Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 ... 50 51 52 [53] 54 55 56
1561
Kävin tänään yllättäen Tattiksella, mutta sielläpä oli portti kiinni! Kello oli vasta puol seiska... Tein sitten leirin siihen parkkikselle ja röpöttelin tankillisen moottoria sisään.

Mites onko rata huomenna auki? Pitäs tuota mosan sisäänajoa jatkaa, eikä viitti naapureitten ylppäreitä häiritä  :p.

Eikös radan pitäisi olla noin periaatteessa auki 12-> ?

1562
Nyt kysyn teiltä miten on? Tilaanko nuo 5 kpl teitä varten ja sitten lisää jos on menekkiä. Ilmottakaa halukkuutenne tähän topikkiin tai YV:llä, käsittääkseni ainakin kolme halukasta on jo.
Hep, mulle yks!  :p

1563
IGT vakioluokan kilpailu La 19. tai Su 20. Heinäkuuta ?

Olisiko tuo sopiva ajankohta useimmille?
Pitäisi sopia.

1564
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 22.05.08 - klo: 12.39 »
Mitäköhän öljyä kannattais tunkea micro-t:n öljyiskareihin. Eipähän tuolla kyllä hirveästi varmaan väliä, kun ei niihin paljon mahdukaan. Kovin jämäkkää tavaraa ei varmaan kannata laittaa?
Jos jollain on kokemuksia niin mielellään kuuntelisin.
Ääh, älä laita mitään, eipähän vuoda pitkin parketteja  :p

1565
Sähköautot / Tattarisuon 1/18 krossirata
« : 22.05.08 - klo: 09.36 »
Aloitetaampa tälle radalle ihan oma aihe.

Eli pitkään on taas mennyt ja mitään ei ole tapahtunut, kunnes eilen huomasimme Jerryn kanssa, että hiekkaa, tai no hikkaista multaa, oli saapunut muutaman kuorman verran. Eli nyt olisi mahdollista alkaa sopimaan sopivaa ajankohtaa ratatalkoille.

Tarkoitus olisi levittää tuota "täyttömaata" radan pohjaksi ja tiivistää kovaksi. Samaalla olisi ajatus tehdä rata-alueelle perusmuodot, töyssyjä, kallistettua mutkaa, jne. Kun tämä on tehty tilataan kivituhka, levitetään kauttaaltaan ja tärytettään kovaksi. Tämä lisäksi pitää myös täyttää paloletkuja ja nikkaroida "ajajaterassi"  :p nykyisen maavallin päälle.


1566
Vapaa keskustelu / Vs: 10.000 kirjoitusta napshtaa kohta
« : 21.05.08 - klo: 08.19 »
Kuka mahtaa olla se onnellinen jonka viestiin Mika vastaa ja 10 000 tulee täyteen.. :wink:
...Vai aloittaako Mika kokonaan uuden ketjun  :shocked:

1567
Vapaa keskustelu / Vs: 10.000 kirjoitusta napshtaa kohta
« : 20.05.08 - klo: 22.46 »
9999 - vielä yks  :shock:

Tee siitä ikimuistoinen  Mika :grin:

1568
Olisiko porukalla kiinnostusta tehdä korien kimppatilausta - esim tuolta amainista? Laitoin tuonne amainiin itse asiassa jo kyselyä postikuluista ja milloin niille on tulossa lisää, kun ainakin Astonit oli loppu.

Mä tässä puntaroin josko hommais tuon Astonin tai Nissanin - ois harvinaisempi...

1569
Minkäslaisia tulppa/ polttoaine -yhdistelmiä porukka käyttää?

16% lienee paras vaihtoehto tälle moottorille, vai kuinka?

1570
Hehe.. Kaheli, kysy jp-nitroracingiltä hyper 8 laakeriä. Se voisi sopia, hinta kyoshon laakeria aavistuksen kalliimpi.
Mä kysyin ja ko. laakeria on tulossa lähitulevaisuudessa ja hintaa on noin 20€ kappale, eli ei paha.

