Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Slugi

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 11
181
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 30.03.09 - klo: 22.47 »
Meneekö big boreihin vakio jouset vai onko nuo paksummat?

182
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 29.03.09 - klo: 18.27 »
VOi Per*ana! Nyt meni diffin ulostuloon tuleva pala poikki! Ja neuvokaa tietämätöntä, että mikä on hyvä diffinrasvan jäykkyys, jotta tulisi kunnolla jämäkkä? Nyt, kun muutenkin täytyy tuo varaosa tilata, voisin tilata kunnon diffirasvaa ja niitä laakereita, kunhan neuvotte ensin. :wink:

Pitänee Sabesta taas tilata, vikka lähetys kestää, kun en löydä muualta tarvitsemiani osia.

Rasvoista en tiedä kun sitä vakiorasvaa on itselläni ja hyvin toimii mutta laakerit ovat näitä:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39506&grpid=1104
Ja samat sopii rpm:n hubeihinkin jos joskus niihin vaihdat
Tosin eipä näytä olevan mitään laakeria varastossa vaikka ennen oli satapäin, ehkä tuhoutuivat sitten tulipalossa tjms...

183
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 29.03.09 - klo: 18.09 »
Kyllä nuo pyörät pyörii, mitä olen vapaalle kaasulta päästänyt. Aik voiko olla, että minä tilasin juuri kaksi vimpula teräsdiffiä?

En tarkottanu et diffi olis vimpula vaan ne vaihteiston puolikkaat, mutta vastaa nyt jo siihen kysymykseen että vaihdoitko ne kuulalaakerit mitkä tulevat niihin diffin akseleihin? Sehän tässä nyt on asioista päällimmäisenä, ja jos et ole niitä vaihtanut niin turha epäilläkään mitään muuta kun niitä..

Ja jos et jostain syystä kykene niitä vaihtamaan niin pistä autosi maahan ja aja sitten niin kauan kun se liikkuu ja ihmettele vasta sitten

Voin tietysti myydä sulle hyvään hintaan omastani toimivan takapään ja ottaa sen sinun "toimimattoman" ilmaiseksi vaihdossa ja vaihtaa siihen ne 3euron laakerit niin kumpikin on tyytyväisiä
Niin ja ei, en oikeasti myy sitä sulle vaan ostat ne 3euron laakerit, laitat ne paikalleen ja sitten pääsetkin taas venyttämään renkaita tasatahtiin

184
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 29.03.09 - klo: 15.43 »
Ja veikkaanpa ettei niitä diffin ulostuloissa olevia laakereita ole vielääkään vaihdettu, vaikka olen asiasta jo pari kertaa maininnut...
Vai oletko Thorak vaihtanut ne? Tai edes kokeillut jumittaako vai rullaako ne molemmat?

Ja saattaahan vaihdeloota olla jotenkin vimpulakin ettei pääse yhtä hyvin molemmat pyörimään...

185
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 29.03.09 - klo: 11.01 »
Jos ostan Mamba Monster combon 2200kV motilla niin saanko tarvittaessa rajoitettua tehoja noparin asetuksista?  :huh:

En mamba monsteria vielä ainakaan omista mutta saahan sieltä  ainakin kaasukäyrällä ja punch controlilla tehoja pois ja loput sitten ohjaimesta epalla jos vieläkin on liikaa..

186
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 28.03.09 - klo: 18.36 »
Tämähän oli nyt se mikä auttaa sidewinderin lämpö ongelmiin 3S lipolla?
Pulso UBEC 3A 9,70€ Vertical hobbyssä

Ainakin tuli tilattua kun googlesta ubec hakusanalla sinne johdateltiin ja eipä ole kovin kallis jos tuolla hinnalla lämpöongelmista pääsee...
Pysyykö tuo nyt sitten itsessään viileänä? Vai alkaako vuorostaan tuo kuumottaa :grin:

187
Yleinen keskustelu / Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« : 28.03.09 - klo: 18.31 »
Mastoni ei pysy Fascolorin päällä, lähtee pieninä paloina irti mällätessä. Ultimate Racingin kilikolia olen laittanut Fassin päälle.
Muistaakseni LRPn kilikaleja löytyy pussillinen jonkun kaupan yhteydessä saatuja vajaita purkkeja, täytyy niitä kokeilla... Valkoista tuskin niissä oli mutta laitetaan ny jotain suojaksi :grin: Haju on kyllä kamala, joltain asetonilta haisee

