Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Spin

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 21
151
Vapaa keskustelu / Vs: HAUSKAA JUSSIA
« : 19.06.08 - klo: 20.32 »
Hauskaa juhannusta myös minunkin puolestani. Koitetaampa olla telomatta itseämme  :police: . Eikä hukuta...ainakaan sepalus auki !

152
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 19.06.08 - klo: 20.28 »
Tällaiset radiot vihdoin sain parin kolmen viikon odottelun jälkeen. Neljällä kennolla pärjää entisen kahdeksan sijaan, joten jää varaparistotkin. Virrat päälle ja radion kanssa oli heti sinut. Pois on nuo vanhat EXP, REV jne lyhenteet. Suurempaan graafiseen näyttöön mahtuu tekstit näitisti lyhentelemättä. Kaikki on erittäin selkeää ja valikot toimii yhdellä rullan pyörittelyllä ja painelulla. Käytännön testit tullaan suorittamaan kunhan juhannuksesta selvitään ;).


153
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 17.06.08 - klo: 07.54 »
Juu FG:n jälkeen voin kyllä bajaa suositella. Paljon mukavampi huollettava ja ajettava.

154
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 16.06.08 - klo: 20.20 »
Saa kyllä mahtumaan. Jos ei tuo alkuperäinen akun päälle tuleva lipare mahdu, niin laittaa jollain tarranauhalla kiinni. Modaamalla saa niinkin. Janezkilla tais jossain kuvissa ollakin tarranauhalla akku kiinni.

155
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 16.06.08 - klo: 11.23 »
Hieno homma. Täytyy heti modailla tuo rakennusvaiheessa sitten lipolle sopivaksi. Tuli laiteltua stellamodelsista tilauksiin mini + jotain pakollista viripalikkaa. Ja lakut lähti tulemaan Jartsalta. Saa nähdä kuinka pitkä toimitusaika Stellamodelsissa on. Valitsin nopeamman toimitustavan, mikä lie speedpost  :grin:.

Täytynee alkaa jo harkitsemaan miten korin maalais.

156
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 15.06.08 - klo: 19.37 »
Onko kukaan mahduttanut lipo akkuja minin kyytiin. Itsellä ois pari kappaletta 5000mah lipoja jotka vastaa kooltaan n. 6 kennoista rivi mallin akustoa. Leveys tais olla 44mm. Saako tuollaista millään modattua kyytiin?

157
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 15.06.08 - klo: 15.53 »
Juu näin on. Tosiaan ne jäi itselläni vielä molemmin puolin. Akselivälihän ois tosiaan kasvanu prikan mitalla vielä kun ois ne siirtäny molemmat sen hubin etupuolelle. Tuolloin akseliväli ois saattanu kasvaa jopa 1.5 zenttimeetterillä. Ehkäpä pyöräytän vielä nekin etupuolelle kun epähuomiossa laittelin ne niinkuin olivat purkaessa :).

158
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 15.06.08 - klo: 15.33 »
Tulipa pieni modifikaatio tehtyä Firestormiin. Tarkoitus oli jatkaa hivenen tuota perää, mutta ei jaksanut alkaa lopulta väsäämään alumiinista pidennyksiä (ainakaan toistaiseksi). Perän kuitenkin irroitin ja pyöräytin tukivarret puolelta toiselle. Eli siis R vasemmalle puolen ja L palikka oikealle puolen. Tukivarsissa on iskarikiinnikkeet molemmin puolin, joten homma onnistuu heittämällä. Akseliväli kasvoi karvan reilulla sentillä. Onko tällä sitten vaikutusta ... mene ja tiedä. Ei tuosta ainakaan haittaakaan ole. Liian herkkä on keulimaan.

Välityksiä joudun vielä muutenkin pienentämään koska tuolla 19T pinionilla 5900kv motilla, nopari lämpenee mielestäni liiaksi. Kulkua kyllä riittää mukavasti. Ehkäpä väsäilen vielä rosterista tuon keulapanssarin jos jostain sopivaa materiaalia löytyy. Sais vähän painoa keulaan. Jospa se alkais vähän paremmin maassa pysymään.

159
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 15.06.08 - klo: 08.40 »
Ja joko näitä on Suomeen rantautunut?

Eka(?) rantautunut tänään.

