Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teppo

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 15
181
Sähköautot / muoviammeet???
« : 28.11.03 - klo: 18.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "ferpor"
kieroilulla tarkoitin ton rungon kieroilua. letkeällä rungolla tietysti
saa jouhean ajopelin mutta ei välttämättä sitä nopeinta jota
varmasti kaikki kisailijat hakee. mitenhän ton sumin F1 auton
runko kiertyy epäilen että on todella kiertojäykkä. ominaisuuksia
haettane em. komponenteilla + aerodynamiikalla.


Itse asiassahan toissa kaudella huhuttiin että ferrarin pohja joustaisi kovassa vauhdissa aiheuttaen "diffuusorin" auton pohjaan ja lisäten siten mutkavauhtia... Eli ei se jousto ole ihan vieras ilmiö sielläkään...


Mä muistelen että oli puhetta kanssa siitä että johtamalla sähköä tiettyihin auton osiin sitä taivutettiin niin mekaanisesti kuin aerodynaamisesti.. mut eihän ferrari ikinä huijais.. :)

182
Sähköautot / muoviammeet???
« : 28.11.03 - klo: 18.32 »
Lainaus käyttäjältä: "ferpor"
kieroilulla tarkoitin ton rungon kieroilua. letkeällä rungolla tietysti
saa jouhean ajopelin mutta ei välttämättä sitä nopeinta jota
varmasti kaikki kisailijat hakee. mitenhän ton sumin F1 auton
runko kiertyy epäilen että on todella kiertojäykkä. ominaisuuksia
haettane em. komponenteilla + aerodynamiikalla.


Jos lähdetään vertailemaan F1 autoihin varmaan mennään enemmän metsää ku lappalaiset...  :)
F1 autossa tuskin ajetaan samoilla jousituksen geometrioilla ja joustoilla, vastaavasti taas touring RC autossa tuskin ajetaan ihan samalla aerodynamiikan voimalla. Myös renkaiden ominaisuudet/profiilit yms vaikuttaa huomattavasti, kannattaa ihan huvikseen vilasta paljonko mm. Jose sai RC auton renkaiden kitkakertoimiksi koulussa tekemässään tutkimuksessa...

RC autolla sen helpomman ajettavuuden/toimivuuden/paremman pidon vuoksi on hyvä kokeilla eriosa-kokonaisuuksien joustojen hyväksikäyttöä. Itse olen testannut aikoinaan 7 tukivarret/ 4 casterpalat/ 2 ohjauspalat jäykkyys kokonaisuuksia autossani... siitä voi arvata että variaatioita riittää.  

Rungon joustolla saa mukavasti lisää mekaanista pitoa ja useimmiten helpommin ajettavan auton, mutta säätöjen vaihto kavereiden kanssa vaikeutuu, koska jokainen runko joustaa eriverran ja näin samat jousituksen säädöt + erilaiset rungot aiheittavat eri lopputuloksen.
Rungon materiaali vaikuttaa myös miten joustot toimii yhteen ripustusten ja jousituksen kanssa.. hiilikuidun joustoa voi vertaa jouseen ja muovirungon joustoa iskariin.. eli hiilikuidun joustot nopeita ja nopeasti palautuvia, muovirungon taas vaimeampia.. ja tällä voi tietysti säätää autoaan agressiivisemmaksi tai helpommaksi ajaa...  Meniks sekavaks...

183
Sähköautot / 3500 mAh -akkuja?
« : 28.11.03 - klo: 18.04 »
Joo.. tähän mä viittasin parilla vikalla rivillä... lyhytnäköistä myydä 50 latausta ajettuja "tuoreina" tai "kisa-akkuina"..

184
Sähköautot / 3500 mAh -akkuja?
« : 28.11.03 - klo: 16.57 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Treenaan parhaimmilla budjettiini sopivilla akuilla, joten miksi stanussa kisaamiseen pitäisi ostaa ns. "stanuakut" erikseen?

