Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - blaah

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13
121
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 28.04.08 - klo: 14.13 »
Much More 5A tai 7A taisi minullakin olla buggyssä ilman ongelmia..

122
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.04.08 - klo: 21.44 »
Muistaakseni nuo regut tuottaa aika häiriöllistä jännitettä, eli jossa paljon korkeataajuuksisia komponentteja. Voipi olla että tämä häiritsee vastaria. Kelan / kondensaattorin yhdistelmä korjaisi tuon.
Toinen on tietenkin regun virranantokyky, itse pärjännyt 5A regulla kahden 9351 syöttämisessä.. Mutta tässä tapauksessa häiriöt pitäisivät tulla myös auton vierestä ohjatessa, ei vasta 10m päästä..
Ehkä helpoin testi olisi lainata regu naapurilta,..

123
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 21.04.08 - klo: 20.24 »
65

124
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 20.04.08 - klo: 17.39 »

125
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 15.04.08 - klo: 22.04 »
..ettei esim. erävoiton jälkeen tule yllättäin hylätyksi sääntöjenvastaisen auton takia ...

Tämä takia välttelin erävoittoja ekana harrastusvuotenani  :p

126
Yleinen keskustelu / Vs: Model Expo pienoismalli messut
« : 15.04.08 - klo: 21.59 »
omatoimista porukkaa tässä threadissa, 15 sek kesti googlesta

http://www.model-expo.com/liput_aukiolot.htm

kvg..

127
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 15.04.08 - klo: 20.04 »
taitaa olla mutta tätä asiaa muistaakseni puitiin niin älyttömästi viime tai sitä edellisenä vuotena. Ei kai niihin nyt ihan hirveesti oo kiinnitetty huomioo.

Itse postasin tuosta aika monta viestiä viime vuonna foorumille koska kuulin tuosta niin monta eri versiota, ja lopulta konsensus oli että tarrat riittää. Viimeisen puoliskon kaudesta ajoin mustat tarrat ikkunoilla, eikä kukaan tullut turpia vetämään..

128
Yleinen keskustelu / Vs: Model Expo pienoismalli messut
« : 14.04.08 - klo: 18.58 »
ensi viikon viikonloppuna, googlesta löytää yllättävän helposti  :shocked:

129
Tulokset / Vs: M8 PM 2008 koska?
« : 14.04.08 - klo: 14.53 »
Kotimaan kilpailijalisenssi riittää

Taas pitää palata tähän: Kiti:stä katoin vaihtoehtoja, onko tuo "Peruslisenssi/Pienoisautoilu" sama kuin kotim. kilpailijalisenssi?

131
Tulokset / Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« : 07.04.08 - klo: 09.15 »
Tuliko se sähköpostilla myös kaikille jo ilmoittautuneille?

Ei ainakaan tänne tullut mitää spostia..

132
Yleinen keskustelu / Vs: Rattiradio kätisyydenvaihdolla
« : 05.04.08 - klo: 14.51 »
Nomadio Sensor, tosin varmasti kalliimasta päästä,,

133
Polttisautot / Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 03.04.08 - klo: 11.17 »
ehkä hieman OT, mutta mitä kuusiokoloruuveja tuolta ruuvilinjalta  pitäisi tilata perusruuvien (muoviin/metalliin) korvaamiseksi? Kierteitä oli M, Withworth, UNC, UNF..

134
Polttisautot / Vs: 1/8 polttis krossari
« : 02.04.08 - klo: 13.51 »
Tuossa taisi olla keskustelua hinta-aiheesta:
http://rc10.fi/index.php?topic=23665.0

Itse hankin viime vuonna 1:8 krossarin, ja päädyin kiertämään kisoja. aloitin harrastuksen käytännössä nollasta, eli kaikki oheis kamat piti hankkia (laturit, radiot, akut,servot jne). Tästä muodostui aikamoinen summa, tosin hieman järkeä käyttämällä olisi pärjännyt murto-osalla.. Lisäksi tuli muutama euro maksettua oppirahoja (lukitteen käyttö, moottorin kiinnitys, moottorin säädöt, kosteus-suojaaminen jne..)

Auto ei itsessään paljoa maksa, vaan se oheiskama (jos siis tarkoitus saada ehjänä pysyvä kisakelpoinen auto). Tästä paljon vastaavia juttuja foorumilla, hakua peliin.. Yleinen konsensus taitaa olla että kysäise kauppiailta pakettitarjousta, jossa mukana nuo oheis-sälät. 900€:lla pitäisi päästä hyvin ekat kisat ajamaan (toki tästä voi olla erittäin eriäviä mielipiteitä..).