1571
40 dollariin saa Subarun, Bemarin ja Nissanin kopan ja 20 dollaria maksaa tarrasarja. Ferrarin ja Astonin kopat on hieman kalliimpia. Amainista siis...

Kurssin takia noista tulee aika paljon halvempia kuin ostaisi Suomesta. Kyllähän tuo Aston kiinnostaa eniten   :lol:
Mitähän mahtas olla postit? Jos noita tilais kimpassa muutaman niin saattas vielä jopa säästää posteissa...

1572
Ny on uus (GXR-28) moottori tilattu, saattaa tosin mennä viikko tai kaks että saapuu.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin noita ois saatavilla pari lisääkin. Hintaa tuolle tulee noin 100e + mahdolliset tullit. Moottori sisältää kaikki oheisromppeet tankista pilliin - vain kytkinkello puuttu. Noi on otettu irti uusista autoista, mitkä on muutettu harjattomaan tekniikkaan.

YV:tä pikasesti jos kiinnostaa ni tulisivat samassa lähetyksessä...

1573
Ohooho...

Inferno GT2

Noin äkkiseltään...

-Pidempi runko
-150ml tankki
-tuplalevyt

Meneekö vakioluokkaan? :D
+ uusi moottori GXR-28SG
+ etujäykkäri
+ iskarit näyttäs uusilta

1574
Kuten on huomattu on tuo GXR28:n takalaakeri kohtuullisen harvinaista kokoa (14x24x6), eikä siten löydy ihan joka paikasta.

Nyt kuitenkin bongasin toiselta keskustelupalstalta juttua aiheesta ja ilmeisesti ofnalla olisi vastaavan kokoista, mutta todennäköisesti parempi laatuista laakeria tarjolla.

"Ofna does have a race quality bearing in that size which they use on the Hyper 21 8 port race engine, but its just under $40."

Tuosta pitänee ottaa tarkemmin selvää, että löytyisikö todella.

1575
Vapaa keskustelu / Vs: 10.000 kirjoitusta napshtaa kohta
« : 03.05.08 - klo: 18.34 »
Oho  :shocked:

Laskeskelin tuossa, että uutta viestiä on tullut palstalle 3 min 42 s välein - kun viestit jaetaan foorumilla aktiivisena olo ajalle  :shock:

1576
Säädöistä kesän kapinoiden formaattiin - ei siis moottorista asiaa tällä kertaa  :tongue:

Eli ihan en kolmatta ajatusta ole vielä asialle suonut, mutta mielessä kävi ja ajattelin ne suoltaa tänne palstalle jalostettavaksi  :p

Eli minun mielestä "GT-henkeen" kuuluu paljon autoja radalle kerralla, ei mitään tyyliin kuusi autoa finaalissa - miten se tässä onnistuu - jaa'a! Kysymys tietenkin kuuluu, montako autoa ensinnäkin meillä sitten edes on kun kilpailut ensikerran pidetään ja toiseksi kuinka se teknisesti onnistuu. Muutoin en kummemmin ole miettinyt miten aika-ajot/ alkuerät jne. Joka tapauksessa mielestäni tätä ei tarvitsisi väkisin vääntää mihinkään viralliseen muottiin, vaan miettiä mikä olisi tämän luokan mukainen ja mahdollisesti jopa yleisölle ystävällinen (jos sellaista joskus sattuisi vaikka olemaan...)

Toinen ajatus mikä pulpahti mieleen oli tietenkin Le Mans 24h 1/8 skaalassa eli "Tattis 3 h"  :lol: Tuommonen 3-4 hengen autokunnissa voisi olla hauskaa.

Tulevissa kerhoilloissa tullaan varmasti näistä ja muistakin asioista puhumaan ja joskus voisimme ihan ottaa asiaksi sääntöjen ja kisaformaatin suunnitelun.