Ei oikeesti mitään järkeä tossa touhussa. Olisi muutenkin syytä lopettaa tämä virikuskien "myydään halvalla paras potku pois ajetuista kisa-akuista aloittelijoille 60e/kpl" -touhu.

Miettikää sitä, jos meinaatte ajaa laija eteenpäin.



Miksi virikuskit eivät saisi myydä 5-10 akullista ajettuja akkuja alihintaan?
Itse olen myynyt akkuja ja kertaakaan ei kukaan ole kyseenalaistanut kyseisten akkujen hinta/laatusuhdetta. Ihan varmasti 10 kertaa ajettu huippu GP3300 akku halvalla on parempi ostos kuin samanhintainen porakoneen akku?
Jos joku virikuski myy loppuunajettuja akkujaan "halvalla paraspotkupois akkuja" tyylillä ja kehtaa pyytää näistä kovan hinnan, on se mielestäni hänen ongelmansa, tuskin ostajia riittää seuraavalle kerralle.

185
Tulokset / Tampereen kerhokisat ja joulun maratontreenit
« : 17.11.03 - klo: 14.33 »
Kyllä sitä tuntee niinkuin olis ulkomaille menny tampereelle saapuessa.. eihän siitä puheesta ota selvää erkkikään..  :lol:

186
Sähköautot / Asso Talk
« : 16.11.03 - klo: 16.12 »
Jeps,
tuosta moottorin puolesta ja toisesta on yhtä monta mielipidettä kuin kuskia..saishan sen siihen toisinpäinkin ku käyttäs kulmahammas pinjonia ja isoratasta...  8)

Toi joustavuus on kyllä kokeilemisen arvoista, varsinkin noita rungon jäykistepaloja on jokaisella ylimäärin ja niiden vaikutusta on helppo testata varsinkin siis muovirungolla. Kovin rankasti ei ehkä ajoominaisuuksia tarvitse viritellä, mutta ulkonäkö viritykset on sitten erikseen.. eiks se vanha sanonta ollut että viritys on onnistunut jossei auto huonontunut 5-15% enempää...

187
Sähköautot / Asso Talk
« : 16.11.03 - klo: 13.50 »
Jeps pitää tulla kuokkimaan tännekin topikkiin  :lol:

Oon nähnyt tota kardaaniauton testausta lähes puolenkymmentä vuotta ympärimaailmaa kisoissa ja treeneissä.
*edit* En voi väittää että olisin silti tietoinen viimeaikaisista testeistä koska olen ajellut itse lähinnä hihna ja krossi peleillä */edit*
Semmoinen asia on jäänyt ainakin mieleen että peilikuva asso eli moottoriväärällä puolella ei toimi ollenkaan. Perus assohan vetelee vähän vinoon ja kääntyy eriverran tuoseensuuntaan johtuen koneen tuomasta väännöstä. (tätähän on korjattu mm. erilaisilla ohjauspaloilla yms)(lisäksi tämä ei tuo suurta ongelmaa, jos radassa on pitoa, sitä ajetaan oikeaan suuntaan) Tuo väärällä puolella oleva kone pahentaa tätä ongelmaa huomattavasti ja ainakaan Hara ei pystynyt ajamaan omalla HPI peilikuva autolla metriäkään kovaa. Joku insinööri voi selittää ehkä tarkemmin mitä tapahtuu tuon koneen väännön seurauksena ja vaihteluna kun siirrytään pois kaasulta ja kaasulle takaisin.

