Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Neo RS

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]
151
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.08.11 - klo: 21.16 »
Osaisko joku noeuvo minkä paksuista "diffiöljyä" kannattaa Big Bore iskareihin laittaa, jos haluaa hyppiä isosti, ja ettei pohja ota maahan kiinni alastulossa. ajettavuus sais säilyä hyvänä?  :shocked: Ja jos joku jaksaa niin vois laittaa vaik linkkiä mistä sitten sitä halvalla saa.
Ja kannattaako ostaa jäykemmät jouset?  :cool:

152
Kytkinkellon laakerit sanoi sopimuksen irti, toisesta ei ollut jäljellä kuin sisäkehä  :cool:

153
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.07.11 - klo: 10.41 »
Vaikuttaako keskellä oleva 5000 öljy niin että osa voimansiirrosta pyörille menee hukkaan, vai?
tuon etu-ja takapään kyllä huomasin miten toimii käytännössä. kääntyy heikommin, ja tuli hieman takavetoinen.

154
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.07.11 - klo: 00.23 »
aika yleisiä varmaan:

Etu        Keski          Taka
5000     7000           3000
5000      5000           3000

Itse ajan tällä hetkellä
5000 5000 2000
Omasta mielestä helppo ajaa
laitoin 5-5-2, autosta tuli hieman takavetoinen, josta olen tyytyväinen  :wink: Osaatko kerto mitä vaikuttaa jos laittaa
oiken jäykät öljyt, esim hidastuuko liikaa / sutiminen loppuu? Ja mitä saavutetaan jos keskellä on oikein löysät/jäykät öljyt?

155
Vähän myöhässä mut eilen meni mäntä, syl.putki, ja kiertokanki. toinen kerta 2 vko.n sisään  :cool:
Kone ei tod näk. leiponut kummallakaan kerralla kiinni, vaan vauhtipyörän ja pohjalevyn väliin jäänyt pieni kivi, joka äkkipysäyttää
koneen... ja siitä syystä murtaa kiertokangen -> ja muuta tuhoa.

156
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 27.07.11 - klo: 23.55 »
Inferno neo race spec, just tuli uusittua mäntä, sylinteriputki, ja kiertokanki. -> Huomenna sisäänajo  :grin:.  Toinen kerta 2 vko.n sisään.  :shocked:

157
Radiolaitteet / Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 27.07.11 - klo: 20.44 »
3. kanava on kolmepaikkainen ja sillä voi käyttää vaikkapa valoja, tai vinssiä autossa. (katso ohjeita netistä ja kytke 3. kanavaan)
000 01 on muistipaikka;
000 voit vaihtaa kirjainten ja numeroiden välillä, tehden esim CAR 01 nimisen muistipaikan.

Viimeinen 01-15 tarkoittaa muistipaikan numeroa.
Eli CAR 01 on CAR:ksi nimetty 1. muistipaikka
kun taas ASD 14 on ASD:ksi nimetty 14. muistipaikka.

Eri näppäimillä voi säädellä kirjainten paikkaa, ja volttien kohdalla voi vaihtaa muistipaikkoja


Toivottavasti sait jotain selkoa.

Sain selkoa, kiitokset.

158
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.07.11 - klo: 01.13 »
Jouduin vaihtamaan ohjausservon rattaat, ja nyt ohjaus n. 29% pielessä, olen kompensoinut sen ohjaimesta. kummasta kohdasta kannattaa lähteä säätämään? Että saa mahd. lähelle 0 % (alun perin tuo ohjaimen säätö oli 8%) VAI PITÄÄKÖ SERVO AVATA UUDESTAAN???
Kohta 1
Kohta 2

Et avaa servoa.

Olet vain jättänyt keskityksen tekemättä.
Eli...
Servovarsi irti.
Virrat päälle ja trimmit nolliin.
Servovarsi paikoilleen suorassa asennossa... eli siten että tietysti ne renkaat osottaa suoraan.
Virrat pois... servovarren ruuvi kiinni.


Mitä tulee tuohon tulppa ongelmaan niin vaikuttais näkemättä siltä että kone on rikkaalla.
Rikkaalla käyvä kone vioittaa tulppaa monesti kuvailemallasi tavalla.
Kone tuskin on kertaakaan leikannut kiinni.
Se on lähes mahdotonta näissä koneissa, tai jos kone leikkaa niin sillon kone on kyllä yleensä kokonaisuudessaan roskis tavaraa...
Mäntä menee palasiks... kiertokanki osina jne.
Ja tietysti ne irtosilput menevät takalaakeriin joka onkin sitten jo lähes mahdotonta puhdistaa siten ettei koneeseen jää mitään murua sisään.

Jos kone jää jumiin niin se on yleensä nestelukko.
Eli koneessa on liikaa polttoainetta.
Tulppa auki ja starttaus...
Tulppa takas ja käynnistys.

Mikäli tulppa palaa laihalla olevan koneen takia niin silloin se lähes poikkeuksetta pimenee kokonaan langan katkeamisen takia.
Ja taas laihalla oleva kone ei savuta paksusti.
Tosin jos kaasari on kahdella neulalla, eli ylä ja alaneula... Alaneula reilusti rikkaalla ja yläneula taas reilusti laihalla.
Silloin kone voi savuttaa paksusti kiihdyttäessä, mutta kiertää kaasu pohjassa vimmatusti.
Tähän en usko sinun tapauksessasi, koska silloin kone olisi kyllä erittäin vaikea saada käyntiin ja käynnissä pysyminen todella tuskallista.
Suosittelen hommaamaan IR lämpömittarin.
Kertoo moottorin säädöistä hyvin paljon kun pystyy katsomaan missä lämmöissä mennään.

Suuret KIITOKSET :) vastauksista, mulla siis on 2 kertaa menny kiertokanki murtunut alapäästä, männästä lohjennut pala  :tongue: voiko olla mahdollista? nytkin ajoin hiekkakentällä, ja kytkinkellon takana, on se pyörä, mikä pyörii kampiakselin mukana, siellä välissä oli kivi. voiko siis olla, että kun kivi sinne joutuu, niin pysäyttää koneen niin, että kiertokanki murtuu??? edellisen kerran kun ajoin hiekka kentällä, niin silloin meni aivan samat osat. mäntä, kiertokanki, ja sylinteriputki on molemmilla kerroilla ollut erittäin liukkaat, et ei ainakaan voitelusta pitäisi kiinni olla. Jos siitä johtuu niin kysymys herää, miksi se on avoin pohjalevystä, niinkuin päärataskin. kannattaako se peittää jollain, ettei kiviä sinne mene ainakaan alakautta????  :cry:
Ps. alaneula on säädetty mukana tulevan ohjeen mukaan, kun syötön katkaisee kone sammuu n. 3 sek.

Lainaus käyttäjältä: Neo Rs
jos hommaan tuon lämpömittarin, niin missä koneen lämmöt pitäisi about olla, ja mistä kohtaa mitataan?

159
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.07.11 - klo: 21.22 »
Kertokaas joku fiksumpi, et mikä hajoittaa tulpat niin et lähtee "hirveellä" nykimisille läyntiin , mutta kun ottaa hehkulaitteen pois niin auto sammuu, tänään 1 tulppa kesti 15 min ajoa, ja sit alko mainitut ongelmat uusi tulppa auttoi asiaan. Tulppana Fire power F6 (ei viittis kalliita tulppia montaa päivässä tuhlata) väärä tulppa? Toinen kysymys: 2 vko vanha auto, ja tais leikkaa toisen kerran jo kiinni. En oo viel konetta avannu. ajoin samoilla säädöillä ku eilen (ulkoilman lämpötila sama). Putkesta tuli reilusti pakokaasua kiihdyttäessä, alkaa ahistaa et mistä ihmeesta johtuu, kuinka rikkaalla autoa täytyy käyttää. Niin että "röpöttää vastaan, vai? Autona siis inferno neo race spec. Nyt ois kaikki apu tarpeen, ei viitsis tehä kerran viikossa koneremonttia...  :evil:
ps. kiinnileikatessa ei ollut edes paljon kierroksia (moottorijarrutus) 5 min kaahailun jälkeen  :police:
Niin ja yks tulppa kesti varmaan 8-10 h ajoa, onko 70% tulpista maanantai kappaleita  :shocked:

160
Radiolaitteet / Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 25.07.11 - klo: 23.06 »
Osaako joku valaista, mitä meinaa näytössä volttien alapuolella luku 000 01, "sel":in kautta pääse käsiks, mutta mikä säätö? Ja mihin tarkoitukseen on tarkoitettu tuo 3C (3 kanava)?