1577
Kuka tässä nyt moottoria on huonoksi haukkunut???
Mistä sä näitä juttuja luet kun et ymmärrä mikä on pointti?
Moottori tulee auton mukana, miten se sitten alentaisi kustannuksia jos siihen voi laittaa jonkun muun moottorin? No tietysti oletat, että KUN moottori hajoaa voisi ostaa/ ottaa hyllystä edullisemman muun moottorin...

Jos moottorissa ei ole vikaa - miksi tämä jumalaton poru kun ei muita saa käyttää??

Kyllä minä ymmärrän sen pointin, että muitakin moottoreita on, mitkä ovat edullisempi, yhtä tehokkaita, kenties luetettavimpia, jne, jne. Moottoreita, joita sinun kaltaisilta löytyy hyllystä lojumasta.

Kysynkin nyt perusteluita rajoittaa moottori yhteen.
Eli kertokaa negatiiviset puolet siitä että muut moottorit ovat sallittuja.
Positiivisia puolia on että kyseinen moottori tulee auton mukana, ja kaikilla olisi sama kalusto.
Mut mitä haittaa eri merkkisestä pannusta???????
Kun tässä nyt olisi tarkoitus ajaa kilpaa ja kyseessä on vakioluokka, niin minun mielestä se ei ole hyvä, että on muitakin moottoreita. Kyllähän se on saletti, että jotkut sitten hommaisivat sen kireimmän mosan maksoi mitä maksoi tai ei maksanu, mutta se kirein pitää olla!

Suurin haitta ja hämmennys vapaasta moottorista olisi varmasti uusille polttisharrastajille (kuten minä) - joilla ei ole niitä muita hyllyssä. Ne joilla on jo muuta polttiskalustoa rajoituksesta sitten varmaankin on haittaa ja harmia. Mutta edelleenkin se mosa tulee auton mukana - miksi vaihtaa?

Jos tämän auton saisi "kittinä" ilman moottoria, niin silloin en varmastikkaan kannattaisi yhden merkin moottoreita vaan juuri kokorajoitusta.

Kyllä minä olisin valmis ajamaan myös vastaavaa luokkaa ilman moottorirajoituksia - mutta tämä luokka on "IGT vakioautoluokka"

1578
Hehe :)

Oliko se GXR28 takalakru tätä kokoa ? http://www.vxb.com/page/bearings/PROD/14mm/Kit8186

Mikko L, mitäs se maksoi Kyosholla? Tuo on alle $10
Takalaakeri on kokoa (mitattu tönärillä) 14x24x6. Hinta virallisella jälleenmyyjällä oli jotain 20-25e öbaut. Eli tilaa vaan noita muutama ni voipi kokeilla. Toi 14 mm  akselikoko on erittäin harvinainen, eikä niitä tosiaan löydy monelta valmistajalta.

1579
Minä en ymmärrä miksi pitää väkisin saada tähän VAKIOLUOKKAAN se joku muu moottori - miksi?

Niin jos tämän luokan tarkoitus olisikin vain muutaman jannun keskinäinen ajelu/ kisailu tuskin tuolla moottorilla olisi mitään väliä.

Mutta jos sitten sallitaisiin muut moottorit ja porukka niitä käyttäisi karsisi se varmasti uudet harrastajat/ polttisharrastajat pois. Omalta kohdalta voin sanoa, että en varmasti olisi hommannut tätä autoa jos säännöt olisi olleet vapaat mm. moottorin osalta.

Avain asia TÄSSÄ luokassa on VAKIO suoraan paketista + rajoitetusti sallitut merkin omat viriosat.

Te jotka olette sitä mieltä, että luokka on hyvä mutta moottori on huono niin perustakaa nyt sitten hyvän tähän oma "IGT open -luokkaa" - säännöt muutoin samat kuin tässä "IGT vakioautoluokassa" mutta moottori olisi vapaa esim max .28 - mutta tehkää sitä varten myös oma keskusteluketju...