Toinen homma on toi rungon jousto.. sitä ainakin HPI tiimi testasi ihan riittävästi eritilanteissa ja erilaisia hiilikuitu pohjia ja ylälevyjä oli valehtelematta repullinen mukana testeissä.
Itse ajelin matolla ja pakkasessa(kuusankosken kaudenavaus) muovirungolla joka ehkä jouston myötä tuo lisää mekaanista pitoa. Tätä säädin lisäksi vielä erilaisilla rungon jäykistepaloilla lähtien jäykästä hiilikuituisesta, normaaliin muoviseen ja löysimpään muoviseen josta oli toinen ripa katkaistu. Pienen ongelman tähän tietysti tuo yhdellä puolella oleva akku ja se että autossa oli vaikea saada samallainen jousto puolelta toiselle, kannattaa varmistaa esim ettei koneen, servon ja akun kiinnitys lukitse joustoa toispuoleiseksi.
Huomiota kannattaa laittaa myös siihen että jokainen runko joustaa eriverran ja väsyy käytössä jolloin kaverin setuppi ei välttämättä toimi johtuen erilaisista joustoista. Rungon jousto myös rauhoittaa auton käyttäytymistä ja täten ehkä helpottaa matolla ajamista joka on yleensä aika agressiivistä. Joustoilla pelailu tietysti jatkuu niin tukivarsissa kuin muissakin osissa mutta ehkä tässä oli liikaakin jo tekstiä..  :mrgreen:

188
Jeps eli hieman uutta setuppia on kokeiltu perussetupin lisäksi.

Eteen: 27-30w öljy, 2-reikää auki ja vaaleansininen jousi.
Kiinnitys tukivarressa ulompaan ja iskarintuessa keskelle.
Etuvakaaja 1mm, 0 astetta kickup ja 3 astetta caster palat.

Taakse: 30w öljy, 3-reikää ja vaaleansininen jousi.
Kiinnitys tukivarressa keskelle ja iskarintuessa keskelle.
Takaauraus 2,5-3 astetta, 0-antisquattia ja ylemmässä kiinnityksessä. Takalinkki apusillan alemmassa reiässä ja hubin päälle tehty hiilikuitulevyn päällä ulkona.(voin selittää tarkemmin jossei joku ole nähnyt kyseistä palaa)

Ulosjoustot edess 1,5mm ja takana 3,5mm..tästä kun on ollut puhetta että käyttämäni normaali krossiulosjousto ei ole kaikkien muiden mieleen  :wink:

Renkaat cs27, vanne Orion 24mm ja JB-sininen foami.

Enemmän mekaanista pitoa ja nopeampi reagoimaan + vaihtamaan suuntaa. Tämä on siis nimenomaan CS27 renkaille, kunnon renkailla ja pidolla auto varmaankin rollaa kerran kierroksella.

189
Koriasiasta olen myös hieman ihmeissäni, koska tietääkseni Stratus 1 korin valmistus on tarkoitus lopettaa mm. siksi koska sillä ei juurikaan ajeta missään sen jälkeen kun Stratus 2 ja Alfa 2 korit ovat korvanneet sen. Nuo korithan ovat sallittuja lähes jokapaikassa paitsi Efran säännöissä. Ymmärtääkseni myös nuo korit ovat tulossa Efra sallittujen listalle(en ymmärrä miksei esim alfa 2 ole jo siellä?) joten ne olisivat Suomessa kiellettyjä vain kevätkauden... joku asiasta tietävähän voisi ehkä valaista jos nämä kuulopuheet ovat vääriä?

Mitä kiteisiin tulee niin eihän se ylivoimaista ole pitää 4-5 yhteistä kidettä esim. toista luokkaa kisaavan kanssa. Näin hätä tilanteessa löytyy se 4 kidettä, mutta keskimäärin vain yksi on käytössä... järjestäjähän yleensä ottaa huomioon jos jotain tiettyä kidettä pyytää ykkösvaihtoehdoksi ilmoittautuessa...

190
Team Orionin mainostama GP3300SP on Efra laillinen ja näin myös Suomessa sallittu. Sama kenno ja sukka kuin kesälläkin käytetyissä akuissa. GP on lisännyt SP logon kennon kylkeen merkiksi että kyseiset kennot kuuluvat uuteen tuotantoon joka on entisiä parempi.

