Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 16
182
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2, 18.6.2016 Ulvila
« : 14.06.16 - klo: 16.51 »
Hyvä homma että kisat pyritään ajamaan läpi asti vaikka hiukan sataisikin..

Kyllä järjestäjä silti on velvollinen seuraamaan ja arvioimaan tilannetta. Pitkältä tulevien ajattaminen la aamuksi paikalle toteamaan että pejantaina jo oli selvää ettei rata ole ajokunnossa kisapäivänä saatta jo vähän lyödä vanteelle.

Kelit vaihtelee, toivottavasti saadaan mukavat kisat! Nimiä lisää listaan vaan..


184
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 07.06.16 - klo: 10.46 »
Facebookin Asso ryhmään postattu toimiva lähtösetuppi SC5M autolle suomen ulkoradoille.

185
Muuten edelleen samaa mieltä mutta tuupin 2-vetoisen vapaasti pyörivä rengas pitää olla vapaa kuten se on maastosarjassakin. Asson tuuppi on käsittääksen takamoottorinen. Voin olla väärässäkin mutta keskimoottorisella tuupilla voi olla aika mahdotonta saada homma toimimaan jos edessä on sama rengas kuin takana. Ei se ainakaan sähkökrossarilla onnistuisi ikinä.

Kim Elfström

Keskimoottorilla mennään.. SC-luokkaa on turha verrata maastosarjaan tai autoa buggyyn vaikkei sielläkään kaikki enää aja laipalla edessä.

Kyllä se toki rajattu takapyöräkin jo puolittaa rengashankinnat.


186
Tässä kun valmistautuu ensimmäiseen kesäkauteen luokassa, on jo nyt tullu hyvin selväksi, että jatkossa tarvitaan yksityyppirengas. Testattavaa olis tällä hetkellä tolkuton määrä, ja lisäksi renkaiden saatavuus on huono ja etsiminen erikoisen hankalaa. Joku keskimäärin hyvin toimiva yleisrengas jota on helposti saatavilla helpottaisi hurjasti. Rengassääntö voisi astua voimaan kuskin ensimmäisen A-finaalin jälkeen jos tuntuu että rengaskierroksen hankinta kesälle on este jonkun kisoihin osallistumiselle (ei vaan voi olla..) Itse olen tuuppia nyt ajanut caliberit joka nurkassa ja jatkuvasti mietityttää millä pääsis kovempaa jne. ja siksi testattavia renkaita on kerääntyny omalle listalle jo ihan liikaa. Tottakai joku rengas sopii jollekkin radalle paremmin kuin toiselle ja sama autojen kanssa, mutta autohan se säädetään sitten renkaan mukaan. Esim oma Asso on tämän hetken setupissa niin helppo ajettava että jokainen kuski sillä pystyisi rataa kiertämään vaikka on Caliberit joka kulmassa. Caliber voisi olla yksi hyvä vaihtoehto kumpaankin luokkaan ja joka kulmaan.

-Jussi Rinne-

187
Näin kauden kynnyksellä joku on saattanut jo tehdä jopa diilin jonkun merkin parissa..

188
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 10.04.16 - klo: 21.17 »
Olisko suosituksia yöpymiseen?

189
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 5, Nokia
« : 10.04.16 - klo: 20.38 »
Kiitokset järjestäjille ja kilpailijoille hyvistä kisoista. Onnittelut kummankin luokan mestareille, Martille voitosta ja Tampereen porukalle vahvasta suorittamisesta tuupissa. Tällä kertaa ei kyytiin pystynyt vastaamaan, mutta kesällä jatketaan..  :azn:

Ainoa miinus tulee A finaalien ajattamisesta vajaana.

-Jussi Rinne-

 

190
Logiikkaa en nyt vaan ymmärrä. Eri luokan autoista otetut ja itse tehdyt osat on siis olevinaan sääntöjenmukaiset...
Mutta edes samaan autokuntaan kuuluvasta autosta rampauttamalla etuveto... Ei enää olekaan sallittua.

Selittäkää nyt mulle tämä kun en vaan ymmärrä?

Koska sitä ei erikseen kielletty, kyllähän tuota asiaa vatuloitiin jo tarpeeksi. ja kunet vieläjään ole tajunnut niin minä olin kyllä kieltämässä noi nelkkutuupit ja myös tuon oman konversionkin.  Nelkkutuuppeja ei kielletty ja oma auto kyllä menee sääntöön perustuu saatavilla olevaan autoon.. joten lopetahan tästä vääntäminen.

