Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Master Calgar

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 22
121
Joo itsekkin tuohon suuntaan vahvasti kallistunut. Kumminkin noissa "crawlereissa" (tuo tankkikin nyt suht hidas tulee olemaan, eikä mikään slässi  :tongue: ) harjalliset tuntuu pelittävän.

122
Pistetään nyt vielä sellainenkin kysymys, että kummalla tavalla saa suuremmat väännöt irti (tuota tankkia ajatellen):

- yhdellä 1/8 kokoluokan harjattomalla, jossa Kv lukema pieni, esimerkiksi 1900 tai alle (4 pole)?
- kaksi harjallista 45T moottoria samalla spurrilla?

Tuossa siis ensimmäisenä vaihtoehtona mahdollisesti olisi Hobbywingin 1800kv 1/8 combo, sensorillinen. Mutta mahtaako ongelmaksi tulla noparin kuumeneminen, jos tuollaisella koittaa hissukseenkin ajella raskaalla kalustolla, jossa tietysti koitettu vaihteistoa laittaa siten, ettei mitään hurjia huippunopeuksia anna, vaan vääntöä enemmänkin (moottorille pienempi vastus)?

Jos nyt verrataan vaikkapa Tekin RX8 Gen2 noparia + 2xTekin 45T harjalliset VS tuo hobbywingin kombo, niin taitaa tekinin vehkeet viedä väännöissä reippaasti voiton?

123
Vapaa keskustelu / Vs: TV ohjelmat/auto ohjelmat
« : 02.11.14 - klo: 01.27 »
Top Gear (UK) on myös mulla ihan ehdoton katsottava. Eihän siinä mitään autoinfoa ole, mutta eipä mikään "tää on näin ja näin taloudellinen diipadaapa" lässytys kiinnostakkaan, vaan mukavampi katsella tuollaista viihdyttävää humoristista  :azn: Muut Top Gearit (USA ja sen sellaset) sitten taas kamalaa kuraa.

Muita autoiluohjelmia ei tule seurattua. Virittäjät joskus jos on sattunut telkkari olemaan auki oikeaan aikaan, muttei siinäkään niin kiinnostavia juttuja ole.

USA versiossa ei ole muuta hyvää kuin ne "speciall" jaksot on mielenkiintoista katsottavaa (ajetaan autolla ympäri maailmaa)

UK parhaimpia jaksoja mielestäni on ainakin kun ostavat moottoripyörät ja ajelevat Intiassa(?) ostaen toisilleen lahjoja. Siinä jaksossa tuli kyllä naurettua

Jep, itekkin tulee naurettua tuollasissa jaksoissa aika hyvin. On ukoilla (vaik miten skriptattua oliskin) hyvä "vittuilu" kemia keskenään  :tongue:

124
Kyl passaa missä vaan ajelut mulle ainakin, ku vaan jengiä saa paikalle. Yksikseen on yleensä vähän tylsä ajella  :grin:

125
Mites, olisko huomiselle pientä linnakepuistomöyrimistä?  :tongue:

126
Minkälaista noparia suosittelette kahdelle 45T harjalliselle moottorille? Eli siis että nopari lykkää molemmille virtaa, tulevat samalle spurrille. Ja pitäisi kestää 3S lipoa ainakin (mahdollisesti 4S).

edit: Tämä olisi ilmiselvä valinta ilmeisesti... http://www.teamtekin.com/rx8.html ? Ei luulisi kärähtävän ihan äkkiä. Mutta hintaakin sitten on. Kävisikö tuohon hommaan joku toinen 1/8 harjaton nopari, esim Hobbywingin "vastaava"?

127
Siel on maasto kumminki kuivaa mäntymetsää, nii ei pitäis märälläkään kura lentää. Millos mennään ruopimaan?

128
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 30.10.14 - klo: 18.27 »
Noobimainen kysymys, mutta miksi uudet casterit?