188
Yleinen keskustelu / Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« : 28.03.09 - klo: 17.49 »
Itellä käytössä parit purkit tuota faskoloria ja purkit näyttää olevan samanlaisia kuin createx maaleissa...
Ootteko käyttänyt juuri noita tekstiileille ja muille tarkoitettuja createxejä vai niitä autoair createx maaleja?
Noita createxejä on meinaan muutama pullo myös niin vois niitä käyttää jos ne kelpaavat tuolle muovipinnalle.. Eikä siten tarvitsi ostaa maaleja eri tarkoituksiin montaa satsia

Faskolorista sen verran huonoa sanottavaa että näyttää pehmentyvän vedestä vaikka pitäisi olla kuivuttuaan veden kestävää ja lähtee helposti sen jälkeen pois jos joku ottaa siihen kiinni, tuohon vois auttaa mastonilla vedetty päällimmäinen kerros?

189
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 28.03.09 - klo: 17.08 »
Tutulla on nuo biltema vanteet siinä biltema autossa johon ne kuuluvatkin ja niistä vanteista on reunoista paloja lähtenyt ja yksi on enemmänkin halki ja kun ottaa auton tehon huomioon niin ihan liian kovaa muovia taitavat olla, tuskin ovat pitkäikäiset...

Renkaista kuluukin ne nupit pois tosi nopeasti mutta sen jälkeen ne eivät oikeastaan juurikaan kulu... Taakse olen kerran nyt vaihtanut uudet ja vanhoissakin oli pintaa jäljellä mutta toinen niistä oli revennyt niin siksi vaihdoin... Noilla on ajettu useampia kymmeniä akullisia ja silti on pintaa reilusti ja ajotapa ei ole ollut mitenkään renkaita säästävä sekä asfaltilla on päästelty menemään..
Mielestäni renkaat ovat alkuun ennemminkin liian kovat mutta pehmenee ajossa nopeasti

190
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 26.03.09 - klo: 23.38 »
Todennäköisesti se laskee lämpöjä noparista jos käyttäs UBECciä. En osaa sanoa miten paljon.
Kiitän, pitääpä testata erillisellä vastariakulla ennen kuin menee beccikaupoille, jos nyt vielä jaksaa sääsuojaa tuohon viritellä

191
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 26.03.09 - klo: 23.36 »
Jos sulla on jo 3S akut niin voi olla että paremman saisit 4S tai 2X2S akuilla. 6S:llä voimansiirto kyllä on varmasti todella kovilla. Entä jos ostaisit MMM noparin ja siihen vaikka joku 1400-1900kv XL kone.. medusa tai jos haluaa edullisemman niin feigao tai sitten neun joku kevyempi kierroksinen? Tulis ajoaikaa mutta kulkis silti kovaa. Kevyemmällä koneella pysys lämmöt alhaalla ja ajoaikaa ois enemmän.
Täytyy pistää mietintämyssyyn tuo...
Stampedeen oon tilannut pari noita 3S lipoja ja sittemmin tullut siihen tulokseen että jospa sittenkin 2S lipo stamppaan ja nuo 3S:t vois hyödyntää tuossa projektissa tai sitten käyttää noita akkuja molemmissa

192
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 26.03.09 - klo: 23.23 »
Lämmöt nousee jos moottori joutuu tekemään liikaa töitä (raskas voimansiirto, liian pitkät välitykset), moottori kiertää liikaa kovalla jännitteellä, moottori on mahdollisesti kiinalaisvalmisteinen halvempi yksilö (ei kaikki). Mamba max combojen moottorit on tunnetusti kovia lämpenemään jos ajaa vaikka sitä 5900 kv mottia 3S:llä (kiertää muuten ihan s*****asti.
Nyt oli kyse noparin lämpeämisestä... Moottorin tiedän kuumuvan joka tapauksessa on sitten ulkoinen tai sisäinen becci :grin: Mutta sitä ei sentään talvella tarvii pussissa pitää

193
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 26.03.09 - klo: 23.21 »
Kumpiko järkevämpi combo maxxiin tuolla 6s sarjakytkennällä 2200 vai 2650 motilla?
Ja mitenköhän tuon kokoinen motti lämpenee maxxin kokoisessa autossa?
Epäilen että auto on liian tehokas jo 4S 2200. Ehdottomasti pienempi jos 6S tulossa.
Entäs liikahtaako mihinkään 2x 3S rinnan? Ainakin virtaa riittäisi...
Tarkoitus olisi kasata sellanen paketti ettei vetarit pauku ja lämmöt pysyy kurissa niin noparissa kuin moottorissakin
Huippujen ei tarvii olla mitään älyttömiä