1580
Pyrkimyshän tässä on tehdä VAKIOautoluokka ja jos tässä heti sallitaan muut moottorit tarkoittaa se käytännössä sitä, että jos haluat pärjätä mahdollisissa kisoissa on heti alkuun ostettava SE paras ja tehokkain moottori - mikä todennäköisesti maksaa sitten saman verran kuin ite autopaketti - ei hyvä...

Kuinka monella on oikeasti ollut moottorin kanssa ongelmia? Minulla joo, mutta minä ostin auton käytettynä tietämättä varmasti auton käyttöhistoriaa - tyhmää tiedän sen nyt. Muutoin ei ole taidettu tänä kesänä vaihtaa muuta kuin parit etulaakerit - mikä ei liene kuitenkaan valtaisa ongelma.

Joko siis voitaisiin lopettaa tämä suuri moottorikeskustelu ja OIKEASTI katsoa kuinka kausi etenee ja kisat sujuu.

1581
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 01.05.08 - klo: 22.30 »
Summa summarum. Ei tehdä ongelmaa tästä ennekuin meillä on vankkaa näyttöä.
Juu eiköhän näillä säännöillä mennä tämä kesä ja syksyllä katotaan kuinka kausi meni ja mietitään tulevaa...

1582
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 01.05.08 - klo: 22.04 »
Kerhoillat: Tattis.

Moottori: Itse joudun ostamaan uuden moottorin ja tällä hetkellä etsin GXR28:a - uutta. Toista käytettyä en osta tuntemattomalta, sen olen tässä nyt oppinut, muun ohessa. Se täytyy kyllä toisaalta myös sanoa, että jos sitten tuon uuden moottorin kanssa tulee myös ongelmia niin sitten oma henkilökohtainen uskoni on koetuksella. Mutta tällä hetkellä olen EHDOTTOMASTI vakiomoottorin kannalla.

1583
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 01.05.08 - klo: 20.27 »
Ihan mielenkiinnostako olette kokeilleet noita Atomic Racingin kuuladiffejä?  ..vai onko fte mallin originaali kuuladiffeissä ollut teidän mielestä jotain toivomisen varaa?
..nuo eivät ainakaan noiden parin edellisen kommentin perusteella vaikuta kannattavilta.
Noi nyt sattu virtuaalikouraan jostain nettiputiikista. Mun omassa harjattomalla setillä varustetussa autossa noi on kestänyt oikein hienosti, siksi kirjoittelinkin sähköpostia kun poikien vakiopelissä hajos...

Ainut syy, mitä keksin miksi tuossa noita hahloja on neljä kahden sijaan on, että kun yhdet kuluvat voi vetarin laittaa toiseen...

1584
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 01.05.08 - klo: 11.54 »
Mulla hajos Atomic Racingin kuuladiffistä ulostulo, yksi noista neljästä "ulokkeesta" meni poikki, ks. kuva alla.

Kirjoitin valmistajalle sähköpostia ja kysyin, että voiko näin tapahtua vakio MT:ssä? Vastaus oli, että on se mahdollista, mutta lähetä vanha diffi takaisin ja anna osoitteesi saat uuden  :cheesy:  :cheesy: :cheesy:

Niin ja tuo diffilevyn tuki lohkesi kun irroitin laakeria, mikä oli erittäin tiukka akselille.


1585
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 30.04.08 - klo: 15.17 »
Do diih, taas on työpäivä käytetty hyödyllisesti ja moottori on osina  :p

Takalaakeri on hajonnut uudelleen...

Mulla on teoria tuohon: Aiempi omistaja on ajanut autolla paljon laihalla/ ei ole sekoittanut polttoaineita, jolloin moottori ei ole saanut kunnollista voitelua. Tämän takia tuo kampiakselin tappi on kulunut soikeaksi ja siis väljäksi. Nyt sitten kun vaihdoin tuon takalaakerin ja kiertokangen en tarpeeksi tutkinut kasatessa että olisi jämpti. Olihan se parempi kuin vanhalla kiertokangella, mutta uskon, että tarkemmin tutkien välystä olisi löytynyt. Nyt kun kasasin uusilla hiluilla ja lähdin ajamaan hajoitti tuo väljä tappi laakerin uudelleen.

