181
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 30.03.09 - klo: 22.47 »
Meneekö big boreihin vakio jouset vai onko nuo paksummat?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
VOi Per*ana! Nyt meni diffin ulostuloon tuleva pala poikki! Ja neuvokaa tietämätöntä, että mikä on hyvä diffinrasvan jäykkyys, jotta tulisi kunnolla jämäkkä? Nyt, kun muutenkin täytyy tuo varaosa tilata, voisin tilata kunnon diffirasvaa ja niitä laakereita, kunhan neuvotte ensin.
Pitänee Sabesta taas tilata, vikka lähetys kestää, kun en löydä muualta tarvitsemiani osia.
Kyllä nuo pyörät pyörii, mitä olen vapaalle kaasulta päästänyt. Aik voiko olla, että minä tilasin juuri kaksi vimpula teräsdiffiä?
Jos ostan Mamba Monster combon 2200kV motilla niin saanko tarvittaessa rajoitettua tehoja noparin asetuksista?
Mastoni ei pysy Fascolorin päällä, lähtee pieninä paloina irti mällätessä. Ultimate Racingin kilikolia olen laittanut Fassin päälle.Muistaakseni LRPn kilikaleja löytyy pussillinen jonkun kaupan yhteydessä saatuja vajaita purkkeja, täytyy niitä kokeilla... Valkoista tuskin niissä oli mutta laitetaan ny jotain suojaksi
Todennäköisesti se laskee lämpöjä noparista jos käyttäs UBECciä. En osaa sanoa miten paljon.Kiitän, pitääpä testata erillisellä vastariakulla ennen kuin menee beccikaupoille, jos nyt vielä jaksaa sääsuojaa tuohon viritellä
Jos sulla on jo 3S akut niin voi olla että paremman saisit 4S tai 2X2S akuilla. 6S:llä voimansiirto kyllä on varmasti todella kovilla. Entä jos ostaisit MMM noparin ja siihen vaikka joku 1400-1900kv XL kone.. medusa tai jos haluaa edullisemman niin feigao tai sitten neun joku kevyempi kierroksinen? Tulis ajoaikaa mutta kulkis silti kovaa. Kevyemmällä koneella pysys lämmöt alhaalla ja ajoaikaa ois enemmän.Täytyy pistää mietintämyssyyn tuo...
Lämmöt nousee jos moottori joutuu tekemään liikaa töitä (raskas voimansiirto, liian pitkät välitykset), moottori kiertää liikaa kovalla jännitteellä, moottori on mahdollisesti kiinalaisvalmisteinen halvempi yksilö (ei kaikki). Mamba max combojen moottorit on tunnetusti kovia lämpenemään jos ajaa vaikka sitä 5900 kv mottia 3S:llä (kiertää muuten ihan s*****asti.Nyt oli kyse noparin lämpeämisestä... Moottorin tiedän kuumuvan joka tapauksessa on sitten ulkoinen tai sisäinen becci
Entäs liikahtaako mihinkään 2x 3S rinnan? Ainakin virtaa riittäisi...Kumpiko järkevämpi combo maxxiin tuolla 6s sarjakytkennällä 2200 vai 2650 motilla?Epäilen että auto on liian tehokas jo 4S 2200. Ehdottomasti pienempi jos 6S tulossa.
Ja mitenköhän tuon kokoinen motti lämpenee maxxin kokoisessa autossa?
Ootko ajanu kylmässä? Onhan mahdollista että jos lämpöä olis enemmän niin se jännite ei laskis niin paljoa. Mittaappa piruuttaan akun jännite ulkona käytön jälkeen ja sisällä sen jälkeen kun on lämmenny.
Mitäs servoja olette käyttäneet ohjauksessa? DY:n en huoli ja Hitec yritän välttää, onko muita? esim. Futaba,....Laita silti Hitec, äläkä turhaan välttele hyvää servoa...
Mulla oli maxamps:in 2S 1550mAh akku 2voltissa ja tasuri ei suostunut lataamaan tuota enää mutta pelkällä laturilla sain sen 7volttiin ja sitten tasuri väliin ja on toiminut normaalisti sen jälkeen, laatuakku selviää näemmä tuostakin...