Joo mutta ei suomeen? Käsittääkseni puhe oli tuosta jollekkin ulkomaalaiselle tulleesta. Oliko siis jenkkeihin.

160
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 14.06.08 - klo: 16.06 »
Ja joko näitä on Suomeen rantautunut?

161
Sähköautot / Vs: E-firestorm vai rustler?
« : 14.06.08 - klo: 08.07 »
Taitaa olla sama kumman ostat. Aikalailla samasta puusta veistettyjä. Rustleriin saat varaosat nopeempaa jos pitää tilata etkä pääse liikkeeseen suoraan. Ja rustlerin vetarit lienee paremmat kun noi hpi:n dogbonet syö niitä vetarin kuppeja aika nopsaan.

Firessä taas taitaa vaihdelaatikko olla vakiona hivenen kestävämpi. Toki rustlerinkin lootan saa kestämään melko halvalla. Taitanut vaatia kuin alu idlerin.

Itse pohdin samaa ja päädyin Firestormiin ihan vain sentakia kun miellytti silmää enempi. Mutta koria vaihtamallahan nuo saa saman näköisiksi vaikka. Jos nyt ostaisin niin saattaisin kääntyä rustlerin puoleen. Mukavia kiesejä on molemmat ajaa. Kaverilla siis rustler ja itsellä Fire, joten molemmat on nähty. Tämäkin yksi syy miksi ostin vähän erinlaista, ei ole sitten pelkästään samaa autoa liikenteessä ;).

162
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.06.08 - klo: 11.47 »
Juu no onhan tuossa sitten reilustikkin parannuksia vakioon verraten. Onneksi omassani noista on suunnilleen kaikki jo vaihdettu paremmiksi kuin SS versiossa, mutta nuo iskarit ja vetarit ois vielä päivitettävä. Ne sitten syökin aikalailla rahaa jo pelkästään :(.

8000rpm kytkinjouset ois itselläkin, mutta jotenkin se tuntuu kiljuvan liikaa tuolla 8000 kiekalla. En ole sitten viitsinyt vaihtaa jäykempään jouseen vakiota. Toki kait tuohonkin tottuis.

163
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.06.08 - klo: 10.34 »
Mitähän tuossa oli. Ei mitään älyttömiä eroja. Ainakin isompi moottori, HPI tehari, HD vetarit, maalaamaton kori sekä eriväriseksi eloksoidut osat :). Lienetkö tuossa muuta eroavaisuutta.

Teharin saa kuitenkin vaihtaa jos rutkasti enemmän tehoa tahtoo. 26cc kone kunnon teharilla on jo kohtuu tehokas. Niin ja radiot on pois paketista jos uutena ostaa. Ja tuleehan auto tutuksi kun sen itse pistää nippuun.

164
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 10.06.08 - klo: 19.36 »
Dave's discount motors ainakin myy. Mutta varmasti saa muualtakin. Davelta tuli n.10e halvemmaksi kuin linnan hinta, ja toimituskin alta viikossa. Ainoa miinus että piti hakea tullista.

165
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.06.08 - klo: 12.47 »
Kone taitaa olla Zenoah ;) . Joo kyllähän tuo kytkinongelmalta vaikuttaa. Mutta jos kytkinkello pyörii, niin lähde katselemaan vetorattaita siitä eteenpäin.

166
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 10.06.08 - klo: 09.20 »
joo, eikä lipsahda helposti kun pitää kunnolla kiinni koneesta. Vieläpä jos ottaa emännän, viilapenkin tai kaverin pitämään koria niin homma käy leikiten. :grin:

Samallahan siinä tulee sitten emännälle tehtyä manikyyri  :wink:

167
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 08.06.08 - klo: 17.30 »
Nyt on autolla ajeltu toista tuntia. Erittäin kiva peli. Ainoat huolenaiheet on tuo nopari kun lämpenee tuolla novakilla liikaa. Katkaisee aina välillä virrat kun lämpenee liiaksi. Onneksi on kuitenkin tuo ominaisuus olemassa. Noparin kuitenkin pitäisi kestää jopa 2.5r motteja, joten ei tuon 4.5r:n nyt pitäis kovin ylivoimainen olla. Kulkupuoli novakilla on ihan sopiva, tosin samaan kulkuun pääsee huomattavasti vähemmän virtaa syövällä motilla.