Tuo ei ole mitään muuta kuin sinun oma tulkintasi säännöstä.
Tuon tulkinnan mukaan saa rakentaa autonsa ihan miten huvittaa kunhan kyseessä on jostain saatavilla olevasta autosta luokkaan revityt osat.

Eihän tuo rajaa siis osia edes rc harrastukseen liittyviin osiin.
Eli ihan sama vaikka protoilis koko auton mistä lystää... Kunhan se löytyy vaikka netanttilan katalogista.

Miksi ihmeessä sun pitää tätä jankuttaa? Eikö mene perille että auto on tehty vastaamaan poikkeavia autoja poikkeavalla radalla. Miro on myös sanonut ettei moista enää rakenna. Tuuppiin on ehdotettu vastaavaa muutoskieltoa kuin nelkkuunkin.

Säännöissä vois kieltää myös jankkaamisen ja asenne sanan käyttämisen koska se on menettänyt merkityksensä tässä yhteydessä..

191
Jos se myydään paketissa tuuppina ulos, niin mikäs siinä, vetareitakin tulee varmaan se kaksi mukana? Nelkkuun myytävä muutossarja on sääntöjen vastainen koska auto on myyty nelkkuna. Tuuppina myydyllä autolla ei tietenkään saa ajaa vastaavasti myöskään nelkuissa. Sanomattakin on selvää että jos Tekno kokeilee röyhkeästi julkaista auton muka kumpaankin luokkaan, ei sillä tietenkään saa ajaa Suomessa edes treeniä..  :grin:
Siinä on Teknon tehdaskuljettajille selitettävää miksi suomen kerhosarjassa ei saa ajaa Teknon lanseeraamalla tuuppi konversiolla. 😉



Vastataan niille ettei Suomessa ajeta kattojärjestöjen alla ja Suomen kansallisessa sarjassa konversiot on kielletty.

No jos ollaan välillä tosissaan, niin eikö oikeesti kannattaisi miettiä pari kyllä/ei rasti ruutuun tehtävää paperille ja tehdä kilpailijoilta mielipidekysely josta selviää mitä luokalta halutaan? Tässä nyt kourallinen meuhtoo ajatuksiaan ja suurin osa tekee jotakin järkevää. Itse tulen ainakin nöyrästi taipumaan valtaosan tahtoon, on se mikä hyvänsä.. Joku varmaan osaa tehdä sellasen hienon nettikyselynkin? Vastausoikeuden saa vaikka kisaamalla 15-16 talvella.

192
No et näköjään, yritin tossa jo kymmenkunta viestiä ylempänä selittää.. Lyhyesti sanottuna ei ole sääntöjen mukaista tuupinkaan osalta..

193
Jos se myydään paketissa tuuppina ulos, niin mikäs siinä, vetareitakin tulee varmaan se kaksi mukana? Nelkkuun myytävä muutossarja on sääntöjen vastainen koska auto on myyty nelkkuna. Tuuppina myydyllä autolla ei tietenkään saa ajaa vastaavasti myöskään nelkuissa. Sanomattakin on selvää että jos Tekno kokeilee röyhkeästi julkaista auton muka kumpaankin luokkaan, ei sillä tietenkään saa ajaa Suomessa edes treeniä..  :grin:
Siinä on Teknon tehdaskuljettajille selitettävää miksi suomen kerhosarjassa ei saa ajaa Teknon lanseeraamalla tuuppi konversiolla. 😉

Vastataan niille ettei Suomessa ajeta kattojärjestöjen alla ja Suomen kansallisessa sarjassa konversiot on kielletty.

194
Jos se myydään paketissa tuuppina ulos, niin mikäs siinä, vetareitakin tulee varmaan se kaksi mukana? Nelkkuun myytävä muutossarja on sääntöjen vastainen koska auto on myyty nelkkuna. Tuuppina myydyllä autolla ei tietenkään saa ajaa vastaavasti myöskään nelkuissa. Sanomattakin on selvää että jos Tekno kokeilee röyhkeästi julkaista auton muka kumpaankin luokkaan, ei sillä tietenkään saa ajaa Suomessa edes treeniä..  :grin:

195
Eli sillä ei ole mitään merkitystä että saataisiin vaikka viisi kuskia lisää tuuppiluokkaan? Miksi sä et voi sitten myös hommata kyseenlaista autoa jos se kerran on noin ylivoimainen?

