Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KHS77

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9
181
Tietääkö kukaan?

Onko RCM vielä yhteistyössä Mugenin kanssa vai onko Team Associated ottanut Mugenista niskalenkin?

183
Vaihtaisin tuon Hobbywing combon M7A comboon(ennakkotilaa eurorc:ltä se kerran kesää odottelet, saat alennusta).

Voitko laittaa hieman perusteluta?

1800kv moottori joka sopii paremmin radalla ajeluun 4s akuilla ja kestää käyttää jopa 6s akkuja sit jos haluut vauhtia lisää.
Itselläni on käytännössä Vorza. En suosittele. 3 vuotta sitten ollut ihan hyvä peli. Nykyään on vaan niin paljon parempia autoja kuten tuo mugen, xray, serpent 811be, teamc t8e yms..
Eikä se Vorza halpa ole siihen nähden mitä siinä tulee. Vorzan kisaversio(hb ve8) maksaa halvimmillaan kittinä 249dollaria, vanha malli sekin jo.

Joo, niin mä vähän arvelinkin mut en ollu varma. Toi Vorza on muistuttaa aikalailla mbx6  ecoa, ku kattelee kuvia ja vertailee.;)

184
Taisin suositella sinulle aiemmin jo Hpi Vorzaa, mikset voisi tutustua, maksaa puolet tuosta sinun suunnittelemasta ja ei varmasti ole puolet huonompi.

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101709&lang=fi

esim..

HPI Vorza Flux on a Short Course Track

Harkitsen jo vakavasti Vorzaa, pääsis alottaan harrastuksen suht edullisesti...KIITOS!
Olen vaan jotenkin ummistanut silmiä tolle Vorzalle? :shocked:

185
Vaihtaisin tuon Hobbywing combon M7A comboon(ennakkotilaa eurorc:ltä se kerran kesää odottelet, saat alennusta).

Voitko laittaa hieman perusteluta?

186

1/8 krossarin ohjauksen servolle 12kg on alarajoilla. Samalla hinnalla saat "turvallisemman" 20kg mallin.

Kiitti, tosiaan racing factory:lta

187
Hyvältä vaikuttava setti, tuohon vielä lisää muutama 4s lipo niin siinähän se!

Kesään mennessä pääsis paanalle, niin ois hyvä :afro: Pystyishän tosta paketista vielä tinkimään joidenkin osien/tarvikkeiden osalta, jos haluaa paketin menevän alle tonnin, jos akkuja ei oteta huomioon.

Omasta mielestä  kans paketti vaikuttaa ihan hyvältä.

188
Tää projekti on vähän jäissä ja rahaa on kasassa 200€ :shocked:

Tämmöistä pakettia olen ajatellut eli antakaa kommentteja.



189
Latetaas kysymys ilmoille?

Kannattaako mun ostaa tota Mugenin MBX6 ECO:a vai tuleeko 2012 jotain parempaa kenties? :huh:

Auton ostan tammikuussa.

190
Matka Turkkiin viikon lomareissulle on käsillä! :cool: :cool: :cool:

Reissun jälkeen alkaa armoton rahan kerääminen/säästäminen, sillä haluan baanalle ensi vuoden puolella!

 :tongue: MUGEN MBX-6 ECO :tongue:
Jiihaaaaa!!!

191
Tuo ECO mallihan on valmiiksi tehty sähköille..

Joo, tarkotus on siis hankkia toi MBX6 ECO nimenomaan ja unohdan noi halppis jutut.

192
Itse suosittelisin tälläistä:
Funtsi missä radalla käyt eniten ajamassa, käy radalla muutama kerta tutkailemassa mitä autoja hepuilla on-> valitse suosituin. Näin pääset helpommalla säätöjen kanssa + jos jotain hajoaa on mahdollista että jollain olisi juuri kyseinen osa ylimääräisenä.
Ja vaikka kyseessä onkin polttikset, saa käytännössä kaikkiin polttiksiin konversio kitin. Myös käytettyjä vehkeitä kannattaa tiirailla. Kohtahan vetomiehet luopuvat kamoistaan :)

Tuollaiset "noname" autot jättäisin omaan arvoonsa. Varaosat yleensä kiven alla + toteutuksissa heikkoja kohtia. Alottelijalle riittävä, mutta parin kk päästä ominaisuuksia tahtoo lisää.

