Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - late

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13
121
Polttisautot / TS-2N SPORT Mercedes AMG SuperCombo
« : 01.08.03 - klo: 14.02 »
Veikkaan, että huippunopeus on 50-60km/h.
Tuollaiselle autolle ei kelpaa ajopaikaksi muu kuin asvaltti ja mielellään puhdas sellainen, koska auto on remmivetoinen.

122
Polttisautot / Ultima st racing....GP
« : 01.08.03 - klo: 12.16 »
- Ei voi tehdä nelivetoa
- Jos kone käy kuumana ja vie paljon polttoainetta, niin ainakaan laihemmalle ei kannata neulaa ruuvata.
- Sähköstartti on mahdollinen, joko startterilla, starttiboksilla tai sillä Kyoshon omalla sähköstartti jutulla. Kuitenkin mä suosittelen, että käytät sitä vetostarttia tossa, koska ei noissa Kyoshon sporttikoneissa ole niin paljoa puristuksia, että sormet halkeilevat.

123
Polttisautot / uusi monsteri
« : 31.07.03 - klo: 19.14 »
Vaikka saisikin .21 kokoisen motin kiinni, niin ei sitä kannata siihen laittaa.
Auto on suunniteltu .15 koneille ja kuten tuossa sanoit, että sillä .15 koneellakin se on jo hankala ajettava, niin mietippä millainen se on .21 koneella.
Nelivetoa siitä ei saa, ellet ole Mäk'Kaiver, joka tekee mistä vaan mitä vaan.

ps. Ihme porukkaa olette kun ostelette noita Ultimoita.  :)
Muutama kymppi enemmän ja teillä olisi jo laatuauto kädessä, nimittäin TR-15. Sitähän saa jo Stadium-Truckinakin, vai luokitellaanko tämä monsteriksi?

124
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 30.07.03 - klo: 22.41 »
Tosta pohjapanssarista oli puhetta tässä topikissa.
Miten paksua balsalevyä te käytettä siellä pohjassa?

Mulla on itsellä tälläinen sähkötouring-auto ja siinä hiilikuidusta valmistettu pohjalevy, joka on arka pohjauksille.

Riittäisiköhän 3mm paksuus vai tarviiko sen olla paksumpaa, tai kenties ohuempaa?

125
Polttisautot / PureTen Alpha Gp 3-"yleisesti" ottaen
« : 30.07.03 - klo: 21.23 »
Vinkki

Säästä vähän ja osta TR-15 buggy- tai ralliversiona.
Ajamatta tai näkemättä Puretenia voin sanoa, että TR-15 pesee Puretenin jokaisella osa-alueella.

126
Polttisautot / Kyoshon Inferno tr-15
« : 30.07.03 - klo: 20.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Jessev"
Kannattaa varmaan ostaa ohjaukseen voimakkaampi servo, ainakin mulla on.
Kytkin tosiaan hajoo ensimmäisen litran aikana ja tyhjäkäynnin ja seosten säätämisessä on vähän hakemista  aluksi (sisäänajo).

Mites muuten tohon autoon vaikuttaa kuulalaakerit ja parempi tehopilli, kokemuksia, Late?


Kuulalaakereita ei ole ollut, eikä tule.  :)
Tommonen tehopilli (RB) löytyy, tosin rikkinäinen.
En oo sitä käyttänyt kuukausiin, mutta oli se pikkusen pirteämpi sen kanssa ja äänet muuttuivat niin ettei enää GS15-R:ksi tunnistanut. Nykyään mulla on tässä semmonen musta 'Team Kyosho' tuned pipe.

Ostin itse myös vespel-kytkinpalat ensimmäisten palaneiden jälkeen. Ne kannattaa ostaa ennen ensimmäisiä sulia kytkinpaloja.

Ostakaa nyt ihmeessä multa erinomainen vara- ja viritysosa-auto multa hintaan 219,50 EUR! Tottakai tolla voi ajaakin. kts. --> http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3751

127
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 25.07.03 - klo: 20.15 »
Kiitokset tiedosta!