194
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 26.03.09 - klo: 23.13 »
Vaikuttaako 3S lipokin jo lämpöjen nousuun becin takia? Itellä kyllä toistaseks vaan sidewinder mutta samaa pätee varmaan siihenkin?
Itellä ainakin lämmöt alkanut nousta talvikäytössä(nopari koteloitu) 3S lipon tultua kehiin... 6kennosella nimhillä pysy kylmänä

195
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 26.03.09 - klo: 23.09 »
Kumpiko järkevämpi combo maxxiin tuolla 6s sarjakytkennällä 2200 vai 2650 motilla?
Ja mitenköhän tuon kokoinen motti lämpenee maxxin kokoisessa autossa?

196
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 26.03.09 - klo: 11.30 »
Mamba Monster 25V + 5mm 2200 kV Combo
Paljonko tuo ottaa virtaa?
Riittääkö 2x 20C 5000mAh 3S lipot sarjassa ruokkimaan tuota?
Autoksi tulisi Traxxas E-Maxx

197
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.03.09 - klo: 00.08 »
Ootko ajanu kylmässä? Onhan mahdollista että jos lämpöä olis enemmän niin se jännite ei laskis niin paljoa. Mittaappa piruuttaan akun jännite ulkona käytön jälkeen ja sisällä sen jälkeen kun on lämmenny.

Eipä ole kerennyt vielä kesää näkemään nuo lipot joten tuolla +-0 - +10 asteessa on ajeltu mutta itse akku ei ole mielestäni paljoa alle huoneenlämmön päässyt..

Itse veikkaisin että stampede ottaa sen verran vähän virtaa että akku pääsee tyhjenemään ennen kuin voltit tippuu tjsp. mutta enhän minä mikään lipo asiantuntija ole... Ainakin saan yhellä tollasella akulla 3varttia päästellä menemään ja akkuun lataantuu juuri suurinpiirtein tuo 5000mAh joka kerta...
Ensi kerralla yleismittari ulos mukaan, mutta se ensi kerta taitaa olla vähän tuonnempana kun ei ole sääsuojauksia enää paikallaan enkä jaksa uudestaan niitä viritellä...

198
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 25.03.09 - klo: 22.12 »
Mitäs servoja olette käyttäneet ohjauksessa? DY:n en huoli ja Hitec yritän välttää, onko muita? esim. Futaba,....
Laita silti Hitec, äläkä turhaan välttele hyvää servoa...

199
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.03.09 - klo: 22.08 »

Nyt ois eka lipokin saatu pilalle, vissinki. Poika oli jättäny akunjohdon nopariin kiinni ja en oo varma oliko virratkin jääny.
Noh enivei, viime la aloin lataamaan ennen kun oltas lähetty ajelemaan ja laturi vinkui low patteri jotain...

Mittasin sitten mittarilla jännitteitä ja koko 2s pakan yhteis jännite onpi 3,5V  :shocked: Onkos mulla mitään konstia yrittää pelastaa tämä akku ?
Mulla oli maxamps:in 2S 1550mAh akku 2voltissa ja tasuri ei suostunut lataamaan tuota enää mutta pelkällä laturilla sain sen 7volttiin ja sitten tasuri väliin ja on toiminut normaalisti sen jälkeen, laatuakku selviää näemmä tuostakin...

Noissa 5000mAh 3S Flight maxeissa ei kyllä tuo lipo cutoff ei oikeen pelitä sidewinderilla vaikka ollut raja 9.6voltissa niin silti meno hyytyy ennen kun cutoff katkaisee menon... Ehkä pitäis nostaa 10V sitten

Normaalia vai ei? Ja mistä vois johtua?

Ja kyllä se cutoff ainakin sen verran toimii että nimhillä ei nopari suostu moottorille virtaa antamaan

Aina kun olen huomannut hyytymisen niin olen lopettanut ajon ja akussa voltteja sisälle päästessä noin 10.5-11V...
Voisiko kylmä ilma tehdä tuollaista? Pakkasella en ole kuitenkaan lipoilla ajellut mutta nollakelillä kylläkin... Ja akku ei tunnu kovin kylmältä ajon loputtua, ehkä noin huoneenlämpöinen...