Mahdanko olla kovin pielessä?

Tulisiko tuosta nyt sitten vielä kalua jos laitan uuden kampiakselin, laakerin ja mahdollisesti vielä kiertokangen? Vai hommaanko uuden moottorin..?

1586
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 30.04.08 - klo: 12.39 »
Sivustaseuraajan kommentti:
Nimenomaan tuo, että ajotaidot ratkaisevat kiinnostaa minua tässä koko hommassa.
-K-
Syy miksi hommasin koko polttiksen  :grin: Mulla ei ollut mitään ajatusta alkaa päristelemään polttiksella ennen kuin löysin tämän ketjun foorumilta :shock:

Toinen merkittävä seikka on luokan "edullisuus" - ei tartte ostaa 400e moottoria ja muita heebeleitä. Nyt sanoisin, että realistinen budjetti ns. tyhjältä pöydältä autolle, paremmille servoille, radioille, ym, ym on haitarissa 700-1000e riippuen mitä ja mistä hommaa. Tottakai jo suoraan paketista (450e) pääsee radalle ja varmasti näyttää kaapin paikan monelle kalliimman setin omistajalle  :tongue:

1587
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 30.04.08 - klo: 12.12 »
Ei tämä luokka tarvitse yhtään tehokkaampaa moottoria. Kun kaikilla on sama kone niin saadaan kisaa aikaiseksi. Jos haluaa virittää ja etsiä tehoja niin kannattaa miettiä jotain muuta luokkaa.
Toi mun GXR28 ainakin toimii tosi nätisti ja vie autoa ihan tarpeeks.. Kestävyydestä saadaan kokemuksia vasta kun kevät/kesä ehtii pitemmälle.

Aivan.

Luetettavuudesta minä olen ehkä se äärihuono esimerkki, mutta kun ostin pelin käytettynä otin tietoisen riskin ja siitä taidan tässä maksaa. En ole konetta vielä uudelleen avannut, mutta vahva epäilykseni on, että kampiakselin kiertokangen tappi on kulunut väljäksi. Tuon olisi todennäköisesti joku ammattilainen todennut jo aiemmin kun moottori oli palasina takalaakerin takia. Noh opiskelu ei koskaan ole ilmaista  :undecided:

Kunhan saan mosan taas palasiksi niin pääsen miettimään vaihdanko pelkän kampiakselin (~35e) vai ostanko uuden mosan (140e). Mosaa voi kyllä koittaa metsästää esim ebaystä edullisemminkin.

JOKA TAPAUKSESSA olen sitä mieltä, että luokka pidetään VAKIONA, myös moottori, juuri niin kuin nyt on suunniteltu.

1588
Tulossa yleisön roolissa tekemään aaltoja ja kuvaamaan.

Myös yksi Vauhdin Maailman edustaja tulossa paikalle... joten kaikki irti!
No rskeles, pakkohan se on tulla  :grin: Pitääpä vielä oikein pestä ja vahata bemu ni kiiltää kuvissa :lol:

1589
Serpentit kaulassa ajamassa Serpentillä eiku IGT:llä :)
Itse en pääse, iltaohjelmaa, mutta tänään oltais menossa, Toni N, Frantsi, minä, kaheli?..
No voi hitsin pimpulat, pitää koittaa väistellä velvollisuuksia - tai organisoida paremmin  :tongue: ja koittaa päästä kans tänään.

Mihin aikaan ootte menossa ja kuinka kauan meinaatte olla paikalla?

1590
Onkos rata huomenna auki ja olisiko poppoota tulossa juottamaan autoja ittensä sijaan?  :p

Sivuja: 1 ... 50 51 52 [53] 54 55 56