Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mordex

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14
121
Ehkä vois vaik verkkoa tai lisä paneelia johonkin lisäksi laittaa nii pitäis suurimmat rojut ulkona hytistä!

Jeps, tämä on suunnitelma.

122
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.04.13 - klo: 20.31 »
Nelivetonen pitsaleikkuri  :grin:

-rcmh- ei taida paljoa renkaitaan teippailla.

123
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.04.13 - klo: 19.36 »
Auttaa tuohon ja muutenkin koko voimansiirron kestävyyteen. Paksut tökötit vielä sisälle niin kyllä se keulakin nousee, jos sellaisesta kiksinsä saapi.

Tosin nuo sun rattaat tuntuvat paukkuvan ennen kuulumattoman helposti, jos nämä on tosiaan noita "bulletproof" rattaita. Liekö jossain laadunvalvonta pettänyt tjsp.

124
Tuli tilattua uusi kesämekko Losille rökitysajoa varten rapakontakaa:



Just sopivan karu omaan makuun ja pitäisi kestää maailmanloppuun.

Täältä noita voipi tilailla jos jonkilaisilla spekseillä: http://redxrc.com/


125
Engine dies after WOT

Tuossa vastaavassa tapauksessa oli ainakin liian rikkaalla, miltäs se tulppaa näyttää?

126
Sullahan taisi olla vakiopannu vielä kiinni? Ettei olisi taas ne surullisen kuuluisat sylinterin pultit löystyneet hieman?


127
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 31.03.13 - klo: 09.13 »


Sain uuden taustakuvan itselleni Gasolinehead Snowbash -tapahtumasta. Kuvan napannut nimimerkki atsi, kiitos hänelle.

128
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead SnowBash
« : 31.03.13 - klo: 01.19 »
Varsin komeita räpsyjä molemmilta kyllä. Losihan oli melkoinen linssilude  :azn:

129
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead SnowBash
« : 30.03.13 - klo: 19.34 »
Heh, pitsaa anyone?  :laugh:



Pitänee Losinkin renkaat teippailla, en odottanut että nekin tolleen tekeepi.

130
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 30.03.13 - klo: 18.31 »
Vaikea sanoa mistä johtuu, tosiaan kestää ja kestää ja sitten joskus parissa pikku pompussa sanoo naps. Kenties mutteri ollut vähän liian tiukalla tjsp.

131
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead SnowBash
« : 30.03.13 - klo: 18.22 »
Oli varsin mukava päivä. Sää suosi ja meininki oli rento. Tuli taas todistettua Losin pomminkestävyys, sellasta kärrynpyörää kyllä välillä tuli heitettyä, että itteäkin meinas hirvittää. No takalokarin sain sentäs halki  :grin:

132
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead SnowBash
« : 29.03.13 - klo: 18.15 »
16kpl niitä taisi olla, kyllähän niillä jo jonkunlaisen radan aikaiseksi saapi. Esim:

WIP "5T Flux" project. Test drive on a gravel field. Part I

Kamera halusi tarkentaa nurtsiin ja vaikka auto onkin 1/5, niin miehekkäät pärinat puutuu, mutta ei anneta sen häiritä.


133
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead SnowBash
« : 29.03.13 - klo: 17.57 »
Mulla on pieni nippu tollasia oransseja kartioita, voin ottaa ne messiin.

134
Vesivehmaan rata ei nykyisellaan ole kovin optimaalinen Losille, vähän turhan ahdas ja renkaat syöpyy melko äkkiä kiitos kivetys/asfalttiosuuksien. Radalle on tosin tulossa kuulemma jotain muutoksia, saas nähdä mikä tilanne on sitten.

Itse aijon käydä harvase viikonloppu Lavangossa, jahka se nyt saadaan ajokuntoon. Sielä kun on savipohja, niin renkaat kestäänee melkein maailman ääriin, joten ei loppupelissä tule niin kalliiksi vaikka vähän pidemmälle joutuukin ajamaan.

135
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.03.13 - klo: 21.07 »
Tuli asennettua Super 5sc fluxin vedenpitävä radioboksi:



Seuraavana vuorossa hexien päivitys, josko akselien poikki napsuminen loppuis siihen (kaksi kertaa mennyt akseli poikki kierteiden juuresta). Eli tämä modaus:

http://www.savage-central.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=92822

136
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead SnowBash
« : 24.03.13 - klo: 21.09 »
Kuulostaa hyvältä  :azn: Jos joku on Lahden tienoilta lähdössä liikenteeseen isommalla autolla (johon siis mahtuisi Losi 5ive-t, taitettava mekkauspöytä ja kalupakki omien kamojesi lisäksi), niin olisin halukas hyppäämään kyytiin ja jakamaan matkakustannukset. YV:llä tavoittaa.