191
Jälleen on kisattu Suomen parhaalla kiinteällä mattoradalla ja muutamia videopätkiä niille jotka eivät uskaltaneet mukaan:

http://jarkkom.users.daug.net/torppa/

..ovat siellä toistaiseksi..

b3talla pitäisi olla kuvia julkaisuun myös.

kimi... eiks vaimo antanu lupaa tulla leikkii kissaa?  :roll:

192
Tulokset / Vau:n kerhokisat jatkuu 15. ja 16.11
« : 15.11.03 - klo: 19.36 »
siirretty jälkipuintitopikkiin

193
Tulokset / Vau:n kerhokisat jatkuu 15. ja 16.11
« : 12.11.03 - klo: 22.03 »
pappaluokkaan ei ikä taida riittää ni oliskohan toi syndikaatti sit oikee osote... pitää vetää tenat tiukasti kiinni ja lauantaina radalle poukkoileen..  8)

194
Ainoa mieleen tuleva homma olis se että ne holkit ovatkin väärässä asennossa. Muuta järkevää selitystä tuolle ei oikein ole? Itse en kirveelläkään muista kumpaan suuntaan kiristyy enkä ohjeita omista, joten kokeilen aina sopivasti arpomalla suuntaa... :)

Omassa autossani hihna tuntuu aina olevan ennemmin löysällä kuin liian kireällä tosin hihnat yleensä on ajettu useita satoja akullisia ja ne ovat rispaantuneen ja likaisen näköisiä...

195
Jeps ainakin torpassa tuntui toimivan ihan perussetuppi noilla LRP renkailla. Mäntsälän matoillahan oli ihan ok pito CS22 renkailla joten niihin verrattuna CS27 on varmaan aika liukas..
Huhujen mukaan Mäntsälän matoilla LRP renkaassa olisi enemmän pitoa joten perussetupilla vaan liikkeelle ja kysymään vinkkiä, eiköhän siellä jokunen nopea Xray radalta löydy ;)

196
Itse ajelen tuolla T1R mallilla, se tuntuu olevan hieman helpompi ajaa matolla ja tarjoaa hyvän pidon jopa liukkailla renkailla.
Kumpainenkin auto näyttäisi olevan nopea ehk hieman erituntuinen vain ajaa.

197
Lupaan ootella viimeisessä mutkassa muita sit finaalissa..  :mrgreen:

198
Hyvä ehdotus.
Mäntsälässä saadaan kokemuksia sitten isolla rintamalla tuosta renkaasta, mutta toivottavasti kyseinen vanne ja insertti eivät pilaa renkaan ominaisuuksia liiaksi.
Voin ajaa kyseisessä kisassa Orion B renkaalla vertailun vuoksi  :wink:  vielä kun saadaan CS27 kannattajat ajamaan niillä niin saadaan kunnon TM testit pystyyn  8)

199
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"


Vielä ylempänä on konkreettisia ehdotuksia, miten asiat voidaan hoitaa, vieläpä alkavalle kaudelle.

Parin tunnin sisällä on myös tullut useita nykyistä sääntöä kritisoivaa mielipidettä. Niiden lisäksi voin luetella sinulle melkoisen joukon sellaisia, jotka ovat asiasta täsmälleen samaa mieltä, mutta eivät syystä tai toisesta tuo mielipidettään täällä julki. Sen sijaan en pystyisi kertomaan yhdestäkään, jonka mielestä nykyinen sääntö on parempi kuin vaikkapa ylläolevat ehdotukset.

.....


Eipä tunnu kaikesta huolimatta olevan selkeää kuvaa tämänkään topicin alla siitä mikä olisi tällä hetkellä se paras vaihtoehto. Erilaisia vaihtoehtoja on lukuisia, arvalla joutuisi niistä jonkun valitsemaan.... Aina kun tästä asiasta on keskusteltu, niin on löytynyt myös niitä, ketkä ovat olleet 27 renkaan kannalla... peräti tämänkin topicin alla...