Hyvä etten ole saanut tuota Hyper 7 kisamottia vielä käyntiin.
Käynnistysongelmat johtuvat 95% varmuudella polttoaineen saannista.

Eli eikös sen männän voi laittaa ala-asentoonsa sillä lailla, että pyörittää vauhtipyörää yläkuolokohdan yli ja sen jälkeen vielä n. 1/4 kierrosta?

128
Polttisautot / Aihe muutettu: Mikä on starttiboxi?
« : 20.07.03 - klo: 20.08 »
Heh  :D

Moottori pyörittää aika useaa paikkaa, kuten kampiakselia, kytkinpaloja, kytkinkelloa ja tietenkin vauhtipyörää.
Vauhtipyörä on se osa, joka on moottorista lähimpänä maata, eli se jossa on pienet hampaat. Vauhtipyörä on kampiakselissa kiinni.

Ja tuohon otsikon kysymykseen vastaan : Et.  :wink:

129
Polttisautot / Aihe muutettu: Mikä on starttiboxi?
« : 20.07.03 - klo: 20.04 »
Sporttikoneet lähtee vetarilla helposti hyrräämään, mutta kisakireet ABC-motit on toinen juttu.

Nimim. Kokemusta on.

Starttiboksi maksaa yli 70 EUR (hyvä määritelmä  :) )
HoBaon starttiboksi maksaa 79e. --> http://www.sanderssona.com

130
Polttisautot / uus servo
« : 19.07.03 - klo: 19.22 »
Katseleppa Atalasta noita Hitecin servoja.

http://www.atalarc.fi

131
Sähköautot / Ongelma: Takadiffi luistaa!
« : 19.07.03 - klo: 14.07 »
Toimishan se.
Luulin, että tuo 'nylock' on nylonia eli jonkin sortin muovia.

132
Sähköautot / Ongelma: Takadiffi luistaa!
« : 19.07.03 - klo: 00.53 »
Ruuvilukite auttaa vain metalli - metalli tapauksissa.

Laita pikaliimaa niin pysyy, tosin sitä on turha sieltä yrittää liimailun jälkeen takaisin saada.

133
Yleinen keskustelu / Teidän autonne kautta aikojen?
« : 17.07.03 - klo: 14.55 »
Herätetäänpäs erinomainen topikki henkiin muutaman kk:n paussin jälkeen.

Oma listani näyttää suurinpiirtein tältä,

(- 2*Nikko monsteria)

- Tamiyan sininen takavetoinen hiekkakirppu, en tiedä nimeä.
- Tamiya Monster Beetle
- Kyosho Inferno TR-15 (Myynnissä kts. --> http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3751 )
- HoBao Hyper 7  
- Xpress MK3 2000 'Mike Swauger Edition'

134
Vapaa keskustelu / Hiilikuitulevyn ostopaikka
« : 16.07.03 - klo: 23.18 »
Eiköhän jokaisesta firmasta yksi kielivirtuoosi löydy.

135
Polttisautot / Mitkä moottorit on parhaita?
« : 16.07.03 - klo: 14.09 »
Lukemani perusteella O.S. sitten RB ja Novarossi

136
Polttisautot / Kyosho Inferno DX II ei käy
« : 14.07.03 - klo: 22.05 »
- Käytä paketin mukana tullutta tulppaa
- Kokeile ruuvailla pääneulaa laihalle ja rikkaalle.
- Käytä 15% tai väkevämpää polttoainetta
- Lataa hehku
- Kun auto lähtee käyntiin paina kaasu n. puoleen väliin ja anna
  lämmetä rauhassa, renkaat ilmassa tietenkin

137
Vapaa keskustelu / TATTARISUOLLE UUDET KANTTARIT !
« : 13.07.03 - klo: 17.33 »
OT

Millaisilla autoilla tuolla "off-road-radalla" ajetaan?