Tämähän asia ei mun ajoihin vaikuta mitenkään mutta ihmettelen vaan miksi asiaan suhtautuminen on noin jyrkkää.

Ei sillä ole mitään merkitystä jos samaan aikaan yhtä monta tuuppikuskia poistuu luokasta.  Mitä auton hommaamiseen tulee, niin nytkö ollaan jo sulkemassa esim Asso ja Kyosho ulkopuolelle..  :grin:

196
Kieltäkää vaan nelkku tuupit.

Samapa tuo on.
Miroshiman logiikan mukaan osia saa ottaa krossarista, porailla pohjalevyyn reikää jne jne... Ja dremelöidä vaikka omat tornit ja mitkälie osat jotta saa istutettua osia jotka ei ole edes SC luokkaan suunnitellusta autosta.

Mutta... Jos mä nyt kotona olevan tuupparin modaan niin että otan perän ja keulan nelkusta ja ajan sillä tuupissa niin onko se ok???

Lopulta voisin vaihtaa samalla sen pohjalevynkin.
Kunhan siis auto on alunperin myyty 2wd niin saan rakentaa siitä oman laiseni auton kun ne vaihdetut osat on yleisesti kaupasta saatavia...

Oottakaas nyt kun ei mulla nyt vaan raksuta.
Noh ihan sama... rakentaminen alkakoot...
Katsotaan miten nopeesti näätte "vähän" modatun tuupparin joka on olevinaan ok, mutta toistesta autosta jos repäiset vetarit pois niin auto olis olevinaan kielletty...

Joo... en ymmärrä.
Katsotaan miten nopeesti saan modauksen tehtyä ja kuvat nähtäville... Lupaan käyttää vain yleisesti ihan jopa suomen kauppojen hyllyiltä löytyviä osia, enkä tee yhtään osaa itse.

Sarjan ulkopuolelta kommentoidessa kannattaa lukea hiukan aiempaa ketjua.. Aikaisemmassa viestissäni ehdotin myös rakentamisen rajoittamista tuuppien osalta. Kardaania ei tarvi lisätä ratasvetoiseen tuuppiin, eikä nelkun geometriaa tarvi tuoda tuuppiin. Jos haluaa jalostaa keppituuppia, niin kannattaa hommata TeamC, mutta jos ainoa hinku on työntää nelkun geometria tuuppiin, ei siihen valitettavasti taida olla yhtään mallia markkinoilla.

Yhteyshenkilö varmaan säätää näitä yksityiskohtia jahka saa omat ajatukset setvittyä.

197
. Koko nelkkutuuppi hässäkkä alkoi vasta kun Mikko ja Jani vei tikkarit ja lähetti Jyväskylän jampat kotiin ;)

Olkoonkin hymiöllä varustettu viesti mutta alkaa meneen ylitte. "sarjavastaavana" toivoisin vähän korrektimaa kirjoittelua. Paistaa pikkasen liikaa pk seudulle veto nyt.  Itse olin vastaan noita tuuppinelkkuja ihan enne kisaakin, niitä ei saatu pois kisasta niin oli pakko koittaa jotain. Myöskään WJ:ssä ei moisilla ajettas jos minä asiasn päättäisin.


Miten väität että vedän PK seudulle, tuohan vaan oli fakta. Matolla ajettiin tietyllä tavalla väärillä renkailla ja se loi tuon mahdollisuuden, jolloin erikoisautoilla vietiin Tikkarit. Nythän säännöt muutettiin kesäksi, joten miten vedän "kotiin päin?"

Sami yhteyshenkilönä sun ei pidä kohdistaa loan heittoa henkilöihin vaikka miten olis faktoja pöydässä. Muutenkin kannattaa selkeyttää linja päätöksenteossa, eikä hötkyillä laidasta laitaan porukan pienen paineen alla. Sun tehtävä on tasotella montut eikä kaivella kuoppia kenellekkään..

Se on totta että meidän pitää nyt lopettaa tää p*skan heitto puolin toisin.

198
Miro, ekat nelkkusc:t on tehty 1/8-krossareista... Ihan tehtaalla.
Nyt myytävistä valtaosa on hyvinkin läheistä sukua 1/8:seille.

Saako siis 1/8 crossarilla osallistua nelkkuun? Ei tarvi purkaa edes vetareita..

