Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - poppes

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Moottori irtosi kesken ajon (1:8 buggy)
« : 18.07.08 - klo: 11.33 »
Terve!

Eilen ajelin 1:8 buggyllani säätöjä kohilleen jalkapallokentällä, kun yhtäkkiä vauhti kaarasta pysähtyi ja kun koetin antaa kaasua, niin kävikin sitten ihan älyttömän korkeilla kierroksilla aikansa (paikallaan, liikkumatta mihinkään), vaikka löysäsin kaasun heti huomattuani koneen vinkuvan. Kuitenkin, kun juoksin autolle ja pidin lähettimestä jarrua päällä, niin kierrokset tippuivat ja sammutin koneen.

Ensin mietin, että mahtoiko kytkin palaa, mutta pian skenaario paljastuikin: Moottorin kiinnitysruuvit pohjasta olivat irronneet. Jäljellä oli vain 2 ruuvia neljästä, ja nekin olivat löysällä. Rattaat kytkinkellosta päärattaalle onneksi pysyivät ehjinä.

Liekö sitten niin, että kun moottorin asento kääntyi vinoon ja kytkinkellon rattaan ja päärattaan välinen yhteys katkesi, niin kaasuttimen uusi asento aiheutti korkeat kierrokset, koska servon ja kaasuttimen välinen matka kasvoi? Myös kuorma hävisi koneelta, ja vauhtipyörä+kytkinkello oli ainoa pyörivä massa itse moottorin lisäksi, jolloin kierrokset nousivat varsin korkeiksi.

Kysyisinkin, onko jollain muulla samanlaisia kokemuksia? Voiko moottorilla nyt heittää vesilintua, kun pääsi "vähän" kiertämään (n.40000-45000 n.20sek) ilman kuormaa? Onko siis moottorivaurio ilmeinen? En ole vielä koettanut käynnistää moottoria tämän jälkeen. Puristuksia vielä ainakin tuntuu olevan jonkin verran jäljellä.

Siis kertokaahan kokemuksianne. Mä kerron sitten kun ehdin kokeilla vehjettä uudelleen, että toimiiko se edelleen..


Sivuja: [1]