroa eteenpäin tenkista kun ei ole "pumppausta"

4. Miten auto pitää sammuttaa oikein?

Siinä olisi jotain pulmia purtavaksi?


7
Polttisautot / mielipidettä tarvis 3:Sta autosta !!!
« : 15.05.07 - klo: 14.53 »
Tossa olen kevään etsinyt ekaa polttista mutta ei vieläkään löytynyt mieleistä joten jos jokun on nähnyt ajossa jne.. kertokaa mielipiteenne seuraavista:

GS STORM Evolution 360€

Habao Hyper 8 RTR 440€

Hong Nor X1 - CRT RTR paketista 499€ (hinta näköjään noussut..)

Auto tulee ekaks polttikseksi ja tarvis olla helppo hoitoinen ja varmatoiminen ettei tarvis hirveesti syödä kynsiään ja raapia itteänsä kaljuksi  :shocked:

8
Yleinen keskustelu / Nopeuden säädin...
« : 09.04.07 - klo: 19.21 »
Tarvitsisin nopeudensäädin tietoa... Sain takuuseen Bonzeriin uuden nopeudensäätimen joka oli täysin erinlainen kuin se mikä siinä oli... Vakio kiihtyi reippaasti heti lähdöstä ja kulki kivasti. Nyt tilalle tulleella säätimellä auto kiintyy kuin mikäkin laiskiainen kulkee melkein normaalisti mutta kiihtyvyys on heikkoa... Tämä on myyjän mukaan parempi, ei riko rattaita...
Sitä en tiedä huijattiinko mua tästä asiassa... Siis sainko luokattoman huonon tilalle...

Sitten toinen kysymys: Jos ostan uuden "kunnollisen" Noparin onko siitä hyötyä jatkossa toisessa autossa esim. polttis vehkeessä? Voiko nopari olla liian iso 20: on nyt mutta ajattelin 25:sta-30pistä...? Mikä ero niillä on käytännössä.. Jotain tekemistä lankojen kanssa vissiin...?
Minkä kokoinen polttiksissa on?..

9
Polttisautot / starttisettien kirjava hinnoittelu
« : 27.03.07 - klo: 18.36 »
Voiko starttisettäjä sekoittaa auton merkistä riippumatta?

Kun noiden starttisettejen hintahaitari on niin kirjava vaikka paketissa on samat asiat...

10
Polttisautot / Apua auton valintaan kaipaisin...
« : 27.03.07 - klo: 18.35 »
Olen siirtymässä sähköstä polttikseen ja löysin seuraavia vaihtoehtoja:
Kaipaisin neuvoja mikä olisi paras ja huolettomin vaihtoehto näistä ei tarvi olla kisa-auto :
Ensin ajattelin Matrix Arenaa (150 hyvitys omasta p..ta) kiinnosti ja toi tätä autoa edullisemmaksi muihin nähden tässä alle 450€ vaihtoehdot:
toki jos on jotain muuta otan vastaan ehdoituksia vaikka niitä on jo muutamassa keskustelussa...

http://rc10.fi/index.php?topic=20747.0  379€ + ?
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI10511 320€ + ?
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_82&products_id=1333&osCsid=96317cc56ab78b6218f0fba3c00eeecb 400€ + ?
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=1869&osCsid=96317cc56ab78b6218f0fba3c00eeecb 279€ + ?
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI568  299€ + 95€
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GSC2010DPG 360€+ 75€
www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=1775&osCsid=a80396df144d4d65720345f76ece72c6  (450€+30€) (sis. hyvityksen)

11
Polttisautot / Kulutus ja saanti
« : 25.03.07 - klo: 18.08 »
Niin osaisko joku sanoa mitä tr 28:n kone kuluttaa (Cen matrix arena) noin suurin piirtein en tiedä paljonko yleensäkkin nitro autot kuluttaa ei kokemusta niistä olleskaan...

Sitten saako tuota menovettä jostain muualtakin kuin rc kaupoista?


