Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkkom

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 50
151
Vaikuttaa taas klassiselta vänkäykseltä foorumilla vaikka päätös on jo tehty. Eli osta sitten se ~300eur LRP ja päivitä sitä tarpeen mukaan. Jos kisaaminen kuitenkin kiinnosta myöhemmin, joudut ostamaan ne kunnon kamat alusta alkaen, ellei homman keskeytä turhautuminen ja liian kovat odotukset halvoista vehkeistä.

Ja ei toi Losi ainakaan sen halvemmaks tule modelsportista ja sen sitäpaitsi siellä vain tilaustuotekin.

152
Jos ei langan aloittaja vielä ollut lukenut Jepen mainiota raporttia RTR-autosta niin tässä se: http://www.lehtojarvi.net/?p=747.

Clubbahin kanssa samoilla linjoilla, että jos kerralla ostaa kunnollisen, niin ei tarvi sitten maksaa kunnollisen hintaa montaa kertaa myöhemmin.

153
Mitäs sieltä vielä on tulossa?

Team C Racing would like to announce the opening of their new US operation, opening August 1st 2011.

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=10604


154
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 23.07.11 - klo: 22.24 »
Sähkökrossiin HoleShot 2.0 ja JC Double Dee's. Molemmat pehmeimpänä seoksena (M3 ja Green).

155
Molemmat baanat näyttää kyl törkeen hyvälle. 4WD:stä ei ainakaan puutu vauhtia ja alkuun näytti helpolta radalta, mutta onpas vaikee pysyä pyörillään jopa isojen poikien toimesta.

Pakko nöyrtyä ja sanoa, että nelkkuun Tebo näyttäis vahvalta sekä myös Maifield.

156
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 19.07.11 - klo: 22.34 »
Ei mikään noista ylläolevista. Montako euroa ajattelit säästää tilaamalla moiset Amerikasta asti? Jos haluat vähän nopeemmin päästä ajamaan niin katso:

http://www.rcm.fi/index.php/team-associated-varaosat/b4-titaanivantit-6-kpl.html

tai

http://www.rcm.fi/index.php/team-associated-varaosat/b4-titaanivantti-1-kpl.html

ja jos pallokuppeja ei voi enää uudelleenkäyttää niin:

http://www.rcm.fi/index.php/team-associated-varaosat/pallokupit-12-kpl.html

157
Tulokset / Vs: LS-5 EM 17-23.7.2011 - Leipzig, Saksa
« : 17.07.11 - klo: 20.56 »
Hienoa rapsaa! Toivottavasti myös Suomessa jengi jaksais maalaa korit samaan tasoon, kuin alla olevassa. Ei ainakaan ole pois lajin näyttävyydestä.


158
Jeps, itsehän en ottanut omaa boxia ollenkaan mukaan kisaan...  :grin

Hyvät kisat oli, vaikka vähän liikaa ohjelmaa tuli järjestettyä itselle. Kiitokset järjestäjille.

159
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 13.07.11 - klo: 10.18 »
Kannattaa tiedustella puhelimella tuolta RCM:stä. Ei taida toi nettipuoli olla ajantasalla...

160
Eli mitä mottia, noparia & akkua suosittelisitte Tamiyan TT-01 kaveriksi? Tahtoisin että auto kulkisi niin maan perhanasti. Tilasin juuri kaikki ripustukset yms voimansiirrot ja moottoripukit alumiinisina. Jotta kestäisi.

Säätimessä ei ole mitään vikaa, toi moottori on vaan mieto. Hommaa joku 4.5 -6.5r sensorillinen moottori (hobbywing, speedpassion, lrp etc.) niin ei varmasti kestä se auto kovin pitkään. Noi akut riittää ihan hyvin myös.

Muista vaan vaihtaa sitten välitykset paljon lyhyemmiksi, eli ainakin puolet pienempi pinioni mitä tossa kuvassa.