RTR hinta 559€ ja ARR hinta 485€

Pääsis huomattavasti halvemmalla harastukseen kiinni! :tongue:
Halvalla pääsee kiinni joo, mutta jatkossa tulee lisäkustannuksia. 80A nopari 1/8 autossa ei tule olemaan pitkä ikäinen.

Mietin ihan samaa. Jos tohon hankkis sen tekinin combo RX8 n.350€ ja 2.4Ghz radion n. 160€ + akkuja,laturi ja virtalähde, niin hinta on jo varmaan lähellä 1200€. Ensimmäinen kuva autosta oli kuvia katellessa, että aika paljon muovilta näyttäviä osia :huh:

Tällä hetkellä Jyväskylässä on suosituin auto Mugenin MBX6 polttis ja tarkoitus olis ajella Murskaamontien rc radalla + Vihtavuoren soramontuilla ja vähän omassa pihassa. Itse haluan ehdottomasti sähkö buggyn 1:8. Joo pitäs lähteä käymään radalla tutustuun tarjontaan, sillä syksy/talvi tulee kovaa vauhtia. Kiitos kommentista valaisi asioita itselle paljon! :azn:

193
RTR hinta 559€ ja ARR hinta 485€

Pääsis huomattavasti halvemmalla harastukseen kiinni! :tongue:
Halvalla pääsee kiinni joo, mutta jatkossa tulee lisäkustannuksia. 80A nopari 1/8 autossa ei tule olemaan pitkä ikäinen.

Mietin ihan samaa. Jos tohon hankkis sen tekinin combo RX8 n.350€ ja 2.4Ghz radion n. 160€ + akkuja,laturi ja virtalähde, niin hinta on jo varmaan lähellä 1200€. Ensimmäinen kuva autosta oli kuvia katellessa, että aika paljon muovilta näyttäviä osia :huh:

194
ARR=Almost ready run eli yleensä puuttuu radiot.

Kiitos! Nyt vaan pitäs puntaroida asioita, että kannattaako ostaa tommonen vai sijottaa se 1500€. Kyllähän tolla autolla varmaan pärjää ajella, mutta saako halvalla hyvää?

195
Löysin tämmösen http://www.eaimport.net/product_details.php?p=123 Mitä mieltä porukka on autosta ja mitä eroa on RTR ja ARR? Lähinnä kiinnostaa mikä toi ARR tarkoittaa? RTR on esikasattu.

RTR hinta 559€ ja ARR hinta 485€

Pääsis huomattavasti halvemmalla harastukseen kiinni! :tongue:

196
37 päivää jäljellä Turkin matkaan :smiley: Matkan jälkeen olis tarkoitus alkaa kerää rc-harrastukseen tarvittavia asioita ja rahaa tulen tarvitsemaan sen 1500€, jotta saan harrastuksen käyntiin. Rc-prokkis lähtee liikkeelle seuraavassa järjestyksessä->

1. Auto + renkaat
2. Mosa+esc
3. Ohjain + servo
4. Laturi
5. Akut
6. Muut tarvikkeet


Toukokuussa 2012 BAANALLE FOR SURE! :cheesy:

Toiseksi haluan kiittää kaikkia avusta/neuvoista foorumilla! :smiley: :smiley: :smiley:

Kun saan MBX6 ECOn tai jonkun vastaavan hankittua, niin siirryn foorumin sähköautot puolelle kirjottelemaan autostani/projektistani tarkemmin.

 :cool: :cool: :cool: HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE! :cool: :cool: :cool:

Mieli voi muuttua vielä :wink: http://www.serpent.com/news/13388/Serpent-Cobra-E:-Eastons-final-test.html

197
Siskon pojalle korjasin entisen autoni toisen kerran, kun noppari Futaba MC210CB + mosa Orion Method 2x21 oli palanu siitä! Nyt nopparina Fusion Podium 17T

Tässä kuvia entisestä autostani (Kyosho Triumph 2wd hihnavetonen) Buggy kori on ollu jo roskiksessa yli kymmenen vuotta, en muista mistä tilasin ton Porschen korin + koritolpat??? :huh:

http://imageshack.us/g/15/spa53292.jpg/

Löysin vanhan OVAL MAN-mosan (en muista moni kääminen,mutta välitykset on tällä hetkellä 23/100, mosa käy liian kuumana, joten vaihdan 18T pinionin takas), jossa oli sorvauksessa käynny kollektori ja sain sen asennettua metohdin runkoon ja auto toimii kuin UNELMA! :azn: Siskon poika on taas haltioissaan ja kaverit kateelisena....Hehee! :laugh:

Palaneesta kollektorista on kans kuva ja niin, hiilipinta oli aivan naarmuilla/urilla + lisäksi käämilangat oli ydestä kohtaa aivan mustana :shocked:

On todella mukavaa puuhata rc-autojen kanssa ja naapurillakin olis muutama vanha polttis auto tallin perällä pahvilaatikossa, kaikista on mosa leikannu kiinni... :huh: KINNOSTUS HERÄS HETI,JOS NIISTÄ SAIS JOTAIN AIKASEKS ELI TOIMIMAAN!?