200
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.03.09 - klo: 21.52 »
Onhan se jo täälläkin pari kertaa todettu että XL-5ssa voi olla nuo isommat laakeripesät vakiona...
Esim. mulla oli, mutta kuulalaakereita ei vakiona ollut... Enkä ole noita vielä saanut palasiksi, C-palat on hajonnut kummaltakin puolelta ja nyt ovat RPMmää ja ovat kestäneet toistaiseksi..

201
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.03.09 - klo: 17.12 »
No, ei autoilla ole rakeenteellisia eroja, joten eikös se nyt ole niin kuin VXL?
On niillä monia eroja, ainakin jos sulla on sellainen vanhempi malli missä on juuri nuo huonommat/pienemmät laakerit jne... Ja on niissä muitakin kestävyyteen liittyviä parannuksia

202
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.03.09 - klo: 13.47 »
Kiitän!
Ootko lisännyt takatukivarsiin jotkin holkinpätkät vai miten olet ne sovittanut siihen kapeampaan etutukivarren paikkaan? C-palat ja etuhubit taisikin suoraan sopia...

Sopiiko nuo iskarit suoraan paikalleen vai joutuuko myös tekemään jotai sovitteita että saa ruuvattua kiinni?

Mielestäni oikein sopivan mittainen tuo koppa tuohon kuvan perusteella ainakin, itselleni taitaa olla siis hitusen pitkä mutta taitaa seuraava koppa silti olla maxxiin tarkoitettu.. Onhan mulla pitkä RPMn etupuskuri siinä


Tietääkö kukaan että lämmittääkö sidewinderin bec tuota noparia 3s lipolla vai lämpiääkö joka tapauksessa noilla volteilla jo? Vois meinaan talvella käyttää erillistä becciä/vastariakkua jos siten saa tuon noparin lämmöt pussissa/koteloituna pidettyä aisoissa...

203
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.03.09 - klo: 12.51 »
Nyt ois spedekin kokeilu kunnossa. Pikku hommia vielä jos oikein märkä keli yllättää.

Tässä pari kuvaa. Eipä tullu kehuttavia kuvia  :roll:
Komee vehje!
Onko tuossa E-maxxin vai minkä kori?
Kuinka paljon pidempi runko?
Mitkäs iskarit tästä löytyy?
Voisit muutakin specsiä laittaa jos raaskit antaa ideoitasi muille käyttöön :wink:

Spedeä nyt koitan hiukan modailla ja seuraavaksi rustlerin kimppuun jos vielä kiinnostusta riittää...
Olen myös meinannut Stamppaan eteen takatukivarsia ja sitten joka nurkkaan stampeden etuvanteet niin saa hiukan leveyttäkin vai vaikuttaako se vanteen iso ET luku ajettavuuteen negatiivisesti?

204
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.03.09 - klo: 12.34 »
Towerhobbies.com:ssa on korien mitat. Kannattaa sieltä kattoo speksit.
Tattis, pitääpä tsekkailla!
Jos on sopiva tuon pidennyksen kanssa niin saattaa mennä tilaukseen :grin:
Tosin jos on liian pitkä niin hajoaa ennen aikojaan kun ottaa joka paikkaan kiinni...

205
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 23.58 »
Kellään tietoa että paljonko e-maxxin korit ovat stampeden koreja pitempiä/leveämpiä?

206
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 23.03.09 - klo: 23.13 »
Joo no tuota olen miettiny, ajattelin että jos sais halvemmalla :P

Tuo Turnigyn Accucel-6 on ainakin hyvä laite hintaisekseen. Tuon halvemmalla ei saa mitään älylaturia, ja siinä on kuitenkin monelle harrastajalle ihan tarpeeksi ominaisuuksia. Olen ainakin ollut omaani tyytyväinen.
Jos on tarve ladata akkuja, joissa on suuri kapasiteetti ja monta kennoa sarjassa, niin tuo 50W maksimiteho rajoittaa vähän käyttöä. Itse kun lataan 2-3S <2000mAh akkuja, niin ominaisuudet riittää mainiosti.
Itselläni myös noita pari kipaletta, vaikka lataakin pienemmällä teholla kun mitä 5000mAh 3s voisi ladata niin eipä niissä 1.5tuntia kauempaa mene...
Ihan tyytyväinen olen ollut.. Ja jos totta puhutaan niin tuo yksi kallis laturi on lähes käyttämättömänä ja noita vaan tulee käyteltyä..
Jos ei olis laturia ja pitäis ostaa niin ilman muuta ostaisin tuollaisen accucellin ja jättäisin kalliimmat kauppaan