Pystyisin itsekin kertomaan lukuisan määrän TS -kuskeja jotka ovat itse ehdottaneet siirtymistä 22 renkaasta 27 renkaaseen ja ne vastaukset on mulla paperilla ! (Kysely 2002).

Eli hommatkaahan kunnon testituloksia, ei mitään yhden eikä kahden kuskin testejä ja mutu tietoon pohjautuvia, kenties jopa toiselta kuultua "tietoa", vaan selvää faktaa, silloin asioita on paljon helpompi käsitellä...

Ja koittakaa muistaa koko ajan harrastajan kukkaro ja maahantuojien mukana olo....


Pystytkö kertomaan ne kuskit joista yllä mainitsit? Epäilen ettet pysty koska kyseiset kuljettajat eivät ole vaivautuneet kilpailuihin..  :shock: tällähän selittyy myös se että nykyiset kisoissa käyvät kuljettajat ovat yhtä mieltä ettei Suomessa pysty ajamaan järkevästi kilpaa CS27 muualla kuin kuusankoski-torppa linjalla. Ei CS27 toimimattomuus tullut minään yllätyksenä.. koitin muutaman vuoden kokemuksella sanoa ettei pito tule riittämään sisällä muilla radoilla... nyt sitten ovat viimeisetkin heränneet tähän kun vihdoin ovat pakotettuja testaamaan kyseisiä renkaita myös liukkaammilla radoilla.
Hommatkaa kunnon testituloksia.. pitääkö ne kestotestit, kierrosajat ja videot toimittaa kenelle, kun ei rehellisen ihmisen sanaan tai kirjoitukseen uskota?

Topicci on sinällää turha ettei mitään muutosta ole tulossa ja vihdoin vaivalla saatu SM-sarja kaatuu ainakin TS-10 osalta tähän rengas kysymykseen... suljetaanko topikki  :wink:
huvittavaa on kuinka vaikka väkisin onnistutaan löytämään se yksi 27 puollustaja muiden joukosta, vaikkei kyseinen kuljettaja edes joudu kiertämään noilla pidottomilla radoilla  :mrgreen:

200
Kilpailijoiden kanava / Re: renkaat
« : 06.10.03 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Panu.V"
Toivoisinkin, että kun päätöstä tehdään, otettaisiin huomioon se, että mattoradat joilla tänä vuonna on ajettu/tullaan ajamaan CS-27:lla kilpaa(siis ainakin Mäntsälä ja Vantaan rajatorppa) ovat molemmat hyväpitoisia ratoja joilla CS-27 renkaalla ajaminen saattaa onnistuakin. Mäntsälän kisan jälkeen tiedetään varmasti paljon enemmän LRP renkaista ja niiden sopivuudesta mahdolliseksi renkaaksi ensi mattokaudelle.


Mäntsälässäkin jonkun pitäisi ajaa samaan aikaan 27:lla jotta saataisiin luotettava vertailu LRP:hen. Henkilökohtaisesti en haluaisi alkaa ainakaa foameilla ajamaan, vaikka täytyy myöntää että se on erittäin mukavaa puuhaa. En halua alkaa sorvaushommiin ja sekin on mun mielestä järjetöntä että sorvataan uusista renkaista pois 5 milliä, ajetaan 2 akkua ja nakataan roskiin kun ne on sitten liian pienet. Vähän kärjistettynä, mutta kuitenkin. Solukumit ja pitoaine oli silloin ne kaksi pahaa joiden takia valitsin jonkun muun kuin mattoauton. Nyt niistä toinen paha on tullut osaksi turistia mutta sen vielä sietää.


Mitäs jos samoilla foameilla ajettaisiin 3 alkuerää ja 3 finaalia... silloin voisi hyvin aloittaa 62mm ja ajaa sitten finaalissa oikean kokoisilla..