129
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 30.10.14 - klo: 16.19 »
Vaihdoin eilen autooni TLR:n bell crank ohjauksen TLR231027 ja testasin sitä parin akun verran.
Auton ohjattavuus parani huomattavasti, nyt se toimii niinkuin sen kuuluukin toimia.
Kannattaa ehdottomasti vaihtaa, jos ei ole vielä kerennyt sitä tehdä.
Mulla on 22SCT:ssä exotekin ohjaus 1.versio, niin kyllä toi TLR:n oma systeemi tuntui paremmalta.
Ei niitä nyt suoraan voi verrata keskenään, kun on tietenkin eri autoista kyse. Mutta, mutta...

Täytyy hankkia omaan losi sct:hen tuo ehdottomasti. Tuossa paketissa kun tulee nuo ohjauspalat, niin käykö "vanhat" alumiiniset (toisinsanoen nämä http://fi.eurorc.com/product/3655/tlr--trailing-spindle-aluminum-4mm ) siihen ihan normaalisti, vai vaatiiko tuota paketissa tulevia osia?

130
Vapaa keskustelu / Vs: TV ohjelmat/auto ohjelmat
« : 30.10.14 - klo: 00.45 »
Top Gear (UK) on myös mulla ihan ehdoton katsottava. Eihän siinä mitään autoinfoa ole, mutta eipä mikään "tää on näin ja näin taloudellinen diipadaapa" lässytys kiinnostakkaan, vaan mukavampi katsella tuollaista viihdyttävää humoristista  :azn: Muut Top Gearit (USA ja sen sellaset) sitten taas kamalaa kuraa.

Muita autoiluohjelmia ei tule seurattua. Virittäjät joskus jos on sattunut telkkari olemaan auki oikeaan aikaan, muttei siinäkään niin kiinnostavia juttuja ole.

131
Toi FPV onkin ainoa syy, miks kopteri vois kiinnostaa  :tongue: Muuten sitten ei noi vehkeet nappaa juur ollenkaan.

Lisäksi nyt pitää keskittyä tankin rakenteluun. 1/10 kokoluokan Pershing suunnitteilla. Jos tuon saan aikaan, niin koska kyseessä on 1/10 luokan vehje, soveltuu se täydellisesti myös Ulvilan radalle pintaa kuopimaan  :evil:

132
Sellanen kysymys tuplamoottoreista:

Kun tässä olis tarkotus alotella tankkiprojektia, niin mitenkä saisi tuplamoottorit toimimaan yhteen siten, että tankkia pystyisi ajamaan vaikka ihan jo rattiradiolla? Tai jos ei se onnistu, niin tikkuversiolla (tikku varmaan tulee muutenkin ajankohtaiseksi, kun täytyyhän torni saada myös kääntymään...  :roll: )

Tarkoitus olisi siis tankkiin yhteensä 3 moottoria, joista yksi tornille.

Ja idea siten, että (sanotaan nyt vaikka että on se tikkuradio, väh. 6 kanavainenko?) yhdestä tikusta pystyy ohjaamaan tankkia, eteenpäin, taakse ja yhden telan kääntymiset + molempien telojen vastakkain kääntyminen (nopeampi käännös). Vielä tuohon sitten yhdistettynä toiselle tikulle tornin pyörittely (jatkossa sitten tulee vielä mahdollisesti servo ohjaamaan tykin ylös-alas liikettä, mutta se sitten joskus).

Katselin jotain tuplamoottoreille tarkoitettuja nopareita, mutta kestääköhän nuo jotain harjattomia motteja (alhaisella KV lukemalla tietysti)?

Kertokaahan fiksummat, miten suoriudun, jos tankkiin tulee molemmille moottoreille omat nopeudensäätimet ja mitä tarvitsee tornin mottiin  :azn:

133
Nyt kun on toi rata kurastunut taas täysin sateiden takia, eli alkaa olemaan kaudet ulvilan radalla ohi, pitäiskö järjestää joku rc miitinki jossain muissa ajopuitteissa? Joku hyvä ajelumesta, missä voisi ajella sillä kalustolla, mitä kenelläkin on.