138
Polttisautot / Missä täällä pohjanmaalla on rc-ratoja
« : 13.07.03 - klo: 16.57 »
NOPEITA!  :D
No ne ovat 1/8 kokoluokan ratapolttiksia. Edellä mainitsemani sana riittää kuvaamaan niitä.

139
Polttisautot / Kyoshon Inferno tr-15
« : 13.07.03 - klo: 16.51 »
Mä en käytä TR:ssä koria muualla kuin hyllyssä, se on vain haitaksi.

TR-15 on hyvä auto, ei voi muuta sanoa. Pärjää nopeudessakin melkein 12 lankaisella (eli 'äkäisellä') koneella varustetulle sähkötouring-autolle (välityksistähän se on loppujen lopuksi kiinni, mutta kuitenkin).
Auto kestää hyvin kaiken maailman iskut ja kolarit.

Iskareita / jousia mä en ole saanut säädettyä niin jäykiksi, ettei se pohjaa suurempien loikkien alastuloissa.
Alusta saattaa vääntyä pikkasen (niinkuin mulla), jos oikein innostuu hyppimään, mutta ei se haittaa mitään.

Mitään muuta kuin kytkinpalat ei ole mulla käytössä hajonnut ja ne mä korvasinkin samantien vespeleillä ; kytkinhuolet ohi.
Ja se kulkee missä vain paitsi pitkässä ja tiheässä ruohikossa, tai kulkee se sielläkin, mutta se jää kellumaan ruohon päälle ja rupeaa sutimaan.

140
Polttisautot / Tornado Model-engine fuel
« : 13.07.03 - klo: 16.27 »
Käytin tuota bensaa GS15-R:n kanssa ja aivan hyvin toimi. Tosi laihalla (alle 1 kierros  :o ) sai pitää ettei syljeskellyt ainetta pakoputkesta.

Vakiotulppa toimii tuon kanssa parhaiten, siinä mun mielipide.

141
Polttisautot / Re: Kannattaisiko?
« : 13.07.03 - klo: 16.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Kannattaisko ostaa Hobao hyper7 pro-R+ siihen kuuluva moottori?
 :|  saisin sen vähän päälle 600e??? Vai sitte ostaisinko uuden kyoshon mp7.5? Hintaeroa ei nimitäin tulis enää ollenkaan.... :?:


No miten niin ei tulisi?
Kyosho ehkä maksaa uutena 600 eukkoa, mutta siinäpä ei ole konetta, pilliä, pakokäyrää jne. mukana. Muutenkin HoBaossa on paremmat varusteet vakiona. Hintaero Kyoshon ja HoBaon välillä tulisi olemaan yli 300 euroa.
Lyhyesti ; HoBao on parempi!

Itse ostin Hyper 7:n 8 Port koneella, eikä hintaa ollut kuin vaivaiset 480 euroa!

142
Polttisautot / Missä täällä pohjanmaalla on rc-ratoja
« : 10.07.03 - klo: 22.58 »
Vaasasta löytyy krossi- ja asvalttirata.

Jos en nyt aivan väärin muista niin molemmat ovat mitoitettu sähköautoille, eli radat saattavat jäädä (jäävät) pieniksi M-8- ja C-8-luokan autoille.

Niin, ja Seinäjoella on myös sähkötouring-rata.

143
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 10.07.03 - klo: 17.48 »
OT

Mika,
Minkälaisellä radiolaitteistolla sä ajelet? Joku Hitec varmaankin, mutta mikä?
Ja millaisia servoja sun autoistas löytyy?

ps. Sähän alat olemaan jo rc-autojen Häkkinen tuota menoa.

144
Polttisautot / gs15r:än kytkin suli
« : 10.07.03 - klo: 17.32 »
Ei se vespel-palojen etu ole ainoastaan se, että ne eivät kulu, vaan ne myös pitävät paljon paremmin.
Eli paremmin pitävä kytkin siirtää enemmän tehoa pyörille.