201
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Omien kokemusten ja kuulopuheiden perusteella en haluasi sääntörenkaaksi kumpiakaan CS:iä, 27:t ei pidä ja 22:t repeilee. Orionit ei ilmeisesti ole juurikaan pitävämmät kuin 27:t, ainakaan niillä ei lujempaa pääse, kuin ehkä kympän tai kaks. LRP:stä ei ole kokemuksia eikä luotettavia kuulopuheita. LRP:n ja Orionin ongelma on myös että "niillä on yksi kauppias". Mikäs olis seuraava vaihtoehto, jos foamit lasketaan pois?


Orion on huomattavasti nopeampi rengas kuin 27 paremman pitonsa vuoksi. Orion on huomattavasti kestävämpi ja helpompi ajaa kuin 22 rengas.
LRP renkaan testi eivät ole ihan vertailukelpoisia koska kisoista peräisin olevat renkaat sisältävät matolla toimimattoman painavan insertin ja liian suuren ilmaraon. Näistä varmaan lisää kokemuksia Mäntsälässä.

Take-off renkaita saa jokaiselta kauppiaalta. Näin olisi tilanne myös Orionin kohdalla, LRPstä en osaa sanoa. Hinnaltaan kaikki ovat samantasoisia.

202
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"



Täyttä potaskaa, Tumppi.

Kuten LRP Touring-topicissa TeeTeeKoo kírjoitti, esimerkiksi tätä on ehdotettu - miten sen voisi selkeämmin esittää:

"Esitettiin korjausta sääntöön mm. siten, että CS-27 olisi ainoa rengas vain kesäkaudella, mutta talvikaudella sallittaisiin lisäksi myös CS-22, joka pehmeämpänä ja pitävämpänä on "tyypillinen" mattoratarengas."

On myös ehdotettu, nimiltäkin mainiten, selkeästi paremmiksi ja kestäviksi tiedettyjä renkaita.


Miksi asiat pitää yrittää muuttaa sellaisiksi, mitä ne eivät ole?


Kannattaisi perehtyä seikkaan tarkemmin.... Jos lajiryhmän tehtävä on poimia mahdolliset "sääntöesitykset" epäviralliselta webbi -forumilta, niin kyllä silloin ollaan pahasti kateissa.

Joten jos sinulle on epäselvää miten mahdolliset sääntömuutosesitykset pitää tehdä, niin otapas selvää seurasi henkilöiltä joille menee AKK:n virallinen posti, siellä on kerrottu mm. se koska mahdolliset muutosesitykset pitää olla AKK:ssa.


Kenen tekemän ehdotuksen pohjalta siirryttiin toimivaksi todetusta 22/27 säännöstä 27 sääntöön?

203
Kilpailijoiden kanava / RC-pienoisautoilu vuonna 2008
« : 29.09.03 - klo: 00.07 »
Niin.. polttiskrossia  :wink:

204
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 29.09.03 - klo: 00.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho"
Peak=Orion

Jos se kerran on niin hyvä kysykää Teemulta miks ei se aja sillä ;)


Aika tiukka kysymys.. No siks että se Teemun (prototyyppi)moottori on mulla kestotestissä.. Assollahan ei kestotestiä voi ajaa kun se ei kestä edes hiilien vertaa  :wink:
Teemu on varmaan ensimmäinen ketä saa viimeisen kehitysversion V2 koneen testiin kunhan ne valmistuvat.

205
Sähköautot / Pitoaineesta
« : 26.09.03 - klo: 12.58 »
Muistelisin että WD-40 saisi myös 4 litran kanisterissa, jolloin hinta on ihan edullisempi kuin pyörähuoltojen kauppaama spray muotoinen purkki.

Normaali harrastajalle ei varmaankaan tee juuri eroa onko renkaisiin kytketty wd40,lrp,cs,corally yms pitoja varsinkaan kun käsitystä parhaasta käsittely metodista ei ole ja pitoaineen erot voi nollata ajamalla yhden kerran rataesteeseen.