Edit: Sain liftattua itteni pkr:n Hiluxin lavalle.

137
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead SnowBash
« : 21.03.13 - klo: 09.08 »
Voisihan tuota Losia tulla sinne ulkoiluttamaan, jos ei nyt ihan hirveetä pakkasta lupaile.

138
Mulla on omat epäilykseni normaalikokoisten servojen kestosta Losissa, joten oman mielenrauhani vuoksi tarvitsee saada jumbot kiinni. Tämä norsu on kuitenkin astetta isompi ja fysiikan lait on siten astetta ankarammat. Toki jos jollain on muutakin kuin mutua tarjota todisteeksi siitä, että ne kestää ihan hyvin niin saatan karistaa epäilykseni.

139
http://www.aliexpress.com/store/group/LOSI-5IVE-T/600660_212118759.html

Siitä losiin häpeilemättömiä kiinakopiopalikoita. Laadusta en tiedä, mutta tuon tuplaservosetin varmaan itse tilaan jossain vaiheessa. Se on siis melkeimpä suora kopio GFR:n vastaavasta, mutta 1/3 hinnalla.

EDIT: Jaaha, tuolla ei ilmeisesti voikkaan maksaa PayPällillä. Sitä odotellessa...

140
Bensa-autot / Vs: hyvinkään jääspeedway 16.3.2013
« : 16.03.13 - klo: 19.38 »
Kiitokset järjestäjille ja onnittelut voittajille.

141
No niin, ekat kisat Losilla takana ja eihän se ihan putkeen mennyt. Yhden erän jätin väliin, kun vastari otti jostain häikkää ja Killeri laittoi sen vuoksi moottoria seis.

Omat ajotaidot tietysti jättivät toivomisen varaa, mutta ei se autokaan ollut jäällä yhtään niin helppo ajaa kuin vaikkapa Lavangon saviradalla. Aliohjautui siinä määrin, että kääntösäde oli vauhdissa varmaan 5 metriä, jos perää ei saanut irti ja se oli helpommin sanottu kuin tehty. Mutkiin johon sai tarpeeksi vauhtia, pystyi jarrulla saamaan perän irti, mutta muut mutkat tuntui menivän väkisinkin leveäksi.

Säädöt oli hatusta vedetty, kun ei ollu tiedossa hyvää lähtökohtaa Losi piikkirenkailla+jäärata yhdistelmälle (liekö ensimmäinen maailmassa moista edes yrittämässä...). Alkuun lähdettin siis mahdollisimman matalalla autolla, kisan edetessä nostin perää erä erältä, mutta ei se juuri tilannetta parantanut. Voihan se olla, että autoa enemmän rukaamalla löytyisi Jäällekkin sopivat asetukset, jolla ajaminen olisi vähemmän tuskallista, mutta omat jääkisailut Losilla taisi olla tässä, X4 sitten ensitalven rientoihin.


142
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.03.13 - klo: 16.50 »
Joskus aikoinaan ainakin pientä maksua (~10$) vastaan sai vuoden "super saver" jäsenyyden, jolla spostiin tuli astetta parempia koodeja ja niitä ei voinut hyödyntää muut kuin ko. statuksen omaavat jäsenet.


Edit: Näin näyttää olevan vieläkin.

143
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.03.13 - klo: 14.27 »
Itse tuossa tapauksessa ostaisin kaikki tarvittavat osat erikseen. Saa samalla kertaa autoon kaikki haluamansa enemmän ja vähemmän tarvittavat hop-upit suoraan kiinni, ei jää niin paljon hukkapätkiä, eikä tarvi niin usein olla päivittämässä jotain hajonnutta paikkaa.

Tietty vähän riippuu mihin pyrkii. Itsellä on tavoitteena mahdollisimman kestävä ja helppohoitoinen auto, johon ei tarvi osia juurikaan vaihtaa, rääkin rajuudesta tai käytön määrästä huolimatta. Ja käytännössä se tarkoittaa sitä, että sitten joskus kun projekti on vihdoin valmis, ei autossa ole enää kovinkaan montaa vakio-osaa kiinni.

