121
Traxxas / Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 16.03.10 - klo: 19.13 »
Ahaa... Itsellä ei ole mitään kokemusta Integyn osista. Ei varmaan sitten viitsi satsata noihin.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Ei täällä ainakaan heilu, on aika jämpti sovite tuo jäähdytyssiili kuoreen.
Tosin ei tuota ole avattukkaan.
Eipä tuosta hirveää huolta kannata kantaa, laitat hieman kaksipuolisella teipillä sitä piirilevyä pohjamuoviin kiinni.
löytyykö tuolta hobbykingsistä jotku sopivat mitkä ovat oikeasti jopa hyvät?
ei tosiaan mitään hajua mitkä tilaan..
Mites bigjoella koneen ja säätimen lämmöt on näyttäny 23/68 välityksillä? Ja akkujen? Sullahan oli tää uudempi 3905 eikö niin? MIten auto on tehoja kestäny? Kyselen jo etukäteen kun on mamban 2200 setti postissa. Harmittaa jos tosiaan menee vetoakselit ja kardaanit sun muut heti palasiksi. Ajotyylini ei kyllä ole pahimmasta päästä. Ainakin isompaa pinionia pitää kommenttiesi perusteella tilata. 22/23 on ilmeisesti sopiva?
Kiitos
Muistaahan turisti kuskit että huomenna koko baana on pyhitetty turisteille ja driftereille sopivaksi eli ilman hyppyjä koko rata. Siis kaikki kynnelle kykenevät huomenna radalle.
Omat Sharkit muutettu kanssa sileelle.
Hätäpäissään tuossa 4s lipot tuli kuitenkin suomesta jo tilattua. Katsotaan riittääkö vauhti vai tilataan hobbycitystä sitä lisää.
Kerro sitten heti miten liikkuu... . Tuli hommattua lst2:n kaveriksi maxxi, ja MMM paketti sekä lipot ovat ostoslistalla. Ajattelin itse laittaa pari 2S lipoa sarjaan, joten kokemukset MMM + 4s lipo paketin toimivuudesta ovat kovin tervetulleita
Onko muuten kenelläkään 2- nopeuksista laatikkoa paikallaan? Kokemuksia ja mielipiteitä? Sellaisen ajattelin tilata, niin saisi sitten sekä möyriä että rallittaa.
No niin tulihan ne lipotkin vihdoinkin. 2x Hobbylinnan Yuntong 7.4v 5000/20C lipot.
Meni vain kolme minuuttia niin sain auton rikki Takaa iskaripidike rikki, joten pikana patenttikorjaus letkuliittimellä ja ajo jatkui. Auto kulkee nyt niin kuin pitääkin, eli ei enää hallittavissa omilla ajotaidoilla :p
Akut ei lämmenneet ollenkaan ja moottorikin hyvin vähän. Välityksenä on 25/62, ajopaikka oli vähän liian pieni niin ei päässy missään kokeilemaan miten kovaa menee, mutta näyttäisi tarpeeksi nopeasti ja vääntöäkin vielä riittää.
Olen lämmittelemässä harrastusta uudelleen ja edessä olisi laturin osto.
Valinta näyttäisi nyt kallistuvan Bantamin suuntaan, ja vaihtoehtoisina malleina olisi
BC6DC tai BC6-10.
Eroahan noilla on lataus- ja purkuvirroissa. Aikoinaan 1,2 Ah akkua ladattaessa tuo 5 amperia olisi ollut kova sana, mutta kuinkas nuo uudet, yli neljän amppeeritunnin NiMH-akut, kuinka kovilla virroilla niitä suositellaan ladattavaksi? LiPojen teoria on hanskassa, siihen käyttöön (jos sellaisia joskus ostan) en luultavasti tule tarvitsemaan tuota tehokkaampaa mallia, mutta nuo isommat Nixx-akut mietityttävät. Hintaeroa noilla latureilla on 40€.
Virtalähde laturille on sitten seuraava kysymysmerkki, mutta määräytyy toki laturin mukaan. Tuli tuossa vaan mieleen että kun alkuun olisi tarkoitus ladata noita vanhoja 1,2 - 1,7 Ah NiCD-akkuja (lähes 20v vanhoja ja toimii edelleen!), voisiko siihen tarkoitukseen käyttää läppärin virtalähdettä, josta lähtee 16V ja 4,5A. Sisäänmenojännite laturille näyttäisi olevan 10-18V, tosin laturin käyttöohjeessa sanotaan että se olisi suunniteltu 12 voltin jännitelähteelle. Onko kukaan kokeillut?
Hätäpäissään tuossa 4s lipot tuli kuitenkin suomesta jo tilattua. Katsotaan riittääkö vauhti vai tilataan hobbycitystä sitä lisää.