Nyt ois eka lipokin saatu pilalle, vissinki. Poika oli jättäny akunjohdon nopariin kiinni ja en oo varma oliko virratkin jääny.
Noh enivei, viime la aloin lataamaan ennen kun oltas lähetty ajelemaan ja laturi vinkui low patteri jotain...
Mittasin sitten mittarilla jännitteitä ja koko 2s pakan yhteis jännite onpi 3,5VOnkos mulla mitään konstia yrittää pelastaa tämä akku ?
No, ei autoilla ole rakeenteellisia eroja, joten eikös se nyt ole niin kuin VXL?On niillä monia eroja, ainakin jos sulla on sellainen vanhempi malli missä on juuri nuo huonommat/pienemmät laakerit jne... Ja on niissä muitakin kestävyyteen liittyviä parannuksia
Nyt ois spedekin kokeilu kunnossa. Pikku hommia vielä jos oikein märkä keli yllättää.Komee vehje!
Tässä pari kuvaa. Eipä tullu kehuttavia kuvia
Towerhobbies.com:ssa on korien mitat. Kannattaa sieltä kattoo speksit.Tattis, pitääpä tsekkailla!
Itselläni myös noita pari kipaletta, vaikka lataakin pienemmällä teholla kun mitä 5000mAh 3s voisi ladata niin eipä niissä 1.5tuntia kauempaa mene...Joo no tuota olen miettiny, ajattelin että jos sais halvemmalla :P
Tuo Turnigyn Accucel-6 on ainakin hyvä laite hintaisekseen. Tuon halvemmalla ei saa mitään älylaturia, ja siinä on kuitenkin monelle harrastajalle ihan tarpeeksi ominaisuuksia. Olen ainakin ollut omaani tyytyväinen.
Jos on tarve ladata akkuja, joissa on suuri kapasiteetti ja monta kennoa sarjassa, niin tuo 50W maksimiteho rajoittaa vähän käyttöä. Itse kun lataan 2-3S <2000mAh akkuja, niin ominaisuudet riittää mainiosti.
Makuaisia, minä en kyllä tykkää ajaa autolla, jos ei toinen rengas vedä. Teillä on kaksiveto, olisikohan mulla sitten yksi ja puoliveto?Voisitko sitten edes kokeilla niitä mitä täällä ehdotetaan, ei ne pelkällä valittamisella korjaannu... Aloitat nyt vaikka niistä diffin ulostulojen laakereista, oikeen mikään muu ei voi jumittaa jos diffin ulostuloista olet pyöritellyt ja toinen on jumissa. Tietysti diffi itse voi olla väärin kasattu mutta testaa ne laakerit nyt silti.. Ja tuskin diffi on väärin kasattu jos olet sen räjäytyskuvan mukaan kasannutOn kiperissä paikoissa haitaksi, kun ei oikea vedä. Olisipa täällä meidän lähellä jollakin samanlainen auto, mutta en usko.
Eikös akku ja liittimetkin tarvitse jonkunlaista suojaa vettä ja luntavastaan ? Entäs moottori yms? Vai onko säädin ja vastari ne tärkeimmätVastari, nopari ja servo tärkeimmät...
Vähän hassun näköistä kun korin pyöränkaaret ei osukaan ripustusten kohdalle :) Itsellä on samaiset 30mm pidennetty runko..
Siis, koitin aluksi tuota uutta teräsdiffiä ilman mitään vaseliinia, eikä auttanut. Laitoin vaseliinia ohjeiden mukaan eikä auttanut.
Nyt olen ajellut, ja koitin mites renkaat venyy, kun toisesta renkaasta pitää kiinni. Vasen rengas ei oikeastaan venynyt paljoa, mutta oikeanpuoleinen rengas venyi kuin 3s lipolla!? Kokeilin aikojasitten tuota venytys hommaa oikealla renkaalla, ja silloin muistaakseni tuo vika alkoi. :shock: