Nyt on ekat pikku tyypit otettu tuossa kotipihassa ilman kuomua. Oli vain pakko testata miten lähtee. Nurmella tahtoo keulia suht herkästi (pikaiset testit ei vielä oikein osoittaneet onko ihan holtitonta tuo keuliminen, kaasun käyttö melko vähäistä oli kun vauhtia kerääntyy äkkiä liikaa kotipihaan), hiekkatiellä ei puhettakaan että vois huippuja koittaa. EVO, ei pysy lapasessa. Lujassakin vauhdissa lähtee vielä holtittomasti kivet suihkuamaan ja auto pyörähtää.
http://www.teamnovak.com/products/brushless/06motor_chart_web.gifTuosta voi päätellä, että kv luku on 2 kennoiselle lipolle kohdallaan, mutta wattimäärä ei mikään mahdoton. Tosin näin kevyt auto tuolla liikahtaa enempi kuin tarpeeksi. Montulla sitten näkee tarkemmin minkälainen ajettava on siellä. Täytyy vielä ihmetellä saako nuo "tappi" hexillä olevat vanteet lapakumeineen sovitettua tähän.
Auton kannoin pikaisten testien jälkeen sisään ja mittasin noparin lämmöt, jotka olivat vielä n. 50c. Mitenkähän lienee lämpenee pidemmässä ajossa. Millon noparin lämmöistä pitää olla huolissaan? Tuohonhan saa tuulettimen, mutta sitä vielä odottelen postista saapuvaksi kun edellinen omistaja unohti liittää sen mukaan toimitukseen. Mutta lienee tulossa kuitenkin :).
Jos kelit sallivat niin huomenna parempia testejä suorittamaan. Pinionivaihtoehtoja ei mahdottomasti ole. Nykyinen 17, ja mukana tullut (olikohan 19 tai 20t?). Mutta jos nopari lämpenee jo tuolla, niin voi koitella asetuksia kyllä säätää (ennakkoa ehkä, tosin senkin pitäis olla "lennosta säätyvä" tällä noparilla). Isompaa pinionia ei siinä tapauksessa uskalla ehkäpä harkita ettei polta kallista säädintä :). Thermal protection piti kyllä olla asetuksista päällä, mutta aina se silti hirvittää :). Sama asetus näköjään motissa ois.