Kunhan pinionit tulee niin testaillaan noita toisia moottoreita. Jos virrankulutus ois astetta pienempi ja ajoajatkin pysyis vähän pidempinä. Ja ennenkaikkea nopari viileämpänä.

168
Yleinen keskustelu / Vs: Nitro MT2 G3.0 Käynnistys apua.
« : 07.06.08 - klo: 22.32 »
Voip olla aika rikkaallakin. Mutta olet itsestäsi antanut ymmärtää mesessä, että osaat nämä nitrovehkeet ja omistatte niitä moniakin. On se sitten kumma ettei silti yhtä saada tulille ;). Eikait tuossa pitäisi mitaan ihmeellistä olla. Tehdas säädöille ja alkaa taas siitä hakemaan. Koitahan ottaa kuiten se tulppa pois ja vähä nykiä paperi sylinterin päällä ja vähän kuivattaa, jos kovinkin jo tuossavaiheessa räkii.

Tehdas asetuksilta lähtisin itse säätämään varovasti laihemmalle. Tuo vetostartti ei ole mistään kyllä kotoisin omasta mielestäni. Toimii silloin jos autokin, mutta jos joku osa-alue hakusessa, niin joku sähkösysteemi on huomattavasti käyttäjä ystävällisempi. Hommaa siihen vaikka tigerdrive.

169
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 07.06.08 - klo: 21.45 »
Nyt on ekat pikku tyypit otettu tuossa kotipihassa ilman kuomua. Oli vain pakko testata miten lähtee. Nurmella tahtoo keulia suht herkästi (pikaiset testit ei vielä oikein osoittaneet onko ihan holtitonta tuo keuliminen, kaasun käyttö melko vähäistä oli kun vauhtia kerääntyy äkkiä liikaa kotipihaan), hiekkatiellä ei puhettakaan että vois huippuja koittaa. EVO, ei pysy lapasessa. Lujassakin vauhdissa lähtee vielä holtittomasti kivet suihkuamaan ja auto pyörähtää.

http://www.teamnovak.com/products/brushless/06motor_chart_web.gif

Tuosta voi päätellä, että kv luku on 2 kennoiselle lipolle kohdallaan, mutta wattimäärä ei mikään mahdoton. Tosin näin kevyt auto tuolla liikahtaa enempi kuin tarpeeksi. Montulla sitten näkee tarkemmin minkälainen ajettava on siellä. Täytyy vielä ihmetellä saako nuo "tappi" hexillä olevat vanteet lapakumeineen sovitettua tähän.

Auton kannoin pikaisten testien jälkeen sisään ja mittasin noparin lämmöt, jotka olivat vielä n. 50c. Mitenkähän lienee lämpenee pidemmässä ajossa. Millon noparin lämmöistä pitää olla huolissaan? Tuohonhan saa tuulettimen, mutta sitä vielä odottelen postista saapuvaksi kun edellinen omistaja unohti liittää sen mukaan toimitukseen. Mutta lienee tulossa kuitenkin :).

Jos kelit sallivat niin huomenna parempia testejä suorittamaan. Pinionivaihtoehtoja ei mahdottomasti ole. Nykyinen 17, ja mukana tullut (olikohan 19 tai 20t?). Mutta jos nopari lämpenee jo tuolla, niin voi koitella asetuksia kyllä säätää (ennakkoa ehkä, tosin senkin pitäis olla "lennosta säätyvä" tällä noparilla). Isompaa pinionia ei siinä tapauksessa uskalla ehkäpä harkita ettei polta kallista säädintä :). Thermal protection piti kyllä olla asetuksista päällä, mutta aina se silti hirvittää :). Sama asetus näköjään motissa ois.

170
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 07.06.08 - klo: 18.34 »
Noniin alkaa olla oma firestorm nipussa. Ei vain tähän hätään ole muita radioita kuin nuo mukana tulleet rtr radiot. Kerkesin spekut myymään enkä ole toisia tilalle saanut. Mutta kaitpa noilla pääsee kuitenkin testailemaan.



Firestormin keula sai bajan desert rat kopan mukana tulleista tarroista uuden maskin + "lamput". Ilme hieman agressiivisempi. Herää kysymys miksi 1/5 auton korin mukana tuollaiset tarrat tuli ;). Myös sivuikkunat sais hieman erinlaiset noista tarroista.