198
rev tarkoittaa reverseä eli juuri sitä käännettyä kaasun ja jarrun suuntaa, eli kytkin pohjasta rev asentoon, sitten trimmi tikusta nollaksi...

Yes,KIITOS! :smiley:

199
Huomena pitäisi hakea Siskon pojan autoon uus noppari rcjkl:stä http://www.spmodels.co.uk/p37077/Fusion_Podium_17T_ESC_%28P-FS-POD17T%29/product_info.html

Nopparin ohjeitakin jo tutkailin ja ne sanoo seuraavaa:

Before you begin this step, the ESC should be connected to the throttle channel on the
Rx, and the Tx should have already been adjusted. Before connecting the battery pack
to the ESC, make sure the ESC switch is turned off.

1. Set the Tx throttle reversing switch to the reverse position, and leave the throttle
trigger in the neutral position.

2. Connect the battery pack to the ESC, and turn on the Tx.

3. When the ESC is on, the position of the throttle trigger will be neutral position.
The Green LED will light up for about 1 sec.

4. Move the throttle trigger to the full forward, the red LED will light up to indicate
the full forward can be now operated.

5. Move the throttle trigger to the full reverse, the green & red LEDs will light up to
indicate the Reverse can be now operated.

5. Move the throttle trigger again to the neutral position, the green LED will light up to
indicate the ESC is now ready to run.

6. Repeat these procedures if the green light will not come on when the throttle is at neutral.

7. If the motor operates in reverse when applying forward throttle, the throttle
reversing switch on the Tx must be moved to the opposite position.


Ohjaimena on tikkuradio Futaban ATTACK-R ja ohjeen 1. kohta mietityttää? Olenko ymmärtänyt oikein...?

Pitääkö minun laittaa eteen/taakse ohjaintikun trimmi taakse ääriasentoon ja jättää eteen/taakse ohjaintikku neutraalille? Vai pitääkö minun kääntää ohjaimen pohjassa oleva kytkin rev. asentoon?


200
37 päivää jäljellä Turkin matkaan :smiley: Matkan jälkeen olis tarkoitus alkaa kerää rc-harrastukseen tarvittavia asioita ja rahaa tulen tarvitsemaan sen 1500€, jotta saan harrastuksen käyntiin. Rc-prokkis lähtee liikkeelle seuraavassa järjestyksessä->

1. Auto + renkaat
2. Mosa+esc
3. Ohjain + servo
4. Laturi
5. Akut
6. Muut tarvikkeet


Toukokuussa 2012 BAANALLE FOR SURE! :cheesy:

Toiseksi haluan kiittää kaikkia avusta/neuvoista foorumilla! :smiley: :smiley: :smiley:

Kun saan MBX6 ECOn tai jonkun vastaavan hankittua, niin siirryn foorumin sähköautot puolelle kirjottelemaan autostani/projektistani tarkemmin.

 :cool: :cool: :cool: HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE! :cool: :cool: :cool:

202
Tarvis vähän apuja!

Siskon pojalle kunnostin Kyoshon 2wd Triuphin ja autossa on Futaban sähköt 27mhz ja nopeudensäädin MC210CB 30A sulakkeella sekä Team Orionin hiilellinen mosa 21turns. Auto oli vain yhtäkkiä lopettanut kulkemisen.

Johdot,liittimet ja akku on tarkistettu. Auto ei reagoi mitenkään (ohjaus/kaasu), kun laittaa virrat päälle.

Missä vois olla vika...(vastaanotin/nopeudensäädin)??? Aikaisemmin oli pientä kosketushäikkää nopparissa, mutta kun sulaketta hieman liikutteli, niin auto toimi taas.