199

Tää nyt tuskin on Helsinki vs Jyväskylä asia vaikka näin koitetaan kovasti hommaa nostaa pöydälle.
Mulla ei ainakaan ole tarvetta saada mitään hätäistä päätöstä yhden perustelun nojalla, vaan hyvä vaihtoehto on ratkaista asiaa keräämällä nokialla osallistuvilta kuljettajilta mielipide vaikka paperilapulle joka jaetaan ilmoittautumisen yhteydessä.


200
Auto sääntö päivitetty. Tuupilla tuupissa ja nelkulla nelkussa.

Hienoa!

201
Omasta mielestäni, nämä proto ja rengasasiat tulee päättää Nokian päätöskisassa. RC10 tai Facebook ei ole oikea foorumi tälle keskustelulle. Päätökset näistä asioista tulee tehdä luokkaa ajavien harrastajien kesken avoimesti.

Terv
Juuso
Omasta mielestä nimenomaan RC10 on oikea paikka tuoda mielipiteensä julki ja aremmille on aina YV optio käytettävissä. Kokemuksesta osaan sen verran sanoa että kisapäivinä ei kovin monen kanssa ehdi kunnolla tällaisista asioista keskustelemaan

Luokkayhteyshenkilö tekee sitten päätöksen eri lähteistä saamien mielipiteiden sekä muiden asiaan vaikuttavien asioiden pohjalta.

Renkaissa ei varmaan muuta keskusteltavaa ole kuin että säännöissä sallitaan että tilanteen vaatiessa jollekkin radalle voidaan sallia yksityyppirengas kunhan se on tarpeeksi aikaisin tiedossa.

T:Tero

PS. Nelkun tuuppi konversioon ihan oma mielipide on että tuupit tuuppeina ja nelkut nelkkuina.

Jatketaan keskustelua kun se kerran aloitettiin.

Periaatteessa päätös on helppo tuupit tuuppina ja nelkut nelkkuna. Toisaalta jos nelkusta purkaa tuupin, niin se ei vaadi rakentelu taitoja ja nelkkuja on hyvin saatavilla. Tällöin auto ei ole myöskään mikään proto.

Persilleen taas menee jos "joka" kisaan pitää olla erikoisauto. Silloin luokka ei palvele aloittelijoita eikä kokeneitakaan kuljettajia järkevällä tavalla.
Näen myös nelkkutuupeissa hyviä puolia, joskin myös miinuksia
+ Samalla autolla voi ajaa talvella tuuppia ja kesällä nelkkua
+ Autot on huomattavasti kestävämpiä
+ Kaikilla merkeillä ei ole tuuppeja saatavana
- Jos painava nelkku kolaa kevyen tuupin luultavammin perinteinentuuppi menee rikki. Tämä on tosin täysin spekulatiivista koska yli kolmekiloisella tuuppituupilla on ajettu ja ehkä joskus ajeltu ja sanomista ei ole tullut.
- Jos nelkkutuuppi on "liian" kilpailukykyinen liukkailla renkailla mattoradoilla tai perus renkailla kovapintaisilla radoilla, niin tuuppi kuskien pitää vaihtaa kalustoa, jotta voi menestyä

Ihmetyttää myös rc autovalmistajien kyvyttömyys rakentaa nopeaa tuuppia jos vaikka ikivanhasta rtr losista tehty tuuppi on nopeampi kuin parhaiden valmistajien uusimmat luomukset........ Tämä tosin vahvaa huhu puhetta Nokian radalta.

T/Sami

- Samalla autolla voi myös ajaa kesällä nelkkua ja talvella nelkkua.
- Kesto ei varmastikkaan ole yhdessäkään SC autossa mikään ongelma? Itse en ole assosta saanut yhtäkään osaa rikki joulusta lähtien..
- Kaikilla merkeillä ei ole nelkkuakaan, so what?
- huhut on huhuja.

Mun mielestä asiasta voisi Nokialla kerätä palautelapun rasti ruutuun tyyppisesti kilpailijoilta, jonka mukaan päättäjät asian ratkaisee (huomioimatta liikaa omaa selväksi tullutta näkemystään). Mun ehdotuksessa autot pitää perustua myytyyn siten, ettei vetomäärää muuteta alkuperäisestä. Myös alustan layout pidettävä alkuperäisen kaltaisena, eikä esim kardaania voi lisätä autoon jossa sitä ei alunperin ole.