Esimerkiksi tuo mainitsemani reposaaren linnakepuisto on sitä luokkaa, että siellä pärjää autolla, missä on touringia paremmat maasto-ominaisuudet, eli ei tarvii olla mikään supercrawleri  :tongue: Siinä samalla ajeluissa vois vähän sitten miettiä paremmin sitä, mitä ens keväänä tehdään?

Ajattelin tuommoista vaan sillä mielellä, ettei koko harrastusporukka ole täysin riippuvainen pelkästään ulvilan radan kunnosta, vaan että venytettäis harrastusta vähän sitä aitausta pitemmällekkin. Ite kun oon kiinnostunut kaikista rc vehkeistä (paitsi helikopterit ja veneet... tylsiä  :roll: ) niin en ainakaan omalle kohdalle lähde mitään rata-rajoitteita laittamaan.

Sitten taas noi sisäradat on sitä luokkaa, etteivät motivoi ajelemaan, poislukien touring-radat. Corrilla tuntuu kerettiläiseltä ajaa jotain tasaista betonia, missä satunnaisia pomppuja siellä täällä. Jos rata on sellainen, että siellä pystyy ajamaan ties millä nikolla, ei se oikein itseäni jaksa kauaa kiinnostaa  :evil:

Miten on, löytyykö rc harrastajia, jotka eivät ole riippuvaisia pelkästä ulvilan radasta (siis näin kun tuo ajokausi siltä osin on taas ohi)?

134
Lupas sadetta yöks, et voi olla märkänä kumminki, mut jos ei satele, ni kymmenen nurkil jo passais.

Olis muute hyvät rälläysmaastot räpsöön linnakepuistos. Siel vois ajella vaik tuupillakin ja trailata jos niikseen tulee, eikä oo kurasta  :tongue:

135
Oolrait.

136
Joo ei badlandssit taida pelittää. Crossariin varmaan recoilit ja tohon losiin taitaa nuo kuluneet gladiaattorit toimia, ku lähteny pisimmät nappulat jo pois. Ite ehtisin kolmeks.

137
Mites huomenna pikkupakkasajot, jos on maa jäässä niinku tänään?  :grin:

138
Pistäkää joku aika ja paikka, ni mä ainakin tuun palaveroimaan mieluusti koska vaan.

139
Kyl sitä pitää ny vähän lumessakin autoa (ja sormia) jäädyttää  :tongue:

Eurajoelle kyl täytys päästä, ku ei tääl porissakaan oikee turistilla voi ajella missään. Pitäs vaan pistää tss10 lailliset sähköt autoon, et olis päivitetty uusiin sääntöihin. Varsinki ku vanha nopari meni losiin. Tosin ny olis kaupas jo odottamas (jollei menny jo myyntiin ku en ehtiny hakee ajoissa) ni sijottaa pitää ensin, heh.

Vuoden vanhat minipinnit kyl löytyy lässykkään, et siin mieles vois kyl wiikonloppua harkitakkin. Ku auto on muutenki sisäkuosissa jotenki  :roll:

140
Ny vaan jengi crawlereita (skaalamaisia siis) hankkimaan et voi talvellakin sit pistää pienet ulkoilut pystyyn ja lähtee porukalla trailaamaan! Jos ei joku jaksa koota kittiä, ni mä pistän kasaan (rakentelu on kumminkin pirun hauskaa)  :tongue: Kunnon gummit ja harjallinen moottori scale lumiketjuilla, ni siitä vaan eteenpäin!