Jos kisahommaa taas meinaa on merkitystä mitä laitetaan, milloin laitetaan, kuinka paljon laitetaan, kauanko vaikuttaa, kauanko ennen erää otetaan pois, millaisiin renkaisiin laitetaan, onko rengas uusi, vähän käytetty, paljon käytetty, käytetäänkö useampaa ainetta, missä järjestyksessä käytettään jne.. lista on loputon.. samoin aineiden kirjo..

joku mainitsi että aine kuivuu hitaammin kuin toinen.. tästä päästään taas siihen että jotku aineet halutaan kuivuvan renkaasee, toiset taas eivät saa missään nimessä kuivua ennenkuin ne pyyhitään pois, jotkut aineet pitää lämmittää renkaan sisään.. lista jatkuu..

Kun tiedetään mitä ainetta käytetään missäkin tilanteessa ja miksi on kisakokemusta yms kertynyt jo kymmeniä vuosia.. ja silti uutta vaihtoehtoa pukkaa jatkuvasti.

Aineiden ja renkaiden testaus vaatii aikaa ja vaivaa... mutta yleensä kello kertoo parhaiten. Aine joka tarjoaa parhaan.. jopa epärealistisen pidon ensikierroksille, voi hidastaa loppuerästä enemmän kuin alkuperäinen hyöty oli ja lisä pidon hyödyntämisen alussa osaa harva.  Aine joka taas parantaa auton toimintaa eränloppu puolella esim. pitäen renkaat alhaisemmassa toiminta lämpötilassa voi hyödyttää huomattavasti enemmän.
Meni vähä offtopic vissiin...

mielestäni raja menee jossain siinä että hajuton kyllä haisee jos sitä haistelee purkista tai renkaan päältä kun se on siinä... hajullinen sen sijaan tuoksuu koko autonympärillä ja erottuu nuuhkimatta ihan kosketusetäisyydeltä? Ainahan voi tehdä protestin kisan jälkeen jossei voittoa tule Ferrari tyyliin  :shock:

CS27 muovikiekoille tuskin mikään pitoaine on liian vahvaa... mutta kannattaa jättää se "pito" sana pois siitä kun sillä ei oo mitään tekemistä sen asian kanssa  :wink:

206
Polttisautot / Kuvia ja videoita Lavangon M8 kisoista
« : 21.09.03 - klo: 23.47 »
Muutama kuva löytyy tuolta:

http://koti.welho.com/tkauppin/viideo/

Harmi ettei kuvaajia löytynyt ikuistamaan sitä tilannetta mikä syntyi kun aurinko laski.. usva, pöly ja savu pysähtyi radan ylle.. jos ei olis ollu kotirata en olis ilman mitään näköhavaintoa autosta uskaltanu lähtee laskemaan isoon hyppyriin kaasuauki  8)

(osakuvista ei suostunut siirtymään.. ja torpan videolla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa  :roll: )

207
muutamia vanhoja, joiden pitäs toimia ok.

Pitäville kumirenkaille:
http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=1517

http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=1562


Foameille:
http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=1461

www.rczone.net   setups osiosta löytyy myös toimiva setuppi raycerille.

208
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 14.09.03 - klo: 20.29 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Noni, päästään Tempan kanssa ainakin ajamaan kuivalla kelillä  :mrgreen:


En laittas kyl kruunuukaan vetoo ton puolesta ku "kattoo" kuin nää mein paikalliset hallit on rakennettu... voi olla jopa vesisade kivempi ku pala kattoa..  :shock:

209
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 09.09.03 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Similältä saa n. viikko ennen kisaa.
Kisasetin (t) saa aamulla klo.8.00

Ei noi LRP renkaat tarvii mitään eri treeniä ...kunhan nauttii ajosta 8)
.


haaa... en tiiä ketään muuta joka ajais viikosta toiseen testiä kyseisillä renkailla kuin ylläoleva  :mrgreen:

210
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 03.09.03 - klo: 21.48 »
Ajetaaks foami kisat vai pelkästään saippuakiekkoluokka?

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 15