Vapaassa renkaassa ei ole mitään vikaa. Poikkeavissa olosuhteissa järjestäjä voi määrätä yksityyppirenkaan luokan henkeä kunnioittaen.



202
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 06.03.16 - klo: 22.31 »
Onpa mukava lukea kommentteja selkeästi onnistuneesta kisasta, vaikka ei paikalle pystynyt venymäänkään heti Helsingin kisan jälkeisenä viikonloppuna. Iso käsi järjestäjille jotka luetun perusteella vetivät kisat läpi hymy huulilla kilpailijoiden palautteen vastaanottaen ja siihen jopa reagoiden! Laji nytkähti taas oikeaan suuntaan..  :azn:

-Jussi Rinne-

203
No niin.. Mun tarkoitus oli jakaa kärkevästi palautetta epäkohdista ja vääristä päätöksistä jotta aiheesta keskustellaan ja virheiden toistamiselta vältytään jatkossa. Toki tiesin asettuvani yksin Paikallisen puollustusrintaman eteen. Järjestävä taho ei tässä tapauksessa osaa ottaa palautetta vastaan ja se on todella huono homma. Tässä ei ole kyse siitä kuinka joku oli eka ja toinen oli kolmas vaan kokonaisuudesta.

Mitä omaan paikalta poistumiseen tulee, pahoittelen tapahtunutta enkä ole ylpeä hermojen menetyksestä olosuhteiden takia. Kaikki jotka ovat jossain luokassa kanssani ajaneet, varmasti tietävät että epäurheilijamaisuus ei kuulu tapoihini.

Minun paljon parjattu asennevamma ei onneksi ylety kuitenkaan sille tasolle että kohdistaisin moitteitani suoraan henkilökohtaisesti vaikka täällä selvästi loistavalla asenteella varustetut kumppanit siihenkin jo taipuvat...

Mä lopetan tähän, kiitos..

204
Kyllä sä vielä jtr jotain voitat, joskus. Jossain. Ehkäpä jo ulvilassa nähdään aivan vastustamatonta jyväskylän ylivoimaa. Ei tolla asenteella voi olla pärjäämättä!

Sä olet hauska mies.

205
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..

Rengas oli vapaa. Minipinnillä ei ollut pakko ajaa. Mutta pakottava tarve menestyä teki tehtävänsä. Olisit vaan ajanut hauskoilla renkailla tai keskittynyt auton säätämiseen ja pitänyt pään kylmänä. Nyt ei tainnut sulta mikään onnistua? Kyselitkö muuten paikallisilta vinkkejä renkaisiin tai säätöihin vai ihan itsekö setuppis rakentelit?

Lue Sami ensin mun eka ja sitten toi edellinen kommentti vielä kerran uudestaan...

206
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?

Sun tehtävä on huolehtia luokan hyvinvoinnista! Yritä hoitaa hommas..

207
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..

208
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?

Miten tämä liittyy alustan soveltuvuuteen? Toiset onnistuu ja toiset ei pysty edes ajamaan.. Ettekö te tosiaan näe faktoja saati osaa ottaa palautetta flopista?

209
Teillä Jussi taisi olla staggerit liimauksessa siinä pöydällä koko lauantain mutta minipinnillä piti väkisin yrittää. Oliko niin, että niiden ulkonäkö ei ollut seurueelle sopiva?

Luitko sä edes mun postausta?

210
Jussi, onhan sinulla tiedossa sellainen sääntö kilpailuja koskien että nostovelvollisuus on koko päivän pituinen vaikka omat ajot loppuukin kesken? On hyvin epäurheilijamaista  lähteä kotiin ennen palkintojen jakoa.

En ymmärrä sanojasi kotiinvedosta. Kaikilla oli ihan samanlainen mahdollisuus tulla treenaamaan bunkkeriin kuin paikallisilla. Samanlainen kotietu on yleensä ihan joka paikassa. Esim. Nokialla paikalliset meni todella kovaa.

Nokian rata on Sc autoille soveltuva ja luokan hengen mukainen rata jolla sekä paikalliset että vierailijat menestyvät luokkien mukaisilla autoilla ja sii täysin eri asia bunkkerin kanssa. Enempää en osaa arvioida ymmärtämisen kykyäsi.

Tunnen hyvin säännöt, anna mulle porttikielto bunkkeriin tai mitätöi tulos..


Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 16