145
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 27.06.03 - klo: 14.54 »
Saanen korjata.
Landmaxissa ja 1/8 krossareissa on melkein sama maavara.
Kyoshon mukaan,
- Landmax II:ssa on 28mm
- Inferno MP-7.5:ssa on 28mm
- Inferno MP-6:ssa on 55mm
- Landmax I:ssä on 30mm
- Inferno TR-15:ssa on 25mm

Tietysti noin hyvissä autoissa tota maavaraa voi säätää.

146
Polttisautot / Kyosho Landmax 2
« : 26.06.03 - klo: 21.41 »
En ole aivan samaa mieltä.
Kyllä krossarit menevät aika epätasaisessakin maastossa, vaikka pohjaavatkin paljon helpommin kuin monsterit.
Tuntuu nimittäin siltä, että mun Inferno TR-15:kin menee sinne minne sen ohjaa (neliveto tekee ihmeitä).
Nousukykyhän on krossareilla aivan toista luokkaa kuin monstereilla.
Lisäksi mulla on sellainen mielikuva, että krossarit on paljon hauskempia ajaa kuin monsterit.

Ettei tämä nyt ihan offtopikiksi menisi, niin sanonpa sen, että Landmaxilla ei koripäällä varmaankin kovin epätasaisessa maastossa ajella, koska korin ylitykset (ylitys = korin renkaasta yli tuleva osa, jossa on etu- ja takalamput, huonosti selitetty, mutta etteköhän te ymmärrä) estävät menoa jyrkissä nousuissa ja muutenkin epätasaisissa paikoissa. Krossareissahan ei tuota ongelmaa ole.

Ja tähän loppuun vielä että,
mun valinta krossarin ja monsterin välillä on krossari.

147
Vapaa keskustelu / RC Maailma täyttää 5 vuotta!
« : 26.06.03 - klo: 13.32 »
Mun RC-autoilu harrastus on mennyt hurjasti eteenpäin tämän loistavan sivuston ansiosta.

Kiitokset ylläpidolle mahtavasta sivustosta ja etenkin toimivasta foorumista.

Onnea ja menestystä tämän sivuston kanssa.

148
Polttisautot / O.S. Takalevy
« : 26.06.03 - klo: 13.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Mitä hyötyä? No kyllähän se jonkun verran tehoa syö kun pyörittää sitä "takaosastoa" tavallaan turhaan ja painoakin tulee ehkä 50-100 gr lisää kaikki turhaa, siis vetarista.. boxi on kyllä pirun paljon kätevämpi nyt kun itsekin on tottunut siihen.


Aikuisille ehkä. Sulla on varmaankin oma auto ja siinä omassa autossa on akku eli virtalähde boxille.
Mä en ainakaan ole ajatellut tuota boxin hankkimista, koska se rajoittaisi menoa liikaa. Ei pahemmin omasta pihasta kauemmas pääse, ellei halua rehata mukanaan boxia ja virtalähdettä sille.
Eikä autokyytikään ole aina turvattu.

Onkos niitä boxeja muuten sellaisia, jossa on sisällä akku?
No, vaikka olisi niin silti kannan mielummin mukana hehkua ja vetarillista konetta.

149
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 26.06.03 - klo: 12.56 »
Tohon kuumenemiseen voin sanoa vain sen, että tuo vanha GS21-R on tosi kuumana käyvä kone. Monesta paikkaa internetistä olen tuon lukenut, ehkä myös jopa täältä rc-netistä.
Siinähän on suhteessa aika pieni jäähdytyskansi, vai mitä?

150
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 25.06.03 - klo: 16.24 »
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"
tota minäkin koitin selittää joka late ilmaisi hienosti  :lol:


kirjoitettiin samaan aikaan nuo jutut, mutta sä klikkasit 'lähetä'
nappia ennen mua.


Ei sille kaasuservon hirttäytymiselle mitään mahda. Se menee niin kauan kunnes tulee jotain rc-autoa suurempaa vastaan, kuten seinä tai puu.
Yleensähän siinä käy niin, että molemmat servot jumittuvat samaan aikaan.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13