Itsesäsi lähellä oleva kauppias on tietenkin etu varaosien saannin suhteen, ja lisäksi säästät postikulut noutaessa (hieman ärsyttävää etenkin jos postikulut ylittävät osan hinnan...)

135
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 01.04.08 - klo: 10.28 »
esim. OS:n v-spec taitaa olla suosituimpia koneita kotimaisissa kisoissa, ja siinä "vain" 3-porttia..

136
Polttisautot / Vs: Stingerin poraaminen
« : 30.03.08 - klo: 12.38 »
pakoputken ulostulo, eli se parin sentin pätkä mistä savut tulee lopulta ulos. Poraus pienentää toki virtausvastusta, josta voisi olettaa lisää tehoa huippukierroksilla, mutta enpäs tiedä..

138
Yleinen keskustelu / Vs: varikkopukki
« : 19.03.08 - klo: 11.59 »
heh,väri on kyllä hiukan karu tuossa :azn:

Täh? Oranssi on väreistä parhain (uuden kisakaluston maalit juuri hankkinut)..

Itse pärjännyt mielestäni ihan jees laittamalla truggyrenkaan, tai kahden, päälle auton raakile...

140
Yleinen keskustelu / Vs: Tammisaaren M-8 polttiskrossirata
« : 19.03.08 - klo: 10.21 »
Ok, kiitti tiedosta.. Käväsin pari viikkoa sitten lanvangossa, mutta en kehdannut puhdasta autoa radalle viedä, puolet radasta oli ajokunnossa, mutta erittäin mutaista. Loput veden vallassa.. Pari tankkia parkkiksella, ja kotiin..

141
Yleinen keskustelu / Vs: Tammisaaren M-8 polttiskrossirata
« : 18.03.08 - klo: 11.19 »
Morjens,

Onko Tammisaaren radan tilanne mikä? Pääsiäisenä kiinnostaisi kovasti tulla korkkaamaan kausi 2008 käyntiin, mutta tätä ennen olisi mukava kuulla saako radalla ajaa, ja onko missä kunnossa nykyään? Ratamaksu?


142
Tulokset / Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« : 01.03.08 - klo: 19.13 »
+1
Tällä kertaa ajamaankin  :tongue:

143
Polttisautot / Vs: tulpat
« : 05.02.08 - klo: 14.47 »
veikkaisin että suurin osa suomessa kisaavista buggy kuskeista ajaa turbotulpalla (korjatkaa jos olen väärässä). Esim OS:in suosittu V-spec... Itsellä turbotulpalla kaikki paitsi SH:n truggykone + halvat RTR mosat ...
Tuosta herkkyydestä olen lähinnä kuulut huhuja että on herkempi säätöjen suhteen..
Varmuuden vuoksi: turbo tulppa sopii ainoastaan turbo-kannelliseen koneeeeen..

144
Tulokset / Vs: M8 PM 2008 koska?
« : 03.02.08 - klo: 12.31 »
Kertokaapas minkä mallinen lisenssi kannattaisi hankkia jos tuonne PM:iin haluaisi lähteä mukaan? Muita kv-kisoja ei tarkoitus kiertää..

145
Tulokset / Vs: WinterCup 07/08 - Estonia - Race Invitation
« : 14.01.08 - klo: 14.26 »
BTW, how many contestants were there in the race?

146
Tulokset / Vs: Mugen World Race 2008
« : 15.12.07 - klo: 15.58 »

itsekkin etsin sitä kauan, yksi päivämäärä löytyy mainosflyeristä sivulla http://www.frck.se/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=28

eli 20-22.6.

Kaverit pistänyt ainakin riittävän aikaisen ilmottautumis deadlinen  :smiley:



147
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 02.11.07 - klo: 15.31 »
RTR - mosasta sen verran että aivan hienosti toimi tuossa buggyssä kun harrastusta aloittelin. Ajelin sillä kohtuu paljon, eteenpäin meni. Ja konehan on aivan sama kuin truggyssä. RTR truggyn kone tuossa hyllyssä, pidän sitä vara-koneena kisoissa..
Samaa olen kuullut että hieman kinkkinen on säätää. Itse en saa säätöihin minkään merkkistä konetta joten jätetään kommentoimatta. Jenkkilehden RTR truggy arvostelussa suosittelivat tekemään reiän etuikkunaan jotta koneen saisi pysymään viileämpänä koska kuulema kuumeni helposti. Mr. JQ kommentoi aikanaan tuolla Lavangon RC-koulussa että kun kyseisen koneen sai säätöihin, niin sen lämmöt olivat 150 asteen tienoilla (eli ainakin 20 astetta enemmän kuin normaalin mosan).