Toisaalta jos hotsittaa päästä ajelemaan hetimiten, niin tämä ei varmaankaan ole oikea vaihtoehto.

144
Uuuuh ihana Losi!!! Piru kun olis mukava lähtää kattelee Hyvinkään meiningit.
Minkälaisella iskari/jousi setupilla meinasit lähtee löysä, kompromissi vai jäykkä?

Punaset jouset, preloadit tappiin jotta vähän jäykistyy ja ulosjoustot minimiin. Litkuja en jaksa ruveta vaihtamaan, joten ne on 35wt.  Eiköhän se noilla jotenkin etene.

145
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.03.13 - klo: 18.12 »
Ahaa, Vorzan kuoret. Kiitti vinkistä. Kerro muutkin salaisuutesi! :)

Tässä tarkemmat ohjeet ko. hop-uppiin:
http://www.savage-central.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=94304

146
...448 reikää ja ruuvia myöhemmin:




Hyvinkää, here I come!  :grin:

147
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.03.13 - klo: 16.17 »
Osaako Mordex vastata muutamaan kysymykseen, käykö toi kitti superin runkoon, siis varmasti käy mutta kardaanin mitta on sit ongelma... toinen kysymys on että voiko käyttää superin omaa keskidiffiä mikä siis on identtinen etu ja taka diffien kanssa mut jos siihen vaihtaa vorzan spurrin?
Ehkä paras laittaa Dejanille Alzaan kysymykset. Olen asioinut aikaisemminkin ja palvelu todella hyvää.

Käyn runkoon, mutta tosiaan vaatii sitten tietynpituiset kardaanit. Ja keskidiffikin varmaan käy, mutta itse olen päivittänyt kaikki Savagen diffikuoret vorzan vastaaviin, koska niihin saa jykevämmän laakerin (8x16x5) molemmille puolille. Yksi auton heikkous kun on tuo 10x16x5 laakeri joka on noissa vakiodiffeissä toisella puolella.

148
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.03.13 - klo: 13.40 »
Lehnerit ainakin ovat enimmäkseen veneharrastajien käytössä, mutta kyllä ne autojakin liikuttaa ihan ongelmitta.

149
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.03.13 - klo: 13.32 »
Onkos ihan normaalia, että uuden koneen puristukset on niin kovia, että narua saa nykiä ihan tosissaan jotta vauhtipyörään saa riittävästi vauhtia kipinän aikaansaamiseksi?

Siis 20kg auton voi nostaa ilmaan tuosta vetokäynnistimen narusta ja käyntiin saamiseksi saa seisoa sen päällä, rempoa narusta hikipäässä ja sormet rakkuloilla. Vähänkää löysemmin jos vetäsee, niin ei lähde käyntiin, koska silloin tulppa ei ilmeisesti tuota kipinää.

Tulpan kun irrottaa, niin kaikki kyllä toimii sulavasti. Ja ei, en ihan kynäniskakaan ole, punttisalia kun harrastan.

150
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.03.13 - klo: 17.16 »
Keskidiffin saa kyllä sit päivitettyä tai siis lisättyä ihan siihen alkuperäiseen kuoreenkin. Näin oli ainakin tehty tässä mun omassa Super 5SC Fluxissa.

Juu, ite sitä kanssa suunnittelin, mutta sopivasti Alza sai tuon omansa valmiiksi ennen kuin ehdin tilata osat. Ja Super 5SC Fluxin laatikon sisältö maksaa enemmän kuin Alzan kitti.

Mitäs tuo keskidiffi käytönnössä nyt tekee? Tai mitä sen pitäisi tehdä?

Olen noob joten ei voi tietää tuollaisen hienouden funktiota.


Pähkinänkuoressa: Mahdollistaa etu- ja takarenkaiden pyörimisen eri nopeudella. Suojelee voimansiirtoa, koska "ylimääräinen" voima siirtyy renkaille joilla on vähiten vastusta. Eli niin kauan kuin yksikin rengas voi pyöriä vapaasti, voi tuo "ylimääräinen" voima purkautua vapaasti, sen sijaan että se kohdistuisi esim. vaihdelaatikon rattaaseen. Helpottaa näin ollen myös pitämään kaikki renkaat maassa (öljystä riipuen kuinka paljon).


Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14