12
Polttisautot / kyssäreitä kokeneemmille käyttäjille:
« : 23.03.07 - klo: 10.15 »
Mistä tietää onko auto "bensa" vai "nitro" kun sitä ei aina ilmoituksessa nää...

Itsellä nyt pari sähkö autoa ja olen talven harjoitellut ja Cen vaihtotarjous kiinnostaa mutta onko Arenaan hyppy liian iso? Mikä ero on arenalla ja toisella C-1 :llä kun siitä ei löydy tietoa.

Onko muita vaihtoehtoja (ulkoauto) ensimmäiseksi sähköauton seuraajaksi mielellään tuo ei nitro mallit...
vai onko suuri ero vauhdeissa ym:Ssa? bensa on vissiin huolettomampi...


Paljonko kuluttaa nitro auto? tietenkin riippuen pelistä mutta jotain esim.?

13
Sähköautot / HBX Bonzer Ongelma
« : 16.01.07 - klo: 21.24 »
Ostin auton tossa vuoden alussa, Bonzer XT V2 4wd...
Olen nyt päässyt ajamaan pari akullista mutta vähän vaivaan nopeus säädin (se jossa palaa punainen valo välillä kun ajaa) Se vilkuttaa punaista valoa ja nykii edestakaisin välillä eikä saa ohjaimen säädöllä  kuriin ollenkaan välillä ei taas mitään,välillä ihan mahdoton (tämä oli jo ongelma kun moottoria koitti ajaa ilmassa sisään..

Sitten toinen mikä häiritseen on että kun on ajanut vähän aikaa, valo sammuu eikä syty enään (renkaan kyllä käätyy) mutta ei mene eteen eikä taakse vaikka koittaa vaihtaa täyden akun, samalla tuntuisi sellaista palaneen elektroniikan tuoksua kun tutkailee lähempää.
Mutta kun auto kun on 30-60 minuuttia ajamatta niin taas pääsee jonkusen minuutin ajamaan kun taas sammuu, eli tuntuisi että jokin osa lämpenee niin ei toimi...  
Lisäksi pakin toiminta on niin ja näin välillä auton saa peruuttamaan välillä ei millään... (vauhdista ei ollenkaan)
 
Mitä asialle voisi tehdä? Näillä ei myyjän mukaan olet takuuta mutta vähän ihmetyttää... Luulisi että nää kestäisi yli 5 minuutin ajoa uutena???
 
Myyjän mukaan:
auto on erittäin suorituskykyinen ja siksi säädin on autossa aika lujilla, ja lämpösuoja menee päälle siitä toimimattomuus kuumana.
 vakio säädintä ei kestä peittää se tarvii jäähdytystä, varsinkin suuri kapasiteettisella tehoakulla ongelmaa esiintyy vakio akulla ajo aika jää lyhyemmäksi ja ongelmaa ei ole esiintynyt.
 autoon kannattaa hankkia järeämpi elektroninen säädin jos autoa ajaa suuremmalla tehoakulla.
robbe rookie 25 esimerkiksi on hyvä valinta sellaiseksi


Eli onko näin? Mikä neuvoksi ??? Tekee siis samaa vakioakulla eikä tässä ole vielä kerennyt peitteleen mitään osia kun ei ole edes päässyt ajamaan kunnolla...

14
Sähköautot / Lumiajo Aloittelijan utelua...
« : 06.01.07 - klo: 20.03 »
Semmoista että hankin ensimmäisen "kunnon" auton (Bronzer) äskettäin ja kyllästyttää ajella sisällä  ja odotella kesää...

Miten on lumella ajon kanssa?
Pitääkö jotain erityisesti suojata lumiroiskeilta kun kummingin tulee kosteutta siitä...?
Vaikuttaako jotain (esim. jäähdytykseen)  jos teippaa servon, electronisen nopeuden säätimen jne...??

Kiitos etukäteen

Niin ja lisäksi sitä olisin kysynyt että missä vika... Kun ajaa eteen ja laittaa pakin päälle auto jarruttaa mutta ei lähde taaksepäin vasta kuin löysää pakin ja laittaa uudestaan päälle, silloinkin vauhti matelevan hidasta...

Sivuja: [1]