141
Tossa just kävin tsekkaa radan ja vähän oli kosteutta. Kyl kuraseks auton saa jos huomenna ajoa suunnittelee.

Se savi muuten näyttää aika pitkälti sorasavelta... siis siinä mielessä, et kiveä on mukana niin kerpeleesti. Sitäkin kasaa tossa paremmin ku katteli, ni menee aika pitkälti kivien poimimiseks jos sen rataan lätkäsee  :shocked: Tai sit puhjalevyt ja tukivarret joka ajon jälkeen vaihtoon.

142
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 11.10.14 - klo: 18.02 »
Pikkuveli nappasi tänään Lahden kisoissa Classic bodybuildingissa, yli 180senttisissä SM hopeaa. Pirun kova saavutus  :azn:

143
Kahden nurkilla ehdin päristelemään itse.

144
Tänään mitään ajoja tossa kolmen/neljän nurkilla?

145
Aika paljon täällä unelmoidaan kaikenmaailman teinirasseista. Impreza, evo, sx, supra, gtr ym... Kaikenlisäksi nämä ovat unelma-autoja, vaikka näiden keskihinta on varmasti alle pk-seudun autokannan keskiarvon. Kertooko se vain foorumin keski-iästä (eli alle 18v), vai siitä, että keskimääräinen rc harrataja on lippispäinen f&f fani?

Ps. Itse haaveilen f10 M5 tai 6-sarja gc...

Antaa poikien unelmoida  :azn: Ainakin on noi teinirassit saavutettavissa sillä ekalla kesätyöpalkalla, siinä missä me "aikuiset" unelmoidaan vehkeistä, mihin ei ole varaa tai mahdollisesti siippa ei vaan anna hankkia  :police:

Itellä vois silti noin vitsit-sikseen olla unelma-autona joku uudenkarhea jeeppi (rc autona sentään jo on, heh) ja yleiskäyttöön uudempaa c-mallin farkkumersua.

146
Kyl ajoja vois olla radan kunnosta riippuen. Itel vaan tän wiikonlopun suunnitelmat meni uusiks, ku alunperin piti lähtee jooran kans turkuun kisaamaan, mut taas vei muut duunit  :angry:

Jos huomenna esmes hyvä keli, vois losilla taas lähtee päristelemään.

147
Joku sellainen, mitä ei tarvitsisi joka vuosi katsastaa, eli uudempi kuin nykyinen  :roll: Ja mieluusti vielä sellainen, mikä ei ikinä hajoaisi, eli täysin utopistinen kulkupeli... Missä ei olisi mitään vikoja ja aina olisi bensatankki täynnä kun lähtee ajelemaan, noin automaagisesti  :tongue: Mielellään joku uusi mersu merkiltään ja saisi ilman mitään veroja sillä ajella...

Mitä, eikö unelma-autoksi kelpaakkaan joku ihan käytännössä mahdoton peli?  :evil:

148
Kyllä on tarkoitus ajaa myös talvikausi molemmissa luokissa numerolla 24. Nelkkuun pyysin numeron ennen nokian kisaa kun näytti olevan vapaana listoissa.

Tony #24

Itelle se annettiin tossa viime vuoden lopulla, mutta eipä siinä mitään.  :grin:
Uutta numeroa vaan.

Mullakin tuolla yhessä listassa näky olevan #44 numero, näkee sit minkä paikan päällä saa. Eipä tuo niin tärkeä olekkaan, etteikö vois ajaa millä tahansa numerolla  :tongue:

149
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 02.10.14 - klo: 05.47 »
Tuli viellä mieleen että miksikäs ei voisi laittaa autoon

Tuo on täysin oikea asenne  :azn: Jos sen voi autoon laittaa, niin miksipä ei laittaisi, kun taitoa ja tahtoa on!  :laugh:

150
Kävin tsekkaa radan. Ei ollu enää pahasti vettä. Jokunen pikkulätäkkö, mut jos ei sateita tuu ny wiikolla, ni kerkiää vielä ajelemaankin.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 22