161
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 25.07.11 - klo: 12.13 »
Autoni on Inferno Neo RS. Sain infernosonly.com:sta, tälläistä infoo kyseiseen autoon: I would use 30% nitro RC Race fuel. If you can get a high quality racing fuel this is best as the lubricants are much higher quality than a cheap fuel. 30% Byron's Gen2 Race Blend is great and so is the 30% O'Donnell Race fuel. Suomesta ei vaan taida saada kuin 25%.
Käytän siis 25% Mutta merkki ei kyllä ole ainakaan vielä kumpikaan noista  :laugh:. 16% Bensalla mulla ainaki käy ihan sika huonosti.  :cool:

162
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 25.07.11 - klo: 11.42 »
Jouduin vaihtamaan ohjausservon rattaat, ja nyt ohjaus n. 29% pielessä, olen kompensoinut sen ohjaimesta. kummasta kohdasta kannattaa lähteä säätämään? Että saa mahd. lähelle 0 % (alun perin tuo ohjaimen säätö oli 8%) VAI PITÄÄKÖ SERVO AVATA UUDESTAAN???
Kohta 1
Kohta 2

163
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 25.07.11 - klo: 11.29 »
aika yleisiä varmaan:

Etu        Keski          Taka
5000     7000           3000
5000      5000           3000

Itse ajan tällä hetkellä
5000 5000 2000
Omasta mielestä helppo ajaa
Lainaus käyttäjältä: Neo Rs
Ajattelin vähän omaa kysymystä tarkentaa: Öljyjen kovuus ei tässä vaiheessa kerro hirveesti... sen tiedän et eteen jäykempää ja taakse pehmeämpää, mistä sen keskidiffiöljyn paksuuden tietää vai pitääkö osua esim. etu, ja taka öljyjen ksekivaiheille? :cool:
Meinasin lähinnä et millä saa esim. 50-50 suhteen, tai 40-60? (pää-asiassa haluan estää renkaiden "palloutumisen" edessä)

164
12.7 jälkeen kun auton sain, niin on mennyt 3 rengasta, yksi vanne murtui, kone leipo kiinni -> uus mäntä, sylinteriputki, ja kiertokanki, yks hehkutulppa, ja tänään hajos ohjausservosta ratas  :afro:
ihan mielenkiinnosta kysyisin mikä auto on kyseessä ? :azn:
Lainaus
Inferno Neo Rs. nyt on toiminu hyvin, paitsi kaveri kerkes rikkoo 2 päivää sitte, oikean takatukivarren, ja sen kiinniketappi vääntyi -> meni vaihtoon  :laugh: ps. menihän eilen vielä samaltapuolelta, renkaan päässä oleva tappi poikki, mut johtu varmaan siitä edellisestä "törmäyksestä takatukivarteen"

165
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.07.11 - klo: 10.32 »
Osaisko juku valaista diffiöljyn käytöstä, inferno neossa, tuppaa etupää pyörimään niin, että renkaat "palloontuu". Mihin sitä laitetaan, ja mihin laitetaan mitäkin kovuutta? jos joku jaksaisi neuvoa "kädestä" pitäen. :wink:

166
12.7 jälkeen kun auton sain, niin on mennyt 3 rengasta, yksi vanne murtui, kone leipo kiinni -> uus mäntä, sylinteriputki, ja kiertokanki, yks hehkutulppa, ja tänään hajos ohjausservosta ratas  :afro:

167
Ite ostin Inferno NEO Race Specin 12.7, 2 päivänä kävin illalla ajelee, ja mielestäni putkesta tuli riittävästi pakokaasua, ei siis liian ohkasella, no kone leipo kiinni kone oli öljyinen, ja märkä. Kiertokanki murtu,männästä puutuui pala, ja otin yhteyttä maahantuojaan niin heti sanoi et liian ohkasella käyny. Ei menny takuuseen. ostin uudet osat nyt toimii ja käytän aika rikkaalla, koska en uskalla ottaa tehoja irti, ettei hajoo uudestaan. Jos joku tietää 100% varman keinon "kiristää" moottoria, niin ettei leikkaa kiinni, niin heti infoo, kiitos. Nyt autosta hajonnut, kolme rengasta, yksi tulppa. koneeseen ostettu mäntä, sylinteriputki, kierokanki... ja tänään meni autosta ohjausservosta ratas :), hauska harrastus, mutta luulin autoja kestävämmäksi  :cool: Nyt vaan odotellaan mitä seuraavaksi hajoo  :tongue: Ps. kone oli mukana tulevan ohjeen mukaan sisääajettu.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]