161
Vastataan nyt kerrankin tähänkin. Eli tänään hajos kisoissa:

- kakkosvaihteen vetoratas kaks kertaa
- etuhihna
- takahihna
- kytkimen paino
- pakokäyrä irti koneesta

ja pari foami-rengasta tuli lohkaistua.

162
Eurorc.com / Vs: TeamC racing uutuuksia
« : 09.07.11 - klo: 17.36 »
Eipä ne spurrien kestävyydet ole millään merkillä ongelma. Losin mainospuhe on: "unmatched combination of strength and reduced friction"

X-factoryn spurri ei ole X-factoryn tekemä, eikä Asson vaan Kimbroughin.

Melko kummallista nillitystä tässä topicissa kyl...

163
Eurorc.com / Vs: TeamC racing uutuuksia
« : 09.07.11 - klo: 00.09 »
Ehkä se parantaa tuntumaa, kun rattaat ei rallata niin paljoa?  :tongue:

Sitäpaitti Losissahan oli noita kevlar-spurreja, joten ei ole uusi juttu.. Rohkeimmat asensi moisen 501x:nkin. Viimeaikoina taasen Capricorn on tuonut hihnapyöriinsä moiset. Mutta eikös toi saksalainen taxi-yellow ole hieno väri?  :lipsrsealed:

164
Hieno baana kyllä ja ennenkaikkea sähköbaana.

165
Eipä toi Jyväskylän finaali kovin junioripainotteinenkaan ollut. Sekaan vaan.

166
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 29.06.11 - klo: 16.19 »
Thaikku-tv:n ohjelmaa RC Addictin Bangkokin baanalta KM cupin kisasta. Kivat on puitteet...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J06HOZOUzpE[/youtube]

167
Sähköautot / Vs: World GT
« : 24.06.11 - klo: 17.13 »
Pane kunnon moottori niin rupee auto liikahtamaan ja sähkökin kulumaan.  :cool:

168
M-8 autoon sopis osat ristiin tosta sähköstä, jos semmoseen on tarvetta ja muutenkin ajaminen olisi vähän enemmän samanlaista, kuin verrattuna pienempiin kymppikrossareihin. Polttiksella kilpaa ajaminen vaatii kyllä vähän enemmän perehtymistä ja käytännön harjoittelua, jos meinaa yhtään vakavemmin ajella. Tosin vanhan kertauksena, siellä baanalla ne opit ja oppirahat voi kuitata muiden avustuksella.

EDIT: siis jos muutkin kuin renkaat pysyy samana alustana osalta (Mugen), niin auton kanssa on helpompaa...

169
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.06.11 - klo: 11.04 »
Jos auto alkaa pysymään hanskassa ja keksis vieläpä jonkun hyvän paikan Jyväskylästä missä vois ajella
kun täällä ei ole rataa niin voihan sitä ostaa sitten kisakoneen erikseen ja kokeilla miltä kilpaileminen tuntuu.

Laukaalla/Laukaassa.

http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/index.php?osio=rc-autoilu

170
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.06.11 - klo: 09.54 »
Tuo paypal pitäis kyllä meikäläisleltä kieltää lailla :wink:
Oli niin helppo tehdä tuo RcModelstore:n tilaus että tilasin nyt sitten
samantien ton Sirio S21RR kone paketin, hintaa tuli 318,- 4pv TNT toimituksella.

Harmi, että valinta osui semmoiseen koneeseen, jolla ei voi osallistua kisoihin... Noh, Mika varmaan keksii useita syitä, miksi kisoihin ei kannata osallistua ja pihasuttaus on 'se' juttu.

171
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 22.06.11 - klo: 12.29 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YOMu6Fu3orI[/youtube]

Kiristetään niin, että ei luista. Eli sai vetää suoraan aika tiukkaan.

172
Max ajoi jyväskylän kisoissa Aka Cityblokilla,Proline Revolverilla ja Caliberilla ja totesi että hänelle sopi paremmin Proline Revolver... Kyllä se on hyvä että saa itse valita millä renkaalla ajaa :grin: :grin:
Köyhästä voi tuntua kalliilta hommata noi kolme settiä alkuerien testailuun. Onneksi suurin osa ties heti millä piti ajaa vaikka kisan voitto meni JC:le? Mutta vitsailut sivuun ja onnea menestyjille ja osanottajille sekä kiitokset Mortille kisarapsasta.