207
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 22.05 »
Makuaisia, minä en kyllä tykkää ajaa autolla, jos ei toinen rengas vedä. Teillä on kaksiveto, olisikohan mulla sitten yksi ja puoliveto? :roll: On kiperissä paikoissa haitaksi, kun ei oikea vedä. Olisipa täällä meidän lähellä jollakin samanlainen auto, mutta en usko.
Voisitko sitten edes kokeilla niitä mitä täällä ehdotetaan, ei ne pelkällä valittamisella korjaannu... Aloitat nyt vaikka niistä diffin ulostulojen laakereista, oikeen mikään muu ei voi jumittaa jos diffin ulostuloista olet pyöritellyt ja toinen on jumissa. Tietysti diffi itse voi olla väärin kasattu mutta testaa ne laakerit nyt silti.. Ja tuskin diffi on väärin kasattu jos olet sen räjäytyskuvan mukaan kasannut
Moneskohan sivu mahtaa jo olla jossa keskustellaan sinun jumittavasta renkaasta... huoh

208
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.03.09 - klo: 21.11 »
Eikös akku ja liittimetkin tarvitse jonkunlaista suojaa vettä ja luntavastaan ? Entäs moottori yms? Vai onko säädin ja vastari ne tärkeimmät
Vastari, nopari ja servo tärkeimmät...
Mulla oli nopari bilteman abikoliitin rasiassa ja vastari minigrip pussissa sekä servo ja moottori tiivistetty siliconilla
Ainut vaan että mulla ainakin sidewinderi lämpiää 3s lipolla niin paljon ettei pysty ajamaan kauaakaan ennen kuin lämpenee jos se on jossain pussissa/kotelossa... Nimhillä sitä ei edes kädellä huomannut että oliko lämmennyt. Lämmittääköhän sidewinderin becci tuota noparia 3s lipolla vai muuten vaan lämpiää 11.1voltilla?

209
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 21.06 »
Vähän hassun näköistä kun korin pyöränkaaret ei osukaan ripustusten kohdalle :) Itsellä on samaiset 30mm pidennetty runko..

Olishan tuota voinut hieman tasata että olis etu sekä takakaaret molemmat hiukan poskellaan mutta kun on madallettu tuota koppaa niin tuolta takaa ottaa nyt jo vaihteistoboksiin kiinni... Täytyy varmaan hiukan leikellä tuota etukaarta isommaksi eteenpäin...

Laitoitko sen alatuennan kiinni siihen noin 30mm taaemmas oleviin reikiin? Itse porailin sen reijän läpi asti ja ruuvasin siihen... Lisäksi tein siihen iskaritolppaan alumiinilevystä sen jatkon jonka täällä foorumilla joskus näin jonkun tehneen

210
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.03.09 - klo: 20.31 »
Siis, koitin aluksi tuota uutta teräsdiffiä ilman mitään vaseliinia, eikä auttanut. Laitoin vaseliinia ohjeiden mukaan eikä auttanut.

Nyt olen ajellut, ja koitin mites renkaat venyy, kun toisesta renkaasta pitää kiinni. Vasen rengas ei oikeastaan venynyt paljoa, mutta oikeanpuoleinen rengas venyi kuin 3s lipolla!? Kokeilin aikojasitten tuota venytys hommaa oikealla renkaalla, ja silloin muistaakseni tuo vika alkoi. :shock:

Oletko koittanut vaihtaa vaikka päittäin diffin ulostulojen laakereita? jos vika siirtyy toiselle puolen on vika niissä jommassa kummassa...
Edit: Ja eikös nuo ole ajamista varten eikä renkaan venytystä?


Tänään pidentelin stampeden runkoa 30mm, harmi vaan kun ei pääse kokeilemaan kun eilen karsisin sääsuojaukset pois ja tänään on kinoksittain lunta... Eipä sitä pidennystä tuosta kuvasta oikeen huomaa mutta pistin nyt senkin :grin:
Vähän surkea koppa kun luulin tilanneeni uudemman mallisen korin mutta tulikin vanha eikä ollut tarrojakaan mukana... Maalaukseen en siten myöskään jaksanut panostaa

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 11