AUTEKAA MINUA! :undecided:



Sulakkeen toinen kanta oli sulanut täysin ja toinen puoli sulakkeesta oli pullistunut, mutta ei ollut menny poikki kuitenkaan. Äsken kolvasin sulakkeen kannan, mutta ei toimi. Noppari on täysin pimee. Nopparin pohjalta löytyi sulanut tinamöntti, joka oli siis irronnut siitä sulakkeen liittimestä. Siskon mies oli mitannut sulakkeen pohjan ja sinne oli tullut virta.

204
Maanataina alkais 3 viikon kesäloma :grin:

Loman aikana olisi tarkoitus hankkia tietoja korin maalaamisesta ja maalaustekniikoista. Itseäni kiinnostaa marmori pinnan jäljittäminen koriin ja utubesta löytyikin hyviä pätkiä siihen. 1/8 korien hinnat pyörivät siellä 20-50 eurossa ja ajattelinkin hankkia yden ylimääräisen korin/maaleja ja maalata sen suunnitelmien mukaan.  :afro:

205
ISKAREIDEN SÄÄTÖ/HYPPYRI ALASTULO?

Voisko joku antaa oppitunnin otsikosta? Eikö iskarit olisi hyvä säätää niin, että auto laskeutuu neljälle pyörälle ja miten se vaikuttaa ohjattavuuteen?



P.S. Hieno sivu  bytheway  http://www.eloajailoa.fi/index.php?page=luukku14

207
Nopparissa on ledi, mutta ei pala ja vastarille tulee sähköt meinaan sen nopparin kautta. Eli, jos noppari on pimee...ei ohjaus servokaan voi toimia vai?

208
Tarvis vähän apuja!

Siskon pojalle kunnostin Kyoshon 2wd Triuphin ja autossa on Futaban sähköt 27mhz ja nopeudensäädin MC210CB 30A sulakkeella sekä Team Orionin hiilellinen mosa 21turns. Auto oli vain yhtäkkiä lopettanut kulkemisen.

Johdot,liittimet ja akku on tarkistettu. Auto ei reagoi mitenkään (ohjaus/kaasu), kun laittaa virrat päälle.

Missä vois olla vika...(vastaanotin/nopeudensäädin)??? Aikaisemmin oli pientä kosketushäikkää nopparissa, mutta kun sulaketta hieman liikutteli, niin auto toimi taas.

AUTEKAA MINUA! :undecided:

209
Jep noin saat käytettyä kahta laturia yhdellä powerilla. Täydellä 10A virralla et tosin voi käyttää molempia latureita samaan aikaan koska tuosta 350W powerista loppuu puhti kesken.

Enkohän mä pärjää 5A virrallakin, jos mulla on em. setup. Tarkoituksena olisi kuitenkin hankkia 2-3 kpl 4S hardcase lipoja.

210
No nyt suosittelen itsekin kahta laturia. Eipähän pala akut ja sula laturi.

 - Hount

Kaksi laturia meinasinkin hommata ja ostan Ichargerin 106b mallia kaksi ja molempiin I Charger Virtalähde 15V 23A 350w powerit

Miksi kaksi virtalähdettä? 350W tarkoittaa että laturin häviöt mukaanluettuna voit laittaa tuohon perään vaikka kolme iCharger 106+:aa ja ladata niillä kaikilla 4S akkua 5A latausvirralla samanaikaisesti.

4S akkuun menee ladatessa maksimissaan 4*4,2V jännitteellä (esim. 5A virralla) 84W (4*4,2*5) (P=UI)
Ja voisin veikata että laturin hyötysuhde on siinä 0,8 - 0,9. Jos laskee 0,8:n mukaan, niin yhden akun lataamiseen tarvitset n. 105W tehoon kykenevän virtalähteen. Nyt olet ostamassa 700W edestä virtalähteitä. Molempien laturien kytkeminen RINNAN samaan virtalähteeseen on kahden akun sarjassa lataamista yksinkertaisempi asia.

Unohda samalla kaikki tähän ketjuun laitetut kuvat ja ohjeet tuosta kahden akun samanaikaisesta lataamisesta, siellä oli mukana vajaita tai vaarallisia ohjeistuksia. Jos tulet käyttämään 4S akkupakettaja alkuperäisen 2S suunnitelman sijaan, niin sitten kaksi laturia on täysin ymmärretävää... 8S 5A+ laturit kun tuppaavat maksamaan maltaita.

 - Hount

Ymmärsin puheistasi, että tarkoita tällaista setuppia? 


Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9