Itse autosta oikeastaan ainoa "tyyppivika" on ollut noi takana olevat alatukivarret, jotka haljenneet pitkittäin. Tosin 3 kpl kesässä ei paha, ja kertaakaan ei ole matka katkennut sen takia..

148
Jep, tuota 25Hz homma tossa keskustelussa katsellut itsekkin, en vaan viitsinyt kommentoida, paitsi nyt :)

Eli, tuo 25Hz on vaan ERITTÄIN suuntaa antava luku. Se juontuu ihan vaan siitä että se on riittävä taajuus jotta liike ei näyttäisi silmän mielestä tökkivältä (vrt. liian hidas tietokone pelaamisessa).
Tekniikkaa lukeneet muistanevat että tuo 25 (tai 24) kuvaa per sekuntti itse asiassa piirretään perus-telkkarissa 50 kertaa sekunnissa interlacing - tekniikan avulla (ei hajua mitä suomeksi). Yksi tämän homman seurauksista on että kuva näyttää hieman sujuvammalta kuin 25Hz antaisi myöten..

Tuohon kokonaisreaktioaika keskusteluun ei mielipidettä, vaikkakin aika kiinnostava keskustelu on.

EDIT: Poistettu turhat pätemiset JA vielä sellainen tarkennus että kun puhutaan kokonaisreaktioajasta ja silmän "näytteenottotaajuudesta" niin jälkimmäinen on naurettavan pieni verrattuna ensimmäiseen.

149
Hyvä tarkennus, nokeahan tuolta tulee ihan kivasti, aivan kuten ilotulitusraketeista.. "normi" tilanteessa laukaisualustaan jää sellanen 5 sentin musta merkki. Muuta jätettä en ole huomannut.

Mikäli jotakuta kiinnostaa nuo kirjaimet, niin hyväksytyt motit ovat A:sta D:hen, jälkimmäisen ollessa järein. Tosin järeä on tässä maassa aika heppoinen (http://eddie.dy.fi/~sampo/raketit-0001.jpg) Tuosta olen joskus laskeskellut että olisiko kiihdytys"auto" edes mahdollinen, mutta kitkojen arvioiminen meni aivan hakuammunnaksi. Mutta, kuten linkistä näkee, ei noissa paljon voimaa ole..
Jenkkilässä sitten taas kaikki suurempaa ja hienompaa, monessa osavaltiossa saat osta aivan vapaasti vaikka hybriidipolttoaine-rakettimotteja..
Avauspanos (pikku paukku jolla avataan laskuvarjo noin 3s moottorin sammuttua) on kohtuu pieni, ja suuntautuu menosuuntaan..

150
Pienoisraketteja harrastavana voisin tähän briefata hieman ennen kuin innostutaan liikaa:
- ruutipohjaisia rakettimoottoreita saa ostella Suomessa 2-4e kpl hintaan
- ostaminen on luvanvaraista, eli edellyttää pienoisraketti pätevyystodistusta
- tuota todistusta hankittaessa (käyt kyseisen kurssin) sitoudut samalla ettet missään tilanteessa käytä moottoreita alle 45 asteen kulmassa maanpintaan nähden -> et rakentele mitään maakiitäjiä. Tätä ei tietenkään valvota järin tarkkaan, mutta esim. edellä mainituissa näytösajoissa tempun tekeminen veisi varmasti luvat kyseiseltä rakettikortin haltijalta..

Mikan mainitsemiin palojätteisiin voisin mainita ettei tule oikeastaan mitään. Ainoa on kohtuu helposti paikallistettava kupariliuska (4cm pitkä) jota käytetään sytyttimenä. Tämä lentää heti ensimmäisenä ulos motista.

Rakettimotin "ominaisuuksiin" kuulu esim. se ettei sitä sammuta millään sen jälkeen kun se on syttynyt, eli jos tässä tapauksessa auto harhautuu suunnasta niin sitten mennään loppuun asti..

En tiedä saako tuollaisiin tempauksiin tässä maassa erikoislupaa, mutta veikkaisin että ei.. Jo noiden pienten moottorien myyminen rakettikäyttöön Suomessa aika tiukalla.

Ja ennen kuin joku ehdottaa kotitekosta rakettimoottoria, niin miettikää uudestaan. Jos ei muuttanut tulosta, pistäkää googleen ja kattokaa mitä vammoja ihmiset ovat saanneet aikaseksi itselleen ja sivullisille..

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13