173
Ei pitänyt kommentoida tähän topiciin edes, mutta tehdään se nyt kuitenkin.

Itse ajattelin jo ehdottaa vapaita renkaita sähkögrossiin ensi vuodeksi, mutta olkoot se erillinen juttu tästä.

Varsinainen asia on se, että on turha rinnastaa touring luokkia tähän. Okei, sisällä turistissa toimii lähes mikä vaan rengastus ja jos ei toimi niin, "ruuvari käteen ja säädä!", kuten opimme Xenon-aikana. Miksi M8 ei voi säätää autoa kelin mukaan?

Toinen pointti oli, että kun aikoinaan ajoin kontrollirenkaalla ulkona sähköturistia (CS-27) insertin ollessa vapaa, tarvittiin rengastuksia eri inserteillä vähintään 2 autollista; punainen ja keltainen. Näistä kahdesta tuli arpoa säiden mukaan se toimivampi. Käytännössä tarkoitti sitä, että kisarenkaita tarvitsi olla ainakin kaksinkertainen määrä tarvittaviin valmiina ja lisäksi jos halusi kokeilla jotain Aasia super-erikoisia insertejä, niin näille myös oma setti. Nyt kun kaikilla on sama preglued setti, näitä ei enää tarvitse arpoa, vaan voi ottaa sen ruuvarin käteen ja säätää.

Eli homma ei ole aina niin mustavalkoista, kuin voisi luulla...

Terveisin... en sitten tiedä "minkä luokan" kuski olen, mutta antakaa ehdotuksia tai edes arvauksia.

174
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 15.06.11 - klo: 21.38 »
Novarossit on laatua ja tuolla koneella pärjää vallan mainiosti kisoissa.

175
Bensa-autot / Vs: Suomen ensimmäinen MCD X4 !!
« : 12.06.11 - klo: 20.38 »
okei, erittäin kiinnostavaa, kiitos Ville.
Jos toi meidänkin parkkiskuvio tästä paisuu niin aletaan miettii kans vastaavaa.
onks heittää jotain hintaa suoralta kädeltä ?

Eiks ois pikkasen helpompi ajaa valmiille radalle, kuin rakentaa ja purkaa tommonen ratakompleksi yhtä ajokertaa varten?

176
Polttisautot / Vs: LRP S8BX
« : 03.06.11 - klo: 16.57 »
Törkeen hyvä juttu.

177
Hieno juttu, näitä on mukava lukea.

178
Kiitokset kisojen puuhamiehille. Olen samaa mieltä Pekan kanssa, että baana on kyllä mainio ja pienen totuttelun jälkeen sopii hyvin myös TP-10 autoille.

Harmillisesti rikoin kakkosvaihteen vetorattaan jo 10 minuuttia ennen finaalin loppumista ja jengiä lappasi joka puolelta ohi sen aikaa. Tekniikkamurheet vaan piti olla täysin poissuljettu asia, sillä tällä kertaa valmistautuminen oli kunnossa.

Mukavaa oli myös nähdä, että GT-8:t pääsi finaalissa täyden ajan.

Kiitokset mekkareille ja erityisesti Jerzille, joka ykköserässä joutui hanskaamaan useamman auton kerralla.

179
Mun mielestä tuossa alussa kyseenalaistettiin kisajärjestäjän ammattitaito ja sääntötietous. Kyseenalaistaminen on tietyissä rajoissa ihan tervettä, mutta tuntuu olevan suomalainen yleispiirre, että asiat tiedetään paremmin omasta mielestä. Ja ehkä foorumi tähän aiheeseen olisi ollut vaikkapa yleisen keskustelun puolella?

180
Joskus aikoinaan lisenssin saamisen "ehtona" oli sääntöjen tuntemus.  :police:  :laugh:

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 50