Moottorina tällähetkellä siis Novak velociti 4.5r, noparina speedpassion gran turismo ja servona futaba s9450. Pinioni 17t. Testailen kunhan kerkeän ;).

171
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 05.06.08 - klo: 09.50 »
Siis onko ne semmosia patterita, että yks on miinuspatteri ja toinen pluspatteri jne....?

Etkait ollut tosissasi tuon kommentin kanssa ;). Eiköhän tuossa tarkoitettu että plussa miinukseen jne. Paristoissahan ne + ja - päät/navat löytyy.

172
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 04.06.08 - klo: 17.53 »
On kokemusta, mutta milläs tavalla tuo liittyy harjattomiin koneisiin?

Juu pienien aasinsiltojen kautta liittyy  :embarrassed: Pahoittelen offtopiccia. Kuvittelin olevani "noobikysymykset" osiossa :).

173
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 04.06.08 - klo: 10.57 »
Oma Firestorm lopulta saapui ja kerkesin ennen töihinmenoa tullista noutamaan. Nyt joutuu päivän sitten tässä odottelemaan jotta pääsis kotia paketin aukomaan ja purkamaan. Noita 5mm akselilla olevia harjattomia ei nyt ikävä kyllä pääse testailemaan heti kun ei ole pinioneita näkynyt. Novakin 4.5r:llä täytyy heti testiajot suorittaa.

Edit: Aloin heti purkaileen sähköt autosta pois. Servoa ei viitsi laitella ennen kuin kaikki muut on paikallaan. Saa sitten keskitettyä servon nätisti eikä tartte trimmiin niin rajusti koskea :). Viikonlopuksi varmaan ekat ajot koittaa saada aikaiseksi. Jospa tälle iltaa riittäis ja huomenissa laittas sähköt paikalleen. Johan tuota puolisen tuntia tuli hypisteltyä ja ihmeteltyä ;). Ei sitä näin töiden jälkeen jaksa mahottomia.

174
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.06.08 - klo: 07.50 »
Missäs tuosta rajan nousemisesta kerrotaan? Tuohan ois kyllä loistava homma jos näin kävis.

175
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 03.06.08 - klo: 20.02 »
Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta MegaMotor USA:sta. Noita pinioneita tilasin ja ei mitään vahvistuksia ole tullut itse putiikista, varmaan kohta pitäis alkaa kyseleen perään. PayPalista kyllä raha lähti liikenteeseen jo viikko sitten.

176
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 02.06.08 - klo: 19.14 »
Varmaan vois paremmin selvyyttä asiaan saada kysymällä suoraan kauppiaan osastolla, tai sitten mailaamalla hobbylinnaan suoraan.

177
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 01.06.08 - klo: 18.30 »
Joo jos meinaa montuilla ajella niin sähkökrossi on ihan turha. Durgan möin pois tästä syystä ja laittelin e-firestormin tilaukseen. Itsekin arvoin sen ja rustlerin välillä. Sähkökrossin maavara on yksinkertaisesti liian pieni epätasaiselle montulle. Ja tosiaan se imi sitä hiekkaa ihan älyttömästi.

178
Vapaa keskustelu / Vs: MAAILMAN PARAS KÄNNIPELI
« : 01.06.08 - klo: 14.13 »
11.100 sain itsekin juu. Näyttää siihen lähestulkoon kaikilla jäävän. Koittelin eri taktiikoitakin. Mutta ukko menee humalaan vaikkei yhtään lisää jois ja koittais vain tasapainoilla :).

179
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 01.06.08 - klo: 14.04 »
Juu noinhan se tuppaa savagessakin käymään, mutta ei ehkä ihan noin nopeasti. Saiskohan noihin jotain suojaa tehtyä ettei pääse hiekka nakertamaan. Voi olla kyllä hankala paikka kun on kokoajan liikkeessä.

180
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 01.06.08 - klo: 10.55 »
Hobbylinnasta oli e-firestormit loppu eikä kuulemma tule kun loppukesästä. Fluxia (sitä harjatonta) taas ilmeisesti tulee hyllyyn jo tässä kuussa. Tästä syystä piti omakin tilata davelta. Hinta suunnilleen sama kuin suomessa. Jonkun euron voi säästää tuurilla, mutta pitää vaivautua tullista hakemaan. Oma toivottavasti kotiutuu ti-ke välillä.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 21